Supistelusta synnytykseen-montako tuntia
Kuinka kauan suunnilleen mennyt supistelun alustaettä ootte sitten synnyttäneet? Nyt alkaa vähän niinkuin tuntua mutten ole varma... Päiviä vai tunteja? Tuttavani sai kerran 2tunnin päästä siitä kun alkoi... Melko vauhti ja ei tavallista varmaan?
Kommentit (31)
Siita neljan tunnin paasta alkoi supistelut, jotka kestivat 8 tuntia. Sairaalaan menin puoli tuntia ennen kuin rupesin ponnistamaan. Ei olisi pitanyt jaada niin pitkaksi aikaa kotiin, ei saanut enaa epiduraalia...
* klo 00:30 meni vedet kotona
* klo 02:00 alkoi säännölliset supistukset 5 min välein
* klo 05:00 supistukset tiheentyivät 3 min välein tuleviksi
* klo 07:00 supistukset tiheentyi 2 min välein tuleviksi ja siirryimme klo 8 sairaalaan joka meiltä 5min matkan päässä (pari kilsaa)... Klo 8 olin 8 cm auki.
* klo 11 supistukset alkoi harventua, olin täysin auki mutta ei ponnistuttanyt yhtään
* klo 12 supistuksia lisäävää tippaa ja ponnistamista ilman ponnistamisen tarvetta.
* klo 12:13 lapsi maailmassa :)
Eli kutakuinkin 12 tuntia meni siinä urakassa.
Tsemppiä ap!!! :)
Saitko muuta lievitystä? Ilokaasua ym. Oliko apua enää...
Siita neljan tunnin paasta alkoi supistelut, jotka kestivat 8 tuntia. Sairaalaan menin puoli tuntia ennen kuin rupesin ponnistamaan. Ei olisi pitanyt jaada niin pitkaksi aikaa kotiin, ei saanut enaa epiduraalia...
mutta ei siita ollut kylla yhtaan mitaan apua, ponnistusvaiheen kivut olivat niin kauheat. Jumppapallon paalla istuminenkin auttoi enemman.
Avautumisvaiheessa ei ollut mitaan ongelmia, siksi olinkin kotona niin pitkaan (kun ohje oli olla niin pitkaan, kunnes kivut kay sietamattomaksi...). Ensi kerralla tiedan paremmin :)
t. 28
Mitä siitä olis enää hyötyä ollutkaan, jos siihen asti pärjäsit hyvin ilman?
mutta olen kuvitellut, etta se tehoaa myos ponnistusvaiheen kipuihin? Ne olivat sietamattomat.
t. 28
Mitä siitä olis enää hyötyä ollutkaan, jos siihen asti pärjäsit hyvin ilman?
toisessa raskaudessa kolme tuntia ja lapsi maailmassa.
tiedänpä sellaisen tapauksen, ettei ollut tuntenut yhtään supistusta ja oli jo 5 senttiä auki. Tunnin päästä syntyi lapsi (oli siis tullut normaali käynnille sairaalaan-sovittu rutiini aika.)
On siitä epiduraalista apua mut tutulle mokasivat just laitossa muutama pvä sitten..meni tunnottomaksi jalat ja ei supisteluja ym. Meni sit leikkaukseen
Mut mietityttää se ottaako vai ei... kait se on ihan turvallinen yleensä
toka 1h 45min. 17min sairaalassa.
eikä ne kivut mitään ylipääsemättömiä
ollu.en kummallakaan kerralla ehtiny
saada ku ilokaasuu.
Esikoisel lapsel meni yli 50tuntia kivuliaita ja päätyi hätäsektioon (väärä tarjonta ja heikkenevät sydänäänet, napanuora tippui). Nyt viikkoja 41 eikä mitään supistelua..:(... Tulppa tuli justiin... Kai täs saa kampsut olla valmiiina
Ap
ja (toka n.6, muistaakseni, vaikkei sitä halua muistellakkaan..) (tai oikeastaan kolmas) 2 tuntia supistelujen alettua oli jo niin et pakko päästä sairaalaan sinne päästyäni supistelujen alkamisesta oli n.3 tuntia ja olin jo 5cm.auki ja koko synnytys kesti 4,5 tuntia.
itse ja mieskin piti tästä nopeasta synnytyksestä vaikka olin kipeä (kaikki supparit tuntui vain vatsassa, eikä spinaali auttanut niihin ja mulla oli aluksi ihan hirveän kylmä ja lopussa oli tuskan hiki...) ponnistus kesti 3min.
Ekat kymmenen tuntia pystyi ihan hyvin olemaan ja sen jälkeenkin vielä pari tuntia olin kotona. Alkoi yöllä klo 3 ja yritin siinä nukkuakin, mutta eihän sitä oikein malttanut, kun laskin niitä välejä, vaihteli kymmenestä minuutista viiteentoista. Aamulla ihan rauhassa söin aamupalaa, kateltiin miehen kanssa telkkaria ja lounastakin vielä laitettiin. Lounaan jälkeen kun oli supistellut noin kymmenen tuntia, alkoi supistella tosi napakasti ja säännöllisesti. Vielä pari tuntia kärvistelin kotona, mutta en oikein pystynyt enää keskittymään muuhun kuin niihin supistuksiin. N. klo 16 lähdettiin sairaalaan, olin 4 cm auki ja pehmeillä kivunlievitysmenetelmillä mentiin klo 19 asti, jolloin pyysin epiduraalin. Jonka sain klo 20, elämäni pisin tunti!! Vauva syntyi klo 01.00.
meni esikoisen kanssa n. 30h kunnes leikattiin. Kuopuksen kanssa kivuliaat supistukset alkoi perjantai iltana jatkuen koko viikonlopun säännöllisinä ja tyttö syntyi maanantai iltana kohdeksalta.
Eli n. 72h.
Nyt odotan kolmatta ja mietin vieläkö tuosta 3vuorokaudesta voi synnytys pidentyä...
ja supistelut alko myöhemmin. Kolmisen tuntia oli kipeitä supistuksia.
Jäin kylläsairaslomalle 9 viikkoa ennen laskettua-aikaa supistelujen vuoksi, eivät tosin olleet kivuliaita. Ihan kiva taktiikka, ehti kohdunsuu pehmentyä ja avautuakin toosi rauhassa.
ja ensimmäisestä supistuksesta meni samalla lapsivedet ja lapsi syntyi siitä 4 tunnin kuluttua.
Toisen synnytyksessä lapsi syntyi 1,5 tuntia ekasta kipeästä supistuksesta.
Kuopuksen kohdalla 1h 27min
Nyt kolmatta odottelen ja hieman jännittää kuinka nopeasti nyt syntyy.
Esikoinen: ekasta supistuksesta n. 8 tuntia ja vauva oli syntynyt,
Kakkonen: ekasta supistuksesta n. 18 tuntia ja vauva oli syntynyt
kolmonen: epäsäännöllisen säännöllistä kivuliasta supistelua 3 vrk ja vauva oli syntynyt...
esikoisen kanssa ihan ensi supistuksista kesti jotain 15 tuntia niin syntyi. toisen kohdalla ehti supistella n 4,5 tuntia ennen kuin syntyi.
itse tykkäsin enemmin tuosta että supistukset kesti kauemmin, ehti sillä tavalla henkisesti mukaan synnytykseen, synnytys menikin rauhallisesti.
Esikoinen: ekasta supistuksesta n. 8 tuntia ja vauva oli syntynyt,
Kakkonen: ekasta supistuksesta n. 18 tuntia ja vauva oli syntynyt
kolmonen: epäsäännöllisen säännöllistä kivuliasta supistelua 3 vrk ja vauva oli syntynyt...
Aiiiiiiiiiiiiiiiiiih......
Ensimmäisestä supisuksesta siihen että kaikki oli jo ohi meni 5 ja puol tuntia.