Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monessa kotona otetaan alkoholia jouluna? Minkä verran?

Vierailija
09.12.2008 |

Ottaako molemmat/koko suku?

Kommentit (153)

Vierailija
141/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja VAIN Suomessa kiistellään ja kysellään alkoholin käytöstä keskustelupalstoilla :)

Pitää olla aika kova viinapää jos kahdesta lasillisesta ei tule humalaan, saati sitten useammasta annoksesta. Mä ainakin olen selvässä nousuhumalassa jos juon 2 lasia viiniä.

Mutta joo, täällä kaikki ovat niin sivistyneitä että edes viini ei päähän nouse, varmaan johtuu siitä että se viini on "parempaa" viiniä.

aikamoisen pitkä matka siihen, että akuinen ihminen alkaa örveltämään ja/tai lapset saavat pelätä vanhempiaan!

Tai, no ehkä sitten, jos juo 2 lasia viiniä 10 minuutissa.

Mutta hei, tässä taitaakin olla sen sivistyneen alkon käytön ja humalassa törttöilyn ero!

Vierailija
142/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä joulu ei ole lasten juhla, vaan koko perheen. Ja meillä juhliin kuuluu hyvän ruoan kanssa myös alkoholi, koska emme ole absolutisteja. Emme myöskään juo lapsilta salaa, sellainen ei kuulu periaatteisiin. Ruoan kanssa viiniä, jälkkäriksi jotain likööriä tms., glögiä silloin tällöin, joulusaunassa olutta tai siideriä, ja illalla vielä varmaan viiniä. Ja tarjotaan me vanhimmalle lapsellemmekin ja hänen poikaystävälleen.

Ihan vain ohimennen totean, vaikka se ei meidän nykyiseen perheeseen kuulukaan, että miehen hauskimmat lapsuusmuistot on ne jutut, mitä on tapahtunut, kun suvun miehet ovat olleet humalassa, joten ei kaikki lapset aina mene pelosta sekaisin, kun joku juo pullon olutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glögit ennen ruokaa, ruuan kanssa puna/valkoviiniä, olutta, kahvin kanssa likööriä/konjakkia

Kukaan ei kuitenkaan humallu

Vierailija
144/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ei juo ollenkaan ja mies vaan vähän. Mutta mä, veljet ja isä ollaan humalassa. Ei me mitään lärvejä vedetä, mutta väkistenkin sitä humalaan tulee kun tissutellaan koko melkein koko ajan.

Lapsia se ei tunnu häiritsevän, tosin ei ne meidän seurasta niin kovasti välitä joten voi se olla että vähän niitä sitten kuiteskin häiritsee, mutta ei voi mitään.

Vierailija
145/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustellaan, pelataan, syödään jne. kaikki onnistuu ilman selvinpäin.

Vierailija
146/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja VAIN Suomessa kiistellään ja kysellään alkoholin käytöstä keskustelupalstoilla :)

Pitää olla aika kova viinapää jos kahdesta lasillisesta ei tule humalaan, saati sitten useammasta annoksesta. Mä ainakin olen selvässä nousuhumalassa jos juon 2 lasia viiniä.

Mutta joo, täällä kaikki ovat niin sivistyneitä että edes viini ei päähän nouse, varmaan johtuu siitä että se viini on "parempaa" viiniä.

aikamoisen pitkä matka siihen, että akuinen ihminen alkaa örveltämään ja/tai lapset saavat pelätä vanhempiaan!

Tai, no ehkä sitten, jos juo 2 lasia viiniä 10 minuutissa.

Mutta hei, tässä taitaakin olla sen sivistyneen alkon käytön ja humalassa törttöilyn ero!

''

Ja lapsi voi pelätä aikuisen humalatilaa vaikka aikuinen ei örvellä. Mutta tuskin se sua kiinnostaa, muuten sä jo sen tietäisitkin.

tiedän kyllä, miltä tuntuu esim. nopeasti juotu viinilasi tyhjään vatsaan. Tai mitä on humalahakuinen juominen: nuorempana tai silloin, kun lapset ovat 100km päässä.

Toisaalta olin esim. omassa karonkassani sieltä selvimmästä päästä. Joten osaan mitoittaa juomisen tahdin ja määrän tilanteeseen sopivaksi. Myös jouluna.

Vierailija
147/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempieni sukulaiset asuivat kaukana, joten kiersin kaikissa juhlissa aina isän ja äidin mukana. Kyllä he joivat, mutta eivät humalaan ja hiprakka ei minua koskaan haitannut. En tiedä miten sinun vanhempasi ovat hiprakassa käyttäytyneet, omani eivät oikeastaan mitenkään ratkaisevasti eri tavalla, ei siis mitään kiherryskohtauksia, typeriä vitsejä tms.

sain lapsena kuulla ihan tarpeeksi tota että enhän mä ikinä ole nähnyt mun vanhempia humalassa.. no en humalassa joo mutta pienessä viinissäkin riitti...

toivoisin jouluksi jokaiselle lapselle, edes yhtä raitista aikuista jonka puoleen kääntyä.

Vierailija
148/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyn juomaan max lasillisen punaviiniä ja sitten alkaa päässä tuntua. En tykkää yhtään siitä tunteesta, joten jää yleensä siihen puoleen lasilliseen ja se puol lasiakin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa... jotain likööriä tms. voin ottaa sentin verran lasin pohjalle, se riittää sitten. En tykkää humalan tunteesta enkä koskaan ole ollut kunnolla humalassa. Haluan säilyttää kontrollin ja normaalin ajatuksenjuoksun kaikkina hetkinä. En halua koskaan näyttää lapsille edes "pientä hiprakkaa", koska se en ole minä.

Eikä tämä mua haittaa mitenkään, joskus tuntuu muita haittaavan, esim. seurusteluaikoina miehen kaveriporukkaa ja etenkin kavereiden tyttöystäviä. Aika monta kertaa sai kuulla puolivittuilevia kommentteja vaikka en mitenkään ole kommentoinut muiden örvellystä (ja vaikka mikään ei olekaan yhtä ärsyttävää ja ällöttävää kuin humalainen nainen...) mutta kukin tavallaan. Suomessa vaan raittius/niukka kohtuukäyttö (vaikka ei edes mikään totaaliabsolutismi) on täysin käsittämätöntä, jos ei ole raskaana, imetä, ole lestadiolainen tai entinen alkoholisti...

Vierailija
149/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä ja mieheni ei niihin kosketa. Viini ja olut ei maistu ja ajetaan kotiin vielä samana iltana.

Myöhäiseksi menee, mutta sitten kun lapset on laitettu nukkumaan, niin saatan tehdä glögin tai pari itselleni ja miehelle jos haluaa.

Vierailija
150/153 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kaikki yhden lasin juojat käyttävät sen lopun?

Vierailija
151/153 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on täysi-ikäisiä minun ja mieheni lisäksi hänen aikuiset poikansa jouluna. Eli maksimissaan 5 yli 18v ja avataan yksi punaviinipullo. Todennäköisesti siitä jää ihan reilusti. Aion ottaa yhden lasillisen, ukko tuskin ottaa. Joku pojista saattaa kans lasillisen juoda.

Aikoinaan meillä isoissa sukujouluissa osa aikuisista oli kaappijuoppoja, mutta koskaan en lapsena nähnyt kenenkään juovan. Muistan kyllä kertomukset siitä että serkku oli luullut omakotitalomme yläkertaan vieviä rappusia wc:ksi ja iloisesti lorotellut alaspäin, tahi sen kun täti sammui alastomana saunan eteiseen kellarikerrokseen ja (kuulemma)hänen erittäin nolo poikansa oli äitinsä sänkyyn sieltä kantanut. Ei meille näitä jouluja - kiitos vaan...

Vierailija
152/153 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla viiniä ja ehkä liköörimaistiainen.

Ihan vaan koska pidän punaviinistä ja mies oluen mausta.

Vierailija
153/153 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on lasten juhla ja siihen ei alkoholi kuulu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän