Loukkaannuinko turhasta?
Mielestäni kirjeen tuominen olisi huono idea milloin tahansa. Pistää miettimään että miksi ex halusi muistuttaa miestäsi entisistä (?) tunteista? Ja erityisesti sitä mietin miksi antoi kirjeen kun olitte kertoneet menevänne naimisiin.
yksi ystävistäni on sellainen että eron tullessa hän palautti entiselle esim. kirjeet ja korut mitä oli tältä saanut, mutta teki sen välittömästi erotessa. Vaikea uskoa että ainakaan sitten palauttaisi kenellekään mitään kun saisi tietää miehellä olevan jo uusi nainen elämässään.
Kommentit (7)
Itse yrittäisin olla kuin mitään vakavampaa ei olisi tapahtunut. Jos samankaltaisia tapauksia alkaisi tulla lisää, niin sitten voisin kysyä tekojen motiivia. Voihan siinä olla jotain takana ja onkin, mutta sen sinä saat selville vain kysymällä tuolta exältä. Olen huomannut, että tuollaiset ihmiset tekevät tekojaan vain sen vuoksi että katsovat miten ihmiset reagoivat ja saako sellaisen hämmennyksen aikaiseksi kuin olivat halunneet, siksi antaisin moisen taustapirun olla vain. Niin ja kyllä muuten kysyisin mieheltäsi mikä jutun juju oli, ja miltä hänestä tuntui. Onhan se kieltämättä hieman outoa että kirje oli hänellä vielä tallessa...
Pitäisin exää tahdittomana ja huonotapaisena, mutta miksi toisen typeryydestä ottaisin nokkiini.
Mitä sitten jos miehesi exällä on vielä jotain tunteita eikö miehesi tunteet ole ne jotka merkkaavat?
Oletko ottanut asian puheeksi? Mitä ukkosi oli mieltä?
Ei ehkä loppuun saakka mietitty juttu, mutta minulle tulee lähinnä mieleen se, että oikeasti pitää teitä kaikkia ystävinä, ja nyt, kun teillä kaikilla on uusi hyvä suhde, pitää tuollaista juttua täysin vaarattomana, eikä ole edes tajunnut, että sinä saattaisit pitää häntä uhkana, tai että olisit mustasukkainen. Onhan nuo haikeita muistoja, ja onnellistahan olisi, jos niiden kanssa olisi tasapainossa.
Tietysti miehesi on saattanut pitää kirjettä nöyryyttävänä, jos hän on yrittänyt kerjätä toiselta rakkautta, eikä sitten ole enää saanut vastakaikua. Mutta sitäkään ei ole välttämättä nainen ajatellut.
Itse ajattelisin aina ensin, että ihmisten töppäilyt johtuvat enemmän ajattelemattomuudesta ja tyhmyydestä, kuin halusta olla ilkeä suoraan päin naamaa. Näin ainakin on omalla kohdallani, miksi ei sitten muiden?
mutta mitä sun vaistot sanoo: onko tämä ex läpeensä rehellinen, avoin ja luotettava tapaus (jolloin vain ajoitus todella tahditon) vai onko vähän sellainen "ei ota selvää mitä pohjimmiltaan ajaa takaa"-tyyppi? Jälkimmäisessä tapauksessa olisin vähän varovainen ja jatkossa ehkä pitäisin etäisyyttä...
Yleensä eroissa jotain pientä jää hampaankoloon kuitenkin, ja silloin saattaa tulla tälläistä provosointia, että katsotaan saadaanko kitkaa toisten välille...
olette varmaan kuullut "sanonnan": Se etten minä halua seurustella kanssasi, ei tarkoita että sinä saisit seurustella kenenkään muun kanssa.
Yleensä eroissa jotain pientä jää hampaankoloon kuitenkin, ja silloin saattaa tulla tälläistä provosointia, että katsotaan saadaanko kitkaa toisten välille...
Taidan jättää exän tekemisen omaan arvoonsa , mutta myös ottaa häneen vähän etäisyyttä. Mieheni ymmärtää minun loukkaantumiseni, mutta sanoo myös että anna asian olla ja tärkeintä on se mitä meillä nyt on eli meidän suhde ja meidän rakkaus. Menneet ovat menneitä. Ei ole aina helppoja nää ihmissuhdekuviot ja tiedän, että jonkun aikaa vielä kaivelee tämä tapahtuma!
t. ap
Olimme viettämässä eilen iltaa avomieheni ex-vaimon ja hänen nykyisen kihlatun kanssa. olemme olleet exän kanssa ihan ystäviä, hänen ja avomieheni erosta on kymmenen vuotta aikaa ja ero oli yhteinen päätös heille ja minä olen tavannut avomieheni vasta 3 vuotta sitten. Välissä heillä molemmilla ollut siis muitakin suhteita. Avomieheni ja exä pysyneet eronkin jälkeen kaveriväleissä. Exä on useissa yhteyksissä sanonut kovasti pitävänsä minusta ja toivovansa meille hyvää. Olemme kihloissa ja eilen avomieheni kolme aikuista lasta ja exä puolisoineen oli meillä syömässä ja julkistettiin se, että menemme alkukesästä naimisiin. Kaikki onnittelivat ja myöhemmin istuessamme iltaa kaikki exällä ex-vaimo toi avomiehelleni kirjeen luettavaksi, jonka mieheni oli hänelle kirjoittanut yli kymmenen vuotta sitten heidän eron aikoihin ja siinä oli rakkaudentunnustuksia ja kerrontaa siitä kuinka tärkeä exä on vaikka ovatkin päätyneet eroon.Tällainen erokriisissä olevan ihmisen tunnustus. Loukkaannuin asiasta, sillä minusta kirjeen luettaminen ei eiliseen päivään sopinut ja loukkasi sekä minua, että exän nykyistä kihlattua.Mitä mieltä olette? Olisitteko itse tekemisissä tällaisen kaksnaamaisen naisen kanssa vai ylireagoinko?