Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Polikliininen synnytys? Voinko vain lähteä kotiin väkisin sieltä jos eivät muuten laske?

Vierailija
30.01.2009 |

En siis todellakaan aio jäädä sairaalaan synnytyksen jälkeen jos kaikki on hyvin minulla ja vauvalla. Lääkärin tarkistukseen voidaan mennä vauvan kanssa sitten parin päivän päästä ja terveydenhoitaja on luvannut tulla kotiin tarkistamaan vauvan ja minut seuraavana päivänä synnytyksestä.

En todellakaan halua olla siellä osastolla missä ei mahdu pieraisemaan ja vauvat huutaa kaiket yöt.

Voinko vain lähteä vai voiko hoitajat pitää vauvan esim väkisin siellä vaikka kaikki olisi kunnossa?

Olen siis puhunut jo synnytys sairaalan kätilöiden kanssa austavasti, mutta asenne on se että vähintään 2 vuorokautta täytyy olla+ syntymäpäivä. Oma pää ei ihan varmasti kahta vuorokautta kestä sitä helvettiä...

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä voit kyllä lähteä mutta vauva ei

Vierailija
2/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen. Parin päivän päästä vain palanut sairaalaan näytttämään vaavia lääkärille.

Vierailija
4/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen, ei siinä mitään sen kummempaa neuvoteltavaa ollut. Sanoin vain että haluan lähteä ja sanoivat ok, tule näyttämään vauvaa parin päivän päästä.

Vierailija
5/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta kun terveydenhoitajan ja kätilöiden kanssa juttelin sain käsityksen että eivät tiedä ketään joka olisi sieltä nopeasti kotiutunut.

Minulla tulossa siis kolmas, eli enköhän selviä siitä vauvan hoidosta kotonakin.

ap

Vierailija
6/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että eipä ne voi sairaalasta rintaruokinnalla olevaa vauvaa mielestäni pakottaa jäämään äidistä erilleen?!

Vierailija
7/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ensisynnyttäjä? -Siinä tapauksessa ymmärtäisin.

Ainakin Kätilöopistolta saa poistua vaikka vrk.n ikäisen kanssa (jos kaikki ok), itseasiassa viimeksikin tuntui, että asenne oli nopean kotiutumisen puolella ( ruuhkaa?), olisinkohan lähtenyt seuraavana iltana kotiin, eli vauva oli alle vrk ikäinen. Vauvanhoito minulle tuttua, sain kuudennen.

Vierailija
8/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta kun terveydenhoitajan ja kätilöiden kanssa juttelin sain käsityksen että eivät tiedä ketään joka olisi sieltä nopeasti kotiutunut.

Minulla tulossa siis kolmas, eli enköhän selviä siitä vauvan hoidosta kotonakin.

ap

Vierailija
9/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin lähdössä kotiin reilun vuorokauden kuluttua. Vauvan paino oli laskenut hiukan yli 10% syntymäpainosta, joten lastenlääkäri halusi meidän jäävän viikonlopun ylitse. Olin jo pakannut ja lähtövalmiina, joten sitten vain kyyneleet silmissä epäuskoisena seisoin siellä.. Kätilöt antoivat luvan mennä. Pääsin kotiin -> maito nousi ja yhden syötön jälkeen käytin vauvan sairaalassa vaa´alla ja tämä paino merkittiin "kotiuttamistietoihin". Meillä oli siis sairaalaan noin 1,5 km.

Vierailija
10/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla onkin aina keltainen vauva ja se keltaisuus ilmenee vasta 3-4 päivän päästä.

Mielestäni en näe ongelmaa sinähän siitä vastaat eivät he.

Vierailija
11/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
12/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ole edes osastolle mennyt, aina suoraan synnytyssalista kotiin. t.4

Vierailija
13/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

odotan nyt kolmatta ja mietinkin että jos lapsi syntyy ennenaikaisena niin hänhän on valohoidossa 2 viikkoa bilirubiinin vuoksi. MInä en tosiaankaan aio maata sairaalassa 2 viikkoa tekemättä mitään vaan lähden yöksi kotiin. Keskolassahan ei saa olla edes yötä.

Vierailija
14/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rh- voiko sen vasta-ainepistoksen saada jo muutaman tunnin synnytyksen jälkeen tai 3 päivän kuluttua? Tai voiko neuvolanterveydenhoitaja pistää sen kotikäynnillä?

ap

Vierailija
15/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla kokemusta vastasyntyneen hoidosta ja hänen tarpeistaan???

Luultavasti joudut jäämään yöksi, riippuen tietenkin siitä mihin aikaan päivästä vauva syntyy.

Lapsella on kolmen päivän ikäisenä pakollinen lääkärin tarkastus.

Toivottavasti synnytys ei pääty sektioon, se olisi toki vauvan etu, sillä et jaksaisi raahautua ylös vuoteesta lähimpään vuorokauteen... ;-)

Muista että asenteesi ratkaisee... jos näytät pirteältä ja iloiselta sitä todennäköisemmin pääset lähtemään sairaalasta samana päivänä. :)

Vierailija
16/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rh- voiko sen vasta-ainepistoksen saada jo muutaman tunnin synnytyksen jälkeen tai 3 päivän kuluttua? Tai voiko neuvolanterveydenhoitaja pistää sen kotikäynnillä?

ap

Vierailija
17/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
18/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat eivät voi evätä lapseltaan tarpeellista sairaalahoitoa. Eli jos lastenlääkärin mielestä vastasyntynyt tarvitsee vielä sairaalaseurantaa eikä voi kotiutua turvallisesti, niin silloin äiti ei voi omin päin viedä vauvaa kotiin. Tarvittaessa vauva voidaan ottaa tilapäisesti huostaan mikäli vanhemmat toimillaan vaarantavat tämän terveyden. Äiti itse saa täysi-ikäisenä ja täysipäisenä ihmisenä lähteä milloin huvittaa ja vastaa tästä tietysti itse.

Vierailija
19/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaan huostan täysin hyvinvoivilta vanhemmilta? En tietenkää halua edes viedä vauvaa pois sairaalasta jos jokin huolestuttaa voinnissa. Mutta voiko lääkäri tosiaan ottaa vauvan huostaan sillä perusteella että "meillä on tapana seurata vähintään 2vrk"?

ap

Vierailija
20/39 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mies ole rh-. Mulla on veriryhmä 0+ ja mies A+

jostain kumman syystä bilirubiini on meidän lapsilla aina korkea. Tällä kertaa minulta otetaan rv 36 verinäyte josta katsotaan vasta-aineet. Hoitona on sinivalohoito ja paljon nestettä.

odotan nyt kolmatta ja mietinkin että jos lapsi syntyy ennenaikaisena niin hänhän on valohoidossa 2 viikkoa bilirubiinin vuoksi. MInä en tosiaankaan aio maata sairaalassa 2 viikkoa tekemättä mitään vaan lähden yöksi kotiin. Keskolassahan ei saa olla edes yötä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä