Miksi et ole osittaisella hoitovapaalla, pienten lasten äiti?
Olen itse ja suosittelen kyllä kaikille!
Kommentit (33)
Mikset huutele pienten lasten (tai koululaisten) isiä? Tai voivat molemmat olla yhtäaikaakin.
Olen vielä pari kuukautta kokonaan hoitovapaalla ja sitten on pakko mennä töihin. Osittainen hoitovapaa olisi ollut täydellinen ratkaisu meidän perheessä, mutta näin on nyt vaan tehtävä, kun johto ei muuhun suostunut.
Minä olin aikoinaan, mutta sama ongelma kuin monilla muillakin tässä, eli työmäärä ei vähene, vain palkka ja työaika. Kun töitä on kokopäiväisenäkin paljon, niin osa-aikaisena ajaisi itsensä nopeasti burn-outin partaalle. Osa-aikainen soveltuu minustakin parhaiten johonkin kaupan kassalle tai tehdasliukuhihnalle, jossa seuraava tulee vuoroon kun yksi lähtee.
Meillä lapset viihtyvät hoidossa, enkä näe mitään syytä muuttaa nykyistä asiantilaan. En ole ikinä ollut kotona viihtyvää tyyppiä.
Minäkin kuvittelin, ettei se minun työssäni ole mahdollista, mutta niin vaan räätälöitiin nelipäiväinen kuvio täälläkin. Pitää vaan uskaltaa kysyä.
ja palkka pienempi. Ei oikein sovellu tähän työhön. Sitä paitsi meidän ekaluokkalaisen päivät ovat 4 h, ei siinä paljon auta vaikka oma työpäivä olisi 6 h.
valtion virkamiehille (ei varmaan kaikille) se onnistuu. Mutta kuten monet ovat jo todenneet, työmäärä ei siitä pienene yhtään, ainakaan asiantuntijoilla. Oma vastuu on ja pysyy, kukaan muu ei niitä duuneja tee. Aikataulut, deadlinet ym. paukkuu ja hommat on hoidettava sitten vaikka kotona - ilmaiseksi.
molempien olla.
Miehen työpaikalla työt resurssoidaan eli miehelleni ei määrätä tehtäviä enempää kuin mitä (mies-)työpäivät sallivat.
ei tulisi muuttumaan miksikään, mutta palkka olisi huomattavasti pienempi- mitä järkeä?
olin muutaman kuukauden ensin ositaisella (mies jäi silloin kotiin). Minulle kävi "perinteisesti" osa-aiakisena työmäärä oli 100% (jopa 120%) mutta palkka 80%. Nyt olen taas täysipäiväinen, mutta räätälöity etätyökuviot ja muutenkin joustava työaika takaavat sen että saan tekemästäni työstä palkan. Ja asiantuntija olen....
valtion virkamiehille (ei varmaan kaikille) se onnistuu. Mutta kuten monet ovat jo todenneet, työmäärä ei siitä pienene yhtään, ainakaan asiantuntijoilla. Oma vastuu on ja pysyy, kukaan muu ei niitä duuneja tee. Aikataulut, deadlinet ym. paukkuu ja hommat on hoidettava sitten vaikka kotona - ilmaiseksi.
Olen opiskelia, ja lapset eivät ole joka päivä hoidossa.
Raha on tekosyy.
t. 260 euroa käteen