Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa jotakin tosi halpaa ruokaa, jolla ruokitaan 20 murkkua?!

Vierailija
01.02.2015 |

Lapseni koulun jälkeisessä kerhossa on 20 15-18v lasta ja he kokoontuvat koulun jälkeen ja viikonloppuisin yhden projektin rakantamisen merkeissä, 4-6 tuntia kerralaan.

Kun meillä oli asiasta eka palaveri vanhempien kanssa, siellä moni innokkaasti kehuio tuovansa syömistä ja laittoivat nimensäkin listaan. Osan lapset ei koskaan jaksaneet tulla kerhoon ja osa vaan jätti tuomasta ruokaa.

Olen nyt koettanut mahdollisimman halvalla saada noille murkuille ruokaa aikaiseksi. Ihan sama vaikkei ravintoarvot ole kohdallaan, kunhan ei ole nälkä.

Vein heille leivänpaahtimen ja siihen leipää ja päälle voita, hilloa ja maapähkinävoita. Olen tehnyt köyhän version spagettia ja kastiketta ja kuskannut sinne koululle (luokkahuone), juomisina halvinta mehutiivistettä jne.

Kun vanhemmille on laitettu muistutusviestejä ruoan tuomisesta, sinne on joku tuonut perunalastuja.

Auttakaa nyt minua, en halua laittaa tähän ihan hirveästi rahaa, mutta ei ne lapset voi olla ilman ruokaakaan!!??

Vinkkejä mitä voin tehdä HALVALLA!!

Kiitos!

Kommentit (420)

Vierailija
81/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:06"]

Jos mun lapselle alkaisi joku tuoda pannukakkua, ranskalaisia tai muuta hiilaripaskaa, niin saisi kyllä jäädä kerhot käymättä, jotain järkeäkin voi sentään käyttää eikä pilata nuorten terveyttä.

[/quote]

Yksi yrittää huolehtia teinien syömisistä ja vastassa todennäköisesti just tällaisia vanhempia. En viitsisi ap:n tapauksessa vaivautua. Jokainen ruokkikoon omansa. En kyllä tunne yhtäkään vanhempaa joka vapaaehtoisesti alkaisi tuollaista teinilaumaa ruokkia viikottain. Ihan hullun hommaa.

Vierailija
82/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset? No, okei, ei ne 15-17-vuotiaat vielä täysikäisiä ole, mutten nyt ihan lapsiksikaan kutsuisi. Ja osa oli ilmeisesti jo 18-vuotiaita.
Ei sun ap tarvi nyt opettaa ketään huonoille tai hyville tavoille. Huolehdi oman lapsesi syötävät ja anna muiden kasvattaa omat "lapsensa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:16"]

Jos nyt ymmärsin oikein, niin ensimmäinen rajoite näille ruoille on se, että siellä ei ole lämmitys- eikä keittomahdollisuutta? Ainoastaan leivänpaahdin. Eli sen ruoan pitäisi maistua kylmänä, olla kylmää.

Toisekseen hinta ei saa suuri, olisiko hintahaarukka 5-10 euroa sopiva eli 25-50 senttiä/lärvi.

Ja koska ruokailumahdollisuus on ainoastaan luokassa, niin tarjoilu- ja ruokailuvälineet ja -astiatkaan eivät voi kummoiset olla.

joten joku välipalan tyyppiset jäävät vaihtoehdoiksi, pannari tietenkin olisi, jos sen pystyisi vielä vähän täyttämään esim. vihanneksilla tai vaikka tonnikalalla.

Hedelmät, maksavat tosin herkästi maltaita tähän vuodenaikaan, mutta banaaneja ja klementiinejä saattaa löytää tarjouksesta.

Joku peltileipä tai uunissa tehtävä pataleipä? Focaccian tai pannupizzan tyylinen tomaattileipä?

Jugurttia tai viiliä? Sekaan kaurahiutaleita, mysliä, halpoja muroja, säilykehedelmiä?

[/quote]

Asun koulun lähellä, vien ruoan sinne kerhoon, eli se voi olla lämmintä ja se syödään heti.

Luokassa on pieni jääkaappi, johon voi ja hillot mahtuu, ei muuta.

ap.

Vierailija
84/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää haiskahtaa provolta... Ei kai kukaan nyt ala tollaisia vanhoja teinejä ruokkimaan.. Kyllä ne nyt ite hoitaa ittensä!

Vierailija
85/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ny vittu jos 15-18-vuotiaat ei osaa itse hoitaa itselleen välipalaa mukaan jos on useamman tunnin prokkis menneillään. Ei kun äiti kyllä hoitaa...

Vierailija
86/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:22"]

Jos nyt ymmärsin oikein, niin ensimmäinen rajoite näille ruoille on se, että siellä ei ole lämmitys- eikä keittomahdollisuutta? Ainoastaan leivänpaahdin. Eli sen ruoan pitäisi maistua kylmänä, olla kylmää.

Toisekseen hinta ei saa suuri, olisiko hintahaarukka 5-10 euroa sopiva eli 25-50 senttiä/lärvi.

Ja koska ruokailumahdollisuus on ainoastaan luokassa, niin tarjoilu- ja ruokailuvälineet ja -astiatkaan eivät voi kummoiset olla.

joten joku välipalan tyyppiset jäävät vaihtoehdoiksi, pannari tietenkin olisi, jos sen pystyisi vielä vähän täyttämään esim. vihanneksilla tai vaikka tonnikalalla.

Hedelmät, maksavat tosin herkästi maltaita tähän vuodenaikaan, mutta banaaneja ja klementiinejä saattaa löytää tarjouksesta.

Joku peltileipä tai uunissa tehtävä pataleipä? Focaccian tai pannupizzan tyylinen tomaattileipä?

Jugurttia tai viiliä? Sekaan kaurahiutaleita, mysliä, halpoja muroja, säilykehedelmiä?

[/quote]

Asun koulun lähellä, vien ruoan sinne kerhoon, eli se voi olla lämmintä ja se syödään heti.

ap.

[/quote]

Millaisista astioista te syötte ja kuka niistä huolehtii, roudaamisesta ja tiskauksesta?

Tuskin kertakäyttöastiatkaan ovat vaihtoehto?

Vierailija
87/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko. Halpaa ja hyvää. 

Vierailija
88/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:27"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:22"]

[/quote]

ap.

[/quote]

Millaisista astioista te syötte ja kuka niistä huolehtii, roudaamisesta ja tiskauksesta?

Tuskin kertakäyttöastiatkaan ovat vaihtoehto?

[/quote]

Kertakäyttölautaset ja aterimet, kertakäyttömukit. Mehukannut lapset pesee, vein tiskiharjan ja ainetta.

ap.

Vierailija
89/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein ja montako kertaa näitä kerhoja on?

Vierailija
90/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:31"]

Kuinka usein ja montako kertaa näitä kerhoja on?

[/quote]

Viikolla 4x ja viikonloppuna kerran

ap.

Vierailija
91/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:06"]

Jos mun lapselle alkaisi joku tuoda pannukakkua, ranskalaisia tai muuta hiilaripaskaa, niin saisi kyllä jäädä kerhot käymättä, jotain järkeäkin voi sentään käyttää eikä pilata nuorten terveyttä.

[/quote]

Vaihtoehto on jättää kerhot käymättä, sen sijaan että ruokkisit lapsesi itse,niinkö?

Vierailija
92/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti teineille kelpaa sun ruoka jos se valmiiksi eteen ilmestyy eikä itse tarvi eväänsäkään liikuttaa!!
Jos haluaisit ap tehdä teineille palveluksen etkä karhunpalvelusta niin neuvoisit heitä vaikka yhteisvastuulliseen ruokailuun tai antaisit vinkkejä mitä kukin ottaa itse itselleen evääksi mukaan.

Vierailija
93/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, mahtava tyyli ja kylläpä ärsyttää monia, että tällaisiakin ihmisiä on.

Minä varmaan löisin uunin täyteen halvimpia paistopatonkeja ja mukaan edullisia leikkeleitä tms. Sitten vielä tarjoushedelmiä muutama kilo mukaan.

Vierailija
94/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:25"]

Tää haiskahtaa provolta... Ei kai kukaan nyt ala tollaisia vanhoja teinejä ruokkimaan.. Kyllä ne nyt ite hoitaa ittensä!

[/quote]

Voi hyvä ihme, provohuutelijakin heräsi...Anna olla.

Vierailija
95/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:33"]

Tietysti teineille kelpaa sun ruoka jos se valmiiksi eteen ilmestyy eikä itse tarvi eväänsäkään liikuttaa!! Jos haluaisit ap tehdä teineille palveluksen etkä karhunpalvelusta niin neuvoisit heitä vaikka yhteisvastuulliseen ruokailuun tai antaisit vinkkejä mitä kukin ottaa itse itselleen evääksi mukaan.

[/quote]

En nyt jaksa ajatella olevani vielä kasvatusvastuussakin, jos nyt vaan huolehdin ruasta?

ap.

Vierailija
96/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spagetin keitto kattilassa. Valmis pastakastike, johon pilkottu makkaroita. Helppo ja edullinen. Spagetit ja kastikkeen voi halutessaan myös sekoittaa samaan astiaan. Spagetin paikalla toimii myös makaroni.

Vierailija
97/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse normaaliälykkyydellä varustetuista lapsista vai esim. kehitysvammaisista tai ylineroista, jotka ei osaa huolehtia itsestään?

Vierailija
98/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:35"]

Spagetin keitto kattilassa. Valmis pastakastike, johon pilkottu makkaroita. Helppo ja edullinen. Spagetit ja kastikkeen voi halutessaan myös sekoittaa samaan astiaan. Spagetin paikalla toimii myös makaroni.

[/quote]

Tämän olen jo toteuttanut, samanlaisia lisää?

ap.

Vierailija
99/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:34"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:33"]

Tietysti teineille kelpaa sun ruoka jos se valmiiksi eteen ilmestyy eikä itse tarvi eväänsäkään liikuttaa!! Jos haluaisit ap tehdä teineille palveluksen etkä karhunpalvelusta niin neuvoisit heitä vaikka yhteisvastuulliseen ruokailuun tai antaisit vinkkejä mitä kukin ottaa itse itselleen evääksi mukaan.

[/quote]

En nyt jaksa ajatella olevani vielä kasvatusvastuussakin, jos nyt vaan huolehdin ruasta?

ap.
[/quote]

No karhunpalveluksen ainalin teet!

Vierailija
100/420 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiä muille vanhemmille, että ne jotka ei oikeasti sitä RUOKAA, ei sipsejä, sinne hanki, maksaa sitten 2€/pv sille, joka sen ruuan sinne vie. Sinua käytetään hyväksi just niin kauan kuin siihen suostut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme