Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN,MITEN 17-vuotiaan saa lopettamaan tupakoinnin????

Vierailija
19.02.2009 |

prkl,nyt paloi pinna!

jätkä on kärytellyt tupakkaa jonkun aikaa, ennen joulua jäi ekan kerran kiinni.

pari kertaa tupakat ottanut pois ym..

ja tänään..siivosin,olin ostanut uusia partyliten suolaisen kalliita! tuoksukynttilöitä,laittanut niitä esiin, poltellut kynttilöitä saadakseni kotiini tietyn,ihanan tuoksun...ilta oli ihanaa,kynttilät tuikki ja valloittava tuoksu täytti asunnon---ja nyt,poika löntystää sisään,ja SAATANA!! hirveä,hirveä röökin katku valtaa koko talon sen mukana!! että meni kuppi nurin!

sanoin,että nyt loppu tupakointi,niin kauan kuin meinaa asua kotona!!

mitä sitten teen,kun se laahautuu kotiin haisten tupakalle taas? heitänkö pihalle vai?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojalla EI tosiaankaan ole käytössään MITÄÄN opinto-ym.rahaa; on kymppiluokalla.

-ap

Vierailija
2/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kerro muutamia faktatietoja tupakasta, kuten se että siinä on tuhansia myrkkyjä, mm. ainetta jota käytetään ruumiiden säilyttämiseen, petrooliperäisiä aineita, raajoja amputoidaan tupakan takia kun ei enää veri kierrä, ja tupakointi heikentää miehen hedelmällisyyttä (tuhoaa siittiöitä).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotiin sai tulla vaikka kännissä tai huumeissa, kunhan tuli kotiin ja oli turvassa.. Eihän ne vanhemmat siellä ripaskaa tanssinu, mutta minkäs teet?

Ja se on varma juttu,että jos se haluaa polttaa niin myöskin polttaa,siinä ei sinun puheesi eikä ainakaan uhkailusi auta.. Mistä tiedät kuinka kauan poikas on polttanut..? Voi olla jo vaikeaa lopettaa..

Mä olen polttanu 13-vuotiaasta lähtien, enkä mä siitä kiinni jääny kotona asuessa, jos huomautettiin tupakanhajusta niin helpostippas sen laittoi kavereiden viaks...

Ja mitä se oikeastaan sua edes häiritsee,jos se polttaa.. Se on sun poikas valinta,ei se siitä sen huonompaa ihmistä tee.. Vai onko se sulle vaan niin kova pala,että sun hyvinkasvatettu poikasi nyt tollaseen rupesi.. Mun anoppi aikanaan oikein itki kun sai tietää että mies polttaa, ihan oma ylpeytensä sai kolauksen...

Enkä tarkota mitään tässä tekstissä millään pahalla kunhan pyörittelen ajatuksia..

Vierailija
4/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen vasta 21-vuuotias ja sanoisin että parhaat keinot aika äärimmäisiä

1. tee rikosilmoitus paikoista joista lapsi saa ostettua tupakkaa/ niistä ihmisistä jotka sitä sille ostaa. mikään ei ole pahempaa kun se nolaus!

2. saavutetuista eduista luopuminen, just tietokoneet pois ym. jos sanoo että tarttee koulujuttuihin, aina vaan parempi koska sittenhän pitäis motivaation riittää. tärkeimpänä nimenomaan tosta jo luvatusta ajokortista luopuminen!!

3. testauta lapsi että on varmasti lopettanu - jatkaa ihan varmasti muuten salaa.

ja ennen kaikkea tee selväks että näillä mennään. ei joustoa. ja ray:n pelikoneiden palautusprosentti on jotai 85, pitkällä aikavälillä se kyllä häviää ne pullorahansa vaikka kuinka "osais pelata".

Vierailija
5/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on 17-vuotias, pian täysi-ikäinen. Ja ei tuon ikäisen kanssa enää olla on-off vaan pitää osata luovia, kannustaa ja palkita, mutta ratkaisut tekee 17-vuotias jo pitkälti itse ja vanhempien pitää toivoa, että taustat on tehty niin hyvin, ettei mitään katastrofaalista ratkaisua tule oman elämänsä suhteen tehtyä. Varmin tapa saada välit täysin poikki ja valheellinen ilmapiiri kotiin on just olla liian ehdoton. Ehdottomuuden aika on jo tuossa vaiheessa ohi. (tietenkään mitään rikollista ei tule hyväksyä yms.) Sitä paitsi tässä tapauksessa on kyse vain tupakasta. Sitä polttaa monet nuorena ja tulee järkiinsä siitä myöhemmin. Se on laillinen tuote, kaikesta huolimatta.

olen vasta 21-vuuotias ja sanoisin että parhaat keinot aika äärimmäisiä

1. tee rikosilmoitus paikoista joista lapsi saa ostettua tupakkaa/ niistä ihmisistä jotka sitä sille ostaa. mikään ei ole pahempaa kun se nolaus!

2. saavutetuista eduista luopuminen, just tietokoneet pois ym. jos sanoo että tarttee koulujuttuihin, aina vaan parempi koska sittenhän pitäis motivaation riittää. tärkeimpänä nimenomaan tosta jo luvatusta ajokortista luopuminen!!

3. testauta lapsi että on varmasti lopettanu - jatkaa ihan varmasti muuten salaa.

ja ennen kaikkea tee selväks että näillä mennään. ei joustoa. ja ray:n pelikoneiden palautusprosentti on jotai 85, pitkällä aikavälillä se kyllä häviää ne pullorahansa vaikka kuinka "osais pelata".

Vierailija
6/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hukassa siitä, miten toimitaan tuollaisten 17-vuotiaiden kanssa. Toki voi luvata just sen ajokortin palkinnoksi tupakoimattomuudesta, mutta kaiken kaikkiaan julkinen nöyryyttäminen ei tule kyseeseen. Mitä ap sillä voittaa? Poikansa vihat? Lapsi on täysi-ikäisyyden kynnyksellä ja muuttaa pian pois kotoa. Tärkeää on kuitenkin säilyttää lapseen avoimet ja läheiset välit, jotta lapsi tietää, missä on tuki ja turva elämässä jatkossakin. Ihan sama, mitä on tehnyt, pitää lapsi pitää lähellä. Ei tuollainen musta-valkoisuus vie enää yhtään mihinkään tuon ikäisen kanssa vaan vanhemman pitää olla kypsä hyväksymään pikkuhiljaa lapsensa omat ratkaisut, huonotkin. Kannustaa voi hyviin ja käyttää lahjontaakin, mutta liika on liikaa. Se ei rakenna tai vie mihinkään.

Vierailija
7/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista nätisti pyytämistä on jo yritetty, eikä auta. sitten kun on 18, rajoittaminen muuttuu paljon vaikeammaksi. mikäli oikesasti haluaa lapsen lopettavan, on otettava äärimmäiset keinot käyttöön.

tupakka on laillista vain täysi-ikäisille ja on kiistatta laitonta luovuttaa sitä alaikäiselle. jokaisella kaupan kassalla on tästä tarroja.

ja olen muuten itsekin polttanut.

haluaisin vielä lisätä että tupakoimattomuus on normaalia elämää, eikä normaalista käytöksestä pitäisi palkita, vaan epänormaalista rangaista. mikäli on aina maksanut lapselle siitä ettei polta, olisi ok maksaa siitä nytkin. ihan niinkun ei sitä pikkulastakaan pidä opettaa siihen että joka kerta kun syö tai pukee tai käy potalla tai on kiukuttelematta kaupassa saa palkinnon.

Vierailija
8/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen valmiina kantamaan tietokoneen pois.

sai sen viime kesänä synttärilahjaksi,oli odottanut sitä kuin kuuta nousevaa. se oli 800euron ostos,joten--aika kiva kone:D

ihan sama,"hyvien" välien ylläpitäminen ei tarkoita,että täytyisi antaa tehdä jotain LAITONTA,esim. tupakanpoltto.

-ap

Vierailija
9/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyin,miten on tupakan polton laita tänään--sanoi suoraan polttaneensa juuri ennen kotiin tuloaan yhdet jämät,koska-- oli ollut junalla liikkeellä ilman asianmukaista lippua,josta oli napsahtanut 80euron sakot hänelle. oli kuulemma niin paljon ottanut pattiin,ja tupakka "helpottaa vitutusta" ..

no,annoin sen verran armoa,että kun oli koko päivän ollut ilman röökiä,ja illalla vasta sortunut,niin järisyttävän puheen jälkeen,sai pitää tietokoneensa. VAIN TÄMÄN AINOAN KERRAN.

luotan 100%,ettei ole enempää polttanut,koska on sen verran tiukoilla kasvatettu,että ei uskalla valehdella..

poika itse heti kantoi tietokoneensa pois huoneestaan ilman eri käskyä,itkien... eli ottaa koville,mutta tietää,että nyt on tosi kyseessä.

tämän ainoan kerran, sanoin,että kokeillaanpa uusiksi,sanoin LUOTTAVANI poikaan,että tietää nyt mitä tekee....

-ap

Vierailija
10/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se menee, poika kokee että millään ei ole enää väliä eikä se asiaa ainakaan auta,

Vierailija
11/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tupakoitsijoilla ei seiso! Siis on tosi iso riski erektiohäiriöön. Tämä toimii useille miehille....

Vierailija
12/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin juuri,että ei tytöt tykkää pussata sellasen kanssa,joka haisee tupakkalimalle:)

mutta eipä pojalla ole vielä tyttöystävää,joten en tiedä, onko asialla merkitystä...ehkä haaveissa voi miettiä,ettei kukaan halua röökiä käryttävää poikaa...

-ap

Vierailija
13/54 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei tule teinille mieleenkään polttaa tupakkaa vaan prepata huomisiin lukion kokeisiin.

Vierailija
14/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaahan se on. Ei se auta kuin korostaa, että niin kauan kuin asuu kotona, ei saa polttaa ja että muutenkaan et hyväksy tupakointia.

Itse muutin 17-vuotiaana pois kotoa jo, vaikea kuvitella, että äidilläni olisi ollut hirveästi sananvaltaa elämääni. Keskustelimme toki kaikesta ja kyllä kunnioitin äitini mielipiteitä. Ainakin sen verran, että en tehnyt hänen aikanaan niitä aisoita, joista hän ei pitänyt.

Vierailija
15/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta itse. Käske miehesi lopettaa. Sillä se loppuu teininkin polttaminen, esimerkkiä seuraamalla. kokeiltu on ja toimi.

Vierailija
16/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(poltin joskus,lopetin n. 10vuotta sitten)

-ap

Vierailija
17/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos polttaa niin saa arestia

jos polttaa niin pesee itse haisevat vaatteensa ja säilyttää vaatteet ulkona

jos polttaa niin.. jatkakaa muut mitä keksitte.. valitse sitten noista.. :)

Vierailija
18/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerää ulkoa pulloja,pelaa pelikoneisiin ne rahat,voittaa, ostaa tupakkaa.

suututti niin,että kävin just ilmoittamassa,että seuraavan kerran kun haisee tupakalle,kun tulee kotiin,lentää samantien ulos.

kysyin,mitä aikoo nyt tehdä,niin sanoi; "en tiedä,päätän huomenna" !!! käskin ottamaan huomioon,ettei ulkona ole kovin kiva asua varsinkaan näin talvella, ja kehotin miettimään majapaikan valmiiksi, jos aikoo polttaa.

että sieppaa just nyt!!

ja heitin just sen haisevat vaatteet pesuun,ja poika rynni perään,etten veisi sen tupakoita taskusta. todellakin vein!

-ap

Vierailija
19/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos et anna lupaa polttaa niin polttaa salaa. hei haloo jätkä on kumminkin kohta 18..

parempi se ois kun lopettas mutta jos kaverit poltaa niin sitten ei taida tulla mitään..

Vierailija
20/54 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske sun miehes lopettaa.

Ja jos sä oikeasti olisit huolissasi sen polttamisesta niin sä olisit jo aikoja sitten pitänyt huolta siitä ettei se alkaisi polttamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi