Nyt ongelma häistä :(
Tilanne tämä: häät ovat pienellä budjetilla.
Pitäisi pystyä päättämään pidämmekö ne miehen kotipaikkakunnalla 600km päässä jolloin pitäisi majoitus siellä päässä järjestää n 15 henkilölle, osa pääsee sukulaisille yöksi.
Häissä emme olisi halunneet ruokatarjoilua ja tässä tilanteessa se olisi pakko.
Vai pitääkkö häät täällä missä asumme ja sitten tänne joutuisi tulemaan miehen sukulaiset ja osa omasta suvustani sekä kaasoni.
Siellä pidettävissä häissä olisi etuna, että tilat ovat halvemmat ja luonto paljon kauniimpaa.
Mitä ehdotuksia teillä olisi? Miten majoitukset? Onko muita vaihtoehtoja kuin jompikumpi paikkakunta?
Anteeksi sekava teksti, väsyneenä ei meinaa ajatus luistaa
Kommentit (88)
Mun mielestä ei häissä välttämättä tarvitse sitä lämminta ruokaa olla mutta sen verran sanoisin että jos siihen päädytte niin aika moni täällä antanut ruokaVinkkejä mitä tarjota ja kaikki ovat olleet liha ruokia. Eli varmistakaa että kukaan ei ole kasvisyöjä, nykyaikana niitäkin on paljon. Kasvisvaihto hyvä olla, oli se sitten lämmin ruoka tai sitten kevyempää mitä olitte suunnitelleet..
Majoitus kuuluu kaikkien itse maksaa..
Vaikka nyt mitenpäin asiaa käännän, niin tulos on tämä: tarjoiluna ruokaisaa salattia, patonkia, vaikka sitten täytettyjä piirakoita, voileipäkakut, makea kakku, leivonnaisia, salateissa muutamaa erilaista.
Ja häät eivät kestä kokopäivää, tarkoitus on juuri vihkiminen, kahvi/"ruoka" hetki, musiikkia ja seurustelua. Mitään ohjelmaa ei tosiaan tule (morsiamen ryöstö, pitkiä puheita yms)
Kutsukortteihin tulisi ilmoitukset tarjoiluista, juhlan kestosta, lisänä eri majoituksista (hotelli, mökki yms)
Itse vihkiminen alkaisi klo 16 eli koko päivän jutusta ei ole kyse.
Loppuillasta halukkaat voivat jäädä jatkamaan juhlimista kosteimmissa merkeissä, boolia, olutta, siideriä, lonkeroa ja silloin olisi mahdollisuus grillata.
Eli rennolla meiningillä loppuilta, hyvien ystävien ja sukulaisten kesken.
ap
entä kunnon,lämmin ruoka.
Mutta kukin tyylillään....
mitäs jos siellä olisi runsaan kahvin lisäksi (voileipäkakkua, karjalanpiirakkaa, pasteijoita, viineripitkoa, täytekakkua, pikkuleipiä) lisäksi ulkona muurinpohjalettuja ja vaikka makkaraa :) Jos teillä ei paljon vieraita niin voisi olla mukavaa ja leppoista ohjelmaa siinä samassa ja lapsivieraat viihtyisi varmasti kivasti myös :)
Ei aina tarvitse olla samaa laatua jokaisten häiden.
Kuulostaa siltä, että haluatte vain rennosti ottaa ja nauttia olosta ja läheisistä.
Kunhan ei ole samaa kuin punkkari parilla niin hyvin menee.
Nauttikaa päivästänne
Lapsi vieraita on neljä, omat sisarukseni.
Tuli tässä mieleen jos unohtaisi kokonaan tuon perinteisen kakku yms jutut vaan järjestäisi pihalle grillin missä juuri lettuja, vartaita, makkaraa, kasviksia yms?
Makeat sitten kakun muodossa ja vaikka lisäksi karjalanpiirakoita ja pasteijoita?
Aivan varmasti saataisiin tuttuja hoitamaan grilliä vuorotellen jne...
Lisää ideoita?
meilla oli paellapannu vuokrattuna ja sellainen pieni katos, jossa ennakkoon sovittu henkilo tuli sita tekemaan. ei mikaan kallis vaihtoehto ollenkaan, mutta kuitenkin jotain vahan epatavallista.
Siis minusta tuo miljöö vaikuttaa muutenkin juuri siihen sopivalta! Ja jos se vielä on teidän näköistäkin niin oikeasti varmaan tosi kiva idea!
NAM!
T. se joka ehdotti kahvien lisäksi pientä grillausta, mutta tosiaan enemmän grillausta niin vain kakku ja kahvi sitten :)
Salaatteja, patonkia ja tosiaan vartaita, perunanyyttejä, paistettua paprikaa jne..
SEn lisäksi salaatit, patongit ym.
Muistathan Ap muun säätämisen ja säästämisen ohessa myös astiat? Saatteko ne samasta paikasta kuin saisitte voileipäkakut? (jotka muuten on tosi kalliita... pahaa teki kun viime kesänä tilasin, mutta kun pidän itse niistä niin paljon...Olkookin kuinka kasaria tahansa).
Vai kertiksilläkö hoidatte muonituksen? Niitäkin on ihan kauniita nykyään.
Häät ovat miehen kotipaikkakunnalla.
Tarjoilu menee rennolla otteella, perinteistä vain hääkakku.
Muuten grillausta, pasteijoita, salatteja, musiikkia, unohdetaan samalla myös ne maljat. Boolia, kahvia/teetä, alkoholitonta boolia myös.
Loppuillasta sitten boolia, olutta, siideiä, lonkeroa yms meille jotka haluavat vielä vapaammin juhlia, grilli pysyy kuumana ja jos haluaa voi grillailla vielä makkaroita tms.
Juuri selvisi, että myös rantasaunaan on mahdollisuus paikassa. Eli sauna päälle ja häiden lisäsi tuntuu myös perinteisiltä kesäjuhlilta.
Iha hullu ajatus?
ap
ilmaiseksi. Hänellä oli ennen pitopalvelu ja sieltä jäi paljon tavaraa.
Ensin meinattiin myös astiat, mutta nyt mietin tuota grillausta niin kertakäyttöiset voisi olla toimiva idea.
Ei tarvitse kiikutella astioita pitkin poikin vaan voi roskiin laittaa.
Taitaa enemmän olla tulossa kesäjuhlat jossa vain on enemmän porukkaa ja samalla juhlimme häitämme.
Alkaa ahdistus helpottaa hieman kun saa jotain suunniteltua :)
ap
Mitä olisi helppo suurelle määrälle grillata?
Mitä tarjoaisi grillattavien lisaäksi?
taitaa olla vaatteet rasvatahroja täynnä ja ehostuskin kärsiä siinä kuumuudessa ;)
Eli mun mielestä tosi typerää laittaa PÄÄpaino siihen grillaamiseen,illalla se olis ehkä ihan ok...mutta jo heti alusta grillaileen että saa vatsansa täyteen...eiiiiii
Eikö kuitenkin täyttävin ja edullisinkin vaihtoehto olisi lämmin ruoka?
Vai onko merkitystä paljonko kaikki maksaa :D?
hienoa, että löytyi se Teidän juttu!
Ja kutsussa vaan juhlan luonne esiin, niin ihmiset ei pynttää kalliisiin vaatteisiin vaan tulevat rennosti mutta asiallisesti :)
Mites paljon teillä vieraita?
Paellapannu toimii, lihavartaat, kanavartaat, kasvisvartaat, täytettyjä paprikoita, tomaatteja, herkkusieniä, salaatteja, pasteijoita, patonkia. Hyvä tulee!
Oikein kiva juttu, tuollaiset olisi just sellaiset häät jossa viihtyisin itsekin parhaiten. Nyt vaan pidetään peukkuja, että saatte kivan sään! Eli varautukaa huvilatelttaan? (niitä saa vuokrattua)
se, ja juhlapaikka kertoo jo jotain juhlan tyylistä; En ainakaan itse laittaisi mitään pitkiä juhlapukuja tuollaiseen tilaisuuteen, vaan jotain rennompaa. Eikä kai vieraat siellä itse grillaa, vaan hoitaa vaan syömäpuolen?
Pitäkää sikajuhlat, possu vaan vartaaseen pyörimään, ja kasviksia grilliin jos sattuu niiden syöjiä joukkoon.
Muutenkin ovat edullista grillattavaa.
Tai rosvopaisti maahan kypsymään.
voileipäkakku, ruokaisa salaatti ja muut, kuin tuo grillaaminen mun mielestä.
Paikalle menisi tutun firman kautta muutama henkilö alottamaan grillauksen jo ennenkuin juhlapaikalle saavutaan.
He hoitaisivat siis grilliä ja kohtuullisella summalla. Samoin tarvikkeet grillaukseen saa edullisesti samaa kautta.
Grillattavatkin reilulla tutun alennuksella.
Ehdottomasti kutsussa mainitaan juhlan luonne, emme odotakkaan mitään hienoja iltapukuja yms paikalle.
Itsellä on äitini morsiuspuku päällä vihkimisessä ja loppuillasta vaihdan itsekkin pitkälaahuksisen puvun kevyeen nättiin valkoiseen kesämekkoon.
Muilla vielä ideoita?
Jotenkin alkaa tuntumaan, että tämä olisi se meidän juttu. Ei liian hienoa ja rentomeininki tärkeintä meillä.
ap
jotka ovat juuri teidän näköiset. Mainitsemillasi ruoilla saa taatusti mahan täyteen, mitään syöminkejä ei tarvitse häistä tehdä! Itse olen ollut grillijuhlissa, jotka paljastuivat häiksi vasta paikanpäällä. Olipa ihan älyttömän hauskat ja rennot juhlat, illalla saunottiin ja vieraille oli järkätty kesäolympialaiset.
Häissä on tapana olla kunnon ruoka koska ne kestävät yleensä huomattavasti kauemmin kuin ristiäiset. 2-3 tunnin kastetilaisuus-kahvijuhla-sessiossa ei ehdi tulemaan valtaisaa nälkää mutta häähumussa joka saattaa kestää myöhään yöhön niin varmasti kaipaa kunnon vatsan täytettä. Se on sitten maku kysymys mitä se täyte on, mutta ei leivonnaistasoa, se ei oikeasti täytä! Tietenkin jos häät ovat kirkko+juhlat kokonaisuudessaankin parin tunnin kiepaus niin kahvit riittävät. ja koska kyseisissä häissä oli paljon kaukaa tulevia vieraita jotka maksvat pitkän matkan ja majoituksen niin olisi vähintäänkin kohtuullista tarjota heille se yksi ruoka.