Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan tuet ja vähintään 20% veroa, apuja

Vierailija
19.02.2009 |

Ja pyydä uusi verokortti sosiaalietuuksia kelaa varten. Näin minä olen tehnyt joka vuosi, kun olen kotona kotihoidontuella tai äitiyspäivärahalla. Ja nyt mulla veroprosentti 15.5.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulle tuli kotihoidontuki päätös ja maksujutuissa näkee että ottavat 24% veroa. Äitiyspäivärahoista meni vain 11%

Kelahan korottaa omaa veroprosenttia 2% yksiköllä... ja mulla on tällä hetkellä veroprosentti 10% eli eikö sen pitäis olla nyt 12% eikä tuo 24%

Lapussa kyllä lukee että otetaan vähintään 20% mutta miks ihmeessä? Ja siinä kun lukee että teille toimitetaan ennakopidätys palkkaa varten annetun pidätysprosentin mukaan..... en oo Palkkaa saanu 7 vuoteen vaan ollu kokoajan kotona lasten kanssa... eli mitäääh... voivatko silti ottaa tuon 24%

ennen siis ei oo otettu...

Vierailija
2/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta menee kotihoidontuesta nyt tuo 11%, joten ei todellakaan pidä paikkaansa se, että aina menisi vähintään 20%.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun pienentää veroprosentin lähemmäs kymmentä, koska kelan jutuista ei erikseen mene muita maksuja mitä palkasta.. toki tuo vero on iso pienestä tuesta, mutta haluaako sitä sitten maksaa vuoden päästä mätkyjä kun on pieni veroprosentti kelantuloissa?

Vierailija
4/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on ton 7 vuotta ollu veroprossa tota 11% luokkaa ja viimeksikin joulukuussa tuli 1700€ palautksia...

Muilla suuuuri kiitos soitan pikimmiten verotoimistoon!!

AP

Vierailija
5/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot verotoimistoon! Ja kun nimenomaan selittää, että se tulee Kelaan, niin kyllä ne osaavat ne laskea. Neljä lasta on takana, ja aika monta vuotta kotihoidontuella, eikä ikinä mätkyjä.

Vierailija
6/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli mätkyjä joka kerta, kun veroprosenttia menin pienentämään (ihan sama kävinkö itse hakemassa vai soitinko). Vaikka kuinka ilmoitin oikein kaikki tulot ja sanoin, että Kelan etuuksia varten... Ja kyseessä oli kerran jopa 200 e mätkyt! Nytkin oli kortissa palkalle prosenttina 5%, mutta ottakoot sen 20%, kyllä me silläkin pärjätään, kun ei vaan enää mätkyjä tule!

Vierailija
7/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäki olin täältä lukenu juttuja siitä miten saa hirveet mätkyt jos pienentää prosentin joten jännityksellä ootin sitten sen kotivuoden jälkeisiä mätkyjä! Toisin kävi, palautuksia tuli ja kovasti. Veroprosentin ei tartte olla sitä 20 %! Mulla tais olla kans jotain 11-12 %. Soitin verotoimistoon ja sanoin että oon äippälomalla ja tulot tämän verran. Sen mukaan laskettiin veroprosentti ja mätkyjä ei oo tarvinu maksaa!

Vierailija
8/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin 4% tulee nyt olemaan veroprosenttini (+se mitä kela korottaa 2% yksikköä)

ap

Vierailija
9/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minimillä ei todellakaan tarvi olla kuin just sen 10-12% ja ei varmasti tule mätkyjä.

Vierailija
10/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut koko viime vuoden 30% vero(kotihoidontukia/äp-rahaa)

Ihan mukavaa sitten joulun alla. Mun on tällä tavalla helppo säästää. Päästään ens talvena ulkomaille.

Vierailija
11/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. asuntolainasta yms. Minäkin kävin verotoimistossa laskemassa uuden veroprosentin kotihoidontuelle, kun ekana vuonna tuli mätkyjä, nyt mulla menee veroa 22%. Ja mitään asuntolainoja mulla ei ole..

Vierailija
12/12 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli yhden kerran äp-raha enemmän kuin minimin (laskettiin työttömyysrahasta), veroprosenttia en muista, mutta alle 20 se oli. Se oli just se kerta, kun sain yli 200e mätkyt. Pienempiä mätkyjä tuli aikaisemminkin minimillä. Nyt oon saanut palautuksia 100-200e, sopivasti jouluksi ylimääräistä, kun en oo jaksanut uutta pyydellä (verokortissa on valmiiksi ollut alle 20%)... Ehkä ovat muuttaneet laskutapaa viime vuosina ja lapsiakin on enemmän, mutta mä oon tyytyväinen näin. :)

t: 8