Monenko kilon painoilla naiset jaksatte tehdä hauiskääntöjä?
mietin että onko mulla ihan surkeat lihakset kun 10 kg on maksimi. Siis 5 kg per käsi! Ja salilla käynyt kohta 3 kk. Tosin aloitin 2,5 kilolla...
Turhauttaa kun ei tule tuloksia. 3-4 krt viikossa käyn.
Kommentit (83)
Mulla on 5 kg käsipainot. Ja treenaan 10 kg kahvakuulalla liikkeitä, jota käytän kahdella kädellä. Voisi olla painavammat. Tarkoitukseni on vain pysyä kunnossa, kun ikääkin on 45v. Ei saada kovin lihaksikasta kroppaa.
Irtopainoilla 10 kg per käsi, noin 12 toistoa.
Tosin en yleensä tee hauiskääntöjä, en tykkää r.unkata yksittäistä lihasta vaan harjoittaa koko liikeketjua.
Noin 20kg
Olen kylläkin mies, mutta ehkä joskus vielä nainen tai olenkohan jo nainen
Vierailija kirjoitti:
No semmone sata kiloo menee.
Muskelinainen
Terveisin Transupetteri. Sata kiloa hauiskäännössä menee ehkä yhdeltä ihmiseltä sun koko salillasi.
Ykkösmaksimi on 25 kiloa, mutta teen yleensä 9-12 kilolla.
7-8kg per käsi, puhtaalla liikeradalla eli kyynärpää paikoillaan, ei kropalla heijausta. Tämä treenin loppuvaiheessa, kun alla on penkki, ala-ja ylätalja, pystypunnerrus. Hauikset mulla suhteessa muihin lihasryhmiin heikko lihasryhmä.
15 vuotias. Salia takana noin vuosi 18kg toistot 10, 10, 8.
Yksi käsi nostaa sellaisen 20l jerrykannun kevyesti. Menee noin 8 toistoa. Taitaa painaa noin 21kg täytenä jerrykannu. Tykkään treenata ilman painoja. Teen painoja mielikuvituksellisista asioista. Leukoja vetelen sormivoimilla oven yläpuolen listoista puristamalla 33kpl puhtaasti menee. Olen ihan sikavahva ja tähtään tappelutehoon.
Massaa on 76kg ja pituutta 173cm
Sanoisin että naiseksi olen sikavahva.
Vahvoi mimmei. Ite teen miehenä hätinä 2x5 sarjat pinkeillä 0,5 kg painoilla.👶
20kg menee kerran, 15kg 8kertaa. Yleensä teen sarjoja 12kg käsipainolla. Siis nämä on kg/käsi. Olen käynyt salilla vuoden.
6kg/käsi. 10 toistoa, kolme sarjaa. En tiedä onko tuo hyvin vai huonosti 😆😆
Jos tekee oikealla tekniikalla niin paljon vähemmän kuin semmoisella riuhtomisella jota useimmiten näkee.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee oikealla tekniikalla niin paljon vähemmän kuin semmoisella riuhtomisella jota useimmiten näkee.
Toisaalta riuhtomalla saadaan alakoukkuihin se tyrmäävä massalyönti.
Painoja nostelemalla ei saa lyönteihin voimaa. Se kiskominen ja riuhtominen on salaisuus.
Riippuu mitä haetaan treeniltä.
Vierailija kirjoitti:
Yksi käsi nostaa sellaisen 20l jerrykannun kevyesti. Menee noin 8 toistoa. Taitaa painaa noin 21kg täytenä jerrykannu. Tykkään treenata ilman painoja. Teen painoja mielikuvituksellisista asioista. Leukoja vetelen sormivoimilla oven yläpuolen listoista puristamalla 33kpl puhtaasti menee. Olen ihan sikavahva ja tähtään tappelutehoon.
Massaa on 76kg ja pituutta 173cm
Sanoisin että naiseksi olen sikavahva.
Monet unohtaa sormivoimat. Eivät kykene vetämään leukoja kuin tangolla. Toisaalta naisilla on voimakkaammat sormivoimat, koska ne kutoo ja nitoo villasta sukkia jne.
Teen sillä 20 kg:n tangolla. Eli 10 kg per käpälä.
Vierailija kirjoitti:
7-8kg per käsi, puhtaalla liikeradalla eli kyynärpää paikoillaan, ei kropalla heijausta. Tämä treenin loppuvaiheessa, kun alla on penkki, ala-ja ylätalja, pystypunnerrus. Hauikset mulla suhteessa muihin lihasryhmiin heikko lihasryhmä.
Mulla sama.
n34
Aloitin juuri kuntosaliharjoittelun monen vuoden tauon jälkeen ja hallitusti tuon ja muutkin liikkeet saan tehtyä vain 3 kilon painoilla. En vain jaksa nostaa painavampia vielä. Tavoitteena on nostaa kiloja, mutta se vie aikaa. Kuten muissakin lajeissa harjoittelen varovaisesti etten riko itseäni ja joudu pitämään pitempää harjoittelutaukoa. Ei juoksuakaan esim. aloiteta 10 km lenkeillä vaan hitaalla lönkyttelyllä vuoroin kävellen kunnes siihen tottuu ja pikku hiljaa kasvatetaan lenkin pituutta ja vauhtia intervalleilla. Ehkä viimeistään ikä ja urheiluvammat opettavat pitemmän aikavälin tavoitteisiin ja terveeseen harjoitteluun. Antakaa aloittelijoiden harjoitella heille sopivilla painoilla ja kehittyä omaan tahtiin ja keskittykää niihin omiin sarjoihinne.