APUA! Hammas halkesi!!!
Siis tuossa syödessä puraisin jotain kovaa ja ylhäältä, kulmahampaan takaa halkesi hammas kahtia! Siis sillai pistyyn kahtia, molemmat puolet on kiinni ikenessä. Mitä voin tehdä, voiko sitä korjata vai pitääkö poistaa? Ja mitä siihen asti, että pääsen hammaslääkärille?????
Kommentit (10)
samantien hammaslääkäripäivystykseen.
He osaavat arvioida siellä voiko hammasta pelastaa.
kun kaksi töröttävää piikkiä oli hampaasta jäljellä, mutta kun menin hammaslääkäripäivystykseen, sanoi että vain paikka oli irronnut.
Eli kysele hammaslääkäripäivystystä, terveyskeskukseenkin ottavat aika nopeasti. Sanot, että on tosi kipeä.
ei kyllä pääse mihinkään, varsinkaan täällä tuppukylässä:( Uskallanko yrittää poistaa pienemmän puoliskon itse, kun ikävästi heiluu?
itselläkin on pari kertaa hammas haljennut syödessä. mulla tosin nuo killuttimet kielessä syyllisiä. ei kyllä kertaakaan noi pahasti, äkkiä päivystykseen, on varmaan kipeäkin.
ja sanoivat vaan että syö buranaa jos on kipiä! Maanantaina vasta pääse hammaslääkäriin!
ap
Eikö sitä nyt AINA pääse lääkäriin, jos on valmis maksamaan?
jolla voi kokeilla kursia sen kokoon siksi aikaa kunnes pääsee hammaslääkäriin. Kiirettä sinne ei ole jos pystyt syömään.
Mäkin olen luullut jo kaksi kertaa että puolet hampaasta on lohjennut, kun kuulemma vain paikka on lähtenyt. EHkä sullakin paikka on lohjennut, mutta ei kokonaan irti.
24/7 mä olen muutaman kerran joutunut käymään. Eikä se nyt niiiin paljon enemmän maksa.
jouduttiin poistamaan vastaavassa tilanteessa koko hammas. Meillä ainakin espoossa on vikonloppuisin sairaalassa hammaspäivystys 11-13 johon vaan mennään.