Kuinka kauan sieditte ystävänne tekemiä ohareita?
Ennenkuin katkaisitte välit tai vähensitte tapaamisia reilusti?
Tapaan omaa lähellä asuvaa ystävääni joka viikko pari kertaa, milloin ulkoillaan yhdessä, kyläilemme toistemme luona tai käymme shoppailemassa. Viime aikoina minua on alkanut ärsyttämään suunnattomasti se että hän joka kerta on myöhässä vähintään 30min, joskus jopa tunnin. Ei vaivaudu koskaan ilmoittamaan että tulee myöhässä, ilmaantuu vain sitten kun ilmaantuu. Joskus tekee niin törkeästi että tunnin odottelun jälkeen, laittaa viestillä ilman selitystä ettei pääsekään tulemaan vaikka paria tuntia aiemmin oli kovasti lähdössä.
Sitten jos itse joudun perumaan hyvästä syystä tapaamisen, saan kuulla loputtomia pettymyksen huokailuja vielä 2vk päästä.
Kommentit (4)
ja kaikki nämä myöhästelyt johtuu ihan vain siitä että lapsensa pyörittää häntä ihan miten haluaa. Esim. ovat tulossa meille ja ystäväni sanoo lapselle että tule, puetaan ja lähdetään. Jos lapsi vain leikkii ja leikkii, ei äiti tee muuta kuin naputtaa hermostuneena siinä vieressä että nyt mennään ja uhkailee vaikka millä seuraamuksilla, mutta mitään ei tapahdu. Ei edes koppaa lasta kainaloon, että NYT MENNÄÄN. Lapsi vain jatkaa tyynenä leikkejään, kunnes on itse halukas lähtöön, jos on ollenkaan. Mitään oikeata järkevää syytä lähtemättömyyteen ei siis ole.
AP
Luulis että se oppis ilmoittamaan kun muutaman kerran olis ollu turhaan oven takana. Ja ehkä sitä sitten vois käydä jotain hienotunteista kasvatuskeskustelua siitä miten lasten kanssa päästään liikkeelle.
että hänen tullessaan vihdoin paikalle esim leikkikentälle, lähden 5min päästä pois lasteni kanssa. Sanon ettei nyt ehditä olemaan pitempään. Ja ystävä viitsii alkaa valittamaan että onko teillä pakko mennä kun näin vähän aikaa ehdittiin näkemään.
Tai vain lähden leikkikentältä pois 20min odottelun jälkeen.
Pari kertaa olen myös sanonut suoraan etten voi joka kerta odotella lähtöä (ollaan lähdössä shoppailemaan) tuntikausia, on minulla muutakin tekemistä. Mutta ei mene jakeluun.
Muuten ystäväni on aivan ihana ihminen. Mutta mittani on pisaraa vaille täysi myöhästymisten vuoksi. Olenkohan paska ystävä jos vähennän radikaalisti tapaamisia sen kummempia selittelemättä?
Hänellä on syy siihen ettei asiat suju ihan aikataulujen mukaan, joten en odotakaan enää että hän tulisi aamupäivällä vaan odottelen siinä n. klo 2.