Onko Aura-juusto maailman parasta sinihomejuustoa?
Kommentit (68)
En tiedä onko maailman parasta, mutta hyvää se on. Toinen suosikki on italial. Dolcelatte, jota ei taida stadista saada kuin Hakaniemen hallista: pehmeää kuin jätski, makeanhapan, aivan ihana!
Ja kun olen homejuustojen ystävä, niin en mä löydä paljon vikaa aidosta Roquefortistakaan. Gorgonzola on mun makuun ehkä vähän liian tiukka ...
[quote author="Vierailija" time="26.02.2015 klo 23:38"]on se, Aura ja Aura gold. Oijoi.
Castello on kuraa ja älyttömän pahaa.
[/quote]
Siksi että se maistuu joltakin?
siinä ei ole hometta ollenkaa, valkosta vaan
Roquefort on paras nautiskelujuusto, saint agur toiseksi paras. Molemmissa on vahva mutta tasapainoinen maku. Castellon juustot ovat karmeita, ei sovi mihinkään. Aura on ihan hyvä ruuanlaittojuusto pizzoihin ja piirakkaan, mutta liian kevyt ja pistävä sellaisenaan syötäväksi. Gorgonzola on paras ruuanlaittojuusto pastoihin, mutta sitäkään en sellaisenaan tykkää syödä. Kuten en myöskään stiltonia, joka on täydellinen salaatin päälle mutta kuiva ja kummallinen sellaisenaan.
Regina blue, miedohko, levittyy hyvin keksin päälle ja ei ole niin suolainen kuin aura!
Aiaiai ai! Että lähditkin kysymään tällaista asiaa. Juustot on kuin viinit. Joskus voi tehdä mieli jotain tiettyä joten absoluuttista totuutta ei löydä edes yksilötasolla.
Mielestäni kaikki suomalaiset juustot on ns talousjuustoja eikä niitä pysty vertailemaan maailman juustoihin. Aura on kuitenkin ainut poikkeus ja sitä sais maailmalle kunhan sitä vaan osattais mainostaa.
Oma vanhva mielipide on että Gordonzola on paras ja roquefort toinen hyvä myös.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2015 klo 03:19"]Ootko varmasti maistanu nimenomaan Castello BLACKIA?
[/quote]
Mä en tykännyt yhtään vaikka suuri homejuustojen ystävä olenkin.
Mielestäni peltola blue on parempaa.
Mielestäni kyllä ja myös ranskalaisen tuttuni mukaan näin on. Suomalaiset ei vaan osaa myydä sitä kuten ei oikein mitään muutakaan.
En tykkää, liian kuivaa. Castelloa ja sen tyylistä sen olla pitää. :)
Hyvää ruoanlaittojuustoahan se on, aivan liian raakaa ja kypsymätöntä nautiskelujuustoksi.
Olen kokeillut monia ja pidän eniten Aurasta. Se on mukavan kiinteää rakenteeltaan eikä maku oli liian voimakas kuten vaikkapa Roquefortissa.
On kyllä erittäin hyvää, jos ei nyt paras maailmassa kai (epätodennäköistä).
Ei, on liian arkista ja mietoa ollakseen maailmanluokkaa.
Parasta ja oon useita testannut. Vielä parempaa ku antaa kypsyä 2-3kk päiväyksen yli.
on se, Aura ja Aura gold. Oijoi.
Castello on kuraa ja älyttömän pahaa.
Aurassa on todella hyvä maku. Kyllä sitä kelpaa kehua minun mielestäni maailmallakin.
Valitsen aina Auraa pizzaan, sopii kerrassaan täydellisesti.
Hyviä vihjeitä sain, kiitos! En muuta sinihomejuustoa ole tiennytkään kuin Auran. En tykkää käydä kaupassa, niin tulee ostettua aina samoja ruokia.