Monenko kilon painoilla naiset jaksatte tehdä hauiskääntöjä?
mietin että onko mulla ihan surkeat lihakset kun 10 kg on maksimi. Siis 5 kg per käsi! Ja salilla käynyt kohta 3 kk. Tosin aloitin 2,5 kilolla...
Turhauttaa kun ei tule tuloksia. 3-4 krt viikossa käyn.
Kommentit (83)
En tiedä paljonko on painoa käsipainoilla. Taljassa teen molemmilla käsillä koko pakalla. Paljonkohan lie painoa. Kuka muistaa?
Nainen 68 v. Kun treenaan salilla hauiksia taljassa painoa on 20 kg (toistot 3 x 15) ja käsipainoilla 5 kg:n painot (toistot 2 x 18). Jonkun näköiset pavut olen jo saanut vuoden aikana syntymään. Hauiksia enemmän kiinnitän huomiota ojentajalihaksiin, allit eivät enää roiku ebtiseen malliin, mutta kokonaan niitä on vaikea saada pois.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä paljonko on painoa käsipainoilla. Taljassa teen molemmilla käsillä koko pakalla. Paljonkohan lie painoa. Kuka muistaa?
134kg, mutta enhän olekaan nainen.
No onhan sulla tullut tuloksia, jos olet tuplannut jo painojen määrän. 2,5 kk on tosi lyhyt aika. Muista myös antaa lihaksille lepoa, vähintään 48h, kun olet aloittelija.
Vierailija kirjoitti:
10 toiston sarjan jaksan tehdä 10kg painoilla, siis per käsi. Ei todellakaan ole mitkään arska-kädet, enemmän mallia Tamara Taylor tai kuka tahansa hoikka naisellinen nainen.
Minä olen mies ja jaksan tehdä pelkällä 20 kilon tangolla 8x5. Jos naisella olisi tällaiset hauikset kuin minulla, pitäisin niitä isoina naiselle. Googlasin Tamara Taylorin, minulla on selkeästi isommat käsivarret ja painan siis vain 62 kg (173 cm). En usko näihin palstan juttuihin.
Parhaimmillaan 12kg painolla yhden käden hauiskääntöjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
10 toiston sarjan jaksan tehdä 10kg painoilla, siis per käsi. Ei todellakaan ole mitkään arska-kädet, enemmän mallia Tamara Taylor tai kuka tahansa hoikka naisellinen nainen.
Minä olen mies ja jaksan tehdä pelkällä 20 kilon tangolla 8x5. Jos naisella olisi tällaiset hauikset kuin minulla, pitäisin niitä isoina naiselle. Googlasin Tamara Taylorin, minulla on selkeästi isommat käsivarret ja painan siis vain 62 kg (173 cm). En usko näihin palstan juttuihin.
Naisten lihakset ei näy samalla tavalla kuin miehillä. Voi siis olla voimaa, vaikka ei ole sellaista näkyvää haukkaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pienillä painoilla teet haukkaria. Itse teen 12kg tangolla, jonka päissä on kympit. Ja ei ole mitenkään lihaksikkaat kädet, ikääkin jo 48v
Mulla on surkeet hauikset. Jaksan tehdä 8 kg käsipainoilla 4x8 sarjat.
Hauikset on suhteellisen pieni lihas treenattavaksi salilla. Ei niitä pumppaile kuin esiintymishaluiset teinit. Treenatkaa kehoa kokonaisvaltaisesti. Suosittelen myös aerobista harjoittelua esim pyöräily.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä todella vähän. Itse miehenä teen tällä hetkellä hauiskääntösarjoja 60 kg:lla, eli 10 kg tanko plus 50 kg painoa. En ole myöskään isokokoinen enkä paina paljon sinua enempää.
Nainen 45 v, aloitin vuoden alusta 3 kg käsipainoilla, nyt on käytössä 7.5 kg käsipainot (molemmissa käsissä). Saan tehtyä kuutisen toistoa per sarja (4 sarjaa). Vähitellen määrä tulee lisääntymään. Sitten pitäisi nostaa 10 kg painoihin, ne tulee olemaan vaikeat :D
Eikös nuo painot yleensä ilmoiteta per käsi? Hämäävää jos joku lauttaa 10 kg mutta tarkoittaakin yhteensä. Nehän on 5 kg käsipainot?
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hauiskääntö?
Lihaskuntoliike, jossa ollaan ensin käsipainot kädessä kädet suorana vartalon vieressä, ja sitten käännetään kyynerpäästä niin, että nostetaan käsipainot olkapään kohdalle. Kyynerpäät pysyvät koko ajan alhaalla. Tämä näin yksinkertaistettuna. Liikkeestä on muitakin variaatioita.
Vierailija kirjoitti:
3kg teen, en halua mitään mörssäys lihaksia
Joo, ihan varmaan tulis sinusta Schwarzenegger jonain aamuna herätessä ja huomaamatta, jos koittasin vaikka viittäkin kiloa ja alkaisit hankkia voimaa. Ehei, naisille ylipäätään lihasten hankkiminen on hieman hankalampaa kuin miehillä.
Kilon painoilla teen yleensä neljän sarjoja!
Kokeilkaapas tehdä renkaissa. Myös myötäotteella, niin brachioradialis kehittyy. "Painoa" voi lisätä kulmaa muuttamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on hauiskääntö?
Lihaskuntoliike, jossa ollaan ensin käsipainot kädessä kädet suorana vartalon vieressä, ja sitten käännetään kyynerpäästä niin, että nostetaan käsipainot olkapään kohdalle. Kyynerpäät pysyvät koko ajan alhaalla. Tämä näin yksinkertaistettuna. Liikkeestä on muitakin variaatioita.
Kyyner? Se on kyynärpää.
Jollain salilla näin 75 kg käsipainon. Käyttääköhän sitä kukaan?