Onko teillä kaikilla varattu raha hautajaiskuluihinne? Eli siis menettekö hautaan
Kommentit (32)
Kyllä omaisten pitää ensin itse omaisensa hautajaiset maksaa ja sitten joskus myöhemmin perunkirjoitusten jälkeen perii vainajan.
Vai olenko väärässä?
Omaisuutta on sen verran, että kyllä sillä kattaa vaikka mitkä seremoniat ja jää vielä jaettavaakin.
Mutta tarviiko hautaa ollenkaan? Eikös tuhkat saa heittää vaikka metsään?
Ikää vasta himpun yli 30v. Mitä sitä hautajaisia varten säästämään. Parempi mennä köyhästi hautaan ilman mitään kalliimpia arkkuja ja kemuja, ja jättää rahallinen omaisuus jälkikasvun iloksi.
Olen vähän yli 30v. Ei ole ajankohtaista pätkääkään. KAtotaan sitten kun olen +60v.
talo on arvokkaampi kuin jäljellä oleva lainamäärä. mutta ehkä se ei tässä tilanteessa kävisi kaupaksi joten...
Mulla ei oo varattuna mitään hautajaisrahaa, olen kylläkin vasta 28v. Mutta jos kuolisin niin kai henkivakuutusrahoista hautapaikan saa.
Mutta. Meillä on asunto jonka arvo on (vielä...saa nähdä mitä se on mahdollisesti ensi vuonna) 525000e. Lainaa ei ole. Sitten on muuta omaisuutta miehen kanssa noin 200000e arvosta joten luulisi että kuolinpesä saisi jonkinlaiset hautajaiset aikaiseksi jollain osalla tuosta rahasta.
En tarvitse mitään prameaa, ja sillä minkä verran tästä asunnosta saa sen jälkeen kun velat on maksettu pystyy kyllä minut hautaamaan, vaikka kuolisin huomenna.
että koska minä hoidan tässä elämässä koko perheen kaikki asiat, niin saavat perheen muut jäsenet edes hoitaa minut säädyllisesti omilla konsteillaan hautaan. tasapuolisuutta.
ja se on vissi ja varma että omista hautajaisistani en maksa penninjeniä, ei enää paljon mun persettäni kutita millä budjetilla jälkipolvi tomumajastani eroon pääsee.
jos olen tuolla puolella. Sama viskatkoon minne vain!