Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3. luokan ympäristötiedon kokeessa ihan mielettömän vaikeita kysymyksiä!

Vierailija
02.03.2009 |

Meidän 3. luokkalaisemme toi kotiin ympäristötiedon kokeen, joka oli niin hankala etten minä olisi osannut kaikkiin vastata. Nykyään ympäristötietoon kuuluu kuulemma jo ala-asteella fysiikkaa ja kemiaa. Tämä koe oli keksintöjaksosta ja vaati tosi paljon soveltamista. Ei tulisi minusta 3. luokkalaista eikä kannata ilmoittautua Oletko fiksumpi kuin koululainen, koska en näköjään ole..

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matikkavaaka on ollut säännöllisesti opetuksessa mukana, niin kyseinen tehtävä oli suorastaan helppo.

Kertolaskut kuitenkin jo käydään tokalla läpi.

Vierailija
42/47 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alue oli minusta helppo ja koekin tosi helppo. Poika sai 10 siitä. Mutta ei tarvinnut kirjoittaa esseetä yms.

Riitti kun selitti käsitteet ja muutama esimerkki piti kirjoittaa, missä näitä rakenteita on. Lisäksi jotain sillisalaattia loppuun.

Poika on muutenkin 10 oppilas kaikissa muissa aineissa, paitsi liikunnassa. Ja voin sanoa, että ei todellakaan olisi osannut kirjoittaa parempaa esseetä kuin ap.n lapsi.

Koe oli todellakin liian vaikea.

Vanhemman lapsen opettaja on joutunut uusimaan 2 matikan koetta kun meni koko luokalta penkin alle. Joko opetus oli ollut perseestä tai koe liian vaikea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vain yksinkertaisia kuvia keinulaudoista ja vivuista, joihin on vain merkitty tukipiste. Jos matikkavaaka on ollut mukana ja sitä vaaditaan kokeessa pitäisi siitä olla jotain materiaalia opiskeltavaksi.

Vierailija
44/47 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokalla oli yksi lapsi saanut vastauksen oikein ja hänkin oli kertonut arvanneensa.

Ap

Vierailija
45/47 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Alue oli minusta helppo ja koekin tosi helppo. Poika sai 10 siitä. Mutta ei tarvinnut kirjoittaa esseetä yms.

Riitti kun selitti käsitteet ja muutama esimerkki piti kirjoittaa, missä näitä rakenteita on. Lisäksi jotain sillisalaattia loppuun.

Poika on muutenkin 10 oppilas kaikissa muissa aineissa, paitsi liikunnassa. Ja voin sanoa, että ei todellakaan olisi osannut kirjoittaa parempaa esseetä kuin ap.n lapsi.

Koe oli todellakin liian vaikea."

Meillä kanssa lapsi sai kympin tästä kokeesta mutta tunnollisesti käytiin koko alue läpikin yhdessä lapsen kanssa. Eikä esseitä tarvinnut kirjoittaa. Esimerkkejä piti kirjoittaa esim. missä on putkirakenne, missä käytetty kolmiota ja kertoa jotain kuulalaakerista, akselista jne.

Vierailija
46/47 |
02.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hurjan vaikeita tehtäviä! En olisi itse selvinnyt kovin hyvin pistein. Ja minä olen opettaja...

Vierailija
47/47 |
03.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselee maisteriäiti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän