Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 162/73 kg, Olenko normaalipainoinen?

Vierailija
16.02.2009 |

Paidat on kokoa 44 ja housut 40. Omasta mielestä olen ok mutta moni puhuu musta pullukkana ja ylipainoisena. Olen siroluinen eikä lihasta ole kun en harrasta mitään liikuntaa.

Omasta mielestä mulla ei ole ylipainoa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 168 pitkä ja ollakseni normaalipainon rajoissa, painoni täytyy alkaa kuutosella. Nyt se alkaa juuri ja juuri mutta kyllä mulla ylimääräistä on.

Vierailija
22/29 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse tyytyväinen painoosi, niin mitä ihmettä sillä on merkitystä mitä jotkut muut sanovat? Rakasta itseäsi sellaisena kuin olet. Se on vastustamatonta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse olen 176cm pitkä,ja painan nyt toisen lapseni ollessa 5 kuinen 68kg,ja omasta mielestäni minulla on vielä turhaa läskiä noin 7 kiloa..painoa tuli +26 raskauden aikana.

Vierailija
24/29 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite olen 166cm/63kg, aina kun yritän puottaa painoani 60kg (joka olisi minun mielestä ihanne) ulkoisesti hoikistun, mutta paino nousee. tämä johtuu siitä, että lisään punnerruksia ym lihaskunto harjoitteita (ihan omassa olohuoneessa), josta seuraa se, että lihakset vahvistuvat ja korvaavat rasvaa ja paino nousee.. mutta ei se mitään vaikka nouseekin, kun peilikuva näyttää paremmalta.

vaikkaan että tolla painoindexillä vyötärön ympärykses on enemmän kuin 80cm ja 80cm vyotärö on naisilla jo riski raja saada sydän ja verisuoni sairauksia, sekä saada II tyypin diabetes... sinuna ehkä harkitsisin liikunnan lisäämistä..

Vierailija
25/29 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten moni täällä jo on laskenut, mutta sehän ei tarkoita sitä, ettetkö voisi olla ihan hyvännäköinen silti! Mikäli ei pidä ihanteena olla hoikka, sinun kokosi on ihan ok. itse olen 165/65 ja tunnen oloni pullukaksi. Johtuu siitä, että "hyvän olon painoni" on kuudenkympin hujakoilla. Viiden lapsen jälkeen mahani ei ole iso, suuremmat rasvakertymät ovat takapuolessa ja reisissä. Kilot ovat tulleet alkujaan lasten odotusten myötä, mutta kuopuksen ollessa 6v. ne eivät ole enää raskauskiloja! Minuakin esim. työkaverit pitävät hoikkana, joten kaikki on suhteellista...

Vierailija
26/29 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkkiä ylipainoon liittyen:

http://hyvaterveys.fi/articles/?c=Sairaudet&a=37

Ylipainon mittarit

Ylipainoa voidaan mitata kahdella tavalla, painoindeksillä ja vyötärönympäryksen mitalla. Painoindeksi on käytetyin painoon perustuva lihavuuden ja laihuuden osoitin. Se lasketaan jakamalla paino (kg) pituuden (m) neliöllä. Lihavuudesta puhutaan, kun painoindeksi on yli 25. Painoindeksin ylittäessä 30 kyseessä on merkittävä ylipaino. Esimerkiksi lihaksikkailla ihmisillä painoindeksi voi kuitenkin kohota yli 25:n ilman, että kyse on lihavuudesta.

Vyötärömitta on monien sairauksien riskin kannalta parempi mittari kuin paino, painoindeksi ja rasvaprosentti. Vyötärömitta kertoo aineenvaihdunnallisesti hankalimman rasvan eli vapaan vatsaontelon rasvan kertymisestä. Suuri vyötärönympärys lisää etenkin sydän- ja verisuonitautien riskiä. Naisten vyötärönympäryksen tulisi suositusten mukaan olla alle 80 cm ja miesten alle 90 cm. Jos naisen mitta ylittää 90 cm ja miehen 100 cm, terveydelliset riskit ovat jo selvästi kasvaneet.

Vierailija
27/29 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittäisin tiputtaa painoani 20kg.

Itse olen 42v. ja kolme lasta synnyttänyt. Pituuteni 164cm ja paino 57kg. Parista kilosta tai oikeastaan pienestä vatsaläskistä olisi tarkoitus päästä vielä treenaamalla eroon.

Parikyymppisenä painoin 50-53kg, mutta sillon minulla ei ollutkaan lihaksia juuri ollenkaan.

Vierailija
28/29 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luuviulu. Valas olet.

Vierailija
29/29 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä painetaan saman verran, 73 kiloa. Minä olen 175 senttiä pitkä ja 29 viikkoa raskaana. Ennen raskautta painoin 62 kiloa, koska oli päässyt kesän mussuttelujen jälkeen lösähtämään, mutta ihannepainonani pitäisin 60 kiloa.

Mutta tosiaan, olen sinua 13 senttiä pidempi, ja jos koetan miettiä, millainen vartaloni olisi, jos minulla olisi painoa samoin kuin sinulla suhteessa pituuteesi, on pitäisi vartalostani enkä uskoisi muidenkaan pitävän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme