Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

------{{{{{{{ HAAHUJEN maaliskuu }}}}}}}------

01.03.2009 |

Uusi kuukausi jo alkoikin. Jatketaampa juttua tähän.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi tuhruilu, lugeista huolimatta :/ Aamulla pönttöön tippui sen verran paljon verta, että hetken luulin jo että menkat on alkaneet. Vähän vain ihmetyttää se, että yleensä mulla tuhruilu alkaa vähitellen, eikä tällä lailla yht'äkkiä. Tietenkin siinä tuli mieleen se, että voisikohan se johtua jostain muustakin, kun rinnatkin on arat, mutta mulle se on kyllä ihan normi pms-oire myös. Muutenkin niitä pms-oireita riittää, on mm. turvotusta, jomotusta ja näppyjä, ja ne ei tähän asti ole "pettäneet"... Mutta on se kumma miten vieläkin sitä pystyy niitä toiveita elättelemään, eikö jo kaikkien näiden pettymysten jälkeen voisi pikku hiljaa oppia... Normisti menkat alkaisi sunnuntaina, mutta voi se nyt olla aiemminkin.

Miten *naun* tilanne?

t. marjapensas, dpo 8

Vierailija
82/104 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjapensas, tylsää moiset tuhruilut. Joo ei se toivo aina kuole vaikka menkat alkaa, mut nega testi siihen päälle niin vasta alkaa aivot tajuta.

Täällä vaan jännäillään. Vielä pitäis tovi ootella testailun kanssa. Oireista en enää erehdy kuvitteleen mitään, ne kun voi tarkoittaa kumpaa vaan. Uusi tuntemus on oikealla välillä tuntuva jomotus, samantyyppinen kuin silloin kun oli kysta.

nau dpo10

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjapensas. Kurjaa kuulla että tuhruilut taas alkoi, mikä annostus sulla siinä Lugessa on?

naulla on jänniä jomotuksia! Voi kun olisikin just sitä jomotusta. bd bd

Pocahontas. Toivottavasti se sinun mies vielä muuttaa mieltä. Kyllä mielestäni jokaisella naisella pitää olla oikeus äitiyteen. Halauksia!

Omanapa oottaa ovista. Nyt on vasta kp 9 joten hetki vielä menee. Ens viikon pe-la saattaa olla ovis :) Jos laskuni pitää paikkaansa. Täytyy alkaa tikuttelemaan varmaan maanataina.

Hermione kp 9/?

Vierailija
84/104 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin menkkaolo, kuin vain voi olla. Lugeja siis vielä huominen jäljellä, ja tänään jo tulee sellaista ihan veristä vuotoa. Syön *Hermione* niitä 2 päivässä, eli yht. 200 mg. Ja otan ne suun kautta, kun gyne ei mitään ohjetta siitä antanut, ja sen verran laiska olen, etten jaksa ruveta paikallisesti käyttämään ennen kuin niin ohjeistetaan ;) Soitan kyllä ensi viikolla gynelle, kunhan menkat tuosta eka alkaa, ja mieli vähän paranee. Katotaan mitä sillä on sanottavana...

marjapensas, dpo9

Vierailija
85/104 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen noihin kuukausipinoihin kirjoitellut aikaisemmin, harmittaa vaan aina tippua ja siirtyä seuraavaan. Tässäpä lyhyesti taustaa meistä ja pitkästä yrityksestä ja mukanaan tuomista pettymyksistä. Eli ollaan aviopari etelä-pohjanmaalta ikää mulla 29 ja miehellä 32. Yritystä takana jo yli 1,5v. Ensin ei tärpännyt millään ja tutkimuksissa oltiin, niiden mukaan kaikki kuitenkin kaikki ok. Viime loka-marraskuussa oudot pitkät menkat ja gynellä verikokeesta plussa, mutta kohtu tyhjä, oli siis varhainen keskenmeno. No nyt plussasin helmikuun lopussa, mutta ikävä kyllä meni kesken maaliskuun 5pv 5+5, kävin yksityisellä ultrassa varmistamassa, että kaikki ok, ei ollut vaan kohdun paksuus yli 19mm ja määräri cytotecit jotka otin kotona jotta kohtu tyhjentyisi kokonaan. Uusi ultra viikko tästä ja kaikki näytti hyvältä. Sen jälkeen tiputtelua jonkin verran kunnes sitten nyt tiistaina taas enemmän vuotoa joka hyvin tätimäistä, voisiko olla jo? Tänään tein testin ihan vaan koska halusin nähdä joko olisi hcg laskenut, no pöh, todella vahva plussa vielä oli... Nyt siis elimistö vielä sekaisin ja kovasti odotellaan seuraavia menkkoja alkavaksi ja kiertoa vakiintumaan. Lääkäri määräsi Clomifenit tukemaan yritystä, toivotaan, että ne toisivat meille toivotun tuloksen <3

Emma

Vierailija
86/104 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione tossa km-puolella jo laittoikin viestiä että tänne mukaan vaan, mutta kesti ennenkuin tajusin nyt kun luin teitin pinoa, että täällähän ihan munkaltaista porukkaa!! Mulla siis keskenmenot 11/07,10/08 ja 2/09(tää oli tuulimuna) ja tulin raskaaksi heti ton tuulimunan jälkeen (tiedän, koska tein testin reilu 3vko tyhjennysvuodosta ja oli nega) ja nyt siis rv.6+1 (heh, pari minuuttia yli:) )

Mutta kun nyutkin vuotoa ollut, ekan kerran ihan testin tehtyä, "paperillakaiveluvuotoa", eli kun tökkää kohdunkaulaan paperia niin ollut paperissa vaaleanpunaista/ruskeaa ja keskiviikkona tää TIP-TIP-TIP kun kuulin ja katsoin niin kolme yksinäistä rehellistä veripisaraa pöntön vedessä :( Nyt en sitten tiedä mitä tullakseen, mä en ole niitä onnellisia joilla tuhrua/vuotoa ja silti kaikki menee hyvin, mulla kaikki nää km:t alkaneet tällätavoin :( Ei tavallaan kestä että TAAS käy huonosti, meillähän kuitenkin se onni, että 3 raskautta saatu hyvin onnistumaan, mutta ei se tätä tuskaa ja surua, ikävää poista.

Saanko siis tulla teidän kanssa tänne, mustakin kun tuntuu ettei kovinkaan moni tuolla marraskuisissakaan tajua loppujenlopulta sitä, mikä oikeasti PELKO on :(

*helene toistaiseksi rv.6+1*

Vierailija
87/104 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helene26 - 28.3.2009 00:21 (ID 1596822) 1/2

...

Ja mitä kuuluu näihin km-tutkimuksiin ylipäätään? Kumma kyllä, itse kun LUS:in piiriin kuulun, ei tuulimunankaan jälkeen puhuttu mitään tutkimuksista, sanoi lääkäri vaan että "huono tuuri". Eli pitääkö olla rehelliset 3 km:a (eli tuulimunaa ei lasketa) vai mitä? Ja mitä tutkimukset pitää sisällään? Harmittaa ja raivostuttaa vaan, vaikka edelleenkin "vain" tätä ruskeaa tuhrua :(

Onnistuin tekee ihan oman aloituksen, voi jessus!!

Vierailija
88/104 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi Marjapensas! Ottaa kyllä aivoon tuhrut, ja tunnistan niin tiukassa olevat toiveet..

Ja nau, jännät päivät sulla! :)

Tervetuloa Emma ja Helene26! Otan osaa noihin kaikkiin kurjuuksiin, menetyksiin ja hankaluuksiin. Täällä kyllä ymmärretään pelkojen ja harmitusten päälle, että täällä saa rauhassa purkaa sydäntään. :)

Emma, onpa lähellä sulla tuo keskenmeno, kuinka jaksat? Kiertojen vakiinnuttaminen km jälkeen voi todella kestää ja kestää. Mulla meni kolme kiertoa, ennenkuin menkkoja saattoi edes hyvällä tahdolla sanoa menkoiksi, vaikkei hcg ollut koholla edes. Oli todella turhauttavaa, ja tuntui kamalan vialliselta koko keho. Toivottavasti hcg laskee pian ja saatte clomit käyttöön, tosi monesti ne kyllä auttaa. :)

Helene, jos tahdot tulla myös Odotus-puolen haahuihin niin tule! Ja sitä tuhrua kuitenkin on tosi monessa raskaudessa, mm. omassa, että toivoa on, vaikka vaikea sitä on kaivaa tietty kaikkien keskenmenojen ja pettymysten jälkeen. Kuulostaa kamalan kurjalta, jos ne ei tutki kunnolla, kun onhan tuulimunaankin aina syynsä. Ja aika kiduttamiselta tuntuu, jos pitää vaan oottaa ja oottaa ja oottaa. Mutta toisaalta,voihan se todella olla vain onnesta kiinni. Tosi mahtavalla tahdilla raskaudutte ainakin.

Minä siis palloilen vähän tässä välillä, odotuspuolella ja täällä, missä on kaikki rakkaat kuumeilijat. Eilen sain dopplerin, ja kuuntelin ekaa kertaa sydänääniä.

virva, 13+5

Vierailija
89/104 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuntui rinnoissa vähän kuin maidonnousemistunnetta ja on ollut silleen kostea olo et tuntuu et täti ois tullut, mut kun ei oo niin päätin et tänään testailen. Ja mammaksin testissä näkyi haamu! Vähän vaalean ruskeaa tuhrua ollut phs:ssa :(. Pitää vielä myöhemmin testailla uudelleen, josko vahvistuisi...

nau dpo13

Vierailija
90/104 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

_ja_ kp1. ei paljon huonommin voisi mennä.

*naulle* tsemppiä!

Vierailija
91/104 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännää! Toivotaan vahvoja viivoja! :)

Vierailija
92/104 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut meille vauvaa vuonna 2009. Aina tämä on yhtä raskas pettymys.

Vierailija
93/104 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

marjapensas ja paahtovanukas :( Voimia uuteen yritykseen.

on:Tää on kyllä tosi stressaavaa, kun pientä ruskeaa tulee vaan. Vessareissut on tosi pelottavia. Voi kun olis vaan "vanhoja karstoja". Paleltaa koko ajan ja kohdussa nipistelee ja tissejäkin välillä. Toivottavasti huomenna ois jo vahvempi viiva...

nau kp26/28 dpo14 (rv:a ei vielä uskalla aatella)

Vierailija
94/104 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vahvempi viiva :) vaikkei vielä kontrolliviivan vahvuinen. No jännäilyä tää alkuraskaus aina on. Nyt onneks pääsen polille ultraan rv6-7. Koskahan uskaltais varata aikaa.

nau

Vierailija
95/104 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun plussia on sadellut pinoon näin kovalla tohinalla viime aikoina :)

Paahtovanukkaalle pahoittelut tädistä. Kyllä se aina pahalta tuntuu kun se täti tulee :( Paitsi mulla viime kierrossa kun tiesin jo kauan etten ole raskaana. Mutta tämä kierto onkin jo eri asia. Tämä kierto on mennyt tosi hyvin ja tuhrut on pysynyt poissa.

helenille tervetuloa tänne pinoon. Toivottavasti pieni pysyy nyt matkassa sitkeästi mukana.

Omanapa. Tänään alkoi tikutus ja veikkaan että ehkä to-pe olisi ovis, jos hyvin menee.. Tänään vielä viimeinen aika refleksologille, niitä tulikin tässä kierrossa yhteensä kolme käyntiä :)

Hermione kp 13/?

Vierailija
96/104 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinas ihan unohtua. Ja pahoittelut menetyksestäsi.

Vierailija
97/104 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa elämä näyttämään taas vähän normaalimmalta, joten jaksaa taas kirjoitella. Ensin, onnea *nau*! Tarrasukkia ja kaikkea hyvää, toivottavasti kaikki menee nyt nappiin! <3

Ja *Emmalle* pahoittelut, mutta tervetuloa tänne, täällä on oikein mukava porukka. *helenelle* voimia ja jaksamista! Toivottavasti me ei teitä saada täällä kovin pitkää pitää ;)

*hermionelle* onnea ovikseen!

ON. Soittelin gynelle, kun sitä tiputteluvuotoa on ollut niistä lugesteroneista huolimatta. Gyne oli sitä mieltä, että syön nyt sen reseptin loppuun, kun ei niistä mitään haittaakaan ole. No ei varmasti, mutta kun ei niistä ole hyötyäkään... No, toukokuuta odotellessa, jolloin sitten aloitetaan tarkemmat tutkimukset kun ei ole tärpännyt (ei siis turhaa optimismia vieläkään...).

Mutta mukavaa alkanutta viikkoa ja huhtikuun alkua (ja kevättä!) odotellessa,

marjapensas kp4

Vierailija
98/104 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten viime kierrossa vähän uhkasin, niin olen nyt sitten minäkin menossa vyöhyketerapiaan. Olisinkin kysynyt *Hermionelta*, että mikä olisi "optimaalinen" aika käydä terapiassa, mahdollisia tulevia kertoja silmällä pitäen? Nyt kiireistä johtuen olen menossa ensi maanantaina, jolloin on kp10.

t. marjapensas

Vierailija
99/104 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kävin vyöhyketerapiassa kp12 ja samana iltana oli tosi voimakas ovis.

nau

Vierailija
100/104 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras aika Refleksologi käynnille on alkukierto eli kaikki päivät ennen ovista. Kumma juttu kun mullakin oli suurempi Lugesteron annostus kuin sulla eli 400mg päivässä emättimeen. Ja nyt sitten pienennettiin annostusta kun ei meinannut menkat alkaa, eli 200mg päivässä ja emättimen kautta. Se on paljon tehokkaampaa kuin suunkautta ottaminen. Nyt tässä kierrossa ei ole ollut tuhruja lainkaan *Koputtaa puuta*..

Eli ovista ootellessa.. kp 14 meneillään :)

Hermione