Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille teidän ulkomaalaiset miehet nauraa Suomessa?

Vierailija
10.12.2008 |

Tuli mieleen tuosta jouluisasta viininjuonnista heränneestä kiihkeästä keskustelusta ja ranskalaisen reaktiosta siihen, että mitkä asiat teidän ulkomaalaisia miehiä erityisesti naurattaa Suomessa? Meidän perheessä nauretaan säännöllisesti mm. lässytyskasvatukselle, jossa lapsille ei ikinä edes ääntä koroteta ja kohdellaan 100-prosenttisen ymmärtäväisesti ja tuloksena on tuppisuita yksin omassa huoneessaan röhnöttäviä vätyksiä, joilta ei irtoa edes tervehdystä vieraille (no, tämä oli vähän kärjistetysti sanottu, koska ei sitä aina irtoa heidän vanhemmiltaankaan). Ja toinen juttu on juuri tämä juhla-aterioilla pönötys, eli istutaan mieluummin hiljaa ilman viiniä kuin seurusteltaisiin vapautuneesti viinin kanssa (tämäkään ei tietenkään päde kaikkiin suomalaisiin, mutta ulkomailla ei olla tähän törmätty ikinä kun taas Suomessa pönötys on ihan arkipäivää). Paljon muitakin asioita tulee mieleen, mutta tulee liian pitkä aloitus jos listaan kaikki. Lisäksi alkoi tuntua, että ehkä ne kaikki jutut mille mies nauraa, eivät ehkä olekaan hauskoja vaan itseasiassa aika ikäviä.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä että,

*naapureita ei tervehditä, ylipäätään ketään ei tervehditä.

*jos ollaan kylässä jossain, niin ei osata ollenkaan jutella.

*alkoholinkäyttö

*lapsien käytös vanhempiaan kohtaan.

*kyläily tuntuu olevan jotenkin hirmu hankalaa.

*vanhusten "heitteillejättö"

siinäpä ne mitä näin äkkiseltään tulee mieleen.

Vierailija
62/116 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo lapsien käytös vanhempia kohtaan tarkoittaa siis kiroilua, kunnioituksen puutetta ja yleistä tottelemattomuutta. osaakohan joku muuten sanoa mistä se johtuu että juuri länsimaiset lapset (en ole kuullut että muualla lapset käyttäytyisivät näin, näin suurissa määrin kuin länsimaissa) käyttäytyvät näin??

tästä aiheesta vois tietenkin tehdä oman avauksen..

t.86

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänelle rehellisyys=tyhmyys.

Vierailija
64/116 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
65/116 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni naureskelee suomalaisten kykenemättömyyteen jonottaa rauhallisesti. Heti kun hieman jonoa niin kauhea stessi ja valitus. No minä olen yksi niistä kärsimättömistä ja ette usko kuinka monta kertaa ja kauan olen Englannissa asuessani joutunut odottamaan.

Toinen asia mille ei naura, mutta ihmettelee: epäkohteliaisuus liikenteessä. Kukaan ei anna tietä, suojatiet ei ole mitään jne.

Vierailija
66/116 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää englantilaiset ei itse ossa ollenkaan jonottaa, lapset tai aikuiset.

aina ollaan röyhkeesti kiilaamassa ohi ja etuilemassa, ja olenkin usein epäillyt mahdetaanko täällä opettaa sellaista taitoa ollenkaan ;)

mieheni naureskelee suomalaisten kykenemättömyyteen jonottaa rauhallisesti. Heti kun hieman jonoa niin kauhea stessi ja valitus. No minä olen yksi niistä kärsimättömistä ja ette usko kuinka monta kertaa ja kauan olen Englannissa asuessani joutunut odottamaan.

Toinen asia mille ei naura, mutta ihmettelee: epäkohteliaisuus liikenteessä. Kukaan ei anna tietä, suojatiet ei ole mitään jne.

Vierailija
67/116 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen niin monelta kuullut, et suomalaiset osaa jonottaa, paremmin kuin monissa maissa

Vierailija
68/116 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosiaalisuuden kanssa. Jutellaan kyllä niitä näitä, ajatukset jossain ihan muualla ja näkee että ei oikeasti olla kiinnostuneita toisesta eikä sen jutuista.

Kunhan lörpötellään...

Vierailija
69/116 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän jo pääsääntöisesti järkky rumiakin...

Vierailija
70/116 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(mukaanlukien hänen oma poikansa), miksi suomalaiset tappelevat ja tappavat itsensä, miksi nuoret suomalaiset menevät ravintolaan juomaan ahdistukseensa eivätkä pitämään hauskaa.

Mies on hollantilainen.

Vierailija
71/116 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

* suomalaisten silmälasien yleisyydelle ja erityisesti sille dramaattiselle paksusankaiselle kehysmallille, jonka niin moni suomalainen nainen tuntuu valitsevan

mutta siis suomessa kun joku tulee muotiin, sitä pitäisi kaikkien sitten rakastaa. Johtuu tosin pienistä markkinoistakin.

- OT -

Vierailija
72/116 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. epäkohteliaisuus/huonot käytöstavat ovat valitettavan totta.

Mutta sen haluan sanoa että Suomessa on parasta asioiden toimivuus. Järjestelmällisyys ja se, että kun jotain tehdään, se tehdään kunnolla.

Vierailija
73/116 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovista ja puhuvat rumia isolla äänellä.

Vierailija
74/116 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen haluan sanoa että Suomessa on parasta asioiden toimivuus. Järjestelmällisyys ja se, että kun jotain tehdään, se tehdään kunnolla.

siis suomalainen laatu on ihan hypetystä!

Vierailija
75/116 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[i'

§Tai ehkä ne britit sitten kompensoivat rumuutensa jotenkin. Ja ehkä se rumuus selittää hyvän huumorintajunkin. BTW, missä Suomessa joutuu ikinä jonottamaan? Joka paikassa on jonotusnumerot niin ehkä tyhmempikin jonottaja onnistuu.

[/quote]

Eli minä siitä jonotuksesta laitoin aiemmin ja vastaan kun joku nyt oli taas nostanut. Eli kun Suomessa ei juuri lainkaan tarvi jonottaa niin sitten kun pitää niin kansa on ihan stressinä. Itsekin joka perjantai paikallisessa supermarketissa mitetin, että tuliko taas valittua väärä kassa.

Vierailija
76/116 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen perjantai-iltapäivisin jonottanut prisman, cittarin ja euromarketin kassalla,

kuin esim tescon, asdan ja sainsburynkin kassalla.

Ja yhtä lailla saa jonottaa jos on ruuhkaa kummassakin maassa, ja yhtälailla joskus pääsee tuurilla jonottmatta kassalla kummassakin maassa.

Mutta paljon helpommin tuntuu vaan että englannissa joku muka "huomaamattaan" kiilaa ohi jossain putiikin tai lehtikioskin kassalla, leffateatterissa, pikaruokapaikassa, huvipuiston laitejonossa jne.

Ja kyllhään noista etuiluista on ihan käsirysyjäkin tullut briteissä joskus aina (viimeisin väärän miehen puukotusoikeudenkäyntihän just johtui etuilusta sainsburyn kassalla)...

Vierailija
77/116 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla mies (enkku) nauraa esimerkiksi fanny- vanukkaalle, mega pussille ym... : )

Vierailija
78/116 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme siella vuoden, mutta sitten tuli kiire takaisin (Englantiin).

Muutamia sanoja joskus toistelee ja niille myhailee tyyliin kau-ra-puu-ro, rii-si-pii-rak-ka hanesta hauskoja pitkia sanoja.

Han arvostaa:

-suomalaisten rehellisyytta ja suorasukaisuutta. Hanen kulttuurissaan sita pidetaan naiviina ja hieman tyhmana, kaikesta vedatetaan.

-kaikki mika tehdaan tehdaan yleensa myos kunnolla ja jarjestelmallisesti.

-yhteiskuntaa ja viranomaisia

Huvittaa:

-liiallinen pilkunviilaus

-sekunnilleen ajasta pitaminen

-miesten kannihopinat ja halailut

-"suomalainen" englannin aksentti

Mies on pohjois-afrikasta.

Vierailija
79/116 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä suomalaisia juttuja, joita en vieläkään ymmärrä:

- Ei tervehditä tuttuja eikä puolituttuja. Asun Suomessa okt- alueella ja edes naapurit eivät tervehdi vaan kääntävät pään pois, jos olen pihalla. Kanadassa, jos olin kävelylenkillä asuinalueellamme niin kaikki vastaantulijat tervehtivät vaikka ei olisi koskaan edes nähty.

- Naama aina norsun vitulla. Miksi suomalaisten perusilme on hapan?

- Hinnat. Kuinka joku voi maksaa Timberlandin/Hilfigerin paidasta lähes 100 eur, kun rapakon takana se maksaa $ 10. Siis tuntuu hullulta, että ihmiset ostavat tuolla hinnalla eivätkä pakota kauppiaita laskemaan hintoja hankkimalla tuotteet postimyynnistä/lomamatkoilta. Suomessa on katteet kohdallaan...

- Tavaroiden saatavuus kaupoissa. Miksi aina on joku kuukauden tai kahden toimitusaika, mitään et saa kaupasta mukaasi paitsi ruuat. Kanadassa huonekalut ja kaikki kama on suoraan kaupassa mukaan otettavissa. Autokaupoissakin on saatavilla kaikki väri- ja malliyhdistelmät senkun tuo vaan riittävästä taaloja tiskille.

- Miksi autojen automaattivaihteistoista ja metalliväreistä pitää maksaa extraa. No, sehän on suomalaisten autokauppiaiden kikka saada lisärahastusta. Kanadassa vaihteistolla ja värillä ei ole mitään hintavaikutusta. Valitset vaan mieleuisan vaihtoehdon.

- Miksi täällä ollaan hysteerisiä ekoilun kanssa. Vaikka koko Suomen kanssa ajasi Dodge RAM heavy dutylla ei tämä maailma pelastuisi saasteilta. Joten eikö olisi paras löysätä pipoa ja antaa ihmisten ajaa iloisina Suomessakin SUV:lla (maastureilla), kun Kanadassa ja USA:ssa joka perheessä on yleensä kolme autoa: yksi tila-auto, yksi pick up truck (suomeksi kai lava-auto) ja yksi maasturi. Eli ehkä tässä autojen saastuttamisen vähentämisessä kannattaisi ensin katsoa rapakon toiselle puolen.

- Ja onhan tuo bensan hintakin aivan käsittämätön samoin kuin autoveronkin määrä. Kanadassa bensa maksoi 0,7 eur/litra ja auton hinnassa vero oli 7%. Ei siis ihme että samat autot saa sieltä puoleen hintaan... Eli tuntuu aivan hullulta, että esim. BMW X5 maksaa Suomessa noin (?) 70 000 eur tai enemmän kun rapakon toisella puolella niitä saa 35 000 eurolla. Ja kyseisestä syystä meilläkin päin Kanadassa X5 oli normaali perheauto eikä mikään "hieno" auto kuten Suomessa.

No, pistää taas miettimään miksi tuli muutettua takaisin Suomeen... Elintaso romahti totaalisesti ja sitä on vaikea sulattaa.

Vierailija
80/116 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on yksi persus!!!

Tässä suomalaisia juttuja, joita en vieläkään ymmärrä:

- Ei tervehditä tuttuja eikä puolituttuja. Asun Suomessa okt- alueella ja edes naapurit eivät tervehdi vaan kääntävät pään pois, jos olen pihalla. Kanadassa, jos olin kävelylenkillä asuinalueellamme niin kaikki vastaantulijat tervehtivät vaikka ei olisi koskaan edes nähty.

- Naama aina norsun vitulla. Miksi suomalaisten perusilme on hapan?

- Hinnat. Kuinka joku voi maksaa Timberlandin/Hilfigerin paidasta lähes 100 eur, kun rapakon takana se maksaa $ 10. Siis tuntuu hullulta, että ihmiset ostavat tuolla hinnalla eivätkä pakota kauppiaita laskemaan hintoja hankkimalla tuotteet postimyynnistä/lomamatkoilta. Suomessa on katteet kohdallaan...

- Tavaroiden saatavuus kaupoissa. Miksi aina on joku kuukauden tai kahden toimitusaika, mitään et saa kaupasta mukaasi paitsi ruuat. Kanadassa huonekalut ja kaikki kama on suoraan kaupassa mukaan otettavissa. Autokaupoissakin on saatavilla kaikki väri- ja malliyhdistelmät senkun tuo vaan riittävästä taaloja tiskille.

- Miksi autojen automaattivaihteistoista ja metalliväreistä pitää maksaa extraa. No, sehän on suomalaisten autokauppiaiden kikka saada lisärahastusta. Kanadassa vaihteistolla ja värillä ei ole mitään hintavaikutusta. Valitset vaan mieleuisan vaihtoehdon.

- Miksi täällä ollaan hysteerisiä ekoilun kanssa. Vaikka koko Suomen kanssa ajasi Dodge RAM heavy dutylla ei tämä maailma pelastuisi saasteilta. Joten eikö olisi paras löysätä pipoa ja antaa ihmisten ajaa iloisina Suomessakin SUV:lla (maastureilla), kun Kanadassa ja USA:ssa joka perheessä on yleensä kolme autoa: yksi tila-auto, yksi pick up truck (suomeksi kai lava-auto) ja yksi maasturi. Eli ehkä tässä autojen saastuttamisen vähentämisessä kannattaisi ensin katsoa rapakon toiselle puolen.

- Ja onhan tuo bensan hintakin aivan käsittämätön samoin kuin autoveronkin määrä. Kanadassa bensa maksoi 0,7 eur/litra ja auton hinnassa vero oli 7%. Ei siis ihme että samat autot saa sieltä puoleen hintaan... Eli tuntuu aivan hullulta, että esim. BMW X5 maksaa Suomessa noin (?) 70 000 eur tai enemmän kun rapakon toisella puolella niitä saa 35 000 eurolla. Ja kyseisestä syystä meilläkin päin Kanadassa X5 oli normaali perheauto eikä mikään "hieno" auto kuten Suomessa.

No, pistää taas miettimään miksi tuli muutettua takaisin Suomeen... Elintaso romahti totaalisesti ja sitä on vaikea sulattaa.

Miksi tosiaan muutit, kylla kuulostaisi silta etta kannataisi painua takaisin!