Xenical -lääkkeestä
Onko täällä kenelläkään kokemuksia tästä lääkkeestä???
Ajattelin pyyttää lääkäriltä siihen reseptin, että saisin panoa alas! On meinaan ihan liikaa painoa, mikä nousi masennuksen pahimpana aikana.
Kiitos kaikille jo etukäteen vastauksista ja kertomistaan kokemuksista!!
Kommentit (4)
Minulla kyseisestä lääkkeestä kokemusta n.kuukausi. Se on totta että vessan lähellä pitää olla jos syö rasvaista ruokaa, mutta juurin siihenhän sen lääkkeen teho perustuukin. Jos syö rasvaista, istuu vessassa. Eikä se tule tunnin sisään, vaan vaikuttaa vasta seuraavana päivänä, joten jos tekee mieli jotain, täytyy miettiä haluaako varoa "ilmojen päästelyä" seuraavana päivänä. Sitä "ilmojen päästelyä" todellakin kannattaa harkita rasvaisen ruoan jälkeen =)
Itse olen aika helposti oppinut ennakoimaan milloin ruoka on mennyt liian rasvaiseksi ja osaan jo suht hyvin vältellä juuri sellaisia ruokia joista maha pahasti menee sekaisin (silloin pitää olla 1 sekunnin päässä vessasta). Olisin halunnut sen reductil -reseptin, mutta lääkäri suositteli kokeilemaan ensin tätä, koska siinä lääkkeessä on kuulemma vaarana masennukset yms. ja sitä riskiä en halunnut ottaa. Ja todella tyytyväinen olen tähän lääkkeeseen. Tämä opettaa pakosti syömään oikealla tavalla.
Jossain toisessa keskustelussa oli joku sanonut että kannattaa jättää lääke pois silloin kuin syö rasvaista, mutta mitäs itua siitä sitten on? Sittenhän sitä syö samaten kuin ennenkin ja hyöty on menetetty ja rahat myös. Minulle tämä on ollut ihana apu, joka jaksaa tsempata vaikka retkahduksiakin on tullut.
Tuo lääke kyllä toimii todella tehokkaasti, mutta ongelma on siinä että esim normaali työssäkäynti voi olla hankalaa tuon kanssa, kakka tulee ainakin ekat viikot öljyisenä ripulina niin ettei pieraistakkaan uskalla... Kannattaaajoittaa siis kuurin alku lomille. Sittemmin se pikkuhiljaa vähenee ja normalisoituu kyllä.
Mutta harmi kuulla jos se on noin tehokas että ei alkuun voi olla töissä :(
Muutenkin on ollut jo niin paljon poissa oloja masennuksen vuoksi... Eli pitäisi odottaa esään, jotta voisi aloittaa ne lääkkeet ja olla kodin ja vessan vanki :(
Olisi vaan ollut hyvä saada painoa alas jo vähän ennen kesää!