Miksi ihmiset ei pidä turvavälejä liikenteessä? Mikä järki on ajaa lähellä edellä ajavaa autoa?
Ymmärrän sen että suurissa kaupungeissa ruuhka aikana pitää ajaa toisen takapuskurissa kiinni koska muuten autot eivät mahdu liikkumaan jossain helsingin keskustassa ruuhka aikana mutta miksi jossain ei ruuhkaisella alueella ihmiset ajavat edellä ajavan auton perään kiinni ja näin ne muodostaa sen possujonon?
Kun pitää riittävää turvaväliä edellä ajavaan niin se on turvallista ajaa niin kun ei tarvitse pelätä jos se edellä ajava jarruttaa äkillisesti, riittävä turvaväli kun on niin ei haittaa se jos edellä ajavan auton vauhti seilaa, on taloudellisempaa ajaa kun pitää turvavälin koska ei tarvitse jarruttaa jos edellä ajava jarrutta ja mieli lepää kun on turvaväli.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Surkeat kuskit liimautuu takapuskuriin kiinni ja sitten ne raivoaa jos se edellä ajava ajaa huonosti.
Ne on ne hyvät autoilijat jotka maantielläkin ajaa aina skoda octaviallaan kilometrin mittaisen johon kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ajat alinopeutta.
Miksi et ohita ?
Minä en tajua sitä kun kaahataan punaisiin valoihin pysäyttämään auto kokonaan. Vähän pelisilmää, niin pääsee helpommin liikkeelle kun ei ajaa ennakoiden.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ajat alinopeutta.
Mene ohi, älä jää takapuskuriin kiinni. Roikkuminen ei saa sitä toista ajamaan yhtään nopeampaa. Yleensä päinvastoin.
Koska jos on, väli, niin siihen tulee joku.
Sitä minäkin yritän pitää väliä toiseen. Mut sit joku ohittaa ja tunkee tähän väliin oman autonsa. Kas kummaa on taas väli tukittu. Tai sit mun takana roikkuu joku muu hanuris kii. Ei oo menny autokoulu jakeluun.
Ei ole olemassa sellaista kuin alinopeus. On nopeusrajoitus ja jos keli on huono niin sitte alennetaan nopeutta tarpeen mukaan. Mutta eihän puskurissa roikkuvat sitä tajua. Sitte tuleekin monien autojen ketjukolareita. Toivottavasti vakuutukset ei korvaa näitten peräänajajien kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ajat alinopeutta.
Miten se takapuskurissa roikkuminen asiaa auttaa?
Ne ovat kaappihomoja. Kaipaavat läheisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Koska jos on, väli, niin siihen tulee joku.
🤦🏼
Ajan moottoritiellä 70. Takapuskurissa kiinni ja takana oleva autoilija tööttää.
Vierailija kirjoitti:
Matelijat ärsyttää
Tuntuvaa ylinopeutta kaahaavat luonnehäiriöiset k-päät ärsyttää vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeat kuskit liimautuu takapuskuriin kiinni ja sitten ne raivoaa jos se edellä ajava ajaa huonosti.
Ne on ne hyvät autoilijat jotka maantielläkin ajaa aina skoda octaviallaan kilometrin mittaisen johon kärjessä.
Jaa? Miksi ne takana olevat autot tulee siihen jonoon? Eikö ne osaa hiljentää vauhtia jotta turvaväli pysyy riittävänä?
Itse en aja skodalla ja minä usein vedän letkaa oli sitten 40 alue tai 80 alue vaikka ajan mittarin mukaan aina 2km/h yli suurimman sallitun. Olen tarkistanut mittarivirheen ja ajamalla 2km/h yli suurimman sallitun ajan suurinta sallittua nopeutta. Kannattaa niiden letkassa ajavien ajaa nopeusrajoitusten mukaan eli maksimissaan suurinta sallittua nopeutta niin ei tarvitse ajaa letkassa. Tai sitten ohittakaa.
Hidastan jos joku ajaa liian lähellä takapuskuria. Näin hänen valitsemansa normivauhtiin liian lyhyt turvaväli muuttuu turvalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Sitä minäkin yritän pitää väliä toiseen. Mut sit joku ohittaa ja tunkee tähän väliin oman autonsa. Kas kummaa on taas väli tukittu. Tai sit mun takana roikkuu joku muu hanuris kii. Ei oo menny autokoulu jakeluun.
Mistä on peräisin käsitys, ettei kahden auton väliin saa tulla? Kun pitää oikeaoppisen eli riittävän turvavälin, ei siihen väliin tuleva autokaan haittaa yhtään mitään.
Minula on pemari, saan vaikka tappaa, olen kova ukko!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs ajat alinopeutta.
Ajan rajoitusten mukaan 80km/h alueella 80km/h jne. Silti on porukkaa perässä kiinni.
Surkeat kuskit liimautuu takapuskuriin kiinni ja sitten ne raivoaa jos se edellä ajava ajaa huonosti.