Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni viitannut kintaalla kehotukselle odottaa km:n jälkeen yhdet menkat?

18.02.2009 |

Sairaalassa kun hoitaja kehoitti käyttämään ehkäisyä ekoihin menkkoihin/jälkitarkastukseen. Itselläni tuulimuna siis todettiin rv.10+2 ja tyhjeni nopeasti itsestään, ilman lääkkeellistä tyhjennystä rv.10+4, eli viime perjantaina. Nyt enää pientä tiputteluvuotoa joten oletan että melko nopsaan on kohtukin kunnossa ja oma hormonitoiminta palaa. Hoitaja ei osannut sanoa syyksi yhden kierron odotteluaikaan muuta kuin että laskettu aika on helpompi arvioida jos yhdet normimenkat välissä. Joten me päätimme olla piittaamatta tuosta kehoituksesta ja emme käytä ehkäisyä lainkaan, menen joka tapauksessa melko alussa ultraan jos raskaaksi tulen niin l.a:han saadaan melko tarkasti jo silloin kuitenkin. Ja toisaalta uskoisin ettei raskaaksi edes tule, jos ei keho ole valmis siihen vielä. Lokakuisen keskenmenon jälkeen ei annettu tällaista kehoitusta ollenkaan, en tiedä miksi nyt annettiin? Onko muita jotka on antaneet yrityksen jatkua heti ilman välikiertoa? Ja miten on mennyt mahdollinen raskaus jos heti on napannut? Tuntuu, ettei voi antaa ajan valua yhtään hukkaan, ei tästä nuorenekaan enää yhtään..

Kommentit (27)

21/27 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos jostain syystä raskaus alkaisi välittömästi keskenmenon jälkeen, niin ei siinä mitään vaaraa ole.

Ei meillä mitään selibaattijaksoja tai ehkäisyä ole keskenmenon jälkeen ollut, 6 vai 7 kiertoa on nyt takana ilman raskautta.

Meille sanottiin, että on hyvä pitää 1-3 kiertoa taukoa ennen uutta yritystä. No me sitten kysyimme, että onko raskaudesta jotain vaaraa, pitäisikö sitten käyttää ehkäisyä. Vastaus oli, että ei tarvitse, kyllä saa ihan ilman harrastaa. Ehkä seksin harrastaminen ilman ehkäisyä ja raskauden yritys ovat eri asioita ;)

22/27 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siis muistaakseni me aloitimme ihan normaalin seksielämän alle viikon päästä keskenmenosta. Heti kun vuoto loppui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositeltiin pitämään kierto välissä. Ei kuitenkaan päädytty ehkäisyyn ja heti kasta meillä tärppäsi. Nyt rv 17+2.

Vierailija
24/27 |
31.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on takana kohtukuolema rv 41+2 ja rv 10+0 todettu keskenmeno.

Pää hajoo, ensin yrittää raskautta, sitten odottaa innoissaan 37 viikkoa, sitten parannella itseään raskaudesta, sitten yrittää ja odottaa, sitten taas km ja sitten taas parantelua.

Tiedän, että tää kaksi menetettyä mahdollisuutta ei ole vielä paljon, mutta ottaa tääkin päähän.

Hoitaja sanoi, että yhdet menkat pitää odottaa siksi, että kohtu tyhjenee varmasti kokonaan, mutta mä en jaksais, en sitten millään.

Onkohan sillä väliä onko kaavinta vai lääkkeellinen tyhjennys, siihen ei oo otettu kantaa tässä ketjussa. Meilläpäin ei oo ees jälkitarkastus ultraa vaan pelkkä verikoe ja lääkärin puhelinsoitto.

Vierailija
25/27 |
01.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen IVF-hoidon seurauksena tullut raskaaksi ja pari viikkoa sitten np-ultrassa todettiin, ettei pienen sydän enää lyönytkään. Minulle tehtiin sairaalassa lääkkeellinen tyhjennys, sillä sen sanottiin olevan kohdulle hellempi uutta raskautta pian ajatellen. Lääkkeet eivät saaneet tyhjennystä aikaan, joten minulle tehtiin se kahden päivän jälkeen vielä uudelleen, jolloin vuoto alkoi.

Minulle lääkäri sanoi, että seuraava pakastusalkionsiirto voidaan tehdä, kun seuraavat kuukautiset alkavat, mutta mikään ei estä yrittämästä sillä välin "luomusti". Me emme luomutärppiin usko, mutta aiomme sitä silti yrittää heti, kun keskenmenovuoto loppuu. Ja kun seuraavat kuukautiset alkavat, jatkamme hoitoja. :)

Rizza

Vierailija
26/27 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmenosta nyt reilut 2 viikkoa ja vuotoa 8 päivää, kohtu tyhjentyi itsestään, ultrassa todettiin myös tyhjentyneeksi. Ensimmäisiä kuukautisia pyydettiin odottamaan ennen uutta yritystä, sanottiin että saattaa sotkea verikokeen tuloksia jotka tarkoitus tehdä tammikuun alussa. mutta mutta... kun olo tuntuu hyvältä ja tunnemyrskyistä selvitty jätettiin kuitenkin ehkäisyt käyttämättä, meillä annetaan lapselle mahdollisuus tulla jos on tullakseen, vaikka jäisi lopulliset verikoetulokset saamatta. Nyt vaan odotellaan niitä kuukautia alkavatko ollenkaan???

Vierailija
27/27 |
16.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni kesken 2.12. rv 11+ ja tänään kävin jälkitarkastuksessa jossa lääkäri näytti vihreää valoa uudelle yritykselle. Kaikki lääkärit kenen kanssa olen asian tiimoilta keskustellut ei ole kehottanut käyttämään ehkäisyä ensimmäisiin kuukautisiin asti(vain vuodon loppuun asti tulehdusvaaran vuoksi!) ja tänään lääkäri totesi että ovulaatio saattaa silti tulla vaikkei kuukautisia näkyisikään. Nyt siis vaan toivotaan että tärppäisi pikaisesti niin meillä kuin muillakin!