Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa

Vierailija
21.02.2009 |

Muuta en osaa sanoa.

[quote]

Tänään tunnin kestäneen riehumisen ja lähtökiukuttelujen aikana esikoinen 4v tokaisi "Sinä syytät aina minua ja iskää kaikesta!". Vauva huusi kuin syötävä ja oltiin jo pahasti myöhässä. Minulle tuli melkein itku silmään.

Miksi äiti on perheessä se sylkykuppi jolle lapset kiukuttelee, jonka kanssa mies riitelee töistä tultuaan, äiti joka siivoaa lasten sotkut, tekee kotityöt ja muutenkin antaa itsestään kaikkensa..ja palkkioksi saa ilkeilyä ja syyttelyä. Hohhoi, kaipa minä sitten olen niin huono ihminen ja äiti. Varsinkin tuo lapsen kommentti tuntui pahalta. Asetelma tuntuu olevan äiti vastaan muu perhe :( Ja kun ei perheestä voi edes irtisanoutua, miten tästä jamasta pääsee pois??

[/quote]

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsyneenä on itkuherkkä, loukkaantuva... Kyllä äitikin saa tuntea ja kokea epäonnistumisen tunteita ilman, että on psyykkisesti häiriintynyt..

Rakkaimmalleen se lapsi kiukuttelee! sille, joka on turvallinen, jolle uskaltaa kiukutella!

Vierailija
22/23 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu suurin osa iältään aikuisista käyttäytyvän kuin pahimmatkin kakarat. minä minä, ja anoppi sanoi pahasti ja osti rumia vaatteita lahjaksi ja kaverikin sanoi tänään vähän oudosti, tahtoi varmaan loukata. Harvemmin tosiaan kohtaa oikeasti aikuisen, kuin ikuiseen teini tyytymättömyyteen juuttuneen 30 v mamman. Tätä ei tietysti ymmärrä ne, joille aikuisuus on vain ikä kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
21.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kommentti voi pahoittaa mielen. Luultavasti se lapsikin oli pahalla tuulella? Jälkikäteen osaat varmaankin suhteuttaa tuonkin oikein: nelivuotiaan kiukuspäissään sanomaksi kommentiksi.

Mutta ehkä todella kannattaisi miettiä, mitä siinä arjessa voisi tehdä toisin, jos sinusta tuntuu, että aina raadat/uhraudut (en nyt muista miten sen ilmaisit, mutta idea lieni tämä)? Saisitko itsellesi aikaa enemmän, työt jaettua toisin? Koetko siis, ylipäätään, että kaikki on nyt hyvin/tasapuolisesti/oikein? Jos et, asioista kannattaa varmaankin keskustella myös miehen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi