Mä oon niin väsynyt vanhempiin, jotka tuo lapsensa hoitoon sairaina!!!
Viime viikon maanantaina katsoin lasta viedessäni, että ainakin kaksi röhii ja räkä valuu siihen malliin, että pian on meidänkin muksu kipeänä. Viime yönä sitten nousi kuume.
Mulla oli huomiselle kaksi tenttiä, jotka perun, tiistaille järjestämäni koulutustilaisuus saa pärjätä ilman minua ja lisäksi perutaan lapselle luvatut kelkkailu, luistelu ja uimahallikäynnit.
tiedoksi teille välinpitämättömille, niin teidän takia MUUT vanhemmat joutuu tekemään isoja järjestelyjä, koska itse olette kykenemättömiä järjestämään sairaan lapsenne hoitoa!
Kommentit (67)
Lapsemme päiväkodissa oli pari viikkoa sitten alle 1 vuotias lapsi, joka yski niin kovin että oksensi lopulta limaa ja ruokaa. Aivan kotikuntoinen lapsi oli! Ensimmäiset flunssapäivät ovat tarttuvimpia ja kai aikuinenkin tietää, että vaikka ei ole kuumetta niin kova yskä ja nuha voi väsyttää??
Ihmiset on hemmetin välinpitämättömiä. Kyllä minä jään lapseni kanssa kotiin jos on kova limainen yskä ja keltaista räkää valuu!!
vaikka pienempi oli vatsataudissa. Hän ei itse ainakaan siihen sairastunut. Päiväkodis sitä tautii oli ollut jo aiemmin.
Meillä kuopus on viidettä viikkoa nuhassa. Välissä on korvat putkitettu, antibioottikuurit syöty, mutta nuha ei vaan helppaa. Olisiko koko tämä aika pitänyt lasta pitää kotona, pelkän nuhan takia? Sinänsä olen kyllä sitä mieltä, että kun ollaan kunnolla kipeitä, pidetään lapset kotona tarpeeksi pitkään. Tarkoittaen sitä, että jos ollaan oksennettu edellisenä aamuna, seuraavana aamuna ei todellakaan mennä hoitoon, mutta nuha on ihan eri juttu. Ja sekään ei kyllä kuulu arkipäivään koko ajan.
. Eli ottaako potkut vai viekö vähän puolikuntoisen lapsen hoitoon, siinäpä pulma...
Periaatteessa voisi sanoa, että pitääkö lapsen maksaa siitä, että äidin työnantaja on kohtuuton. Musta vastaus on tuohon selvä, mutta käytännössä moni antaa asioiden sumentua mielessään.
niin kannattaisi ihan ensimmäiseksi pyytää mieheltäsi neuvoja luetun ymmärtämiseen.
Räkä ei siis ole kuulunut koko ajan elämäämme, kuten joku aikaisemmin kirjoitti.
Räkätauteja on ollut, mutta ei siis niin, että nenät vuotavat jatkuvasti.
Jos sinua oikeasti harmittaa kotihoito noin paljon, niin oletko miettinyt, että taidat oikeasti tuntea syyllisyyttä viedessäsi lapsiasi hoitoon?
T. Kotona hoidetut lapset, mutta itse kuitenkin työelämässä
Onneksi meidän lapset on hoidettu kotona.
Miten voit ajatella, että sairastelu on ihan ok? Meillä ei ole KOSKAAN räkä kuulunut elämään!
Joskus on ollut tietty pöpöjä, mutta räkä ei siis TODELLAKAAN ole kuulunut meidän elämään.
---
Tää on ketjun paras. Perhe ilman räkää!!! Ottakaa yhteys johonkin yliopistoon, pääsette tutkimusryhmiin, olette maailmankaikkeuden eka perhe ilman RÄKÄÄ. Ja pyytäkää ne Mikkoset vaikka tueksi ja turvaksi! Voi kotihoito, voi kotihoito!!! Hih, tää on hauskin ja tyhmin... T. lääkärin muija
Miten taas tällainen keskustelu... Laksoin lukea kaksi ekaa sivua, ja kyllästyin jaaritteluun: "kyllä nuhaisuus on aina sairaus" vs. "aina pitää hiukjan nenän vuotaakin".
LAPSET OIKEESTI ON ERILAISIA!
Kaksplussassa oli juuri puhetta vauvojen/lasten luonteenpiirteistä ja siellä oli summa summarum: Hleppojen lasten äidit eivät pysty ymmärtämään millaista hankalampien lasten hoitaminen on ja päinvastoin.
EHkä kyseessä sama asia??? Eli jotkut lapset ovat jatkuvasti räkäisiä olematta oikeastaan kipeitä ja toiset lapset saavat nuhan harvoin mutta ovat silloin muutenkin kipeitä.
syksyllä. Nyt talven aikana siellä on monella ollut kuumeista flunssaa, mutta minusta tämän ryhmän vanhemmat pitävät hienosti sairaat lapset kotihoidossa eikä hoitopaikalla juuri räkänokkia näe.