Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Likaiset sukat lattialla -ongelma. Haluan vastauksia onnellisessa parisuhteessa eläviltä.

Vierailija
27.02.2009 |

Tilanne siis tämä. Meillä on 3 alle 4-vuotiasta lasta. Elän ihanan miehen kanssa. Mutta nyt on alkanut yksi asia nyppimään tosi paljon ja tuntuu, ettei asiaan löydy ratkaisua.

Mies heittää aina likaiset sukkansa ja kasarinsa pitkin poikin ja vaatteet ovat milloin missäkin sohvalla tai tuolilla. Tämä ärsyttää minua suunnattomasti, kun kotiäitinä joudun katselemaan niitä koko päivän. Muuten on koti puts plank siisti, mutta ne samperin muutama sukka ärsyttää.

Helpoin olisi mielestäni tietenkin kerätä ne itse ja viedä pyykkiin. mutta mielestäni minä en ole mieheni äiti. Lisäksi näen suuresti vaivaa lasten siisteyskasvatuksessa. Kaksi vanhinta osaa katsoa tai ainakin kysyä, mitkä vaatteet ovat likaisia ja vievät ne sitten itse pyykkiin. Vahdin heitä kyllä ja välillä, jos unohtavat, sanon, että nämä pitäisi viedä ja heti vievät.

Minusta myös mieheni tulisi osallistua siisteyskasvatukseen siivoamalla omat likaiset vaatteensa. minä hoidan täysin perheemme pyykkihuollon. mutta sen edellytän, että vaatteet tuodaan koriin. minä ne sitten pesen ja viikkaan jokaiselle valmiiksi kaappiin.

Joudun kuitenkin sanomaan miehelleni lähes päivittäin, että voisitko nyt viedä ne likaiset sukat pyykkiin. ja mies sanoo, että joo joo ja joskus vie. Häntä selvästi ärsyttää tämä jokapäiväinen pyytäminen ja joskus napakasti sanominen.

Mitä teidän mielestänne pitäisi tehdä? Oppiiko vanha koira uusia temppuja?

Avio-onnen tähden, pitäisikö minun kerätä sukat? Vai pitäisikö minun pitää kiinni periaatteestani, että mies vie omat sukkansa.

Mies on muuten kympin arvoinen isä ja kympin arvoinen aviomies.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä kyllä koulutetaan, ja ihmetellään kun se ei millään opi.

Vierailija
22/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnnän ne korkeintaan pois tieltä jos ovat tielläni. Mies vie sitten itse pyykkikoriin kun havahtuu siinä vaiheessa kun kaikki puhtaat vaatteet ovat loppuneet. Heitän itsekin omat vaatteeni lähes aina lattialle ja kerään sitten pyykkiä pestessä ne sieltä pois.

T: sikailija jolla sikapossu mieskin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

satunnaisesti sukkia ja kalsareita siellä täällä. Olen ajatellut kouluttaa koiran viemään ne pyykkikoriin, kun tuntuu oppivan nopeammin kuin mies. Mutta mielummin olen onnellinen kuin oikeassa, en siis jaksa nipottaa ja ruveta marttyyriksi. Sitä paitsi " laiska töitään luettelee".

Vierailija
24/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma. Sovimme jo heti yhteenmuutettuamme, että minä noukin vaatteet, jos minun ei enää koskaan tarvitse pestä vessaa. Toimii hyvin. Tällä hetkellä vessan pesee miehen palkkaama siivooja - ihan sama, kunhan minun ei tarvitse sitä tehdä.

Vierailija
25/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kympin arvoinen mies ja lasten isä, niin minä en kyllä alkaisi vääntämään riitaa sukista. Etkö sellaista virhettä voisi miehessäsi suvaita?

Vierailija
26/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi, että meillä ongelma oli likaiset astiat.. ukko sai ne kyllä tiskipäydälle apk:n päälle, mutta ei sinne koneeseen asti.

Viimeisin kokeilu oli: että kysyin kauniisti, millä tavalla hänelle saisi huomauttaa ERITTÄIN ÄRSYTTÄVÄSTÄ asiasta, ja kun ohje oli että rakentavasti, niin sitten rakentavasti ilmoitin, että voitko ystävällisesti laittaa ne astiat sinne koneeseen, kun saat ne siihen tiskipöydällekin saakka. Nyt kaksi viikkoa on toiminut, saas nähdä tulevaisuudessa? Yksi ehdotus mulla olisi: laita pieni pyykkikori vaikka makkariin, josko sitten onnistuisi edes niiden vaatteiden kerääminen yhteen paikkaan? Illalla, kun ne muutenkin riisuu päältään...

Vierailija
27/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräät itse ne sukat ja olet asiasta hiljaa ja onnellinen liki kympin mehesi kanssa.

Tai jatkat nalkuttamista, molemmilla potuttaa ja kumpikaan ei ole kohta onnellinen.

Mulla on sama ongelma. Se ei häviä. Nalkuttamalla asiasta jatkuvasti saat vain pahaa mieltä molemmille.

Vierailija
28/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hän ei arvosta sitä, mitä minä ole tehnyt. Hän tavallaan mitätöi kaiken sen, minkä eteen olen uurastanut. Miehen ei tarvitse tehdä mitään kotitöitä. minä teen ne ja teen mielelläni, koska olen kotona. Mutta onko se tosiaan teistä liikaa pyydetty ja vaadittu, että joka ilta vie ne likaiset vaatteet koriin.

Miten selitän lapsille, että iskän ei tartte viedä. iskä saa heittää lattialle.Teidän pitää kuitenkin viedä.

ap

Vierailija
29/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalsarit riisun vasta kylppärissä.

Tosin mies kyllä lähti, toivottavasti hänen uusi vaimonsa on koirakoulun käynyt sukanviejä.

Minusta on tärkeämpää että päässä on asiat järjestyksessä kuin sukat pariteltuna pyykkikorissa.

Vierailija
30/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noukin ohikulkiessani miehen kalsarit ja sukat lattialta (joskin niitä ei koskaan ole muualla kuin makkarissa tai pukuhuoneessa) ja vien ne pyykkikoriin. Meillä vain 145m2, joten ei ole ylivoimainen urakka kävellä pyykkikorille...

Ja toisaalta, minä EN KOSKAAN esim. poista hiuksia lattiakaivon ritilästä vaan mies putsaa ritilän ihan valittamatta - vaikka itsellään ei ole hiuksia laisinkaan tällä hetkellä :-) Samoin mies putsaa minunkin autoni lumesta joka aamu ihan pyytämättä.

Meillä sama ongelma. Sovimme jo heti yhteenmuutettuamme, että minä noukin vaatteet, jos minun ei enää koskaan tarvitse pestä vessaa. Toimii hyvin. Tällä hetkellä vessan pesee miehen palkkaama siivooja - ihan sama, kunhan minun ei tarvitse sitä tehdä.

Vierailija
31/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin ehdottaa, että panet sille paikalle, johon sukat yleensä jäävät, pienen sievän korin. Pyykkikoriksi. Tosin kerro ensin miehellesi, että sinua harmittaa se miten paljon häiriinnyt likasukista lattialla, mutta koska näin nyt kuitenkin on, voisiko hän heittää ne johonkin lähellä olevaan pikkukoriin. Ja sitten vasta panet korin näkösälle.

Minä olen kyllä monesti joutunut muistuttamaan itselleni, että koti on myös miehen koti, ja ehkä onnistunutkin sen muistamaan. Jos minä olen sitä mieltä, että vaatteet vaihdetaan makuuhuoneessa, ja mies, että ne vaihdetaan olohuoneessa, mitä teimme? No, ostimme kauniin vaatekaapin myös olohuoneeseen (sellainen alkovintapainen kohta olkkarissa, tarkemmin sanottuna) ja nyt kumpikin vaihtaa vaatteensa siellä missä se tuntuu luontevimmalta. Tasa-arvoa, naiset!

Vierailija
32/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vetelee toisiaan kohti pyykkikoria:=DDD

Vierailija
33/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muilta, että oppiiko vanha koira uusia temppuja.

muutama vuosi sitten, kun tämä sama asia ärsytti mua tosi paljon, heitin omat likaiset pikkuhousuni olkkarin pöydälle. kylläpä se ällötti miestäni. pyysi, että veisin ne välittömästi pyykkiin.

ap

Vierailija
34/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

takkejaan naulakkoon. Mutta tiedätkö mitä? Vaikka se ärsyttää, niin en jaksa ja viitsi siitä ottaa pulttia. Ihan tasan tarkkaan minulla on tapoja jotka miestäni ärsyttävät ja joita en jostain syystä saa muutettua paremmiksi. Ja kun kyse on *vain sukista* (tai mun kohdalla esim. työpöydälle kertyvästä sälästä), eli ei mistään oikeasti tärkeästä niin vähemmällä pahalla mielellä minusta pääsee kun molemmat vaan hyväksyy toisen pikkuviat.

Vierailija
35/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäisiä vaatekappaleita voi löytyä mistä huoneesta tahansa, koska hän on niin tietoinen kehonsa tilasta että heti jos tulee esim. liian kuuma niin hän riisuu jonkun vaatteen. Tai jos varvasta kutittaa, saa sukka kyytiä. Mikään pyykkikorisysteemi ei siis sovi, kun tilaakin on aika paljon. Meillä on tuo sopimuksen tekeminen toiminut, kuten kerroin. Vaatteiden kerääminen ei ole iso työ, ja mies "maksaa" siitä hoitamalla yhtä pienen työn, josta minä en pidä.

Vierailija
36/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa löytänyt hyvän miehen, jos tuo on ainoa ongelma. Kokeile koirakoulutyyliä johdonmukaisesti pari kuukautta. Jos ei auta, niin ei auta. Eipä tuo liene suuri vaiva heittää niitä itse pyykkiin, jos se siis on ainoa ongelma.

Mullakin on ihana mies ja kaksi pientä lasta. Arki on raskasta ja kummatkin yritetään auttaa toisiamme parhaamme mukaan. Miehellä on paha tapa kerätä roinakasoja sinne tänne, mutta enpä mäkään paheeton ole. Siivoilemme toistemme jälkiä, eikä siitä pidetä hirveästi lukua.

Vierailija
37/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehellä jossain vaiheessa loppuu puhtaat vaatteet kaapista kun kaikki lojuu likaisina sohvan alla ja nurkissa :) Eiköhän se mies ala niitä viedä kohti likavaatekoria kun huomaa etteivät ne siirrykään sinne itsekseen :)

Jos likavaatteet lattioilla häiritsee sinua (jos esim teillä käy vieraita tms ), kerää ne kaikki yhteen myttyyn ja nakkaa vaikka jonnekin esim. miehen sängyn alle. Olennaista tässä on se, että et pese vaatteita ennenkuin mies oppii itse viemään ne likapyykkikoriin. Eiköhän siinä riitä miehelle kannustinta.

Vierailija
38/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaa katsoa läpi sormien toisen pienet virheet..

Täyden kympin mies, yhdellä pienellä miinuksella. Tästä ei paree soimata miestä vaan antaa arjen rullata onnellisena ja sukkien löytää paikkansa milloin kenenkin viemänä.

Tehkää lasten kanssa siitä ennemminkin hauska leikki "isä ei osaa laittaa sukkiaan oikeaan paikkaan, pitääköhän meidän vähän auttaa/opettaa" ..tai jotain.. tuskin lapset tästä kuitenkaan NIIN huonoa esimerkkiä saavat, muutoin jos niin loistava isä heillä on :)

Vierailija
39/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen antanut periksi! Tiedän, onhan se tyhmää, mutten jaksa enää yrittää tai nalkuttaa asiasta. Olen tullut sellaiseen tulokseen, että se joka kaipaa kotona äärimmäistä siisteyttä (enemmän kuin muut) on myös velvoitettu tekemään enemmän. Ei ehkä maailman loogisinta, mutta mies pystyy juuri ja juuri omien siisteys-standardiensa mukaisesti tekemään minimitasoa ja olen siihen nykyisin tyytyväinen. Teen sitten itse sen päälle kaiken sen, minkä itse näen välttämättömäksi ja mihin hän ei kykene. Vastapainona mies huoltaa auton, fillarit, leikkii lasten kanssa ja antaa minulle vapaa-iltoja. Vaihtotaloutta ;-)

Vierailija
40/57 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nämä vastaukset antoivat uutta perspektiiviä. Tällä hetkellä musta tuntuu kyllä siltä, että taidan antaa periksi. Siivoan jatkossa ne sukat itse ja olen onnellinen hyvästä miehestä. Ehkä tämä sukka-asia on päässyt kasvamaan suhteettoman isoksi ongelmaksi päässäni.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä