Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko lapsellinen kun en halua olla tekemisissä serkkuni kanssa?

Vierailija
10.12.2008 |

Lähetä joulukortti, mutta älä kutsu vieraisille jne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos taas muutenkin kaveruus kiikunkaakun niin tuosta saa helposti tekosyyn välien katkaisemiselle.

Mutta jos haluat jatkaa kaveruutta serkun kanssa se vaatii sinultakin joustoa. Serkkuhan jo sanoi ettei tarkoita tuolla mitään pahaa, eli voit aloittaa uskomalla sen. Löytyy myös vammaisten lasten vanhempia jotka voivat naureskella vammais-vitseille, toivottavasti myös sinä ja siskosi päädytte tähän sarjaan. Pipo käy varmaan kireäksi jos joka jutusta vetää herneet nenuun.

Vierailija
2/15 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipainoinen voi kertoilla läskivitsejä ja naureskella niille jne. Kun ihminen on sinut itsensä ja vajavuutensa kanssa, hän pystyy katsomaan asioita huumorilla.

Jos taas yrittää jatkuvasti etsiä toisten jutuista jotain loukkaavaa niin kyllä sitäkin llöytää. Harmi vaan että elämä käy tällöin aika tympeäksi ja ihmiset kaikkoaa ympäriltä.

11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään haluaisi pitää yhteyttä kyseisellä tasolla olevan ihmisen kanssa, puhumattakaan että haluaisin lapsieni olevan yhteydessä tuollaiseen ihmiseen.

Se että serkulle on sanottu että hänen käytöksensä loukkaa, luultavasti vain yllyttää häntä loukkaamaan entistä enemmän. Jotkut ihmiset saavat kicksinsä siitä miten paljon saavat toista halvennettua, pilkattua ja alennettua.

Jos yrität pitää puolesi olet vain huumorintajuton idiootti ja hän itse on suoraselkäinen ja rehellinen. Juuri sellainen äiti joka kasvattaa tulevaisuuden kiusaajia.

Vierailija
4/15 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy myös vammaisten lasten vanhempia jotka voivat naureskella vammais-vitseille, toivottavasti myös sinä ja siskosi päädytte tähän sarjaan.

Vierailija
5/15 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en alkaisi mitään draamaa kehittämään. Vetäytyisin vaan hiljaa takavasemmalle, ottaisin etäisyyttä pysyen edelleen kohteliaissa väleissä. Tapaisin jos olisi pakko mutta en edes yrittäisi olla mitenkään hyvä ystävä enkä itse järjestäisi tapaamisia.

Vierailija
6/15 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

loukkaantuisin varmasti jos joku ystäväni viljelisi tota sanaa eli sehän kertoo että väheksyy vammaisia. Vammaisia kun on niin monenlaisia ja he ovat aivan yhtä tasa-arvoisia kuin terveetkin ihmisiet. En koskaan haluaisi että lapseni kuulisivat tuollaista, sillä hehän toistavat aikuisia. He oppivat käyttäytymisensä aikuisilta ja varmasti tulisi tilanteita missä selitellä lapsille että tuollainen kielenkäyttö on sopimatonta. Itse haluan lapseni oppivan suvaitsevaisuutta ja välittämistä lähimmistään. Sellainen ei onnistu jos lähipiirissä on jatkuvasti joku kuka on suvaitsematon. Meillä on suvussa kuulovammaisuutta sekä näkövammaisuutta. Kummilapseni on kehitysvammainen. Omat lapseni ovat terveitä ja haluan että he oppivat kunnioittamaan kaikkia ihmisiä sellaisina kuin ovat.

Voisitko ap kysäistä serkultasi miksi ei voisi olla käyttämättä tuota sanontaansa ja haluaako opettaa lapsilleen tuollaista, miksi hän haluaa pilkata muita ihmisiä? Jos ei halua lopettaa käytöstään joka on epäasiallista niin sinuna lakkaisin pitämästä yhteyttä.

Vierailija
7/15 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei loukkaannu, jos joku viljelee koko ajan "vitun läski"?

Taidat vaan haluta vängätä vastaan...

Vierailija
8/15 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Minusta ihan riittävä peruste tapaamisten lopettamiseen/vähentämiseen on jo pelkästään se, etten minä ainakaan haluaisi omien lapsieni oppivan tuota mainiota ilmaisua, jota serkkusi viljelee. Ja jos ihminen tuolla lailla kieltään käyttää, niin tuskin yläkerrassa on kaikki kotona muutenkaan.

Vierailija
9/15 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkku on lähemmän 30v kolmen lapsen äiti ja hokee joka paikkaan "v***n vammanen". Se on haukkumanimi kaikelle mikä häntä ei miellytä ja samalla hän kuvaa esimerkiksi ilmeitään epäonnistuneissa valokuvissa jne. Tuo on ärsyttänyt aina ja erityisesti nyt kun siskollani on pieni kehitysvammainen vauva. Siskoa nuo kommentit loukkaa aina, serkun mielestä kysymys on vain huumorintajuttomuudesta.

Nyt vaan tuntuu etten halua olla kanssaan enää missään tekemisissä, mutta samalla se tietäisi loukkaantumisia ympäri sukua. Tätimme, serkun äiti, on jo suuttunut siskolleni joka loukkasi serkkua sanomalla mielipiteensä tuosta vammaisten pilkkaamisesta. Sen he voivat vielä pistää siskon järkyttyneisyyden ja ajattelemattomuuden piikkiin, mutta jos nyt itse lopetan yhteydenpidon niin silloin on edessä avoin sota josta kärsii muunmuassa äitini. Kuitenkin jokainen tapaaminen serkun kanssa ärsyttää todella (meillä on samanikäiset kuopukset ja siksi haluaa viettää aikaa yhdessä) ja koen samalla asettuvani siskoani vastaan.

Onko siis lapsellista lopettaa yhteydenpito serkkuun tällaisesta syystä?

Vierailija
10/15 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä todellakaan halua omien lapsieni oppivan tuollaisia ilmaisuja. Serkun vanhammat lapset niitä jo leikeissään käyttävät.

Serkun ja hänen perheensä mielestä tuossa ei ole mitään ihmeellistä, se on vain ihan normaali haukkumasana. Vammainen = tyhmä, oudonnäköinen, omituisesti liikkuva, epämääräisesti mölisevä jne. Ihan normaalia siis käyttää tuollaista nimitystä silloin kun pitää jotain tyhmänä, rumana, outona tai vastaavaa. Kyllä vammaisten vanhempien pitäisi se ymmärtää eikä sitä olla sanottu millään lailla loukaten vaan ihan realistisena huomiona. "Mulla on ihan vammanen ilme tossa kuvassa", "Matti on ihan v***n vammanen ku ei ymmärrä mitään".

Vierailija
11/15 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eihän niitä välejä tosiaan tarvitse suoranaisesti katkaista. Et vaan pidä yhteyttä kovin ahkerasti? Vastaat kun serkku soittaa tai tekstaa, näet häntä muiden sukulaisten luona ja puhut hänelle kuin ennenkin... Itse en kyllä mielellään kutsuisi noin "epäkypsää" ihmistä kylään... Minusta hänelle voisi vähän vinkata että tarkkailee puhumisiaan, eteenkin kun on lapsia paikalla. Serkkusi taitaa ihan rehellisesti sanottuna olla vähän tyhmä kun ei tajua loukkaavansa muita ihmisiä puheillaan. Puhu serkulle ja kerro kohta kaikkoaa kaikki hänen ympäriltään jos ei "kasva aikuiseksi" ja paranna tapojaan. Sano vaikka että palataan asiaan sitten kun serkku osaa käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset...

Vierailija
12/15 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä voisi pyytää uudestaan, että lopettaisi ja perustelut kehiin.

Vierailija
13/15 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulu- ja synttärikortit lähetän ja tietty sukujuhliin yms kutsun ja olen niin kuin vieraamman sukulaisen kanssa yleensä. Mutta siis en muuten kutsu kylään enkä mene heille, en soittele enkä tapaa muualla. Nyt vain ongelmana on se että asutaan aika lähekkäin ja meillä samanikäiset lapset ja ollaan kotiäiteinä molemmat. Serkku on kai aika yksinäinen ja siksi on kokoajan tunkemassa seuraan, soittelee, kutsuu itseään kylään ja meitä heille, haluaa mennä yhdessä leikkipuitoon, shoppailemaan sun muuta useamman kerran viikossa.

Vierailija
14/15 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eihän niitä välejä tosiaan tarvitse suoranaisesti katkaista. Et vaan pidä yhteyttä kovin ahkerasti? Vastaat kun serkku soittaa tai tekstaa, näet häntä muiden sukulaisten luona ja puhut hänelle kuin ennenkin... Itse en kyllä mielellään kutsuisi noin "epäkypsää" ihmistä kylään... Minusta hänelle voisi vähän vinkata että tarkkailee puhumisiaan, eteenkin kun on lapsia paikalla. Serkkusi taitaa ihan rehellisesti sanottuna olla vähän tyhmä kun ei tajua loukkaavansa muita ihmisiä puheillaan. Puhu serkulle ja kerro kohta kaikkoaa kaikki hänen ympäriltään jos ei "kasva aikuiseksi" ja paranna tapojaan. Sano vaikka että palataan asiaan sitten kun serkku osaa käyttäytyä kuin aikuiset ihmiset...

järjestelmällisesti kieltäydyttävä tapaamisista. nyt kun ollaan viimeajat nähty tai oltu yhteyksissä useamman kerran viikossa. Oman yhteydenpidon lopettaminen on vielä helppoa, mutta mikä on asiallinen tapa kieltäytyä hänen ehdotuksistaan? Väkinäiseltä kuulostaa keksiä tekosyitä ja pianhan hän kuitenkin huomaisi etten vain halua tavata. Tuntuu taas tyhmältä ruveta itseäni vanhemmalle ja kokeneemmalle ihmiselle selittämään etten halua tavata häntä niin kauan kun hän käyttäytyy noin, varsinkaan kun hän ei itse näe käytöksessään mitään vikaa.

Ollaan keskusteltu aiheesta ilman tulosta. Olin jo aiemmin vihjaillut välillä että tuollainen nimittely on loukkaavaa ja siskon vauvan synnyttyä yritin asiallisesti selittää kuinka herkkä tilanne tämä toiselle on ja kuinka pahalta tuollainen hänestä nyt tuntuu. Kun mitään muutosta ei sitten tullut ja kerran sisko näki noita hänen kirjoituksiaan ja suuttui niistä haukkuen serkun käytöksen lapselliseksi ja ties mitä. Siitä serkku sitten loukkaantui, samoin vanhempansa ja siskonsa ja nyt tilanne muutenkin tulenarka.

Suoraansanottuna en kaipaisi serkkuni seuraa yhtään, mulla on pari hyvää lapsiperheellistä kaveria tässä lähellä joiden kanssa voidaan käydä leikkipuistoissa ja kerhoissa ja nyt tietty mielellään vietän aikaa myös siskoni ja tämän vauvan kanssa. Serkulla taas ei omia kavereita ole ja siksi on kai ollut mussa niin kiinni ja loukkaantuu todella jos lopetan yhteydenpidon.

Vierailija
15/15 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itse päättää haluaako olla sinun ja lastesi kanssa. Jos ei halua-voi jatkaa "vammastelua". Jos taas kaipaa seuraanne-parantaa tapansa. Kyllä aikuisen ihmisen oikeasti pitäisi noin yksinkertainen juttu ymmärtää. Jos ei ymmärrä niin on itse yksinkertainen... t.7

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi