Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauhea huuto mieheltä ultran jälkeen :(((

Vierailija
17.02.2009 |

Käytiin tänään rakenneultrassa miehen kanssa, meille on kauan toivottu esikoinen tulossa. Olin ihan innoissani, että mieskin pääsi tulemaan, kun ei neuvolaan päässyt.

Ultra tehtiin alakautta (ei oo muuten ennen tehty) ja mies jotenkin suuttui siitä. Oli ihan mykkänä siellä ultrassa, ei sanonut mitään, vaikka nähtiin meidän pikkuinen ekaa kertaa. Kotimatkalla mökötti vielä, enkä tajunnut, mikä on vialla.

Kotona sitten avautui, kuinka olen kamalan pervo ja lääkäri sekopää, ja mieskin on niin nöyryytetty, kun sillä lailla levittelin haarojani. Ois kuulemma pitänyt sanoa etukäteen, niin mies ois tajunnut jäädä kotiin. MUTKU MÄKÄÄN EN TIENNYT!

Mulla on ihan kamala olo... Kuinka mä voin selittää ton asian miehelleni???

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi teitä=)

Vierailija
2/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ronkkiminen kenestäkään mukavaa ole mutta kuuluu asiaan. Synnytyksiin liittyen vaan tehdään aika paljon sisätutkimuksiakin ja vielä jälkitarkastus perään. Toivottavasti sulla ei alapää "kärsi" pahasti synnytyksestä, voisi kuvitella että se vasta miehestä olis kamalaa? Jos joutuu kuulemaan että hei, ei nyt seksiä vähään aikaan kun alapäässä tikkejä. Oliskos se pervouden huippu;-) et joku on tikkaillut sua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tekee alakautta, jotkut vatsan päältä. Välillä tilanteen mukaan; jos joku asia ei "näy" vatsan päältä, voidaan katsoa "sisäkautta".

Ei ole mulle kyllä koskaan tehty, kolme raskautta tähän mennessä. Np-ultra tehdään alakautta, ei rakenne (tosin voivat katsoa kohdunkaulaa jos on aihetta, mutta suurimmalla osalla ei ole, eikä se koko ultra-aikaa vie), johtuen sikiön koosta. Eli veikkaan että tää ei oo "ihan" totta, ja hyvä niin, koska hulluhan tuollainen mies olisi.

Vierailija
4/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä tämä on eri asia niille joilla on ollut jo monia miehiä sängyssä... yks hailee kelle sitä levittelee sen jälkeen.

Niin vaikka levittelisi naiselle :D

En ole halunnut tulla ronkittavaksi keskenmeno riskin takia.

.

Mitähän keskenmenoriskiä alakautta ultrauksessa on - voitko kertoa? Tällä logiikalla et varmaan myöskään uskalla harrastaa seksiä raskausaikana ettei vaan tule keskenmeno?

Vierailija
5/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ollut kuitenkin kyseessä 12 viikolla tehty ultra? Rakenne ultra tehdään vatsan päältä viikoilla 18-21. 12 viikolla voidaan tehdä alakautta. Normaalikäytäntö.

Vierailija
6/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle tuli ekana mieleen suomalainen mies, joka on asunu kotona "Junttilassa" kolmekymppiseksi ja on menettänyt neitsyytensä ap.lle.. =)

Vierailija
7/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jouduin esikoista odottaessa loppuraskaudesta osastolle, melkein kaksi viikkoa käynnisteltiin kapseleilla ennen ku vauva syntyi. Siinä sai haarojaan levitellä 2-3 kertaa päivässä, kun tutkittiin ja laitettiin kohdunsuulle käynnistyskapseleita. Että kyllä aika moni on mun alapäätä räplänny! Puhumattakaan sitten siitä varsinaisesta synnytyksestä, jolloin on vähä niinku pakko kätilön/lääkärin käydä sorkkimassa, että tietää miten homma etenee...

Vierailija
8/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On miehellä itsetunto korkealla... vaimo sai vierasta... vehjettä

Vierailija
9/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Hyi teitä=)

Ei kai täällä vaan ole rasisteja?"

Miksi jotkut alkavat heiluttelemaan heti rasistikorttia, jos muslimeista sanotaan asiat, niin kuin ne ovat? Miksei sitä saa sanoa ääneen, että länsimaisesta muslimien naiskuva ja suhtutuminen sanan- ja yksilonvapauteen on tyrmistyttävä?

Vierailija
10/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että usealla tähän ketjuun kirjoittaneilla on hieman aukkoja yleissivistyksessä...

1) Ensinnäkin ne, jotka huutelevat joka väliin, että rakenneultraa ei tehdä alakautta. Tiedoksenne: Lääkäri voi ultrata alakautta missä raskauden vaiheessa tahansa ja se ei ole mitenkään "outo" käytäntö. Jos teillä on aina ultrattu rakenneultrassa mahan päältä niin eihän se tarkoita että minua tai ap:ta ei olisi voitu ultrata rakenteita katsoessa alakautta! Ihan normaalia siis ja jos ette minua usko, niin kysykää gynekologiltanne.

2) Sitten tämä ap:n mies... Huoh... Jollain tasolla vielä ymmärrän sen, että mies on järkyttynyt sisätutkimuksesta ja alakautta ultraamisesta. Oli minunkin mieheni ensimmäisen kerran mukana ollessaan vähän ihmeissään. Mutta sitä mitä en ymmärrä, on se, että miksi ihmeessä mies huusi ja suuttui ap:lle?!?! Eihän se ap:n vika ole, että lääkäri tekee asiaan kuuluvat tutkimukset! Eihän ap ole mitenkään itseään antanut tyrkylle tai käyttäytynyt sopimattomasti! Itse kyllä miettisin kaksi kertaa, että haluaisinko jatkaa noin sairaalloisesti mustasukkaisen ihmisen kanssa yhdessä. Mietipä ap, että raskautesi on vasta puolivälissä. Voi olla, että sinua joudutaan ultraamaan alakautta vielä monta kertaa tässä raskaudessa (esim. synnytystapa-arvion yhteydessä). Aikooko miehesi kieltää nämä tutkimukset sinulta?

3) Lopuksi tämä eräs rouva, jonka numeroa en nyt enää muista. Hän kuitenkin oli sitä mieltä, että gynekologille levitteleminen on itsensä häpäisyä ja alatutkimus/ultraus voi saada aikaan keskenmenon. Olen todella hämmästynyt, että vuonna 2009 löytyy Suomesta nainen, joka ajattelee noin! Otathan faktoista selvää, ennenkuin vaarannat oman ja lapsesi terveyden. On aivan luonnollista, että nainen käy vähintään kerran parissa vuodessa gynekologilla teini-ikäisestä alkaen. Siinä ei ole mitään likaista tai hävettävää ja se ei millään tasolla tahraa naisen mainetta ja kunniaa. Eikä myöskään siis aiheuta keskenmenoa.

Pitääkö vielä jotain muutakin vääntää rautalangasta?

Vierailija
11/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että usealla tähän ketjuun kirjoittaneilla on hieman aukkoja yleissivistyksessä...

1) Ensinnäkin ne, jotka huutelevat joka väliin, että rakenneultraa ei tehdä alakautta. Tiedoksenne: Lääkäri voi ultrata alakautta missä raskauden vaiheessa tahansa ja se ei ole mitenkään "outo" käytäntö. Jos teillä on aina ultrattu rakenneultrassa mahan päältä niin eihän se tarkoita että minua tai ap:ta ei olisi voitu ultrata rakenteita katsoessa alakautta! Ihan normaalia siis ja jos ette minua usko, niin kysykää gynekologiltanne.

2) Sitten tämä ap:n mies... Huoh... Jollain tasolla vielä ymmärrän sen, että mies on järkyttynyt sisätutkimuksesta ja alakautta ultraamisesta. Oli minunkin mieheni ensimmäisen kerran mukana ollessaan vähän ihmeissään. Mutta sitä mitä en ymmärrä, on se, että miksi ihmeessä mies huusi ja suuttui ap:lle?!?! Eihän se ap:n vika ole, että lääkäri tekee asiaan kuuluvat tutkimukset! Eihän ap ole mitenkään itseään antanut tyrkylle tai käyttäytynyt sopimattomasti! Itse kyllä miettisin kaksi kertaa, että haluaisinko jatkaa noin sairaalloisesti mustasukkaisen ihmisen kanssa yhdessä. Mietipä ap, että raskautesi on vasta puolivälissä. Voi olla, että sinua joudutaan ultraamaan alakautta vielä monta kertaa tässä raskaudessa (esim. synnytystapa-arvion yhteydessä). Aikooko miehesi kieltää nämä tutkimukset sinulta?

3) Lopuksi tämä eräs rouva, jonka numeroa en nyt enää muista. Hän kuitenkin oli sitä mieltä, että gynekologille levitteleminen on itsensä häpäisyä ja alatutkimus/ultraus voi saada aikaan keskenmenon. Olen todella hämmästynyt, että vuonna 2009 löytyy Suomesta nainen, joka ajattelee noin! Otathan faktoista selvää, ennenkuin vaarannat oman ja lapsesi terveyden. On aivan luonnollista, että nainen käy vähintään kerran parissa vuodessa gynekologilla teini-ikäisestä alkaen. Siinä ei ole mitään likaista tai hävettävää ja se ei millään tasolla tahraa naisen mainetta ja kunniaa. Eikä myöskään siis aiheuta keskenmenoa.

Pitääkö vielä jotain muutakin vääntää rautalangasta?

Eiköhän se nyt tuossa ollut kaikki mitä tähän keskusteluun voi sanoa :)

Vierailija
12/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä keksiä moista potaskaa.. tiedän lukuisia muslimimiehiä jotka ovat olleet vaimonsa jokaisessa ultrassa mukana ilman mitään probleemia, samaten oma muslimimieheni on ollut jokaisen lapsen ultrissa mukana eikä ikinä ole ollut mitään hankaluuksia kuten ei muistakaan lääketieteellisistä toimenpiteistä. ja ihan perinteisiä muslimeita ollaan, huiveineen kaikkineen, hui sentään!

Vierailija
13/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku ei käy säännöllisesti gynen tutkimuksissa! kohdunkaulansyöpä on ihan totisinta totta ja muitakin sairauksia ja tulehduksia voi jäädä huomaamatta.

mulla on itselläni ollut tasan 2 seksikumppania mutta silti kehtaan "levitellä" haarani gynelle, koska en halua kuolla syöpään tms... ja aivan tasan tarkkaan opetan tämän hyvän tavan lapsillenikin, en toivo heillekään sairauksia, niinkuin nähtävästi eräät...

ja oma mieheni on ollut raskausajan tutkimuksissa mukana ja sektioon mentässä esim kun laitettiin katetria jne... onneksi mun ei tarvitse hävetä tai pelätä mieheni seurassa.

Vierailija
14/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muslimeita ollaan täälläkin.:)

Ärsyttävää lukea noita "tuollaisia ne muslimimiehet ovat" jne. Oma MUSLIMImieheni oli mukana synnytyksessä, ja kerran raskauden aikana jopa MIESgyne tutki minut, eikä mieheni ollut moksiskaan; minun ja vauvan terveydestähän oli kysymys (olisin halunnut naislääkärin, mutta vuorossa ei ollut yhtäkään ja asialla oli kiire, joten totta kai silloin hyväksyin sen miehen).

Joten ihan oikeesti, nostakaa ne laput silmiltä. Hävettää teidän puolesta.

Vierailija
15/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt ollut kuitenkin kyseessä 12 viikolla tehty ultra? Rakenne ultra tehdään vatsan päältä viikoilla 18-21. 12 viikolla voidaan tehdä alakautta. Normaalikäytäntö.

No ainakin minulle tehtiin kaikki ultrat vatsan päältä, myös vkollla 12.

Vierailija
16/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies on juuri sitä tyyppiä, joka kyttää pusikossa ex-vaimonsa asunnon vieressä päiväkausia ja kehittelee sairaassa mielessään suunnitelmaa, jolla ottaisi hengiltä ex-vaimon uuden miesystävän.

Lähde ap, ennenkuin on liian myöhäistä ja hanki salainen osoite ja uusi nimi.

En edes halua kuvitella minkä kohtauksen sun mies saa sitten kun imetät ja vauva imee sun rintaa, johon vain miehellä on käyttöoikeus.

Vierailija
17/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ajattelematta asiaa niin ok. täytyyhän niiden tutkia.

hieman hiljainen oli kyllä kakkosen synnytyksessäja jälkeen päin sanoi että tuntui alussa pahalle kun oli mies kätilö ja sen hormet oli "omansisällä"

olisko aika keskustella miehen kanssa nyt vakavasti. töitäänhän ne mies lääkäritkin tekee.. ei ne ajattele sitä mitenkään eroottiselta kantilta.

Vierailija
18/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksinyt selitystä sille että esikoinen tulossa mutta aikaisemmissa raskausissa ei ole ultrattu pimpin kautta...

Porvoossa tapahtuu taas.

Vierailija
19/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä tämä on eri asia niille joilla on ollut jo monia miehiä sängyssä... yks hailee kelle sitä levittelee sen jälkeen..

Mulla ei ainakaan ole ollut montaa sänkykumppania. Silti käyn gynellä ja se on ärsyttävää joka kerta, mutta kun tietää että siellä nyt vaan pitää käydä niin sitten levitellään. En edes muista milloin gynenä olisi ollut mies, varmaan joskus 12 v sitten. En ymmärrä miten tuo liittyy seksikumppaneihin tms.

Eihän noin sulkeutunut ihminen voi käydä edes korvaansa näyttämässä.

Vierailija
20/71 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä viestissä sanoi ettei ole ennen ultrattu alakautta, mutta tarkoitti kaiketi että TÄSSÄ RASKAUDESSA.

keksinyt selitystä sille että esikoinen tulossa mutta aikaisemmissa raskausissa ei ole ultrattu pimpin kautta...

Porvoossa tapahtuu taas.