Oletko nähnyt omin silmin/ kuullut "Karma is a bitch"- tilanteita?
Tänään näin. Olin vauvan kanssa vaunulenkillä ja näin miehen, joka oli ylittämässä suojatietä. Keskellä suojatietä mies kuitenkin kaatui ja menin auttamaan ja kysymään, sattuiko. Tämä autonkuljettaja, joka oli pysähtyneenä suojatien eteen, alkoi soittaa torvea ja viuhtoa käsillänsä, että pois alta, menkää jo.
Kun pääsimme pois suojatieltä, tämä auto kaasutti tuhatta ja sataa pois, menetti auton hallinansa seuraavassa mutkassa ja lumipenkkaan, eikä päässyt peruuttamalla pois. En tiedä, miten tarina loppui, mutta auto oli poissa jo silloin, kun lenkiltä takaisin olin tulossa :D
Kommentit (401)
Minusta on ikävää lukea tällaista ketjua täältä. Minä en usko karman lakiin - en tosimielellä enkä huumorimielellä. Minä haluan parhaani mukaan yrittää elää niin, että olen armollinen muille ihmsille. Jos muut käyttäytyvät huonosti, en halua iloita heidän tulevista vastoinkäymisistään. Kaikille väistämättä tulee joskus vastaan vastoinkäymisiä. Silloin on aika olla empaattinen, eikä vahingoniloinen. Ilmapiiri muuttuu kylmäksi, julmaksi ja eläimelliseksi, jos ajattelemme, että ihminen ansaitsee kärsimyksen. Jokainen meistä töppäilee joskus. On rakkaudellisempaa ja lempeämpää antaa anteeksi. Se voi olla vaikeampaa, mutta heitän haasteen. Jos olit kirjoittamassa ketjuun jotakin uutta, mieti hetki asiaa tästä näkökulmasta.
Tästä on jo aikaa.. Työskentelin nuorena matkaoppaana eri puolella maailmaa. Oppaiden työtehtäviin kuului mm. hakea asiakkaat bussilla lentokentältä ja viedä hotelleihin. Eräässä trooppisessa kohteessa jouduimme lossimatkan ajaksi poistumaan bussista turvallisuussyistä. Muistan, kuinka erään kerran vanhempi pariskunta sai täydellisen raivarin kun jouduimme poistumaan ilmastoidusta bussista. Pitkä matka lentokoneessa painoi taustalla mutta yleensä kaikki kiltisti noudattivat määräyksiä. Sanoin tälläkin kertaa ystävällisesti, että tämä tehdään ihan turvallisuussyistä .. Raivosivat minulle mutta kuitenkin lopulta suostuivat siirtymään lautalle lossimatkan ajaksi. Muutaman päivän kuluttua olivat vuokranneet muutaman muun asiakkaan kanssa kalastusveneen ja lâhteneet päiväksi merelle. Olivat palaamassa alkuillasta takaisin kun aluksen kapteeni laiskuuttaan ei viitsinyt kiertää koralliriuttaa vaan ylitti sen vaarallisesta kohdasta.Alus kaatui ja osa asiakkaista selviytyi, osa hukkui.. Tämän ao. pariskunnan ( ja yhden muun ) kävin tunnistamassa paikallisella ruumishuoneella jotta asiakkaat saatiin palautettua sinkkiarkussa takaisin Suomeen..
Vierailija kirjoitti:
Lapseni yläkouluaikainen pahin kiusaaja sairastui lukiossa masennukseen ja joutui jopa suljetulle osastolle. Oli siis todella ilkeä haukkuen tyttöni ulkonäköä ja persoona ja yökkäili kun tämä kulki ohi. Ja mikä pahinta manipuloi muutkin kiusaamaan ja syrjimään tyttöäni.
Mutta varmasti hänen paha olonsa yläasteaikana oli ainakin osittain syynä siihen kiusaamiseen. Ihanteellista olisi ollut, jos hän olisi saanut apua jo ajoissa, niin lastasi ei olisi kiusattu, ja kiusaajakin olisi voinut välttyä pahemmalta sairastumiselta. Ei toisen mielenterveyden järkkymisestä voi olla iloinen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kahdelle ystävälle sattunut, että mies on jättänyt, kun ei nainen ole halunnut/saanut lapsia. Uuden kumppanin kanssa on sitten saanut vammaisen lapsen. Todella ikävää lapsen ja uuden vaimon kannalta, mutta .......
Onhan se jättäminen väärin. Voisit kuitenkin yrittää ymmärtää, että lapsettomuuden tuska ei ole ollut miehelle helppo asia. Sitäpaitsi vammainen lapsi on aivan yhtä arvokas ihminen kuin vammatonkin.
Tästä on jo aikaa.. Työskentelin nuorena matkaoppaana eri puolella maailmaa. Oppaiden työtehtäviin kuului mm. hakea asiakkaat bussilla lentokentältä ja viedä hotelleihin. Eräässä trooppisessa kohteessa jouduimme lossimatkan ajaksi poistumaan bussista turvallisuussyistä. Muistan, kuinka erään kerran vanhempi pariskunta sai täydellisen raivarin kun jouduimme poistumaan ilmastoidusta bussista. Pitkä matka lentokoneessa painoi taustalla mutta yleensä kaikki kiltisti noudattivat määräyksiä. Sanoin tälläkin kertaa ystävällisesti, että tämä tehdään ihan turvallisuussyistä .. Raivosivat minulle mutta kuitenkin lopulta suostuivat siirtymään lautalle lossimatkan ajaksi. Muutaman päivän kuluttua olivat vuokranneet muutaman muun asiakkaan kanssa kalastusveneen ja lâhteneet päiväksi merelle. Olivat palaamassa alkuillasta takaisin kun aluksen kapteeni laiskuuttaan ei viitsinyt kiertää koralliriuttaa vaan ylitti sen vaarallisesta kohdasta.Alus kaatui ja osa asiakkaista selviytyi, osa hukkui.. Tämän ao. pariskunnan ( ja yhden muun ) kävin tunnistamassa paikallisella ruumishuoneella jotta asiakkaat saatiin palautettua sinkkiarkussa takaisin Suomeen..
Nuorena kaikki tytöt käyttäytyvät todella huonosti minua kohti. Olin sellainen hiljainen silmälasipäinen nörtti (kilttimies) jota oli muotia kiusata ja tytötkin sitten innolla osallistuivat siihen. Kun valmistuin lukiosta muutin kaliforniaan käymään yliopiston, valmistuin ja tein kovasti töitä piilaaksossa. Nykyisin olen jättäytynyt työelämästä koska olen monimiljonääri kiitos avokätisen optio ohjelman ja onnistuneen ipon. Kropastani olen pitänyt huolta käymällä ahkerasti punttiksella. Lasikilla hoidin silmälasit pois.
Nuo tytöt ovat nykyisin kaikki keski-ikäisiä yksinhuoltajia, alkkiksia, narkkareita, rupsahtaneita kotiäitejä, prisman kassoja, parturikampaajia jne. Tai ainakin ne jotka olen facesta löytänyt. Nyt varmaan kelpaisin hyvin heille mutta eipä enää kiinnosta kun parempaa on tarjolla ja rutkasti. Niin se markkina-arvo vaan muuttuu muutamassa lyhyessä vuodessa.
Oma tyttöystävä on ala-ikäinen thaimaalainen jonka tuon tänne Floridaan heti kun se täyttää 18v. Jos noilla yläasteen tai lukion tytöillä olisi järkeä päässä niin joku heistä viettäisi nyt oikeata miljonäärin elämää kanssani isossa talossa palvelijoineen ja matkustellen ympäri maailmaa.
Vierailija kirjoitti:
Olin ajelemassa ja eräs herra suvereenisti ohitteli menemään. Ei vaikutusta vaikka mutkainen tie(huono näkyvyys), sulkuviivat. Kaikista ohi, ei näyttänyt nopeusrajoituskaan paljoa kiinnostavan. Parin kilsan päästä herra oli pysäytetty poliisin toimesta. Näytin keskisormea kun minut ohitti, mutkan takaa tuli nimittäin auto vastaan ja meni ohitus todella tiukille. Näytin peukkua kun menin ohi kun tänä maanteiden ritari oli pysäytettynä tien poskessa. :)
Sääli vaan että 9 kertaa kymmenestä tuollaista ei tapahdu. Tai eipä oikeastaan kertaakaan ole sattunut niin että olisin nähnyt että poliisi myöhemmin olisi ottanut sen ku*sipää kaahari audibemarikuskin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu nuori mies tuhosi parkkipaikalla autoa. Hakkasi ikkunoita ja hyppi sen katolla. Poliisi tuli paikalle ja tämä yritti karkuun. Hyppäsi sulavasti katolta konepellille, liukastui ja lensi komeasti maahan.
Mursi parit kylkiluut ja solisluun.Fiksu nuori mies?
Onks toi joku uusi sanontatapa noille tietyistä maista suomeen tulleille?
Nuorena olin ikävässä tilanteessa ja aivan hajalla. Eräs aikuinen nainen pahensi vielä tilannetta käyttäytymällä törkeästi. Myöhemmin kuulin että hänen oma tyttärensä joutui kokemaan saman kipeän asian kuin minä silloin.
Eräs monen lapsen äiti väheksyi koliikkia yms. masuvaivoja vauvalla, johtuivat kuulemma huonosta äitiydestä. Tissi vaan suuhun niin vauva hiljenee, kommentoi hän. Hänen kuopuksensa osoittautui masuvaivoja potevaksi ja itki paljon. Ei auttanut tissi ei.
Muuan tuttu väheksyi talojen homeongelmia, ei kuulemma ole niin vakava asia talonoston yhteydessä. Myöhemmin heidän omasta talostaan löytyi hometta ja kalliiksi tuli.
Eräs väheksyi sairautta, vahvuudella ja voimalla vaan eteenpäin. Myöhemmin sairastui itse vakavasti ja olikin yllättäen toinen ääni kellossa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena kaikki tytöt käyttäytyvät todella huonosti minua kohti. Olin sellainen hiljainen silmälasipäinen nörtti (kilttimies) jota oli muotia kiusata ja tytötkin sitten innolla osallistuivat siihen. Kun valmistuin lukiosta muutin kaliforniaan käymään yliopiston, valmistuin ja tein kovasti töitä piilaaksossa. Nykyisin olen jättäytynyt työelämästä koska olen monimiljonääri kiitos avokätisen optio ohjelman ja onnistuneen ipon. Kropastani olen pitänyt huolta käymällä ahkerasti punttiksella. Lasikilla hoidin silmälasit pois.
Nuo tytöt ovat nykyisin kaikki keski-ikäisiä yksinhuoltajia, alkkiksia, narkkareita, rupsahtaneita kotiäitejä, prisman kassoja, parturikampaajia jne. Tai ainakin ne jotka olen facesta löytänyt. Nyt varmaan kelpaisin hyvin heille mutta eipä enää kiinnosta kun parempaa on tarjolla ja rutkasti. Niin se markkina-arvo vaan muuttuu muutamassa lyhyessä vuodessa.
Oma tyttöystävä on ala-ikäinen thaimaalainen jonka tuon tänne Floridaan heti kun se täyttää 18v. Jos noilla yläasteen tai lukion tytöillä olisi järkeä päässä niin joku heistä viettäisi nyt oikeata miljonäärin elämää kanssani isossa talossa palvelijoineen ja matkustellen ympäri maailmaa.
Jösses mitä tuubaa😂 Vaikka olisi siteeksikin totta, viimeistään tuo että harrastat alaikäisiä thaikkuja, kertoo ettei sinussa mitään laadukasta edelleenkään ole, kun et länsimaista menestyjänaista ole saanut, (mielikuvitus)miljoonat tai ei. Voi sua reppana😗
Vierailija kirjoitti:
On todella sulla käynyt luonnon päälle asiakkaan paha olo. Mielestäsi siis paha sai palkkansa tässä tapauksessa. Sitähän Karma is a bitch tarkoittaa.
Kammottavaa, en voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä arvasin ettei tätä ketjua olisi kannattanut avata. Että tämä on täynnä koston- ja vahingonhimoissaan kiehuvia vastenmielisiä ihmisiä.
Selasit kuitenkin yli 200 viestiä... Karma kostaa sinun taipumuksesi ylistää itsesi.
Väärin :D Tulen aina uuteen pitkään ketjuun avaamalla viimeisen kommenttisivun. Siitä näkee helposti, kannattaako enää osallistua. Nytkin tulin samalla tavalla: avasin keskustelun, hyppäsin viimeiselle sivulle ja loikin taaksepäin kohti omaa kommenttiani tarkistamaan, onko siihen vastattu.
Eikö kukaan muu tee näin? Suosittelen. Olen muuten nyt tyytyväinen, koska ilmeisesti sinä olet tyhmä.
Mistä sitten tiesit mitä noissa 20 aikaisemmassa sivussa oli kirjoitettu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jösses mitä tuubaa😂 Vaikka olisi siteeksikin totta, viimeistään tuo että harrastat alaikäisiä thaikkuja, kertoo ettei sinussa mitään laadukasta edelleenkään ole, kun et länsimaista menestyjänaista ole saanut, (mielikuvitus)miljoonat tai ei. Voi sua reppana😗
Laadukas elämäntapatyötön yh-äiti Itä-Helsingistä vastasi heti ;-)
Vierailija kirjoitti:
Pakko oikeesti nauraa ääneen tälle säälittävälle fantasialle ja sitten ihan vaan sialle, joka sen keksi. Onkohan tossa mitään totta? Kenties se, ettet ole ollut kovin pidetty. Nörteissä ja rillipäissä ei muuten ole mitään vikaa, mutta kusipäisyydessä on.
Minä olen saanut karmalta useitakin opetuksia.
Tuttavani oli hajusteyliherkkä ja aina salaa hieman asiaa ihmettelin. Allergisoiduin sitten ihan yhtäkkiä itse hajusteille. Olen lisäksi yliherkkä. Opetti nöyryyttä.
Eräs tuttuni taas omienkin sanojensa mukaan sai karman muistutuksen..
hän oli ravintola- alalla töissä muttei silti tuntunut ymmärtävän allergioita, vaan piti niitä lähinnä nirsoiluna. Hän sairastui syöpään ja hän sai käytännössä jokaisesta sytostaatista allergisen reaktion. Jaksoi itsekin nauraa välillä opetukselle.
Sain ekan lapseni teininä. Eräs tuttavaperhe kauhisteli ja säälitteli mua tosi paljon (olin 17v), että voiko tuollainen edes lasta kasvattaa ja isäkin tuollainen lökäpöksy tyhjäntoimittaja. Heillä oli talot ja autot. Yltäkylläinen elämä. Ikääkin kummallakin yli 30v.
Niin me vaan kasvatettiin. Opiskeltiin. Työllistyttiin. Muutettiin vuokra-asuntokierteestä omaan omakotitaloon. Lapsi menee nyt hyvin arvosanoin lukioon.
Tämä arvostelija perhe taas hajosi. Äidillä paljastui masennus ja alkoholismi. Isä koitti hetken aikaa yksinhuoltajuutta muttei selvinnyt ainoan lapsensa (teinitytön) angsteja. Lopulta tyttö otettiin huostaan.
Jotenkin siinä vaan kaatu kulissit ja paljastu ettei kaikki ole sitä miltä näyttää. Ja että voi lökäpöksy tyhjäntoimittaja ja teinityttökin olla ihan toimiva perhe :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko oikeesti nauraa ääneen tälle säälittävälle fantasialle ja sitten ihan vaan sialle, joka sen keksi. Onkohan tossa mitään totta? Kenties se, ettet ole ollut kovin pidetty. Nörteissä ja rillipäissä ei muuten ole mitään vikaa, mutta kusipäisyydessä on.
Kylläpäs yhäri triggeröityi siitä.
Vierailija kirjoitti:
...että voi lökäpöksy tyhjäntoimittaja ja teinityttökin olla ihan toimiva perhe :)
Isot tissit ja hyvä perse, niin mikä ettei...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylläpäs yhäri triggeröityi siitä.
Menikö tunteisiin? Onko tuo pahin solvaus minkä keksit?
Minulla on itselläni karma osunut omaan nilkkaan, lukiossa ajattelin aina että menen yliopistoon opiskelemaan ja kovaan ääneen olin myös sitä mieltä että AMK on tyhmemmille ihmisille suunnattu koulu.
Noh, tässä ollaan, neljän välivuoden jälkeen ja kaikki tutut olleet jo usean vuoden opiskelemassa. Tällä hetkellä luen yllätys yllätys AMKin pääsykokeisiin, mikä tuntuu sekin haastavalta näin pitkän opintotauon jälkeen.