:) SUURPERHEKUUMEILIJOIDEN MAALISKUU :)
Kommentit (107)
Tervehdys tosiaan taas kaikille!
Iuiu: Iso hali ja osanotto ison menetyksen jälkeen! Toddella inhottava tilanne. Toivon voimia jaksaa kaikki jälkitarkastukset ja muut. Ymmärrän hyvin vauvankaipuun, kun on tyhjä syli, on todella kamalaa kun pitäisi olla onnellisesti raskaana.
Katjalah: meidän ensimmäinen syntyi myös pikkukeskosena. Viikkoja oli jo kyllä 32, mutta vauva oli lopettanut kasvamisen ja painoi 1300g. Sitkeä sissi kylläkin oli, imetys sujui hyvin. Heti ekaa kertaa kun sain kokeilla imetystä tuntui, että kyllä hän osaa syödä. Ja sitten seuraavalla kerralla punnittiin ja tyttö oli imenyt 70 ml vaikka olis tarvinnu vaan20 =) Muutenkin kaikki meni hyvin ja on kehittynyt normaalisti, nyt 15v.
Kaksi syntyi siinä välissä ihan norm aikaan ja sitten tuli poika viiklla35. painoa oli 1880. Myös voi ihan hyvin muttei osannut syödä. Oli kotonakin vielä nenämahaletkulla jonkin aikaa. On myös kehittynyt ihan hyvin, muta puheessa oli viivästystä ja vähän lukihäiriötä ollut, nyt ekaluokkalainen.
Sen jälkeen taas kaksi ihan normi aikaan. Meillä kyllä yleensä käynnistetään jo viikolla 38.
Miimu: Meillä taitaa tosiaan olla kierrot samaan aikaan. No, onko hedelmöitynyt olo? Viime yönä ravasin vessassa ja tietysti tuli heti mieleen, että voisko se johtua nyt siitä.....Mulla on ihan selvä ovikseen liittyvä kipu ja pakotus alavatsalla, kestää pari päivää aina kierron puolivälissä ja voi olla vähän paha olo.
Nyt tätyy alkaa kotihommiin, palailen taas jatkamaan kun lapset malttaa luovuttaa äitille tietsikan.
Iuiu, voimia sinulle! Toivottavasti uusi raskaus alkaa pian ja sujuu onnellisesti!
Ellada, tilasin testit tänään; ). Saa nähdä kuinka sitä 1,5 viikkoa malttaa pitää näpit erossa niistä. Mahassa olevinaan outoa tunnetta. Huomenna papa, se hirvittää. Kuinkahan pian tulokset nykyisin tulevat?
Kiitos peukuttelijoille! Nyt näin lyhyesti, kuopus sylissä...
miimu
Iuiu - otan osaa, tuo on minullekin tuttua. Mutta niin kurjalle kuin se kuulostaakin, niin aika auttaa. Ja toki uusi raskaus:)
Miimu - kävin itse vastikään antamassa papa-näytteen, sanottiin että kahdenviikon päästä saisi kysellä vastausta.
Tanni - harmi ettei selvinnyt vielä pienen vuoto.
Ellada ja miimu - minä luulen että te olette raskaana...tuo jännä tunne ja vessassa käynnin tarve kuulostaa niiiiiin sille:) :)
( ja minun luulonihan on tosi luotettava - hih!)
Annlinn - millaiset vaunut olet aikeissa hankkia? Minäkin mielikuvissani olen hankkimassa uusia vaunuja, mutta jos hankkisin en oikein tiedä millaiset tarvitsisi tämän ikäiselle :) siis ikää on mun pienimmäisellä 8kk pian. Mutta kerro sinä millaset olis hyvät? Tietty jos ajattelis että hankkis uudelle mahdolliselle vauvalle, niin niissähän saisi olla vaununkopasta lähtien..
nyt perheen pariin, palataan..
sinuvi
Ensiksi pahoittelut vauvansa menettäneelle, oikein tuli kyyneleet silmiin kun ajattelin että jos samoin kävisi meille niin miten siitä sitten selviäisin, vielä kun se alku on kauheeta kun aina olen niin huonosti voinnut ja vauvan menetystä pelännyt.
Omppis kyseli yrityksestä, eli meidän tilanne on se että olen joka kerta raskautunut ensimmäisellä yrityksellä joten nyt sitten yritän vähän viivytellä vaikka toisaalta takaraivossa tykyttää pelko että entä jos sitten kun ihan tosissaan yrittää niin ei onnistukkaan. Eli vähän on syyllinen olo tälläisestä laskelmoinnista, mutta haluaisin päästä helpommalla ja samalla haluan tälle kuudennelle antaa niin paljon rakkautta kun hän on mun ainoa vauva muuthan on päivät kouluissa, kaksi yläasteella ja kolme ala-asteella. Vielä yksi asia mua seitsemättä jarruttaa että mulle tuli 10kg ylipainoa että laihduttaa pitäisi ennen raskautumista.
Sinuvi kyseli vaunuista, niin en tosiaan ole vielä päättänyt mutta jotenkin olen saanut tarpeeksi noista meidän kärryistä. Toisaalta haluan että vauvelini voi katsoa minua kun häntä työntelen kun luin sen tutkimuksen jossa sanottiin että vauvat jotka näkevät äitinsä ovat iloisempia kuin vauvat jotka joutuvat katselemaan ympärillä olevia ihmisiä, autoja ym. en nyt ottanut sitä tutkimusta vakavissaan mutta hauskaa se on ajatella että oma äiti on niin tärkeä virike vauvalle.
Nyt täytyy mennä mutta palailen....
Annlinn
ohi on se papa-koe. Nyt vaan tuloksia ootteleen, muutaman viikon kuulemma kestää, kun on nämä joukkoseulonnat kyseessä.
Tanni, toivotaan, että sulla tärppäisi pian. Ihanhan se mahdollista on, kun kerran jonkinlainen kierto kuitenkin jo palautunut! Ahkerana vaan siellä makkarin puolella ; ) Toivottavasti vauvelin kakka-asia selviää. Aina se mieltä painaa jos lapsella jotain vaivoja on.
Annlinn, mullakin oli rivi ehtoja mielessä, kun aloin nyt kuumeilemaan. Tätä kuumetta olen kai potenut viime kesästä, mutta kaksi tärkeintä ehtoa oli saada kuopus vuoden ikään ja odotella imetyksen loppumista. Yksi oli tuo papa-kokeessa käynti ja sit oli vielä tuo laihdutus, väh. 5 kiloa pois. Yritystä on ollut, mut vielä ei ole onnistunut ; ) Mikäli tärppi käy sitä ennen, niin pakko kyllä odotusaikana tarkasti vahtia painoa. Ajattelin taas pitkästä aikaa kiloklubiin palailla.
Elladalle toivon kovasti pikaista tärppiä, samoin iuiulle. Kovia olette joutuneet kokemaan : ( Tuntuu oma lastensaantihistoria niin helpolta, kun ei kumminkaan mitään isoja ongelmia ole ollut. Tsemppiä teille! Ja muillekin :)!
Tuolla papassa jo meidän tutulle neuvolantädille selitin näitä vauvahaaveita ja osaa nyt odotella mua taas asiakkaaksi ; ). Oli muuten aika helpottavaa, olen joskus nolostellut sitäkin, että taas minä täällä soittelen...
Mutta aika konstikasta tässä pikku-apulaisen kanssa kirjoitella, joten ei nyt enempää. Jospa huomenna ehtisi paremmin juttuun mukaan.
: ) Miimu
Tervehdys kaikille,
käväsin täällä joulun alla ja siirryin pikaisesti odotuspuolelle, mutta nyt palaan takaisin keskenmenon jälkeen. Rv 14 todettiin vauva menehtyneeksi viikolla 9. Nyt on puolitoista viikkoa tyhjennyksestä ja vauvantuska on kova.
Nyt tiedän mitä oikea vauvakuume on. Ennen se on ollut jotain vauvan haikailua, mutta nyt tuskaa. Olen aivan naatti ajatuksesta, että pitäisi odottaa kaikki jälkitarkastukset ja pissakokeet. Vuoto ilmeisesti vetelee viimeisiä, joten tekisi niin mieli!!! Meilkein neljä viikkoa pitäsi odotella noihin tarkastuksiin, arvatkaa tuntuuko se neljältä vuodelta.
Täällä on ollut ihanasti juttuja. Olen ne silmäilemällä tässä parin päivän aikana lukenut. Tämä keskenmennyt vauva oli meidän seitsemäs. Kova ikävä on vauvaa eikä häntä kukaan eikä mikään korvaa, mutta uusi raskaus olisi enemmän kuin toivottu. Se auttaisi hurjasti henkisessä toipumisessa.
Mutta nyt tarvitaan erotuomaria, täytyy mennä.
Tuli tuosta mieleen että äidillä on aika monta ammattia...
Iuiu