Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä oon niin väsynyt vanhempiin, jotka tuo lapsensa hoitoon sairaina!!!

Vierailija
08.03.2009 |

Viime viikon maanantaina katsoin lasta viedessäni, että ainakin kaksi röhii ja räkä valuu siihen malliin, että pian on meidänkin muksu kipeänä. Viime yönä sitten nousi kuume.

Mulla oli huomiselle kaksi tenttiä, jotka perun, tiistaille järjestämäni koulutustilaisuus saa pärjätä ilman minua ja lisäksi perutaan lapselle luvatut kelkkailu, luistelu ja uimahallikäynnit.

tiedoksi teille välinpitämättömille, niin teidän takia MUUT vanhemmat joutuu tekemään isoja järjestelyjä, koska itse olette kykenemättömiä järjestämään sairaan lapsenne hoitoa!

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin eilen oksensi mutta ei se enää mitään ole tehnyt, tässä ole hyvä... Siellä sitten päivän aikana korjataan ripulipaskaa vaipasta tai oksennuksia jostakin kun sitä sittenkin vielä tulikin...

Suoraan sanottuna; Perkele!

Ei auta että tartuttaa kaikki muutkin päiväkodissa olevat lapset vaan myöskin henkilökunta sairastuu.

Se on kyllä huomattu että 50% vanhemista ei ajattele kuin omaa napaansa.

Ei sitä että miten lapsi jaksaa sairaana hoidossa eikä sitä että mahtaakohan se nyt olla vielä tarttuvaa yms.

T: Aivan oikein, olen lastenhoitaja! Ja tällä hetkellä todella pahantuulinen sellainen.

Vierailija
42/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan lapsella ole jatkuvasti nuha ja yskä tai edes nenä vuoda, JOS SE PUETAAN ASIANMUKAISESTI JA SE SAA RAVITSEVAA RUOKAA JA TARPEEKSI LEPOA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan lapsella ole jatkuvasti nuha ja yskä tai edes nenä vuoda, JOS SE PUETAAN ASIANMUKAISESTI JA SE SAA RAVITSEVAA RUOKAA JA TARPEEKSI LEPOA!

Aika erikoisia kommentteja ketjussa et olisi muka normaalia jos räkätautia on lapsella kokoajan tai että se kestää viikkoja.

Vierailija
44/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se infektioastmaatikon äiti, jonka lapsi nuhan ja yskän vuoksi ollut tutkimuksissa useita kertoja erikoislääkäreiden luona iho-ja allergiasairaalassa. Lapsi, joka puetaan hyvin ja hyviin vaatteisiin, joka saa todellakin ravitsevaa ruokaa tarpeeksi ja lepoa myös.

Vierailija
45/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka allergisella tarkoittaa vähän vetistävää nenää/silmiä, vaaleaa limaa, ei paksua räkää ja jatkuvaa aivastelua. Tähän lääkkeenä astmalääkkeiden lisäksi nenäsuihke, joka allergiseen nuhaan tarkoitettu. Toisilla valitettavasti limakalvot herkemmät reagoimaan. Erotan kuitenkin heti, kun lapsi on enemmän räkäinen ja sairas.

Vierailija
46/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka allergisella tarkoittaa vähän vetistävää nenää/silmiä, vaaleaa limaa, ei paksua räkää ja jatkuvaa aivastelua. Tähän lääkkeenä astmalääkkeiden lisäksi nenäsuihke, joka allergiseen nuhaan tarkoitettu. Toisilla valitettavasti limakalvot herkemmät reagoimaan. Erotan kuitenkin heti, kun lapsi on enemmän räkäinen ja sairas.

oletan ap:n tarkoittavan niitä joilla lapset ei saa jäädä kotiin sairastamaan vaan heidät raahataan päiväkotiin selvästi sairaana, nenä vihreää limaa erittäen niin kovassa yskässä että pahaa tekee.

t. toinen infektioastmaatikon äiti

Vierailija
47/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. infektioastmaatikon äiti

Vierailija
48/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astmaan haetaan tasapainoa koko ajan, lääkkeitä lisätään. mutta lääkäri kirjoittaa sairaslomaa vaan kuumeessa. ja lapsi vasta aloitti päiväkodin, sairasti ihan yhtä paljon kotihoidossakin. Toisaalta vuotta vanhempi sisarus ei sairasta juuri koskaan, vuoden sisällä yksi flunssa.

Joten en tosiaankaan voi olla töistä kuukausi kaupalla pois, vaikka yöt menee lapsella yskiessä ja nenä tosiaan vuotaa paksua räkää. ja korvissa on putket jotka on tarkastettu melkein viikottain. Eli ei ole korvatulehdustakaan. Keuhkoputkissa on rakenteellista vikaa, ne keräävät limaa ja tukkeutuvat tavallista helpommin. mutta pakko on meidän suurperheen syödäkin, joten ei ole varaa yli kolme vuotiaita pitää kotonakaan

Vierailija
49/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vaikea on olla koko vk pois- mies hoiti 2 pv ja minä 3 koton sairasta lasta

Vierailija
50/67 |
08.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika vaikea on olla koko vk pois- mies hoiti 2 pv ja minä 3 koton sairasta lasta

Jos vaikka tarve onkin pidempi...

Vierailija
51/67 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta räkä ei todellakaan kuulu elämäämme. Eli sairaudet hoidetaan kotona ja kun ollaan ei tartuttavassa kunnossa palaamme hoitoon. Meillä ei ole ollut mitään tauti/ räkä kierteitä 15 vuoden aikana johtuen terveellisestä ruokavaliosta, vitamiinilisistä talviaikaan, kunnon vaatetuksesta kelien mukaan ja kotona sairastamisesta. Lepoa, liikuntaa ja kunnon ruokaa ja asialliset vaatteet - niillä pärjää tautistenkin keskuudessa.

Itseänikin ärsyttää täi, kihomato ja räkä ja oksennustautisten lasten tuonti tarhoihin, todella lyhytnäköistä ja edesvastuutonta. Yhden ihmisen työpoissaolojen sijaan saa 20 lapsen ryhmässä peräjälkeen 30-40 henkee tehdä työpoissaoloja + henkilökunta ja heidän puolisonsa.

Vierailija
52/67 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

silmätulehduksen aikoihin tarhassamme oli lapsi joka levitti sitten taudin kaikkiin ryhmiin. Päivääkään tätä lasta ei pidetty kotona. Tuskin on vieläkään saanut apua ja lääkettä rähmiviin punaisiiin silmiinsä. Ei voida mitään. Meillä meni 2 lääkärikäynnillä ja reseptivoiteilla 3 päivässä homma ohi.

Vierailija
53/67 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei ole mitannut kuumetta.

Olen kertonut miltä tuntuu ja vaikka ei ole todennut minulla varsinaista tautia niin lomaa on antanut.

Kyllä se lapsikin saa sairaslomaa jos vanhemmat sanovat lääkärille, ettei lapsi jaksa hoidossa. t. se eräs pph joka piti rokulia

Vierailija
54/67 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitaitoisen lastenlääkärin luona?

Ei ihan oikeasti ole normaalia, että nenä valuu jatkuvasti.

No meidän ipanalla nenä on valunut syksystä lähtien koko ajan, mutta mitäänmuuta hänellä ei sitten ole ollutkaan. Pitäisikö minun jäädä kokonaan töistä pois lapsen nuhan takia????????

Vierailija
55/67 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meidän lapsi ainakin röhii ja räkä todellakin valuu, hoitoon vein maanantaina. Oltiin jo viime viikko kokonaan kotona, kun oli kuumetta+muuta. Nuo nuhat ja yskät voi kestää tosi kauan, mut ei sitä montaa viikkoa pysty kotona olemaan. Meidän tyttö ainakin on ihan terveen oloinen, vaikka nokka vuotaakin. Nenät lapsilla tupppaa vuotamaan lähes läpi talven.

Kyllä muakin ärsyttää kun koko ajan ollaan kipeinä, mutta ei se nyt varsinaisesti kenenkään vika ole...

Vierailija
56/67 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta räkä ei todellakaan kuulu elämäämme. Eli sairaudet hoidetaan kotona ja kun ollaan ei tartuttavassa kunnossa palaamme hoitoon. Meillä ei ole ollut mitään tauti/ räkä kierteitä 15 vuoden aikana johtuen terveellisestä ruokavaliosta, vitamiinilisistä talviaikaan, kunnon vaatetuksesta kelien mukaan ja kotona sairastamisesta. Lepoa, liikuntaa ja kunnon ruokaa ja asialliset vaatteet - niillä pärjää tautistenkin keskuudessa.

Nina Mikkonenko se siellä paasaa? ;) Kaikki nämä huomioonottaen, silti lapset voivat sairastaa, myös sairauskierteeseen joutua. Kuvitteletko sitten, että kaikki esim. korvatulehduskierteessä olevat ovat jotain huonosti hygieniasta huolehtivia tarjousjauhelihaa ilman vihreätä syövien lapsia? Jotka lisäksi vielä puettu huonosti. Että korvan rakenteellisella ahtaudella ei esimerkiksi mielestäsi ole mitään merkitystä esimerkiksi riskiin sairastua korvatulehduskierteeseen? ;)

Olen samaa mieltä ehdottomasti ap:n kanssa, mutta oli vaan pakko kommentoida näille erinomaisille äideille, ettei se sairastaminen aina em. asioiden puutteesta johtuvaa todellakaan ole. t. sairaanhoitaja-äiti x 2

Vierailija
57/67 |
10.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen samaa mieltä alkuperäisen kanssa.

Ei tietenkään voi viikkokausia kotona pitää, kyllähän se nuha ja yskä usein jatkuu pitkäänkin, mutta kyllä ne pahimmat päivät pitäis olla kotona. Ei se yksi kuumeeton päivä aina riitä, lapsi voi olla sen jälkeenkin vielä tosi puolikuntoinen ja päivä päiväkodissa on lapselle tosi raskas.

Vielä enemmän mua ärsyttää ihmiset, jotka vie oksennustautisen lapsen hoitoon, Tai vie seuraavana päivänä oksentamisesta hoitoon. Tai jättää sairaan oksentamaan ja vie sisarukset hoitoon. Tai synttäreille tai kauppaan tai hampurilaiselle tai mihin vaan missä on muita lapsia. EN voi käsittää miten se voi olla niin vaikeaa olla edes muutama päiväkotona ja perua menonsa.

Meillä on nyt sairastettu 2 viikkoa putkeen, eikä olla päästy mihinkään. Hiihtolomamenot piti perua ja mies on tuonut töistä tullessaan kaupasta ruokaa. Ite en oo päässyt mihinkään ja tällä hetkellä oon itekkin sairaana. Monta lasta niin sairastaminen vie aikaa.

Ja töistä se on poissa oltava minunkin. Ehkä juuri sinun lapsesi päiväkodissa on siis yksi hoitaja liian vähän koko tämän viikon, kun minä sairastan ja hoidan omia sairaita lapsiani.

Vierailija
58/67 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjun.

No sanonpa tuosta räästä sen verran, että meidän tytöllä oli nuha ja yskä 2008 tammikuusta aina kesäkuun puoleen väliin asti. Koskaan ei kuume noussut, mutta koko ajan pientä nuhaa ja yskää. Ei siis edes päivän taukoa.Tosi ärsyttävää! Ja kävin lastenlääkärillä, ihan oikealla yksityisellä. Astmakokeet tehtiin, allergiakokeet tehtiin, pyysinpä vielä mykoplasmankin testattavan. Tulehdus arvo ei koskaan noussut. Mitään ei löytynyt. Sitten syntyi kuopus ja nuhat ja yskät loppui kuin seinään kun lapsi jäi kotiin hoidosta.

Niin se vain on, että tuskin olis työnanataja tai omatunto antanut periksi, että olisin ollut lapsen kanssa sairaslomalla 5,5kk.

Vierailija
59/67 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen parantua. Oon ite päiväkodissa töissä ja vaikeasti allergisen astmalapsen äiti. Poika on nyt eskarissa ja päiväkotihoitoa on takana kolmisen vuotta. Eka vuosi sairasti paljon ja jouduin oleen paljon myös pois töistä. Tunsin siitä huonoa omaatuntoa, koska tiesin että sijaista mulle ei tosiaan palkata vaan tiimikaverit joutuvat työskentelemään munkin edestä. Mun iki-ihana pomo piti mulle saarnan siitä että äidin paikka on kipeen lapsen luona eikä töissä ja aika hyvin oon sitä periaatetta sen jälkeen noudattanut ilman tunnontuskia. Kuitenkin se aika kun lapset on pieniä ja sairastaa paljon on aika lyhyt. Töissä kyllä ehtii kaikkensa antaa vielä kymmenet vuodet!

Eniten säälittää ne pienten ryhmien taaperot, jotka tuodaan toipilaina pitkiksi päiviksi itkemään pahaa oloaan hoitoon. Nuhakuumeesta ollaan just pakollinen päivä tai kaks kotona. Sit ne onkin "uudestaan" kipeenä parin päivän päästä...

Vierailija
60/67 |
17.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen parantua. Oon ite päiväkodissa töissä ja vaikeasti allergisen astmalapsen äiti. Poika on nyt eskarissa ja päiväkotihoitoa on takana kolmisen vuotta. Eka vuosi sairasti paljon ja jouduin oleen paljon myös pois töistä. Tunsin siitä huonoa omaatuntoa, koska tiesin että sijaista mulle ei tosiaan palkata vaan tiimikaverit joutuvat työskentelemään munkin edestä. Mun iki-ihana pomo piti mulle saarnan siitä että äidin paikka on kipeen lapsen luona eikä töissä ja aika hyvin oon sitä periaatetta sen jälkeen noudattanut ilman tunnontuskia. Kuitenkin se aika kun lapset on pieniä ja sairastaa paljon on aika lyhyt. Töissä kyllä ehtii kaikkensa antaa vielä kymmenet vuodet!

Eniten säälittää ne pienten ryhmien taaperot, jotka tuodaan toipilaina pitkiksi päiviksi itkemään pahaa oloaan hoitoon. Nuhakuumeesta ollaan just pakollinen päivä tai kaks kotona. Sit ne onkin "uudestaan" kipeenä parin päivän päästä...

samaa rataa. Siinä ei olisi kaksi päivää vaikuttaneet mitenkään lapsen paranemiseen. Ja kuten sanoin ei ollut kuumetta koskaan.