Tukea täysimetyksen jatkamiseen?
Olen lähdössä neuvolaan 4kk ikäiseni kanssa ja tiedän jo etukäteen mitä painostusta sieltä on tulossa... Täti kysyi jo viime kerralla (3kk!) olenko miettinyt kiinteiden aloitusta! :-O Olin ihan hoomoilasena, kun todellkin aion täysimettää 6kk asti, kuten kahta edellistäkin lasta.
Vauva oli iso syntyessään: 54cm ja 4kg. On kasvanut ihan hirmuisen hyvin koko ajan ja 3kk mitat olivat 65cm ja 7200g. Nyt 4kk iässä näyttäisi kotivaa'an mukaan olevan 8kg paikkeilla (saman verran kuin vanhemmat lapset 7kk iässä..).
Imetys sujuu kuin tanssi ja vauva on maailma tyytyväisin tapaus. Syö harvoin (yöllä kerran, päivällä 3-5 kertaa), mutta ilmeisesti sitten paljon kerralla. Jos yritän tuputtaa maitoa liian pian edellisestä imetyksestä, vauva kieltäytyy sinnikkäästi edes ottamasta rintaa suuhunsa.
Omasta mielestäni siis täysimetys on ollut todella onnistunutta ja vauva voi niin hyvin kuin olla voi. MIKSI IHMEESSÄ SIIS ALOITTAISIN KIINTEÄT? Yritin jo viimeksi tätä sanoa terkalle, mutta hän alkoi puhua isosta vauvasta , ravinnontarpeesta, yölevottomuudesta ja herkkyyskaudesta jne.. Miten saan puolustettua imetystäni?
Kommentit (22)
7kuukautta. Kun lopetin päivä imetykset 1v 2kk alkoi tyttömme oikeasti syömään. Liian vähän hän painaa edelleen. Sanoin terkalle ettei mua heidän käyrät kiinnosta.Hymyili Hoitaja ja sanoi omankin lapsen olleen pienikokoinen. Imetä niin kauan kun jaksat ja neuvolassa käyt kun täytyy. Siellä kun pitää välillä jotain jaaritella.
että täysimetät ja aiot jatkaa. Jos jankutta silti, voit sanoa lyhyesti, että olet eri mieltä. Jos vielä jatkaa, sano että olet äiti ja päätät lapsesi hyvinvoinnista. Jos vielä jatkaa, tee valitus.