40v kahvit päivällä suvulle ja tutuille. Mitä mieltä tästä kahvipöytätarjoilusta?
3 erilaisia pieniä voileipiä:
ruisleipä + lohi
vaalea leipä + suolaliha+ persikka
vaaleä leipä + aurajuusto + viinirypäle
(+ koristeita yrteistä)
Brita-kakku (mansikkatäyte)
tuoreet pyöreät pullat
juomaksi kahvi/tee/limsa/pillimehu
Kommentit (51)
vaikka te ette halua tavata sukulaisianne, niin kai muut saa?
mäkin inhoan hedelmä+suolainen yhdistelmää, vaikka muuten tykkään kaikista hienoista tapaksista ja aurinkokuivatuista tomaateista ja oliiveista ja oon tosi kyldyrelli ja eurooppalainen ja kansainvälinen
Siis nyt apua. Pidättekö te oikeasti jotain kahvikestejä, kun täytätte 40???
Täytän itse muutaman vuoden kuluttua, enkä tosiaan ajatellut olevani niin vanha, että suvun pitäisi vaeltaa kuin sopulilauma juhlimaan tämmöistä metusalemia. Koen olevani ihan nuori ja nuorekas ala-asteikäisten äiti ja nyt pitäisi keittää kahvia ja vääntää pullakranssi ja "juhlia tasavuosia" ja kutsua anopista lähtien kaikki tylsät ihmiset paikalle.
Onkohan mulla joku ikäkriisi, mutta tämä ketju masensi mut todella.
Taytan 40 myos muutaman vuoden paasta ja ajattelin pitaa isot bileet esim. ravintolassa tai vastaavat. Tunnen itseni kylla ihan teiniksi viela. ; D Odotan nyt kolmatta lastanikin vasta.
Kaikki ystavapiirini 40 v -bileet ovat olleet enemmankin iltajuhlia kuin kahvitilaisuuksia . Jarkkasin miehelle 40 v yllatysjuhlat viime kesana ja juhlat jatkuivat aamuun asti. :) Vanhemmille sukulaisille jarjestan kylla varmaan kakkukahvit vaan. Tosin kylla niistakin mummoista voi pari bilehiletta loytya... ; ) Vanhempani ainakin viihtyvat tanssilattialla yomyohaan.
Tosin ei kaikki tykkaa samoista jutuista, monet ehka haluavat kahvitella vaan, tai eivat viihdy isoissa juhlissa.
kuin ehkä haluaisitkaan.
Jos minulta puuttuisivat sosiaaliset taidot, antaisin mielipiteeni näkyä naamastani tai käytöksestäni. Etkö tosiaan tajua, että sosiaaliset taidot nimenomaan tarkoittavat sitä, että osaa peitellä tarpeen tullen ne mustimmat mielipiteensä nk. sosiaalisesti hyväksytyn käytöksen alle? Ja ei, et voi päätellä tällä palstalla esittämistäni asioista yhtään mitään siitä, miten lähimmäisiäni kohtelen. Sosiaaliset taidot käsitteenä ei tarkoita sitä, että alati aurinkoisena rakastaisi koko maailmaa vaan sitä, että käyttäytyy korrektin asiallisesti jopa niitä kohtaan, joita ei voi sietää.
mä täytin 40v äskettäin, ja kyllä ne mun kemut oli aikalailla kahvikekkerityyliset, vaikka vähän viiniä olikin tarjolla. Kaikilla mun kavereilla on sen ikäisiä lapsia, että ne oli otettava mukaan, ei voi yksin jättää minkään iltabileiden ajaksi, joten ihan yksinäni olisin saanut olla bileissäni.
aina elämään osana juhlaperinteitämme. Tyypillistä on meillä ollut juuri tarjoilla kaffet sukulaisille ja pitää illalla bileet kavereille. Olen luullut että tällainen on ihan tavallista ja suotavaakin.
Mutta taas oppii av:lla uutta. Kaffekestit onkin merkki jostain pystyynkuolleisuudesta, joten seuraavan kerran pistänkin sitten mummojen eteen kunnon trendiherkut (olisiko sushi vai onko jo ihan out?) hienoine viineineen.
mutta tässä oma mielipiteeni:
Pulla on kahvipöydän perusjuttu ja jos on yhtään vanhempaa sukulaista tulossa niin pulla on must. Lisäisin jonkun lämpimän suolaisen piirakan, vaikka lohipiirakka tai juustopiirakka tms.
Persikkaa leivälle en tajunnut, varsinkaan kun tuoretta hyvää ei saa mistään ja säilykepersikat on melkoisen yäk....
Lapsille jotain keksiä tai pukkuleipää
Ja hyvää syntymäpäivää:)
aina elämään osana juhlaperinteitämme. Tyypillistä on meillä ollut juuri tarjoilla kaffet sukulaisille ja pitää illalla bileet kavereille. Olen luullut että tällainen on ihan tavallista ja suotavaakin.
Mutta taas oppii av:lla uutta. Kaffekestit onkin merkki jostain pystyynkuolleisuudesta, joten seuraavan kerran pistänkin sitten mummojen eteen kunnon trendiherkut (olisiko sushi vai onko jo ihan out?) hienoine viineineen.
Suomalaisittain se tarkoittaa, että istutaan puolituntemattomien kanssa puhumassa säästä ja pitelemässä pullalautasta sylissä samalla kun yritetään estää tulikuumaa kahvia kaatumasta epämukavalle jakkupuvulle. Yritetään olla korrekteja, hienostuneita ja mukavia, vaikka tosiasiassa haluttaisiin hyökätä kotiin, vetää verkkarit jalkaan ja paiskautua sohvalle tuijottamaan telkkaria ja syömään sipsejä.
Eri asia on, jos kyse on omista, LÄHEISISTÄ ja TUTUISTA sukulaisista, mutta kun kohteliaisuuden vuoksi et voi jumittaa heidän kanssaan vaan juttelet miehen serkun (jonka olet tavannut kerran kolme vuotta sitten) kanssa tämän työpaikasta niitä näitä. C'moon, olette te niin monet ylioppilas- ja rippijuhlat lusineet muutkin, että tiedätte tämän kuvion liiankin hyvin.
Tai ehkä kaikilla muilla on näissä pidoissa hauskaa ja mulla vaan on joku - kröhöm - ongelma.
pistä vaikka karkkia johonkin kippoon lapsille, että saavat jotain tai tarjoa niille jätskiä jos lapsia siis tulee enemmänkin.
ja vaikka niistä pienistä ruisnapeista saa tehtyä mainioita suolasia paloja ym, ei tartte olla "perinteistä" leipää. voileipäkekseistä tms. korpuista saa kanssa tehtyä mielenkiintoisia naposteltavia jos leipä tuntuu liian arkiselta.
Kuulostaa kivalta, että on sekä suolasta että makeaa pöydässä.
Mullakin on 40-vuotisjuhlat edessä muutaman vuoden päästä ja mä kyllä ajattelin tarjota sekä sukulaisille että ystäville jotain samppanjaa ja mansikoita -linjalta.
Mä olen varmaan nähnyt pullakranssin viimeksi 1980-luvulla, enkä muutenkaan ole pullaa nähnyt tarjolla vuosikausiin. Paitsi laskiaisena.
En ole kahvikutsufani... pullan ja kahvikupin kanssa tasapainoilu sohvalla mummojen kanssa ei innosta. 40 v liian nuori minustakin tuollaiseen. : )
Jos on sukurakas OIKEASTI, sitten ok.
koska mies ei halunnut bileitä ja me lähdettiin juhlien jälkeen hotelliin,syötiin ja tansiittiin parhaiden ystävien kanssa.
Mutta ei meillä ollut mitkään mummokahvit vaan iloisaa menoa lasten seassa. Tarjolla oli myös viiniä,siideriä,olutta,lapsille oli omat herkut ja meille aikuisille ruokaisa salaatti,patonkia ja fetapiirakkaa.
sukulaisille aina pienet kahvikekkerit. Tykkään tavata mummojani!
Brita- kakku on sellanen marenkinen herkku, voidaan tehdä raparperista tai marjoista. Tosi hyvää! Meillä oli sellanen tytön ristiäisissä viime vuonna.