Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ongelma häistä :(

Vierailija
21.02.2009 |

Tilanne tämä: häät ovat pienellä budjetilla.

Pitäisi pystyä päättämään pidämmekö ne miehen kotipaikkakunnalla 600km päässä jolloin pitäisi majoitus siellä päässä järjestää n 15 henkilölle, osa pääsee sukulaisille yöksi.

Häissä emme olisi halunneet ruokatarjoilua ja tässä tilanteessa se olisi pakko.

Vai pitääkkö häät täällä missä asumme ja sitten tänne joutuisi tulemaan miehen sukulaiset ja osa omasta suvustani sekä kaasoni.

Siellä pidettävissä häissä olisi etuna, että tilat ovat halvemmat ja luonto paljon kauniimpaa.

Mitä ehdotuksia teillä olisi? Miten majoitukset? Onko muita vaihtoehtoja kuin jompikumpi paikkakunta?

Anteeksi sekava teksti, väsyneenä ei meinaa ajatus luistaa

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vieras vastaa itse majoituksestaan ei hääpari.

Vierailija
22/88 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulu teille, vaan kyllä se on ihan jokaisen vieraan oma asia, jos ei tahdo siitä maksaa niin olkoon tulematta. Ja noi teidän grillaus suunnitelmat kuulostaa tosi hyvältä. Tehän tässä olette menossa naimisiin ja häät pitää olla sen mukaiset. Mun veljen häät oli coctail tilaisuus eli ei kunnon ruokaa mutta paljon erinlaisia naposteltavia ja oli aivan loistava, kyllä sai vatsansa täyteen. Se pitää vaan ilmottaa kutsussa ja vihkiminen vähän myöhempään, esim. veljeni vihkiminen oli klo 17.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon mieluummin syön häissä voileipäkakkua, kun jotain soppaa tai karjalanpaistia mitä itse teen kotona harva se päivä! Sitäpaitsi onhan voileipäkakku tuhdimpaa ja täyttävämpää syötävää kuin lohisoppa, hyvänen aika sentään..

Hienosti riittää, jos on kahvipöytä suolaisine piirakoineen ja voileipäkakkuineen sekä tietysti makeine herkkuineen.

Sitten myöhemmin illalla grillausta. Vaikka kokonaiset sisä/ulkofileet ajoissa grilliin (tai uunissa esipaistettuna) niin hyvää tulee! Jotain edullisia kauden kasviksia, sipulia, tomaatteja ym lisäkkeeksi ja tuoretta salaattia. Ja sitten sitä patonkia ja levitteitä.

Voisin viihtyä itsekin noissa bileissä!

Vierailija
24/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään perus kiusaus, keitto yms "arkiruokaa".

Voileipäkakut yms saisimme todella edullisesti tutun kautta.

Jotenkin meillä molemmilla on mielikuvana aivan kamalaa jos häissämme tarjottaisiin tyyliin kinkkukiusaus, makaronilaatikko, lihakeitto tms..

Ei oikein innosta, mutta mihinkään erikoiseen ei budjetti salli.

Jotenkin ajatukset totaalisen jumissa tässä asiassa.

ap

Vierailija
25/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

EDULLISIA ja hyviä ideoita tarjoilun suhteen ni mielelläni ehdotuksia otan vastaan.

ap

Vierailija
26/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin poikeaa suurimmasta osasta muista häätilaisuuksista.

Olen ollut aina monissa häissä muualla kuin kotipaikkakunnallani ja aina olen itse maksanut matkat ja majoituksen. Useimmiten hääpari on järjestänyt ryhmäalennuksen hotelliin, mutta kaikki ovat huoneensa itse maksaneet.

Itse olen mennyt naimisiin ulkomailla. Suomesta tuli noin 20 vierasta. Kavereille, vähävaraisille nuorille :) järjestimme majoituksen täkäläisten kaverien luona. Muille etsimme halvan mutta siistin hotellin. Ja meillä oli kotona 11 hengen siskonpeti lattialla!

Mukavia häitä teille! Älkää stressatko....

Vierailija
27/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin ajatukset jääneet junnaamaan tuohon paikkakuntaan ja tarjoiluun.

Siksi miehen kotipaikkakunnalla (olen itsekkin muutaman vuoden siellä asunut) olisi ihanaa pitää juhlat, koska kesä siellä on niin erilainen kuin täällä, kaikki koristeet yms edullisempia, kuin myös juhlatilan vuokraus.

Joku ehdotti, että juhlat seurakunnan tiloissa ja vaikka lohikeitto ruoaksi.

Todella monella on kala-allergiaa, moni ei pidä kalasta jne. Siksi ei oikein innosta ja nuo voileipäkakut yms olisi enemmän meitä. Ei mitään turhia hienosteluja.

Seurakunnan tilasta: saisimme vuokrattua vanhan koulun pihapiireineen käyttöön todella edullisesti. Maisema olisi aivan upea ja juhlat olisi tarkoitus pitää ulkona sään salliessa.

Tarkoituksena myös on, ettei alkoholia nautita maljoja enempää ns virallisten juhlien aikana.

Kun ohjelmat yms on ohi ja muutamat lapset ketä on paikalla ja ovat lähteneet alkaisi "nuorten" bileet sisätiloissa. Ketään ei sieltä tietenkään pois ajeta kun alkaa loppuillan juhlat vaan kaikki ketkä haluavat jäädä juhlimaan saavat tietenkin jäädä, iästä riippumatta. (Toiveena kuitenkin olisi, että lapsia ei myöhään enää paikalla ole)

Jopas tuli taas sekavaa tekstiä :(

ap

Vierailija
28/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiviilivihkiminen on todella halpaa, lopuksi voi käydä miehen kanssa ulkona vaikka syömässä.

Yksinkertaista

Vierailija
29/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tiedän on karjalanpaisti joka tietääkseni ei ihan miljoonia maksa.

Vierailija
30/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsille lisäksi makaroonilaatikkoa.

Edullista ja maittavaa.Pitäkää häänne missä teille parhaiten sopii ja ei todellakaan hääpärin kuulu maksaa vieraiden majoitusta,huh mikä ajatuskin!!!!!

Vierailija
31/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni tarjoiluna ok, kunhan ruokaa vaan on riittävästi.

Tosin voileipäkakkujen hinnalla tarjoaisi jo lämmintäkin ruokaa.

Ettehän unohda lasten ruokaa? vanhemmilla on mukavampaaa häissä, jos lapsille on tarjolla linjaa nakkeja, lihapullia..., jotka yleensä maistuvat kaikille.

Vierailija
32/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiviilivihkiminen on todella halpaa, lopuksi voi käydä miehen kanssa ulkona vaikka syömässä.

Yksinkertaista

Vierailija
33/88 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tyylikkäämpi tarjottava kuin voileipäkakuilla räpöstely. Siihen juustovoileivät kyytipojaksi ja juomaksi kotikalja, jälkiruuaksi täytekakkukahvit. Pääsette halvemmalla ja täällä pohjoisessa (täällähän ne teidänkin häänne mahd. olisivat) oikein hyvä tarjoilu. Nälkäkin lähtee kunnon ruualla paremmin, voileipäkakkua pitäisi olla paljon, ettei lopu nälkäisiä ruokkiessa kesken.

Jos rahasta on tiukkaa, menkää naimisiin kahdestaan ja tarjotkaa perheella kakkukahvit sen jälkeen.

Vierailija
34/88 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset mieltää että jos on kirkkohäät on kutsuttava koko suku paikalle?

Vierailija
35/88 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan selkeästi ap:lla ei ole.

Mene vaan miehesi kanssa kahdestaan ruokatunnilla naimisiin.

Helppoa ja halpaa!!

Vierailija
36/88 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 ja hekin jo aika isoja. Kyse on omista sisaruksistani ja ei ihan olla nakkeja ja lihapullia tarjoamassa.

Ollaan sovittu, että meillä muksut syövät hyvin jo ennen häitä, joten juhlassa ei tarvitse heille erikseen mitää tarjota.

Ja häihin olisi tulossa 50-70hlö

Joku edelleen ihmettelee voileipäkakkujen tarjoamista hinnan vuoksi. Saamme ne todella edullisesti tutun kautta, kuten myös makean ison kakun/kakut, suolaiset muut piirakat yms..

Ja jotain lohikeittoa vaikea lähteä tarjoamaan monien allergian vuoksi ja lisäksi kerta morsian (minä) ei pidä lohesta yhtään tuntuu hullulta sitä omissa häissä tarjota.

Nyt kun yön nukkunut hyvin niin tuli mieleen olisiko mitään ideaa tarjoilla jotain ruokaisaa salattia ja patonkia? Vaikka kala- ja kanasalattia yms?

ap

Vierailija
37/88 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen kanssa.

Vierailija
38/88 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten moni on edellä todennut, on käytäntö se, että kukin maksaa matkat ja majoitukset itse. KUKAAN ei vaadi teidän niitä maksavan. Joten nyt voitte pitää ne häät siellä, missä haluatte.

Tarjoilusta. Voileipäkakut on ihan yes, jos niitä on sitten sen verran, että ihmiset voivat ottaa niitä reilusti. Antaako budjetti myöten tarjota tämän lisäksi myös salaattia? Vaikka sitä kanasalaattia, sillä kanaa tuskin tulee voileipäkakkuihin? Tai perusfetasalaatti.

Joku ehdotti myös karjalanpaistia. Minusta sekin kuulostaa hyvältä, kera keitettyjen perunoiden ja vihersalaattin ja vaikka patonkia tai jotain muuta tuoretta hyvää leipää.

Mukavia häitä!

Vierailija
39/88 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku tekisi voileipäkakut pelkkien ainesten hinnalla, tulee ne varmasti kalliimmaksi, kun esim. keitetyt perunat, ulkofile paistina, kastike ja tuoresalaatti. Ja se, ettei näille muutamalle lapselle tarvita tarjoilua, kuullostaa pöyristyttävältä! Vieraitahan hekin ovat! Ei saa jakaa vieraita eri "kastiin" iän perusteella

Mutta joka tapauksessa, oli häänne millaiset tahansa - oikein hyvää hääpäivää ja onnellista yhteistä elämää teille!

Vierailija
40/88 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjottavaksi ei siis riitä: voileipäkakut(kala,liha,kasvis) hääkäkku/kakut, muut leivonnaiset. kahvit, maljat, boolit yms "pienet".

Haluan vain kuulla vielä sen, miksi aina pitää olla kunnon ruokatarjoilut häissä?

Ei siis riitä, että läheiset sukulaiset on paikalla ja tarjottavana on suolaista ja makeaa riittävästi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi