sossutätien vierailu
hei, pari kaveria tekivät minusta "nimettömän"ilmoituksen sossuun,että olisin masentunut ja parun kotona jatkuvasti....erosin elokuussa ja uusi miesystävä on,joten masentunut en nyt todellakaan ole...kiusaa tekevät ja haluavat muutenkin pilata elämäni jauhamalla sontaa.Tädit tulossa kotiin esnviikolla ja haluavat keskustella lasten kanssa,joten onko jollain antaa neuvoa miten tässä nyt edetään ja joudunko taas keskustelemaan erostani,lapset voivat hyvin ja ex-miehen kanssa asiat ok...
Kommentit (49)
otetaan vakavasti??
Jos ei sinulla ole selkärankaa seistä juorujesi takana, ei niitä varmaan kannata levittääkään.
Itse olen tehnyt kerran ilmoituksen yhdestä pph:sta joka pahoinpiteli lasta.. nimettömänä mä sen tein
ja siitä tarvitaan tarkempi selvitys.
Miten muuten viranomaiset voivat toimia? Pakkohan heidän on tehdä selvitys tilanteesta, jos jokin huoli on virinnyt perheen tilanteesta (eikä huolta voi kuitata pois perheen omalla arviolla tilanteesta). Vasta sitten jos huolelle tutkinnan jälkeen löytyy katetta, aloitetaan varsinainen puuttuminen.
Miten ihmeessä ketään apua tarvitsevaa perhettä tai yksilö voidaan auttaa,
jos puuttuja haastetaan kunnianloukkauksesta oikeuteen väärän arvion tehtyään - arviointihan on viranomaisten tehtävä.
tietenkin joutuu kunnianloukkaussyytteeseen, jos loukkaa kunniaa. Voi jestas teitä aivottomia!
mutta silloinkin sen saa halutessaan tietää, kuka ilmoituksen on tehnyt.
enhän mä nyt oo mitään juorunnut, kerroin vain että tein ilmoituksen pph:n toimista kun näin hänen pahoinpitelevän lasta, tein ilmoituksen nimettömänä koska tiesin tän hoitajan olevan kiero luonteeltaan ja hän olis varmaan tehnyt riesaksi perättömän ilmoituksen meistä
No tää hoitaja silloin myönsi tekonsa eikä saanut enää koskaan tehdä tätä työtä! Että eipä ollut mikään juoru!
esim jotain paperia, että lapset ovat voineet eron ajan ihan normaalisti (jos siis näin on ollut)? Tosi ikävää, että joudut nyt stressaamaan tästäkin sitten! Mutta yritä ottaa rennosti, voithan sanoa niille että tämä erikoinen tilanne jännittää sinua, mutta asiat ovat muuten ihan hyvin.
Kun lastensuojeluilmoitus on tehty, täytyy silloin lastensuojelun tarkistaa tilanne. Siinä ei pitäisi sinänsä olla mitään pahaa, ja jos teillä on kaikki hyvin niin ei sinun tarvitse olla huolissasi. Jos taas kaikki ei ole hyvin, niin älä silloinkaan ole huolissasi, sillä nyt sinulla on mahdollisuus saada apua.
Näin minun on helppo sanoa melkein valmiin sosiaalityöntekijän ammatillisessa ominaisuudessa. Jos taas joku tekisi perheestäni perättömän ilmoituksen, olisin varmaankin aivan raivona ja minun olisi todella vaikeaa suhtautua tilanteeseen.
että ilmoitus oli aiheeton ja olisin tarvinnut keskusteluapua, tukea, rohkaisua ja kannustusta ennen kaikkea.