minkä ikäisenä olette leikanneet lasten tukan itse?
Kommentit (21)
5v tytön hiukset oon leikannu aina itse, ekan kerran 1,5v kun leikkasin polkkatukan.
kannattaa vaan varovasti leikata.
lapsilla niin paksut hiukset, että on ollut "pakko" viedä jo 1-vuotiaana parturiin. Parturi teki töitä kiltisti yli tunnin, jolloin tokasin: että hyvä on lapselle tuli jo nälkä. Yritti parturin täti saada aikaiseksi kunnon luomuksen.
Olen leikannut lasten tukan itse 34-vuotiaana. ;o)
Mutta vanhin lapseni on nyt vähän yli 3-vuotias ja leikkaan edelleen itse hänen tukkansa. Kaverini taas käyttää jo vuoden ikäistä poikaansa parturissa, koska ei uskalla / osaa leikata itse. Joten ei kai siihen(kään) ole olemassa mitään oikeaa ikää..... Tee niinkuin sinusta itsestäsi tuntuu.
mitä kampaajat nyhtää lasten hiustenleikkuusta( jos kyllä aikuistenkin).
Kerran erehdyin leikkauttamaan tytön hiukset kampaajalla kun oli mukanani ja ottivat 17euroa kun tasasivat latvat ja otsiksen, aikaa meni alle 5min..
meillä on neljä lasta, tosin vain yksi tyttö ja kolme poikaa, pojilta olen aina ite ajanut hiukset (ja ihan nätisti, en lyhimmällä terällä siiliksi) ja tytön hiukset leikannut vaikken mikään viimeisen päälle näpsä siinä hommassa ole niin ei vielä koskaan ole tarvinnut viedä parturiin paikkailtavaksi=) tyttö on koululainen eikä ole ikinä kukaan huomautellut, että äitis leikkaa sun hiukset, kyllä huomaa;O
Ei muuta kun sakset käteen ja menoksi! Ota ensin vain vähän niin näet miten alkaa sujumaan eikä tule isoa vahinkoa!
Ikää 4v, 7v, 10v ja 11v ja antavat edelleen äidin leikata. Kaikilla on tosi paksut hiukset, joten aina menee aikaa kun kerroksittain on pakko leikata. Kuopukselle leikkasin juuri polkan.
Itselläni ei ollut kokemusta hiusten leikkuusta ennen lapsia, mutta hyvin on taidot vuosien saatossa kehittyneet senkin suhteen. Reiulun vuoden ovat varmaan olleet kun ekan kerran olen leikannut ja ne ekat vuodet on kyllä pahimmat kun ei millään meinaa pysyä paikoillaan.
Tytöllä (vajaa 2 v.) on nykyään tasapitkät hiukset, joten periaatteessa voisin leikata latvat itsekin. Mutta jos olisi otsatukka, niin en leikkaisi itse, enkä tietenkään poikamme hiuksia. Sen eron kyllä huomaa, on helppo tunnistaa nämä tee-se-itse-äitien lapset..
leikata itse tai viedä leikattavaksi kun mun tytöllä ei vieläkään oo tukkaa..:(
Sen eron kyllä huomaa, on helppo tunnistaa nämä tee-se-itse-äitien lapset..
Meillä onneksi pojalle sopii sellainen tosi lyhyt leikkaus, jonka saan helposti itse koneella ajeltua. Hänellä onkin tosi kauniinmallinen pää ;)
Tytöllä on pitkä tukka, jota ei vielä parin vuoden aikana ole ollut tarpeen leikata. Otsatukan lyhennän itse, ei ole kummoinenkaan juttu kun on hyvät sakset. Edellisen leikkauksen jälkeen tuli tuttavilta kommenttia, että onpas tyttö nyt ison tytön näköinen kun on parturissakin käynyt. :)
Mutta jos ei itse osaa, niin parempi kaikille käyttää ammattilaisen palveluita. Minä en kuitenkaan viitsi maksaa sellaisesta, mikä hoituu itseltäkin.
En osaa leikata alle 2-vuotiaan pojan tukkaa. En halua mitään lyhyttä siilitukkaa, ja olen pari kertaa tasoitellut latvoja. Tulos on ihan karmiva. Ehkä kaikilla ei vain ole silmää tai taitoa hiustenleikkuuseen.
Sitä ennen äiti aina leikkasi. Rippikoulun jälkeen sitten piti päästä oikealle kampaajalle ja tulos oli karmea. Nykyisin mieheni leikkaa yleensä hiukseni, kampaajalla käyn kerran vuodessa. Minulla on pitkät luonnonkiharat hiukset.
Lasten hiukset on aina leikattu kotona (vanhin 5 v). Minusta miehen ja minun yhteistyöllä, koneella ja saksilla saadaan kaunista jälkeä aikaan. Tytöllä on polkkatukka ja otsis (kiharat hiukset) ja pojalla sivuista ja takaa melko lyhyet, päältä pidemmät (laineikkaat hiukset). Ehkä tuo hiusten kiharuus antaa jonkin verran anteeksi. Esim. otsiksesta ei varmasti näe onko joku hius pari milliä pidempi kuin toinen.
lasteni hiukset kolmannelle luokalle asti itse, mut kai toikin riippuu omista taidoista ja välineethän täytyy hiusten leikkaukseen olla hyvät, ei millään keittiösaksilla hiuksia kynitä
Voisitteko laittaa kuvia niin voidaan sitten kertoa et miltä näyttävät. Koska tosiasiassa ei kukaan uskalla teille suoraan sanoa et näkee kyllä että on itse leikattu.
Voisitteko laittaa kuvia niin voidaan sitten kertoa et miltä näyttävät. Koska tosiasiassa ei kukaan uskalla teille suoraan sanoa et näkee kyllä että on itse leikattu.
Toiset on käsistään käteviä ja toiset ei. Toisilla on silmää ja toisilla ei. Ehkä sua vaan harmittaa se, että sä joudut pulittaan pitkän pennin jostain, mikä toisille on ilmaista.
"Musta olis kiva nähdä nuo teidän leikkaamat hiukset.
Voisitteko laittaa kuvia niin voidaan sitten kertoa et miltä näyttävät. Koska tosiasiassa ei kukaan uskalla teille suoraan sanoa et näkee kyllä että on itse leikattu."
Meillä lapset juokset koko ajan hikipäässä. Talvella pipo lyttää hiukset miten sattuu. Vaikka aamulla laittaisi nätin ranskanletin tai saparot niin iltapäivällä hiukset ovat hujan hajan. Että ei sitten loppupeleissä ole hirveästi väliä sillä upealla leikkauksella.
T: Yksi lastensa hiukset kauniisti leikkaava
"Toiset on käsistään käteviä ja toiset ei. Toisilla on silmää ja toisilla ei. Ehkä sua vaan harmittaa se, että sä joudut pulittaan pitkän pennin jostain, mikä toisille on ilmaista."
mun lapsille saksimista luomuksista... mut en maksa kampaajalle 20 euroa 10 minuutin työstä. ja lapsi ei itse halua että leikataan yhtään, joten...
Hiukset kasvo hirveetä vauhtia, enkä nyt tuon ikäistä viitsiny mihinkään kampaajalle viedä.
heti kun esikoinen antoi luvan, eli olin siinä vajaa kolmikymppinen. Ei se minusta niinkään ole vanhemman iästä kiinni, lähinnä siitä, koska lapsi antaa luvan leikata.
jos se on itse koneella AJELTU. Ammattilainen leikkaa hiuksiin oikean mallin (vaikka toki käyttää konettakin niskaan ja rajauksiin). Ja todellakin eron huomaa!! Mutta ei siinä mitään, jos se kelpaa, niin ei kiinnosta eikä kuulu minulle.
Kädentaidoilla ei asian kanssa ole varsinaisesti tekemistä, kyse on AMMATTItaidosta. Itsekin teen käsilläni todella tarkkaa työtä, mutta hiuksia en mene leikkaamaan, koska en ole kampaaja. (ja en nyt tarkoita mitään latvojen tasausta, vaan oikeaa hiustenleikkuuta).
Meillä onneksi pojalle sopii sellainen tosi lyhyt leikkaus, jonka saan helposti itse koneella ajeltua.
meillä tyttö on nyt 2,5v ja haluaisin hänelle polkkatukan. En vain tiedä uskaltaisiko sitä itse alkaa leikata jos jotenkin mokaan sen. Otsiksen olen tähän asti leikannut itse. Eli onko mitään järkeä viedä tuon ikäistä parturiin leikkauttamaan tukkaansa?