Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä tavalla läheisesi uskoontulo on vaikuttanut väleihinne?

Vierailija
26.01.2009 |

Lähisukulaiseni on hurahtanut totaalisesti johonkin hihhulijuttuihin ja puheissa vilisevät ihmeparantumiset ym. Tuntuu, että hän yrittää myös jatkuvasti siirtää puheet uskonasioihin ja vaikuttaa minuun näillä jutuilla (itse en kuulu kirkkoon).

Onko teillä kokemusta ko. tilanteesta? Olisin mielelläni kyseisen henkilön kanssa edelleen väleissä, mutten tiedä, miten jaksan, jos jokainen puhelu kääntyy uskonasioihin ja hienovaraiseen tyrkyttämiseen. Tähän asti olen vain ynähdellyt enkä ole vastaillut oikein mitään tuohon tuputtamiseen. Pitääkö laittaa rajat selviksi? Tosin jos tiukasti kiellän tyrkyttämisen ja uhkaan laittaa välit poikki ellei se lopu, olen varmaan "saatanan riivaama" tms.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikäli kokemusta että olen itse se uskoontullut. Esim. sisarukset teki heti selväksi että ei tarvitse tulla heitä "käännyttämään" ja tätä periaatetta noudattaen on tultu hyvin juttuun jo toistakymmentä vuotta. En ylipäänsä usko että ihmistä voi "käännyttää" silloin kun hän ei tunne yhtään vetoa uskonasioihin. joten ehkäpä sinunkin pitäisi sanoa suoraan että ei nyt kiinnosta.

Vierailija
2/3 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluat kyllä olla hänen kanssaan tekemisissä mutta et halua puhua etkä kuulla hänen puhuvan noista uskonasioista. Ei kai sitä nyt heti tarvi alkaa uhkailemaan välien katkaisulla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

He ryhtyivät vapaakirkkolaisiksi. Nimestään huolimatta ei ole kovin vapaa suuntaus. Sain lahjaksi kristillistä kirjallisuutta, jotka lukuhimoisena luin kyllä. Väjän ihmejuttuja olivat kyllä.

Kummisetäni on samalla anoni. Hän on nykyään varsinainen "aabrahammi", joka saarnaa sormi pystyssä muille näiden virheistä. Näkee akanan naapurinsa silmässä vaan ei malkaa omassaan. Väittelee ja pysyy kannassaan, vaikka olisi ilmiselvästi itse väärässä. Siis ihan maallisissakin asioissa. Mukulansa eivät saa mennä naimisiin kuin saman kirkon jäsenten kanssa. Ja sitten lisäännytään ja täytetään maa.

Itse olen "tapa-ev.lut-kuuluvainen", en uskovainen. Mieheni ateisti. Saimme ainokaisemme oleesamme avopari. Joo, ei oikein olla samalla aaltopituudella kummin kanssa. Hän ei ymmärrä muita, eivätkä muuta häntä.