Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö millaista on kun ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha?

Vierailija
30.01.2015 |

Ette tiedä.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:29"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:06"]

Tiedän. Olen tiennyt jo monta vuotta. Muutama vuosi enää niin lapset ovat aikuisia ja pääsen täältä :) Niinhän sitä sanotaan, että itsemurhapäätöksen tehneet tulevat helpottuneiksi. Minä tulin onnelliseksi kun tajusin ettei täällä ole pakko olla ja sinnitellä. Jaksan muutaman vuoden vielä notkua, kunnes pääsee lähtemään ja odotan sitä yllättävän onnellisena. Luulin että sitten vasta pohjalle vaipuisi kun sen päätöksen tekee, mutta päinvastoin! En malta odottaa.

[/quote]

Tuo on niin väärin sun lapsia kohtaan että ihan oksettaa! Olet itsekkäin ihminen mitä voi olla! Mikä taika siinä on että teet itsarin sitten kun lapset ovat aikuisia? Luuletko että se heidän tuskaansa jotenkin helpottaa? Saavatko hekin sitten tappaa itsensä kun masentuvat kun äiti tappoi itsensä? Sitähän tapahtuu aika paljonkin. Mitäs jos sun lapsesi ehtivät tehdä omia lapsia, ja sitten se kierre taas jatkuu. Lapsesi ovat masentuneita ja ahdistuneita sinun takiasi, ja sen takia heidän lapsensakin kärsivät.

Millä perustelet sen, että sinulla olisi oikeus tappaa itsesi? Sinä olet tähän maailmaan tehnyt uusia ihmisiä, ihan itse, oman kehosi sisällä, sinulla ei ole oikeutta traumatisoida heitä. Eikä sinulla muuten ole oikeutta myöskään muutenkaan vaarantaa heidän elämäänsä. Omia lapsiaan tappavat vanhemmat ovat vielä pahempia...
[/quote]
Öööö kuinka monen vanhemmat EI ole kuollut jossain vaiheessa? Yleensä kun lapset ovat aikuisia ja suuri yleisö pitää sitä parempana kuin lapsena menettää vanhempansa.

Kaikki me täältä lähdetään kuitenkin.

Vierailija
62/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimenomaan, itse olen heidän tänne maailmaan saattanut, joten itse heidät huolehdin vahvoiksi aikuisiksi ja hyvän elämän alkuun.

Jos lapsella näyttää menevän huonosti, joutuu tietysti lykkäämään itsemurhaa. Jos en jää vaikka auton alle ensin vahingossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämänhalu on itsestä kiinni. Voit päättää miten suhtaudut elämän vastoinkäymisiin. Niin se vaan on. Ota vastuu omasta elämästäsi, ole kiitollinen elämästäsi ja tee työtä sen eteen, että huominen on valoisampi. Jos et pysty näkemään muuta kuin mustaa, mene lääkäriin ja pyydä mielialalääkitys.

Vierailija
64/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:42"]Kyllä elämänhalu on itsestä kiinni. Voit päättää miten suhtaudut elämän vastoinkäymisiin. Niin se vaan on. Ota vastuu omasta elämästäsi, ole kiitollinen elämästäsi ja tee työtä sen eteen, että huominen on valoisampi. Jos et pysty näkemään muuta kuin mustaa, mene lääkäriin ja pyydä mielialalääkitys.
[/quote]
Miksi? Mikä itseisarvo elämä on? Miksi kenenkään tarvitsisi ehdoin tahdoin kitkutella, kun ei ole edes saanut valita syntyykö vai ei? Miksei saisi käyttää omaa menolippuaan jos huvittaa?

Vierailija
65/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 jatkaa.

Ehkä tärkeimpänä yritän sitä kysyä, että miksi aina tarvitaan syy itsemurhalle? Jos ei vaan ole erityistä syytä elää. Miksei pohdita, että miksi tuo hullu haluaa elää, pakkohan sillä on joku syy olla?!

Vierailija
66/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:42"]Kyllä elämänhalu on itsestä kiinni. Voit päättää miten suhtaudut elämän vastoinkäymisiin. Niin se vaan on. Ota vastuu omasta elämästäsi, ole kiitollinen elämästäsi ja tee työtä sen eteen, että huominen on valoisampi. Jos et pysty näkemään muuta kuin mustaa, mene lääkäriin ja pyydä mielialalääkitys. [/quote] Miksi? Mikä itseisarvo elämä on? Miksi kenenkään tarvitsisi ehdoin tahdoin kitkutella, kun ei ole edes saanut valita syntyykö vai ei? Miksei saisi käyttää omaa menolippuaan jos huvittaa?

[/quote]

Itsemurha on itsekäs teko.

Vierailija
67/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän voi tupakoida ja syödä epäterveellisesti ja välillä dokata reilusti, jos oma elämä ei ole niin kallis. Sairaana ei kannata menneä edes lääkäriin.

Vierailija
68/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:42"]Kyllä elämänhalu on itsestä kiinni. Voit päättää miten suhtaudut elämän vastoinkäymisiin. Niin se vaan on. Ota vastuu omasta elämästäsi, ole kiitollinen elämästäsi ja tee työtä sen eteen, että huominen on valoisampi. Jos et pysty näkemään muuta kuin mustaa, mene lääkäriin ja pyydä mielialalääkitys. [/quote] Miksi? Mikä itseisarvo elämä on? Miksi kenenkään tarvitsisi ehdoin tahdoin kitkutella, kun ei ole edes saanut valita syntyykö vai ei? Miksei saisi käyttää omaa menolippuaan jos huvittaa?

[/quote]

Itsemurha on itsekäs teko.
[/quote]Miten niin on itsekäs? Muut tulevat surullisiksi, koska itsensä murhannut henkilö on heiltä itseltään pois. Miksi kenenkään tarvitsisi muiden ihmisten mieliksi täällä koko ikänsä sinnitellä? Eivätkö nämä muut ole itsekkäitä kun vaativat toista väkisin jäämään heidän mielikseen?

35

Vierailija
69/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi jonkun täytyisi elää, jotta jollain toisella on hyvä olla.

Vierailija
70/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa pois sieltä omasta kuplastanne ja hakekaa apua, aivokemiat teillä on vaan viturallaan. Lääkkeet on yksi vaihtoehto saada niitä korjailtua parempaan suuntaan, muttei todellakaan ainut.

Vierailija
71/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:55"]En ymmärrä miksi jonkun täytyisi elää, jotta jollain toisella on hyvä olla.
[/quote]
Näin juuri! Ei ole ihan niin yksiselitteistä että itsemurhaaja on itsekäs kusipää ja piste.

35

Vierailija
72/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on vaihtoehto. Kukaan ei voi ennustaa tulevaisuutta niin tarkasti tai tietää kaikkea kaikesta niin että voisi väittää ajautuneensa täydelliseen umpikujaan. Jos muuta luulee, haluaa vain pettää itseään päästäkseen vähemmällä. Ihmiset palasivat keskitysleireiltäkin ja onnistuivat elämään vaikka satavuotiaiksi. 

Vierailija
73/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tiedä aloittajakaan jos kerran vielä hengissä on =D

Miks pitäis tappaa itsensä? Jos on jo valmiiks sellanen fuck it-asenne niin eikö sitä vois kanavoida vaikka siihen että pistää elämän risaseks, matkustelee, herkuttelee, tupakoi...
Anteeks, mä en ymmärrä masennuksesta mitään kun en siitä ole itse kärsinyt, mutta mä oon tosi kontrollifriikki enkä koskaan nauti elämästä koska aina mietin viimeiseen asti et miten mikäkin asia vaikuttaa mun terveyteen, rahatilanteeseen, ulkonäköön yms. Jos te ootte jo menetettyjä tapauksia ettekä välitä mistään, niin sehän on tavallaan tosi vapauttavaa.

Vierailija
74/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 15:10"]

Ei tiedä aloittajakaan jos kerran vielä hengissä on =D

Miks pitäis tappaa itsensä? Jos on jo valmiiks sellanen fuck it-asenne niin eikö sitä vois kanavoida vaikka siihen että pistää elämän risaseks, matkustelee, herkuttelee, tupakoi...
Anteeks, mä en ymmärrä masennuksesta mitään kun en siitä ole itse kärsinyt, mutta mä oon tosi kontrollifriikki enkä koskaan nauti elämästä koska aina mietin viimeiseen asti et miten mikäkin asia vaikuttaa mun terveyteen, rahatilanteeseen, ulkonäköön yms. Jos te ootte jo menetettyjä tapauksia ettekä välitä mistään, niin sehän on tavallaan tosi vapauttavaa.

[/quote]

Toinen kontrollifriikki täällä, joka salaa etsii jonkinlaista katharsista.

Vierailija
75/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, joka tietää tunteen. 21 vuoden nuoreen ikään mennessä on nähnyt ja kokenut niin pahoja ja sairaita asioita, joita ei voi edes kuvailla. Kerran kävi itsemurhan yritys hyvin lähellä, puukkoa jo pidin ranteella. Kunnes tajusin, että itsarihan on vaan helppo ratkasu. Pelkurin hommaa. Eikä edes ole ratkaisu mihinkään ongelmaan... Paha olo vaan delegoidaan muille. Samperin itsekästä siis. Ymmärrän, että titsari tuntuu ainoallata vaihtoehtodolta. Sitä se ei kuitenkaan ole. Jos kyse masennuksesta, voi kokeilla lääkitystä ja erityisesti terapiaa. Mutta tärkeimpänä kaikille ajatusta hautoville... Jos elämä vaikuttaa olevan täysin perseestä, niin eikö sille ole aika tehdä jotain? Onnellisuus ja tyytyväisyys on itsestä kiinni eikä sitä kukaan muu voi antaa. Jos olet onneton, mieti mitkä asiat ovat elämässä sitten väärin. Ja tee asialle jotain! Vellominen pahassa olossa ei auta. On työskenneltävä oman onnensa eteen. Ja välillä se vaatii enemmän ja radikaalimpia ponnisteluja. Mutta itsensä hävittäminen ei onnellisuutta kellekään takaa eikä pahaa oloa vie pois. Pahan olonsa kanssa menee hautaan asti. Joten ottakaa päät perseestä pois ja herätkää! Tehkää asialle jotain, mutta älkää valitko pelkurin tietä.
N21, elämänsä löytänyt

Vierailija
76/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

46/46, eli edellinen kirjoittava pahoittelee kirjotusvirheitä. Junas istuessa ja näppäillessä +huono autocorrect... hyvä yhdistelmä :)

Vierailija
77/80 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:06"]

Tiedän. Olen tiennyt jo monta vuotta. Muutama vuosi enää niin lapset ovat aikuisia ja pääsen täältä :) Niinhän sitä sanotaan, että itsemurhapäätöksen tehneet tulevat helpottuneiksi. Minä tulin onnelliseksi kun tajusin ettei täällä ole pakko olla ja sinnitellä. Jaksan muutaman vuoden vielä notkua, kunnes pääsee lähtemään ja odotan sitä yllättävän onnellisena. Luulin että sitten vasta pohjalle vaipuisi kun sen päätöksen tekee, mutta päinvastoin! En malta odottaa.

[/quote]

Samat fiilikset. Menin vielä urpo rakastumaankin, mutta onneksi tiedän, ettei tarvi tässä tuskassa enää kitua kuin joitakin vuosia.

[/quote]

Missä tuskassa??? Aiotko sinäkin aiheuttaa lapsillesi ikuisen tuskan? Vielä lapsenlapsesikin kärsivät, jos lapsesi uskaltaa tehdä lapsia sinun takiasi.

[/quote]

Sori nyt vaan, mutta henkilökohtaisesti en todellakaan pidä pahana jos lapseni eivät tee lisää lapsia tänne kärsimään! Olen heille kyllä sanonutkin, että hullun hommaa on lastenteko. Ja eläminen ylipäätään. Paskaa se on vaikka sitä miten kiillottaisi.

Vierailija
78/80 |
08.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

bbbbbbbbbbbbbbbbbbbb

Vierailija
79/80 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin,itsemurhaa joka päivä., minulla ei vaan ole enää voimia,, siihen.,Kärsin,,joka,hetki niin pahoja kipuja, jotka saavat vaikertamaan, edes mitkään lääkkeet ei auta. Sairaus on parantumaton hermovamma- ihan jäätävät tuskat koko ajan. Lisäksi vielä muitakin sairauksia.,Tämä ei ole elämää,,vain tuskaa taukoamatta, en saa edes nukuttua -

Vierailija
80/80 |
06.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin,itsemurhaa joka päivä., minulla ei vaan ole enää voimia,, siihen.,Kärsin,,joka,hetki niin pahoja kipuja, jotka saavat vaikertamaan, edes mitkään lääkkeet ei auta. Sairaus on parantumaton hermovamma- ihan jäätävät tuskat koko ajan. Lisäksi vielä muitakin sairauksia.,Tämä ei ole elämää,,vain tuskaa taukoamatta, en saa edes nukuttua -

Joku palstalla sanoi että hermovammaan ei auta kuin riittävän asiantunteva leikkaus. Joku sanoi ettei Suomessa ole sitä, tyyliin Saksassa on, mene ja tiedä. Jos väärä leikkaa voiko pahentua. Usein sukulaisia tarvittaisi avuksi noin pahassa tilanteessa, jos raha on ainoa jolla saa riittävän avun. Vai joku hermosalpaus.