Kauhea huuto mieheltä ultran jälkeen :(((
Käytiin tänään rakenneultrassa miehen kanssa, meille on kauan toivottu esikoinen tulossa. Olin ihan innoissani, että mieskin pääsi tulemaan, kun ei neuvolaan päässyt.
Ultra tehtiin alakautta (ei oo muuten ennen tehty) ja mies jotenkin suuttui siitä. Oli ihan mykkänä siellä ultrassa, ei sanonut mitään, vaikka nähtiin meidän pikkuinen ekaa kertaa. Kotimatkalla mökötti vielä, enkä tajunnut, mikä on vialla.
Kotona sitten avautui, kuinka olen kamalan pervo ja lääkäri sekopää, ja mieskin on niin nöyryytetty, kun sillä lailla levittelin haarojani. Ois kuulemma pitänyt sanoa etukäteen, niin mies ois tajunnut jäädä kotiin. MUTKU MÄKÄÄN EN TIENNYT!
Mulla on ihan kamala olo... Kuinka mä voin selittää ton asian miehelleni???
Kommentit (71)
Ei ole mulle kyllä koskaan tehty, kolme raskautta tähän mennessä. Np-ultra tehdään alakautta, ei rakenne (tosin voivat katsoa kohdunkaulaa jos on aihetta, mutta suurimmalla osalla ei ole, eikä se koko ultra-aikaa vie), johtuen sikiön koosta. Eli veikkaan että tää ei oo "ihan" totta, ja hyvä niin, koska hulluhan tuollainen mies olisi.
ja siksikö mies niin suuttui kun vieraalle levittelit?
Mitähän minun mieheni olisi tehnyt jos olisi samanlainen kuin sinun miehesi kun olen synnyttänyt 3lastamme ulkomailla ja joka odotusajan kävin omalääkärillä joka oli mies. Siis kun suomessa käydään neuvolassa niin kävin omalääkärillä ,en siis neuvolassa niinkuin suomessa.
Onneksi mieheni on ihan toistamaata kuin miehesi. Mieheni on kuitenkin suomalainen =)
en ole ainakaan koskaan kuullut, en tiedä sitten jos äidillä on paljon ylipainoa että on vaikea nähdä rasvakerroksen läpi.. np-ultra tehdään yleensä alakautta, mutta minulle tehtiin sekin yllätyksekseni ihan vatsan päältä (rv 11), sanoivat että jos on hyvin hoikka niin silloinkin voi vatsan päältä nähdä tarpeeksi hyvin ja hyvin näkyi..
että tehdäänkö ultra alakautta vai vatsan päältä.
Mäkin menin np-ultraan ihan sillä mielellä että se tehdään alakautta, koska siinä neuvolasta saatavassa "meille tulee vauva" vihkosessa lukee, että np-ultra tehdään yleensä alakautta... Sairaalalla olikin hoitsu ihmeissään että mistä ihmeestä olen saanut päähäni että se tehtäisiin alakautta, kun AINAhan se tehdään vatsan päältä.... Ja vatsan päältä sitten tehtiin ja ihan hyvin näkyi.
Kauheasti täällä on haukuttu tuota ap.n miestä, mutta voihan se tulla miehelle yllätyksenä ja shokkina että joku toinen mies (siis lääkäri) koskee hänen vaimonsa vehkeeseen. Ja vielä työntää sinne sen ultra patukan jonka päällä on kondomi...
Toivottavasti hänelle ei tule koskaan peräpukamia tai eturauhasongelmia. Mahtaisiko päästää lääkäriä ronklaamaan alapäätään...
me taas hirnuttiin ekassa ultrassa molemmat, kun kätilö laittoi kondomin sen ultrauslaitteen suojaksi :D
ei näköjään ole tällaista huumorintajua...
Tuntuu olevan hyvinkin vakavissaan siitä että kenelle hänen rouvansa saa levitellä (eli ei muille kuin miehelleen)
ymmärtää tuollaisia miehiä... Anteeksi vaan, mutta veikkaisin, ettei tule helppoa olemaan teillä vauvan syntymisen jälkeen. Kuulostaa just siltä, että mies menee ja tulee ihan just niinkun lystää, niinkun vanhaan aikaan... Ei ymmärrä, että vauva saattaa vähän rajoittaa menemisiä ja tulemisia ym. Noh.. onnea kuitenkin perheenlisäyksestä=)
Ikävä kuulla, että miehesi näin pillastui. Mutta se kertoo siitä, että hänellä on tosi kyseessä. Kyllähän asiasta voisi kauniimmin sanoa.
Älä pakota miestäsi synnytykseen! Tai muihin tutkimusiin. Tiedän parikin tapausta, jotka ovat vastentahtoisesti olleet mukana. Sitten ei ole huvittanut enää mikään pitkään aikaa. Siinä on kuulemma jotain sellaista, että naista ei voi nähdä enää samalla tavalla mystisenä. Outoa, mutta miehen suusta kuultua.
Eiväthän kaikki kestä esim. nähdä verta. Joillekin CSI:n kohtaukset ovat liikaa. Vaikka vauvan syntymä on maailman luonnollisin juttu, niin luonnon mukaan ainoastaan äidin läsnäolo on välttämätön.
Miehelläsi on varmasti paljon muita hyviä puolia. Tästä älä ole moksiskaan ja ota synnytykseen mukaan joku sukulainen tai kaveri.
13v???
eikös kaikki naiset käy muutenkin säännöllisesti gynellä "levittelemässä" kuinka miehes ajatteli että synnytät, suun kautta oksennat vauvan ulos.
sulla oo mitään selitettävää, mies voisi kasvaa aikuiseksi tai käydä psykiatrilla. kaikki ei ole miehelläsi ihan hyvin, jos tollasesta pitää olla mustasukkainen.
kaikenlaisten kans te lapsia teettekin..
jos kuvittelee, että lääkärissä ihan pervoilaan ja siksi levitellään. Jokainen täysjärkinen mies tajuaa, että se ei ole kenellekään mikään seksuaalinen nautinto. Ja että länsimaalainen lääkäri siinä vain tekee työtään.
Sulla on pakko olla jostain alkukantaisesta kulttuurista oleva ulkomaalainen mies. Anteeksi, mutta en tajua miksi otit huudot vastaan noin typerästä aiheesta. Pistä mies ruotuun ennenkö sut on täysin alistettu ihan tyhmien asioiden perusteella!
rakenneultrassa. Eikä ylipainoa ole yhtään, kätilö vain ihasteli, että onpa hoikka odottaja. En sitten tiedä, oliko kohdun / sikiön asento sellainen, ettei muuten nähnyt...
Miehen mielestä nää vauva-asiat on totaalisesti "naisten heiniä".
ap
Just, ai lasten tekeminenkin? Eiköhän siihen hommaan aina kaksi tarvita. Kantakoon mies tekojensa seuraukset kuin mies!
Niskapoimu-ultra tehdään emättimen kautta. Rakenneultra tehdään kyllä aina jo vatsan päältä.
Tiedän tämän, koska ensimmäisestä menin niskapoimu-ultraan mutta olinkin jo pidemmällä rv16 tietämättäni. Lääkäri vaihtoi ultraamisen sit vatsan päälle ja sanoi, ettei tältä enää, mitään poimuja mitata, ku on niin pitkällä.
ja joka odotusajan kävin omalääkärillä joka oli mies. Siis kun suomessa käydään neuvolassa niin kävin omalääkärillä ,en siis neuvolassa niinkuin suomessa.Onneksi mieheni on ihan toistamaata kuin miehesi. Mieheni on kuitenkin suomalainen =)
Olen todella hoikka, joten siitä ei voi olla kyse, ymmärsin että lapsi oli sellaisessa asennossa että mahan päältä ei näkynyt tarpeeksi, joten lopuksi katsottiin alakautta.
Np-ultra tehdään alakautta, ei rakenne (tosin voivat katsoa kohdunkaulaa jos on aihetta, mutta suurimmalla osalla ei ole, eikä se koko ultra-aikaa vie), johtuen sikiön koosta. Eli veikkaan että tää ei oo ihan totta, ja hyvä niin, koska hulluhan tuollainen mies olisi.
Mutta ap:lle sen verran sanoisin, että jos miehesi ei ole muslimi, niin nyt oikeasti kannattaisi harkita ammatti-ihmiselle keskustelemista. Miehesi tuntuu tarvitsevan apua!
Ymmärrän sen että synnytys voi jollekin miehelle olla liian rankka kokemus (eipä se meille naisillekaan aina helppoa ole...), mutta jos sinä tunnet tarvitsevasi miehesi tukea synnytyksessä niin voisi olla ihan aiheellista miehen kasvaa aikuiseksi ja olla tukenasi.
Nähtävästi miehesi on naisia halveksivaa tyyppiä? Ehket ole sitä vielä huomannu (oletteko olleet yhdessä vasta vähän aikaa?), mutta kaikki viittaa siihen. Hae miehellesi apua ja varmista että sinulla on tukiverkostot kunnossa lapsen syntymää ajatellen. Varmaan mies ei sitten enää synnytyksen jälkeen voi seksiä kanssasi edes ajatella, tsemppiä vaan, sitä tarvitset tuollaisen ukon kanssa!!!
jotka ihan tosissaan ihmettelee voiko miehen ottaa mukaan np-ultraan, kun se tehdään alakautta. Joten teoreettisesti on se ikävä mahdollisuus, että ap puhuu totta ja mies tosiaan on noin törppö. Mahdollista se on, nämä gyneasiat kun on miehille aika vieraita ja jotkut miehet voi suhtautua niihin vähän kummasti.
Synnytyksessä saa kyllä sitten "levitellä haaroja" aika monelle, joten jos mies ei siitä ole tietoinen, paras alkaa valmistautua. Ja sekopää lääkärit tutkii sitä alapäätä vielä minet kerrat ennen sitä.
Niskapoimu-ultra tehdään emättimen kautta. Rakenneultra tehdään kyllä aina jo vatsan päältä.
Tiedän tämän, koska ensimmäisestä menin niskapoimu-ultraan mutta olinkin jo pidemmällä rv16 tietämättäni. Lääkäri vaihtoi ultraamisen sit vatsan päälle ja sanoi, ettei tältä enää, mitään poimuja mitata, ku on niin pitkällä.
emättinen kautta, rv 39+2. Olen raskausmyrkytysepäilyjen vuoksi käynyt viimeiset 4vkoa kerran viikossa äitipolilla ja joka kerta on ultrattu sekä vatsan päältä että emättimen kautta. Eikä nyt enää taida niskapoimu-ultrasta olla kyse... Ihan vauvan asentokin vaikuttaa, eikä esim äidin paino kuten joku arveli. Vatsan päältä ei kaikkea näy, varsinkin loppuraskaudessa esim kylkiluut voivat heijastaa ääntä niin, että jokin osa vauvasta jää vatsan päältä pimentoon. Ja siksi voidaan ultrata myös emättimen kautta.
Samaa reittiä se spermakin on mennyt, kuin alakautta tehty ultratutkimuslaite.
Ei välttämättä provo. Mun kaverin mies vähän samanlainen, puhuu aina lääkäreistä ja etenkin gynestä tosi alentavaan sävyyn. Ne ei muuta tee kun ronklaa naisten alapäitä hänen mielestään. Synnytyksiin ei mennytt vaikka kaverini olisi halunnut, pelkäsi ettei seiso sen jälkeen kun näkee mitä siellä tapahtuu. Outo lintu vähän muutenkin.
Alakautta mullakin on ultra tehty kaikissa raskauksissa, esikoinen kuitenkin jo 11v että ei edes mikään uusinta uutta oleva tapa tunnu olevan. Ja normaali hoikka ihminen olen, että en tiedä onko joku syy miksi välillä tehdään vatsan päällä ja välillä alakautta.