Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt ongelma häistä :(

Vierailija
21.02.2009 |

Tilanne tämä: häät ovat pienellä budjetilla.

Pitäisi pystyä päättämään pidämmekö ne miehen kotipaikkakunnalla 600km päässä jolloin pitäisi majoitus siellä päässä järjestää n 15 henkilölle, osa pääsee sukulaisille yöksi.

Häissä emme olisi halunneet ruokatarjoilua ja tässä tilanteessa se olisi pakko.

Vai pitääkkö häät täällä missä asumme ja sitten tänne joutuisi tulemaan miehen sukulaiset ja osa omasta suvustani sekä kaasoni.

Siellä pidettävissä häissä olisi etuna, että tilat ovat halvemmat ja luonto paljon kauniimpaa.

Mitä ehdotuksia teillä olisi? Miten majoitukset? Onko muita vaihtoehtoja kuin jompikumpi paikkakunta?

Anteeksi sekava teksti, väsyneenä ei meinaa ajatus luistaa

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset järjestää ihan itte majoituksensa.

Vierailija
2/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidätte häät siellä missä asutte??

Tuleehan sinne paljon ihmisiä muualta, aivan kuin miehen kotipaikkakunnallakin..

Meni jotenkin ajatus ohi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häitä ei tarvitse pitää kummankaan kotipaikkakunnalla. Ensisijassa katsokaa se teille itsellenne sopivin vaihtoehto. Rahatilanne antaa raamit suunnitteluille.

Jos järjestätte häät kauempana, olisi hyvä ottaa selville hyvissä ajoin seudun majoituspaikat. Joistain opistoista voi kesällä saada edullisesti majoitusta.

Jos häävieraat tulevat kaukaa, olisi hyvä järjestää ruokatarjoilu häissä.

Vierailija
4/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten kannattaa ilmoittaa, jos ei aio tarjoilla kahvitusta kummempaa. Majoitusta ei tarvitse järjestää. En tajua näitä nykyajan vaatimuksia, että pitää olla MLL:n hoitajat lapsille ja vaikka mitä häissä.

Vierailija
5/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset järjestää ihan itte majoituksensa.

Ei hääparin tarvitse järjestää majoitusta. Toki voi katsoa valmiiksi hotellien yhteystietoja, jne, mutta ei todellakaan tarvitse järjestää.

Vierailija
6/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarjoiluna ihan vain voileipäkakku, makeaa ja suolaista yms, ei siis kunnon ruokaa kunnes tajusimme ettei se nyt noin voi mennä.

Vai voiko? Jos häät pitää sellaiseen kellonaikaan, että kauempaa tulleet voivat itse käydä syömässä ennen juhlaa jne.. Ja tietenkin jo kutsussa tämä asia tulisi tietoon ettei ole varsinaista ruokaa.

Jotenkin tuntuu kamalalta, että osa vieraista joutuisi itse maksamaan majoituksen MEIDÄN häiden takia :(

Alkaa ahdistamaan aivan kamalasti ja kai se joutuu maistraattiin turvautumaan jos nyt ei mitään järkevää ratkaisua keksi.

ap

Vierailija
7/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toimitte tasapuolisesti.

Vierailija
8/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokainen joka kauemmas lähtee häihin tietää sen että maksettava on omasta pussista, ja sen takia kutsut todellakin hyvissä ajoin että ihmiset voivat ruveta varautumaan!!!!!

Vierailija
9/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin aikaan pidetyissä häissä ei ole ruokaa? Illalla? Hääthän kuitenkin noin yleensä kestää koko päivän.

Vierailija
10/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt kannata ottaa stressiä taas liikaa ihan turhista asioista...

Majapaikkoja voi kysellä vaikka hotelleista jos antaa jonku ryhmäalennuksen, mutta älkää nyt sentää menkö maksamaan kuitenkaan.

Vierailija
11/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut ystävien ja sukulaisten häissä aina ulkomaita myöden, eikä koskaa ole tullut pieneen mieleeni, että hääpari järjestäisi (puhumattakaan, että maksaisi!!) minun majoitukseni.

Usein on ollut kyllä niin, että hääpari on saattanut sopia jonkun diilin johonkin tiettyyn hotelliin, että vieraat ovat voineet saada majoituksen vähän edullisemmin. On ihan vieraidesi oma huoli, missä majoittuvat.

Keskity sinä vain itse häiden järjestämiseen.

Vierailija
12/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ettehän te sitä majoitusta maksa muille, mutta ruuan häissä saisitte tarjota.

Vierailija
13/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan häävieras oleta että hääpari maksaa vieraiden majoituksen? Kyllä me ainakin ihan itse on varattu hotelli kun on toiselle paikkakunnalle häihin kutsu tullut. Eihän hääparin vieraiden majoituksesta kannata stressiä ottaa!

Vierailija
14/88 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihakeittoa tai kinkkukiusausta. Halvemmaksikin tulee kuin voileipäkakut.

Vierailija
15/88 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen lueskellut tuosta voileipäkakusta. Itse juuri tein lasten juhliin voileipäkakun ja KALLIIMMAKSI TULI kuin karjalanpaisti ja perunat olisivat tulleet. Päälle pari tuoresalaattia ja juomaksi maito, piimä, kotikalja. Varmasti tulee halvemmaksi kuin kalliit raaka-aineet voileipäkakkuihin! Ostat vaan hyvät lihat paistiin.

Tuo majoitusjuttu on meillä myös ajankohtainen mietinnän aihe. Nyt kuitenkin sain, kiitos vain, lukea, ettei majoittautumisen oleteta olevan ilmaista! Pääsimme siitä pulmasta teidän kaikkien avulla. Olemme itse kesäkuun häihimme saaneet varattua Ammattiopiston asuntolasta 16 hengelle majoituksen hintaan 15€/hlö. Olemme miettineet, kuka maksaa, mutta laitamme sen nyt sitten vieraiden piikkiin.

Nyt teille kuitenkin pieni vinkki (jota itse yritän parhaani mukaan myös noudattaa): jos haluatte kirkkohäät ja vieraita, ÄLKÄÄ SILTI STRESSATKO. Ilman stressiäkin pääsette avioliittoon ja saatte varmasti päivästä juuri teidän näköisen. Kutsutuille voi hyvin kertoa sen, että tulette pitämään "bileet", ettekä mitään perinteisiä, jumalattomia sukuhäitä kaikkine turhine yksityiskohtineen. Itsellämme on mahdollisimman rento meininki, sillä sen päivän tulisi olla meille semmoinen kuin me haluamme, eikä semmoinen, mitä meiltä odotetaan. Ja turha on ajaa takaa mitään "täydellistä" päivää, sillä kaikki kuitenkin menee omalla painollaan ja lämmöllä sitä sitten kuitenkin myöhemmin mietitään.

Vierailija
16/88 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokansa. Te voisitte tarjota kahvit ja itse juhlatilaisuuden sekä vaikka maljan.

Vierailija
17/88 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa juuri sellaiselta, jonka itsekin voisin toteuttaa. Rentoa ja epämuodollista menoa. Grillaus, varsinkin iltaruokana on loistoidea. Sää voi tietysti pilata vähän sitä fiilistä, mutta sehän se aina on kesäjuhlissa. Vieraita kannattaa informoida siitä, että on tarkoitus juhlia ulkona (kengät sen mukaan) ja että muutenkin pyritte aika mutkattomaan tunnelmaan.

En muuten oikein ymmärrä mikä siitä voileipäkakausta tekee ei-ruoan. Siinä on leipää, yleensä ruistakin, juustoja, lihaa/kalaa ja vihanneksia. Jos kakkua ei ole tehty minimibudjetilla täyttestä säästelleen, se on tukevaa tavaraa majoneeseineen! Paremmin se pitää nälän kuin joku peruna ja vihreä salaatti pienellä lihapalalla.

Majoituksista: meillä oli aikanaan varattu metsästysseuran talo minun suvulle (suurin osa tuli satojen km päästä eripuolilta Suomea, eikä hääpaikkakunnalla ollut tuttuja, jossa majoittua). Saatiin muutamalla markka-satasella ja tykkäsivät kovasti, kun saivat tavallaan viettää koko viikonlopun porukassa ja nähdä samalla toisiaankin. Tuollaisia voi löytyä. pistäkää puskaradio toimintaan. Jos majoitus on edullinen, voitte miettiä maksatteko sen vai saaavatko jakaa kulut keskenään.

Vierailija
18/88 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kuvitellaan salaatin/voileipäkakkujen tulevan halvemmaksi mitä kunnon ruuan...!

Totuus on se, että em. maksavat paljon enemmän mitä ns. "kunnon ruoka"... Miettikää vaikka ihan lehtisalaatin kilohintaa vert. esim. possunliha. Paljonko sitä salaattia pitää varata vert. siihen että tarjolla olisi vaikkapa possua ja valkosipuliperunoita tmv. "täyttävää".

Vierailija
19/88 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mielestä kaikki normaali juhlaruoka maksaa liikaa, mutta sitten yllättäen voileipäkakut, kermakakut ja jopa grillattavat saadaankin halvalla. Jos grillattavat saa halvalla, eikö sitten keitto- tai patatarpeita saisi?

No mutta, kyllä minulle runsas salaattipöytä kelpaisi, kelpaisi varmaan grillibileetkin, jos niistä asiallisesti kerrottaisiin etukäteen. Ottaisin silloin rennommat vaatteet ja vielä pitkät housut ja villatakin varaksi mukaan. Vanhemmat sukulaiset ei kyllä välttämättä pitäisi tuollaisesta hääjuhlasta, mutta eiköhän ap tunne sukunsa.

Vierailija
20/88 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ap:n suunnitelma kuulostaa hyvälle! Siis rentoa meininkiä, iso koulu, paljon tilaa, kaunis piha, kokki grillaa ihmisille ruokaa, musiikkia, mahdollisuus saunoa ja jatkaa juhlintaa yöhön asti. Sauna juomaa vaan tarjolle, niin eiköhän tule mukava ilta!

Tärkeää on musta se, että ihmisiä ei laiteta itse grillaamaan vaan on tosiaan tuo ammattilainen hoitamassa sen jutun. Kutsuun selkeästi se, että ollaan ulkona, grillataan jne eli vaatetus sen mukaan, ei niitä kaikkein juhlavimpia vaatteita päälle.

Onko tuolla koululla mahdollisuus yöpyä? ratkeasisiko niin majoitusongelmatkin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän