40v kahvit päivällä suvulle ja tutuille. Mitä mieltä tästä kahvipöytätarjoilusta?
3 erilaisia pieniä voileipiä:
ruisleipä + lohi
vaalea leipä + suolaliha+ persikka
vaaleä leipä + aurajuusto + viinirypäle
(+ koristeita yrteistä)
Brita-kakku (mansikkatäyte)
tuoreet pyöreät pullat
juomaksi kahvi/tee/limsa/pillimehu
Kommentit (51)
ehkä jonkun makean piirakan tms.lisäisin.
meillä uppoisi lapsillekin. Ainoa miinus on se, etten tykkää kun hedelmiä yhdistetään suolaiseen. Mitä levitteeksi?
Kjuinkahan moni tykkää suolaliha ja persikka yhdistelmästä tai viinirypäle- aurajuusto. Mä luulen että enemmän maistuis jos laittas paprikaa, suolakurkkua tai vaikkapa kananmunaa.
Muuten hyvä. Jotain kauniita pipareita voi olla.
etenkin kun jouluaika ei kysymyksessä
muuten ok.
mielummin joku hedelmäpiiras jossa on sit noi persikat ja viinirypäleet.
onko joukossa raskaana olevia? yksi noista leivistä vois olla ihan vaa kinkulla ja juustolla. ei tuorejuustoa. ne maistuis lapsillekin.
Ja persikka ja viinirypäle sopivat just noin, tyylikästä ja hieno makujen kombinaatio.
Ei mitään persikoita ja viinirypäleitä leipiin! Mieluummin vaikka bruschetta-tyyppisiä leipiä tai ciabattaa tai jotain leipäsolmuja kuin vaaleaa paahtoleipää.
Ja "piparit" ei muuten tarkoita mitään ruskeita piparkakkuja joulutyyliin. Pipareita eli pikkuleipiä on miljoonaa eri lajia ja monet niistä juhlavia. Omissa juhlissani voisin tarjota vaikka kanapeitä, Tannisen kanapeet kuuluvat mieheni suvun juhliin.
Eivät nyt vaan kuulosta hyvältä. Mieluummin vaikka voileipäkakku. Ja sellaiset herrasväen pikkuleivät tms lusikkapikkuleivät ovat todellakin kauniita ja hyviä.
ja lisäisin kyllä listaan pikkulepiä ja makean piirakan.
Älä laita persikkaa leivälle...se ei vaan sovi!!!!!
aurajuusto ei hyvää, jotain muuta sen tilalle,
itse en noista leivistä söis mitään, olen kasvissyöjä ja inhoon juustoja
ja kyllä mä makealle persona kaipaisin lissää jotain makeaaaaaaa
esim se piirakka tms, itse en peruspullasta tykkää
ja lapsille jotain, jos lapsia juhliin tulee, eli niintä pipareita joitain nättejä hyviä, pariakin laatua
ja vaikka mokkapaloja tai aleksanterileivoksia, pieniksi paloiksi leikattuna
ja laittaisin tilalle herasväen pikkuleipiä (niitä kerrospikkuleeipiä joissa on välissä vadelmahilloa). Ehkä laittaisin vielä jotain suklaakohvehteja esim Fazer sininen.
ihan kuin 8-kymppisiä viettäisit... Bileet! Ei mitään kahvikestejä!
mutta laittaisin persikan tilalle vaikka kirsikkatomaatin puolikkaan.
Brita-kakun lisäksi tarjoaisin jotain hienoja pikkuleipiä yhtä kahta sorttia kuten lusikkaleipiä ja/tai herrasväenpikkuleipiä ja lisäksi jotain lastenkeksejä. Tarjolle myös konvehteja.
Onnea etukäteen! :)
tuo pulla kaiken huippu :D
todellakin,kuten joku sanoi..että aivan kuin 80-kymppiset :D :D
mä istuisin mielelläni ap:n pöytään.Onnea sinulle!Itsellä paukkuu tänä vuonna 41....
jotkut pikkuvoileivät jostain kauempaa tulevalle on tosi kevyttä. Mä laittaisin ainakin jonkun suolaisen piirakan tai vaikka pizzaa. Esim. sellainen tomaatti-punasipuli-fetapizza oli oikein suosittua mun synttäreillä. Mä tarjoaisin juomaksi myös vaikka viiniä, sanoivat sitten jotkut täällä mitä hyvänsä. Joku sanoi, että pitäisi järjestää bileet. No riippuu varmaan lasten iästä. Kun täytin itse 40v, meillä oli vielä useampikin pieni lapsi, ei siinä oikein ole mahdollista mitään bileitä kotona järjestää.
aika yleistä on, että juhlissa on joku raskaana tai että sukulaiset ja ystävät eivät asu kaikki samassa kaupungissa.
Ei tule raskaana olevia eikä ketään pitkänmatkalaisia ja kuten ehkä huomasitte, en tykkään mistään sotkuista, kuten voileipäkakuista tai marja-rahkapiirakoista.
Tykkään että sortteja on vähän, mutta tarjottavaa runsaasti.
Persikka tuomittiin, joten ehkä korvaan sen kirsikkatomaatilla. Suolaliha ja suolakurkku ei oikein iske...
....ja illalla on bileeeeet....
hyvältä kuulostaa, tuleeko lapsivieraita kuinka paljon? Kun noista ainoastaan pulla uppoaa lapsille