Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12. tjw---------------28v------eka-------------Jorvi

1.1. kimmi--------------33v------viides----------K-SKS

1.1. ninette-------------30v------toinen----------TYKS

2.1. nanna80----------28v------kolmas--------TAYS

2.1. -meea-87----------?--------eka-------------OYS

3.1. noffetus-----------26v------eka-------------TAYS

5.1. jasper08----------26v------kolmas--------kättäri

6.1. trio------------------38v------kolmas--------kättäri

7.1. Eno-Elmeri-------35v------toinen---------Jorvi

7.1. uniq-----------------31v------eka------------NKL

8.1. döner78-----------30v-------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli--------------34 v------toinen---------TYKS

9.1. Tii75----------------33v------toinen---------KOS

11.1. Anni09-----------31v-------eka--------------kättäri tai NKL

11.1 Annami-----------31v-------eka-------------

12.1. tepa84-----------24v-------eka-------------TAYS

12.1. Lelu----------------?--------eka------------NKL

13.1. mae3-------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1. ela----------------26v-------eka-------------TYKS

13.1. minnikki---------24v-------neljäs----------SatKs

13.1. puhkarhu--------31v-------toinen---------LKS

14.1. pineli--------------37v------toinen---------kättäri

14.1. Ronjakasperi----32v-----eka-------------Oys

14.1. Niinanii------------34v------toinen---------naistenklinikka?

15.1. 3xäippä74--------34v------viides----------Seks

15.1. footprint74--------34v------seitsemäs---?

15.1. äitiliini2004-------24v------kolmas-------kättäri

15.1. amelie-------------21v------eka-------------Oulu

15.1. Charlie------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1. Sipis--------------41v.-------eka------------Porvoo

15.1 Uglyduck---------36v--------kolmas------

Vierailija
2/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

16.1. IirisKukka--------?----------toinen---------NKL

16.1. aliisa71-----------?---------eka------------NKL

17.1. Pinkspinks------26v-------toinen---------KOS

17.1. Kohka-------------31v-------toinen---------Seks

17.1. Laura 1981------26v-------kolmas-------tammisaari

17.1. UlMa----------------21v.-----eka-------------NKL

18.1. kesämamma83--24v------toinen---------SAS

18.1. winterangel--------31v-----eka-------------?

18.1. Mehiz---------------29v-------kolmas-------OYS

19.1. Nasu----------------28v------kuudes-------Jorvi

19.1. lootuskukkanen--27v------kolmas-------jorvi

19.1. Dazka---------------31v------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar-----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1. MOELPA-----------??v-------toinen---------?

20.1. Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1. Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1. penelope77------??v--------?----------------SatKs

20.1. basilika5---------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v------toinen----------OYS

20.1. Maaju------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1. Peregriina------25v-------eka-------------TAYS

21.1. Jadmiras-------19v-------eka------------Lohja

21.1. krista_81--------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81---------27v------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78------29v------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli------------31v------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu------------24v------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo------------??v------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria-----23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady-------26v-------eka------------- ?

26.1. Shei---------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava---------------?---------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------27v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85-------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

30.1. kotiäityli-----------37v-------kolmas-------Jorvi

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole viikonloppuna yhtään ehtinyt koneelle ja nyt sitten kun muksut heräsi jo klo 6 niin ehdin rauhassa lukea kuulumisia ja kirjoittaa vähäsen itsekkin..

Meillä on ollut koko viikonlopun vatsatauti.Perjantaina lapset meni hoitoon minun siskolle ja ehtivät sitten olemaan siellä kaksi tuntuia kun tuli soittoo että isompi oksentelee :( No niissä merkeissä mentiin sitten lauantai iltaan asti ja eilen ihan ok päivä...nyt aamulla sitten molemmilta pojilta alkoi tulemaan toisesta päästä tavaraa :( Itselläni ollut koko viikonlopun vatsa kipeä ja kuumetta mutta onneks itse olen selvinnyt tällä, kamala yskä on mulla tuntuu että kyljet on ihan muussina...Se taas on vaikuttanut viellä enemmän yöuniin kun en ole muutenkaan osannut nukkua kunnolla...

Siinä siis tiiviisti meidän itsenäisyyspäivä viikonloppu!

ON: On supistellut ja olo ollut ihan niinkun vauva syntyisi millä hetkellä tahansa...painaa tosi paljon ihan alas ja tuntuu että pää jo polvien välissä :) Kuun nyt viellä pari viikkoa pysyisi siellä yksiössä...Ens viikolla saan jo mennä omaan sairaalaan synnyttämään niin sekin etappi on menty sit yli...toivottavasti.

Nyt alko pikkumies kiukuttelemaan eli menen puuron keittoon ja toivon että se edes maistuisi pojille ja itselleni kun en ole saanut syötyä pe-su aikana kun puolikkaan pizzan ja ihan sikana juotavaa.....

Mukavaa maanantaita kaikille ja toivotaan ettei kukaan saa tätä kamalaa tautia

T:Lootuskukkanen ja aada rv 34

Vierailija
4/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsatautia ja pitkittynyttä yskää/flunssaa on ollut liikkeellä.. Itsekin osuuteni saaneena pikaista paranemista Lootuskukalle. Kuukauden verran olen nyt kärsinyt flunssasta, kovasta yskästä ja poskiontelotulehduksesta. Sama juttu meikäläiselläkin, että kylkiin vaan sattui kun oikein kovasti joutui yskimään. Lääkärit ei kuulemma mielellään kirjoita yskänlääkettä raskausaikana, joten kärvistellään...

Meikäläisen äippäloma alkaa virallisesti siis keskiviikkona, mutta nyt saikulla tämän järisyttävän taudin takia. Poika on viimeistä hoitopäivää perjantaina. Pitäisi keksiä hoitotädeille jotkut kivat lahjat.

Mitens teillä turvotusten kanssa? Muistan, ettei ekassa raskaudessa ollut juurikaan ongelmia asian suhteen, mutta nyt oon niinku Michelin-ukkeli iltaisin. Jalkapöydän päällystät, sormet ja nilkat turpoaa ihan sikana. Tukisukat ei jaksa houkuttaa kun muutenkin on kuuma kaikenaikaa. Ongelmaa lisää se ettei mitkään talvikengät meinaa mahtua kinttuihin. Eilenkin olin liikkeellä Crocseilla.. Onneks pysyin pystyssä.

Vatsa kasvaa tasaisesti, eikä supistuksia liiemmälti ole kuulunut. Vaavi punnaa pyllyään puolelta toiselle niin että maha on välillä ihan kumman muotoinen.

Uniasioista ootte puhunut täällä ja täytyy ilmoittautua niiden yökukkujien joukkoon. Puoli kolme ja "PLING" meikäläinen on hereillä riippumatta mihin aikaan on mennyt nukkumaan. Rasittavaa pyörimistä, kävelyä, vedenjuontia ja lopulta tunnin verran jotain vanhaa leffaa. Takaisin sänkyyn viiden kieppeillä ja puol seiska pystyyn pojan kanssa.. KROOH!! Sitten päiväunet, jos mahdollista ja kierrehän on valmis..

Kaikenkaikkiaan aika kuluu nopeasti ja pian alkaa olla ensimmäisten H-hetket käsillä.. Tuleekohan monta vaavia maailmaan jo joulukuulla :)

Piparintuoksuista viikkoa, Kohka 34+1

Vierailija
5/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma terkka lomalla tän viikon ja sen toisen kanssa meil ei oo koskaa kemiat kohdannu. Hemppaa ei kuulema tarvi mittaa ku just viikko sitte otettu (vaik se melkee laskee koko aja ja on anemian rajoilla), paineet ok, pissas leukkarit + mut ei haitannu sekää. Painoo oli nyt tulli vajaa kilo ku enne se on laskeskellu (johtuneeko eilisestä piparitaikinan maistamisesta :) ). Sf oli 29,5 ja toverilla muutenki kaikki ok! Anto seuraavan ajan railu 2vko päähän vaik oma terkka sano jo kuukaus sitte et käydää viiko välei :( olkoo.

Isäntä oli huolesta soikeena ollu neuvolan ajan ku en ehtiny enne vastaa sen viestii ja sit se oli koittanu soitel monta kertaa ja mä olin iha hukas... ei se muistanu neuvolaa ja siel oli ajat myöhässäki puol tuntii. Voi ressua!

Ootteks yleens ostellu hoitotädeil yms. jouluks jotai? Jos ootte, ni mitä? Mul on aina ideat siltä osin hukassa :(

Hyvää viikon jatkoa, koittakaa pysyä yksinä kappaleina vielä :)

Marlene ja massu 32+3

Vierailija
6/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli aamulla sutinaa kun vein miehen 8:aan töihin ja esikon ja eskarilaisen 9:ään ja oma aika oli 9.30...no täti oli sitten puolituntia myöhässä, meinasi kuopukselta palaa hihat. Onneksi saatiin kaikki kuitenkin kunnialla hoidettua läpi.

Paineet oli 115/71, hemppa vain sen 103...eli rauta ei imeydy tarttis keksiä jotain. Painossa paukkui 80kg rikki mutta kokonaisuutena tullut vain sen 6kg joten ei mitään hätää. Sf mitta oli 29cm, muuten kaikki ok, pikkuinen on pää ylöspäin ja terkkari kyselikin synnytystavasta...Ilmoitin ehdottamasti kieltäytyväni perätila synnytyksestä...ulkokääntämiseen kyllä olen valmis istukkakin kun on sopivasti takaseinässä, mutta jalat edellä en vauvaa ulos pukkaa. Mutta eiköhän se neiti vielä itsekseen oikein päin käänny. Kakkonen kun meillä vielä kääntyili 36 viikolla miten sattui, kivaa se ei ollut mutta lopulta päätyi pää alaspäin, joten odottelen rauhassa ilman mitään turhaa paniikkia.

Ennen joulua olisi sitten seuraava käynti, lääkäri aikaa en ollenkaan enään ottanut TK:n puolelle, kun on se kontrolliaika äippäpolille loppiaisen jälkeen. En viitsi turhaa ravata monella lääkärillä ronkittavana.

Olo on aika omenainen, mitä nyt pikkuisen pää painaa kylkikaaren alla tosi kipeästi ja kyljet on aika hellinä. Närästys jatkuu edelleen, mutta kun luovuin kahvista niin on vähän parempi olo ollut.

Mukavaa alkuviikkoa kaikille. Lumisadetta odotellessa.

JB72 &KeKe 32+jotain

Vierailija
7/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut että en nyt muuten kommentoi kenenkään viestejä...nopsasti lukaisin vaan ja on nyt hippasen kiirus..Mutta huomasin että täällä on muitakin flunssalaisia. Heilel siis kysymys kun itselläkin ollut yskää jo reilun viikon ja nyt yskiessä ikävästä vähän vihlasee tuohon silmäkuopan yläpuolella olevaan luuhun.Onkohan se kulmaluu? Anyway siinä on ihan kipeä piste..Aamuisin tai jos on ollut pidempi aika yskimättä, vaivaa ei ole..mutta päivän mittaa ilmaantuu...tuntuu siis yskästessä tai muuten pinnistäessä. Aloin jo huolestumaan. Verenpaineet on kyllä ok..ja muuten ihan hyvä olo. Mutta silti huolestuttaa kun ei mulla tämmöstä aikasemmin ole ollut.

Joku sanoi ettei lääkäri kirjoita yskänlääkettä..Mulle kirjoitettiin viime maanantaina..mutta hieman pienemmällä annostuksella. Soitin vielä apteekin palvelunumeroon ja varmistin että on turvallinen...nimittäin siinä tuoteselosteessa luki ettei suositella raskaanaoleville. Ota tuosta nyt selvää.

MAMTI 33+5

Vierailija
8/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hömpälle: Vaikka hahtuvahousut näyttää isolta, niin pesun jälkeen voi käydä hassusti. Tai jos peset ne käsin nätisti puristelemalla niin ei pitäisi kovin kutistua, mut jos haluat saada niitä tarkoituksella pienemmäksi, niin hinkkaa vähän enempi niitä, että ne huopuu ja silloin ne kutistuu enemmän. Imukyvyn ei tästä pitäisi kärsiä, päinvastoin. Mulla on vasta teon alla hahtuvia, mut kävin kestovaippakurssilla, niin siellä ope näytti pesemättömiä housuja ja sitten monta kertaa pestyjä ja koko ero oli VALTAVA. Minä oon vasta ommellut kestoja käsityölehden kaavalla ja niistä tullee kyllä tosi ihania. Tilasin nyt kaikki ihania kankaitakin. Autokuvioisia yms. :)

Omaa napaa...joka on muuten aika lättänä. :D miten teidän muiden navat jaksaa? Mulla vielä on aika hassun näköinen ku napakorun arvet on venyny siihen navan päälle. Mut yhtikäisen yhtään raskausarpea ei ole missään! JEE! Aloin heti rasvaileen raskaaksi tullessa ja ylipainoa etukäteen se 7kg ja tissit D-E kuppia jo ennen raskautta, niin ihon ei ole tarvinnut venyä yhtäkkiä eikä siis arpeja. Olen fyysisesti tosi täynnä tätä vauvaa...tuntuu, että sen pää tulee jo ulos ja painaa jo ikävästi alapäähän välillä ja silti tuntuu myös, että sen peppu on ihan minun tisseissä kiinni. :) en edes käsitä mihin se enää muka mahtuis laskeutuun, muuta ku ulos minusta. :D Välillä tuntuu tosi kipeitä vihlaisuja ku se jyrrää päätään jossain tuolla tosi alhaalla. Huomenna neuvola, niin saa täti tunnustella, ettei se vielä ole kiinnittynyt.

Pinnasängyn mies kokosi ja kissat ei oo reagoinu siihen oikein mitenkään.... ovat kerran-pari haistelleet, mutta olen siitäkin jo ärähtänyt, niin ei niitä edes kiinnosta se....saa nähä miten sitte ku petataan se ja pehmoinen patja laitetaan sinne. ja äitiyspakkauslaatikko on varmaan aika vastustamaton meidän poikakisulle joka rakastaa pahvilaatikoita. :D

Mies oli ihanan reipas viikolla ja siivoiltiin sen kaa kaappeja yms. Tai minä istuin tuolilla ja komensin miestä, ku mun ei kärsi oikein mitään tehdä, ettei ala suppaileen. Nyt pitääkin sitten olla kaksi viikkoa erossa miehestä, ku tekevät reissuhommia putkeen kaks viikkoo jotta saavat joulunajan vapaaksi. Mut sitte tän eron jälkeen se jää kotiin joululomalle ja sitte isyyslomalle. Ehtii vielä hetken viettää kahdenkeskistä aikaa siinä ennen kuin pikku-ukko liittyy meidän perheeseen.

Anteeksi taas hirveä sepustus...tänne on vaan niin kiva kirjoitella ja lukea teitä, ku omat ajatukset on niin vauvapainotteisia, ettei lähipiiri varmaan enää jaksa mua kuunnella... :D

Tilasin netistä muuten nyt sen kissaverkon ja hug-a-bub kantoliinan.

Kuinka tarpeellista ois olla imetyspaitoja valmiina?? entäs imetystyyny??

Amelie ja pikku-ukko rv 34+6 (jee, huomenna taas uus viikko....tai toisaalta iik!)

Vierailija
9/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti pikaisia paranemisia toivottelen täältä kaikille sairastelijoille. Onneksi sillä saralla meillä ollut viimeiset kuukauden rauhallisempaa, mitä nyt kolmosen astma välillä oireilee.

Mamtil: Ettet vaan potisi poskiontelontulehdusta, ainakin se voisi selittää tuon kipupisteen.

Meillä onkin tiedossa varsinainen vauhtiviikko. Lasten harrastusten ja päiväkodin joulujuhlat, miehellä yksi ylimääräinen työkeikka ja minä olen menossa perjantaina kaiken kukkuraksi kaksiin pikkujouluihin (aamusella työpaikalle ja illalla salille, sinne kylläkin töihin). Viikonloppuna pitäisi sitten valmistella vielä vähän joulua ja käydä viimeisillä joululahjaostoksilla.

Ensiviikolla ajattelinkin vielä lähteä käymään mummolassa pienten kanssa. Koululaiset saavat jäädä isänsä kanssa loppuviikoksi kotiin ja tulla sitten viikonloppuna joulujuhlien vieton jälkeen hakemaan meidät pois. Menomatka mennäänkin junalla, joka onkin varsinainen kokemus näille autoiluun tottuneille lapsille:)

Oma ( . ) voi hyvin. Potkut suuntautuvat edelleen tuonne kylkikaareen, joten näköjään kamu on majoittautunut nyt pysyväisti oikeaan tarjontaan. Utlrassa lääkäri sanoi, että kamun pää on soikean mallinen ja siitä näkee, että on vasta juuri kääntynyt pää alaspäin kun perätilassa pää on jotenkin enemmän jumissa tuossa kylkiluiden alla. Lääkärin mukaan tuo pää kyllä muokkautuu vielä ennen syntymää takaisin pyöreämmäksi. Vaikka eihän se vastasyntyneen kallon muoto mikään symmetrinen heti alkupäivinä ole kun nuo luut antavat sen verran synnytyksessä periksi.

Odotellaan tässä miestä kotiin saapuvaksi ja sitten meinattiin tehdä viikoittainen suuri kaappien täydennysreissu markettiin niin ei tartte sitten joka päivä olla ravaamassa tuolla kaupassa ja ruuhkissa.

Voimaa alkuviikkoon kaikille tasapuolisesti

t:KainoElvi ja kamu 32+3

Vierailija
10/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kaikille sairastelijoille munkin puolestani. Itellä on käynyt kyllä hyvä tuuri, kun en ole varmaan kertaakaan ollut raskauden aikana kunnolla kipeenä. Täytyy koputtaa puuta. Varsinkin vatsatauti ei kuulostaisi kovinkaan houkuttelevalta tässä tilassa. Jos nyt kyllä ei missään muussakaan tilassa :)

Mulla alkoi tänään äippäloma, jihuu. Tarkoitus oli aloittaa hurja kaappien raivaus vauvan tarvikkeita varten ja pestä kaikki äitiyspakkauksen vaatteet ja lakanat yms. Mutta oonkin sitten ollut ihan makuulla kun vasemmalla puolella vatsaa, siinä navan korkeudella ja melkein kyljessä on joku kauhea vihlova kipu, joka iskee heti kun vähänkin yrittää liikkua. Onko muilla kokemusta vastaavasta? Vai onkohan nämä niitä mahan kasvukipuja vain. Siinä tapauksessa voin kyllä unohtaa luomusynnytyksen saman tien. Meikäläisen kipukynnyksellä tarvin puudutuksen heti ensimmäisestä supistuksesta...

Sitten puhuin äidin kanssa ja se kertoi, että isä on tosi iloinen, kun olemme päättäneet nimetä lapsen hänen mukaansa. No, ihan kiva paitsi että ei olla missään vaiheessa semmoista luvattu vaan nimiasia on vielä ihan täysin auki. Olin ihan hermona, kun ilmeisesti äidile on tullut joku väärinkäsitys kun on semmoista mennyt isälle lupaamaan. Nyt se sitten tietenkin pettyy tosi pahasti jos poitsusta tulee muun niminen, niinkuin todennäköisesti käykin :/ Äh, nimen keksiminen on kyllä tosi vaikeaa muutenkin. Tytölle keksisi nimiä vaikka kuinka, mutta pojalle ei tule mitään kivaa mieleen. No, ehkä se sitten helpottuu kun näkee, että minkä näköinen kaveri sieltä ilmestyy. Onkos muilla tammimasuilla jo nimiasiat hallussa? Ja onko teillä paineita nimetä sukulaisten mukaan vai onko tämä vaan meidän perheen spesiaali :)

Mukavaa viikkoa kaikille!

t. Aliisa 34+3

Vierailija
11/55 |
08.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista kaikille jotka ootte kipeenä.

Itellläni oli se reilu kahen viikon tiukka influenssa pääl n. viikko sitten.

Neuvolasta suositteli nuhanenille sitä nenäkannua. Jolla siis huuhdellaan röörit suolaliuoksella, niin ettei tarttis mennä poskionteloihin sun muihin se räkä. Jeesaa myös allergia aikoina hyvin(kuten keväällä). Hinta kyllä melko tyyris, oisko ollu n. 30 euroo. Mut koko perhe voi käyttää sitä mikäli huolehtii sen hygieeniasta, joten...:) aika pitkä ikäinen siis..

Itelläni olo hieman helpottanu hengittämisen suhteen, ei paina kaveri enään niin kovasti keuhkoja. Liekö laskeutunu kun masukin tuntunu valahtavan alas..Perjantaina kontrolli niin kuulee sitten kuis asiat on ja monikiloinen timatti meiltä löytyy sieltä ;).

Ai nii...tänään saatiin meijän vaunut, nyt alkaa olla kaikki isot hankinnat kasassa, huoh.

Keskittyä nyt sitten joulun odotukseen ja lepoiluun..

Reipasta viikonalkua kaikille :)

Vierailija
12/55 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti kaikki ovat suht koht terveinä jo flunssista ja mahataudeista. kuten joku jo totesikin, en voi edes kuvitella mille tuntuisi sairastaa mahatautia tai pahaa yskää näillä viikoilla (35+2) enää. joskin nyt täytyy koputtaa puuta, sillä tunnetusti nuohan ovat ne kuuluisat viimeiset sanat. :)

edelleen omanapaisesti täältä - vaikka oon keskusteluja seurannutkin, en vielä oikein teitä tunnista, mutta eiköhän se homma helpota ajan kanssa. ainakin lupaan yrittää. :)

nimiasioista joku kyseli... meillä on miehen kanssa sovittu jo yhdet nimiehdokkaat sekä tytölle että pojalle. itse kyllä uskon siihen, että vauvan nimen voi päättää vasta kun toisen tapaa, joten olen itse vielä vähän avoimella kannalla jo päätettyjen nimien suhteen. sen verran meidän suvussa nimet periytyvät, että sekä molemmilta mummoilta, äidiltä ja minulta löytyy sama nimi nimirimpsusta, jonka sitten haluan antaa myös omalle tytölle, jos sellaisen ikinä saan. en siis vielä tiedä mitä sukupuolta vauva on (mies tietää ja on fiksusti osannut olla todella hiljaa asiasta! :)), mutta jos vauva on tyttö, niin en malta odottaa että se saisi tämän perinnenimen yhdeksi nimistään sillä mummoni kuoli pari viikkoa sitten ja hän on ainoa kenelle olen tämän nimisalaisuuden uskonut. :)

mulla alkoi äitiysloma viikko sitten maanantaina ja on uskomatonta kuinka kiire tällä "lomalla" voi olla! hyvä, jos ystäviä ehtii tavata! minne se aika menee. ja viikko jo mennytkin, joten ei voi kuin jännityksellä odottaa supernopeaa tulevaa joulua ja ensi vuoden alkua, johon asti vauva toivottavasti malttaa syntymänsä kanssa odottaa.

kylläpä on omanapaista tämän viestin sisältö, anteeksi! taidan siis lähteä lukemaan teidän keskusteluita ja sitten kauppahalliin syömään tulevan vaarin kanssa. iltapäivällä onkin tutustuminen synnärille - cant wait!

teille kaikille hyviä vointeja ja pirteää mieltä! :)

minä vain ja vauva pieni 35+2

Vierailija
13/55 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun oli paljon luettavaa, kun eilen en kerennyt edes avata konetta.. nyt kaikki taustailijatkin mukaan, niin saadaan ennätyspino :)

Tietääkö kukaan, tuleeko minkäänlaisia tarjouksia lastentavaraliikkeisiin vuodenvaihteessa? Varmaan värit vaihtuu niin tulee vaunuihin yms. Mut entäs noi turvakaukalot ja -istuimet? Pitäis meinaan tuolle meidän 3 vee pojallekin ostaa semmonen isompi istuin.

Äitiyslomalaisia oli kertynyt taas meidän pinkkaan, onnittelut heille :D

Turvotusta on täällä aina iltaa kohden, mut ei vie kovin pahaa.. kyllä se vie kerkee paheneen, mut vielä on ok olo.

Imetystyynystä ja -paidasta joku kysy: Mulla oli lainassa *tyyny* esikoisen aikaan, mut en osannut sitä kyl käyttää.. ois pitänyt asetella yms. Oishan se varmaan hyvä, kun tottuis käyttään!?! Oli meinaan niskat jumissa istualtaan imettäessä, mut imetin aluks pääosin makuultaan.

Sitten *paidasta* eli nyt ostin yhden, et on varalla kun menee johkin esim. esikoisen kaa kyläileen tai johkin semmoseen, et voi imettää edes hiukan piilossa. Esikoisesta mulla ei ollut ja en kyl kokenut tarvitsevani, kun mulla sen verran pienet rinnat, mut toisaalta nyt halusin edes yhden varalle..

Liikkeet nyt vähentynyt, mut tila kait loppuu.. vähän mietityttää, mut kait se tilan puute ja liikkeet muuttunut erilaisiks.. ei oo enää niin voimakkaita. Viikon päästä neuvola, niin täytyy seurailla niitä nyt tässä..

Mulla myös *vihlovaa* *kipua* navan oikealla puolella sivussa. Ensin tuntu öisin, kun käänty, mut nyt oli eilen koko päivän sitä.. Aattelin, et voisko olla joku lihaskipu??

Sit vihlovaa kipua tuo alavatsalla eli jossain kohdunsuullako jo..? Tuntuu just kun vaavi liikkuu, niin inhottavia vihlauksia, joten kait se päätä jo tunkee tuonne alakertaan. Mietin, et tuleeko jo ulos...... tuskin, yliajalle mennään kuitenkin :/

En kyllä edes tiedä miten on sie, kun tuntuu potkut tuossa kylkiluussa, et sillon pää alhaalla ja noita vihlasuja, mut välillä tuntuu et jytää tuo alhaallakin, et vieköhän sit pyörii tuo...... vai oisko vaan kädet sitten..

Päivänjatkoja!

Emmuli huomenna rv 33+0.. oli pakko laittaa jo tasaviikot :)

Vierailija
14/55 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimistä: Me tiedetään että kamu on tyttö ja ollaan jo valittukin hänelle nimi valmiiksi. Ollaan käytetään tuota virallista nimeä heti syntymästä lähtien ihan julkisesti kaikilla aikaisemmillakin kerroilla ja niin tehdään nytkin. Toistaiseksi nimen tietävät vain isommat lapset (saivat sanoa oman mielipiteensä nimivalinnassa) ja mies/minä kun pienille ei kamun sukupuolta olla paljastettu kun sen jälkeen sen tietäisi koko päiväkoti ja sen myötä sitten koko kaupunki:). Nimen valinta on ollut aika helppoa kun kaikki perheen lasten nimet ovat valittu samalla kaavalla. Meidän kahdella lapsella on kakkosnimenä suvulta peritty nimi. Toinen miehen vaarin ja toinen minun mummoni. Samat nimet löytyvät myös sekä minulta että mieheltä toisena nimenä.

Alennusmyyntejä odottelen minäkin, joten toivottavasti ne tulevat. Turvakaukalo, sitteri ja toppapuku/vaatteita vielä hankkimatta. Tänään soittivat postista, että kantokoppa/lämpöpussi tuodaan tänään kotiin ja eilen tilasin vaavi-sängyn toimitettavaksi kotiin tuossa reilun kuukauden kuluttua eli sentään vähän etenevät nämä hankinnat täälläkinpäin.

Mulla on enää muutama päivä saikkua jäljellä. Lauantaina alkaa vuosiloma ja sitten siitä viikon päästä äityisloma. Hurjaa miten vauhdilla aika menee ja tuo joulun odotuskin vielä nopeuttaa tätä ajankulua mukavasti tässä välissä. Ensiviikko meneekin mummolassa ja sitten seuraavalla viikolla onkin jo joulu. Onneksi mies ja lapset ovat pitkään lomalla eli menevät töihin/kouluun vasta loppiaisen jälkeen, niin menevät ne tammikuunkin alkupäivät nopeasti, Voisin nimittäin itseni tuntien kuvitella, että vuoden vaihtuessa uuteen alkaa olo olla jo aika raskas ja odottavan aika todellakin pitkä...

Paranemisia toivottelen edelleen kaikille sairasrastelijoille. Noi vatsan kivut kuuluvat kyllä todennäköisesti asiaan kun vauva siellä tekee tilaa itselleen. Liikkeet ovat täälläkin muuttuneet enemmän sellaiseksi möyryämiseksi ja sekin on vaan merkki siitä, että vauva kasvaa ja sen myötä tila käy ahtaammaksi.

Nyt kaffille ja korvapuustille. Vietin aamupäivän leppoisasti pienten kanssa leipoen ja saldona on nyt keittiössä kolme pellillistä pullaa, vino pino sämpylöitä ja kolme palovammaa mun mahanahkassani (auts). Huomenna aamusta onkin se neuvola, joten pailen sen jälkeen kirjoittelemaan lisää kuulumisia.

Leppoisaa tiistaita kaikille tasapuolisesti

t:KainoElvi ja kamu 32+4 (kö jo??)

Vierailija
15/55 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko vaan hujahti ohi, suurimman osan viikkoa oli kaveri kahden lapsensa kanssa kylassa mika oli oikein mukavaa. Torstaina oli tyttaren 3-vuotis synttarit - onneksi ei jarjestetty kotona, en olis varmaan jaksanut, oli mukava vaan jattaa paikka kun tiesi ettei itse tarvinnut ryhtya siivoamaan.

Sitten perjantaina mies kotiutui ja on nyt sitten taas normaalisti toissa samalla paikkakunnalla ei tulee kotiin joka ilta!

Tosin lauantaista lahtien seka mina etta tytar ollaan maattu sohvalla kovassa kuumeessa, tanaan on eka paiva kun edes avaan mun konetta, en ole viela jaksanut lukea viime viikon pinoa ja tamankin vain silmailin lapi mutta taisi jotkut muutkin olla kipeina - toivottavasti me kaikki parannutaan pian! En edes muista milloin itsellani tai lapsella olis ollut kuume nain korkealla monta paivaa, mutta kun se on joku virus, niin sarkylaaketta vaan lapselle ja mulle yskanlaaketta (jotain tosi mietoa ja laakari vakuutti etta voi raskaana ottaa).

Jouluvalmistelut olivat hyvassa mallissa mutta nyt tullut vahan takapakkia kun ei moneen paivaan ole voinut tehda mitaan.

Charlie ja rv 34 ja jotain?

Vierailija
16/55 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä se varmaan viimeisenä vielä töitä teen, kun viimeisenä on la.

Eli koko ensi viikko vielä pitäisi jaksaa, sitten pääsee äitiyslomalle - sikäli kun se lomaa on ja siitä edes osais nauttia.

Jaksuja sairastaville; itselläkin kurkku kipeä ja nenä tukossa.

Ja tuo unettomuus - viime yö oli parempi mutta kun muutamana yönä tosiaan kukkuu välin 02-05 niin ei paljon naurata kun herätyskello soi 5:45 ja koko päivä pitäis töissä jaksaa.

Töitäkin on vielä aika pirusti tehtävää ja vielä ikäviä hommia. Yhden irtisanomisen jouduin vielä tänään hoitamaan :-( ei ne oo koskaan kivoja oli tilanne mikä hyvänsä.

Verenpaineet alkaa vähän kohoilla, muuten olo on ihan hyvä. Olen tosi kiitollinen ettei suurempia kipuja eikä ongelmia ole tullut. Mietin vielä uskaltaisko lähteä Joulun jälkeen 250 km päähän mökille, olis kiva mutta en tiedä uskallanko.

Vauvakamat on vielä ihan hujan hajan, mitään ei ole valmiina. No, lipasto on haettu ja koottu ja vaatteita hamstrattu mutta mitään ei ole pesty ym.

Ja ensi kuussahan se sitten jo syntyy, huh! Masu on pieni eikä juuri haittaa elämää yhtään, vauva liikkuu vilkkaasti kyllä.

Jadmiras; teidän vauvahan saa sitten nuoren tädin, kun on vaan 1,5 v! Eikä sinun äitisikään siis kovin vanha ilmeisesti ole. Aika hauska tilanne teillä.

Yes, mutta en nyt muista mitä piti enempää kirjoittaa, ei varmaan ihmeitä. Eli päivä kerrallaan ja ekoja vauvauutisia odotellen,

Jaffa rv 32+3

Vierailija
17/55 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos muutaman rivin raapustaisi. Teidän jutut olen kyllä käynyt lukemassa päivittäin, mutta aina on mukamas niin kiire, ettei ehdi itse kirjoittamaan.

Tänään alkoi minulla äippäloma! Siis ihan vaan paperilla, koska eihän opiskelijalla mitään lomaa oikeasti ole. Vielä olisi yksi tentti ja yksi harjoitustyön palautus + esitys ennen joulua. Tammikuussa olisi vielä yksi tentti... Saas nähdä miten käy, kun tenttipvä on 14. ja la 17.1 :)

Meillä on hankinnat suurin piirtein tehty. Puuttuu vielä kehdon reunasuojus ja turvakaukalon lämpöpussi. Ja lisäksi tietty kaikki pikkutilpehööri on hankkimatta, eli vaipat, rasvat, d-vitskut jne. Vielä kun saisi jossain välissä pienet vaatteet pyykättyä, ja laitettua valmiiksi kaappiin, niin hyvä olisi.

( . ) Neuvolakäynneillä ei ole todettu mitään normaalista poikkeavaa. Paineet olleet samaa luokkaa koko raskauden ajan, 120/80. Hemoglobiinikin ihan ok, vaikkakin laskusuunnassa (123). Painoa on tullut jo 13 kg eikä loppua näy :( En tiedä miten saan itseni hillittyä kaikkien jouluherkkujen äärellä... Sf-mitta on mennyt yläkäyrällä alusta alkaen. Toivottavasti ei korreloi vauvan koon kanssa... Viikon päästä ois neuvolalääkäri. Tällä kertaa onneksi suomalainen. Viimeksi vastassa oli sellainen 150kiloinen, hieman miestä muistuttava Ljudmila. Ei kiva :S

Ei mutta nyt täytyy jatkaa valmistautumista tenttiin. Plääh.

-PP (rv 35 menossa, huh!)

Vierailija
18/55 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola. Täti piti sf-mittaa aika pienenä ja vertasi sitä aiempiin raskauksiin ja se olikin pienempi, nyt 30 cm. Hb oli 118 ja varoitteli jo rautakuurista, kun oon nyt syönyt raskausvitamiineja 2 kpl päivässä. Verenpaineet ym. ok. Ainut mikä oli kummallista oli se, että paino oli laskenut, eli tähän mennessä kertynyt 7 kg. Vastaavaa ei oo aiemmissa raskauksissa tapahtunut. Mutta "onneksi" joulu korjaa tilannetta varmaan reilusti ylöspäin. Oon aivan toivoton karkkihiiri, kaikki käy, erityisesti suklaa, lakritsi (voivoi) ja hedelmäkarkit. Ja muut herkut päälle.

Mulla näillä näkymin viimenen lääkärineuvola ens viikolla joulunpyhien takia, kun täällä neuvolalääkäri vaan keskiviikkosin paikalla. Yrittivät saada sen jo tälle viikolle mutta ei onnistunut kun ei ollut aikoja. Parempi näin.

Hankkimatta on vielä toppapuku ja pikkuvaatteita. Toppapuvussa on aatos että alennusmyyntejä odotellessa. Turvakaukalon toppapussi, sänky ja vaunut pitäs hakea kotiin. Oon pessyt olemassaolevia pikkuvaatteita ja makuupussin valmiiksi. Väsyneenä ajattelee että ehtiihän tässä vielä, mutta näin aatellen vauva syntyy varmaan ennenaikasesti. Ja nyt jos alkais tosissaan höyryämään kaikkea, niin siinä tapauksessa menis tietty helmikuulle;) Siis paras mennä vaan omalla tahilla eikä stressata liikaa. Yks hyvä ystävä tarjos taas hoitopöytää lainaan, joka on ollut meillä aiemminkin lainassa. Olis suuri houkutus lainata se, siinä oli huipputilavat laatikot vauvan vaatteille ja tarvikkeille, mutta kun kattoo silmät auki mihin se täällä mahtus (..vauvan sängyn lisäksi) niin taitaa olla paras unohtaa koko hoitopöytä.

Terkuin Uglyduck 34+5

Vierailija
19/55 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tunti vielä ja vauva on virallisesti valmis syntymään,eli siis täysiaikainen!HURJAA!!!

Mua on väliin jo suppaillut "siihen" malliin,mutta eihän sitä tiedä tuleeko tämäkin etuajassa vai käynnistetäänkö loppuvuodesta.

Lahjat on (melkein) kasassa pakattu,vauvanvarusteet paikoillaan,ja hommattuna(melkein)Sitterin aattelin välipäivien alesta ja hoitoalustan,pärjään varmaan hetken ilmankin,pyyhe ja muovialusta koneen päälle jos tarve tulee.

Tänään kävin ihanan liikkeen lopetusalessa ja mukaan tarttui kaikkea tosi tarpeellista turhuutta,joululahjoja itselle=)

Tytölle ostin kaupungilta juhlamekon saa laittaa saman sitten ristiäisiin,ja katottiin tilpehöörit myös juhlia varten valmiiksi jos äippä ei ole kotona juhliin neitiä laittamassa,niin osaa hoitajakin sitten laittaa neidin matkaan.

Iltainsuliini lopetettiin koska en voinut enää nälältä yöllä nukkua,ja aamun paastot olleet ok,yösyömisestä huolimatta.Eli jos tuo yösyöminenkin sitten loppus,kun ei oo insuliinia nälättämässä.Sitten nukun aamupäivällä ja ihan seko olo,niin ihanaa kun pääsin siitä eroon.Toivottavasti toimii pelkillä päiväpiikittelyillä ja terveyssyömisillä.Väliin kyllä ihme ruuat nostaa arvot korkealle,ja sitten ne ruuat pitää jättää pois,fitnes murot ja mustikkakeitto esim. ne on mulle aivan liian "epäterveellisiä".

Paino on pysynyt diabeteksen takia kyllä hyvin hallittuna, tullut vaan 7.5kg ,ja toivon ettei pojukaan ole kovin niitä grammoja enää keräillyt.Kilot vauvalle piisaa jo(3).

Ihanaa kun on paljon lunta ja ihanaa kun kaikki on melkein valmiina pikkumurun tuloa varten.

Huomenna hulinat,esikoisen 12v juhlat,ja tosiaan viikot 37 täynnä!

Kimmi ja poju

Vierailija
20/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa äippäloma huomenna ja itsekin lopputyötä väsäävänä hommat ei kyllä lopu tähän päivään. Nyt siis viimeinen virallinen työpäivä. Pidän kyllä työpisteen vuoden loppuun ja ainakin jouluun asti yritän kirjoittaa päivittäin työpaikalla.

Eilen oli neuvola ja eipä siellä taas kummempia ilmennyt. Paino ei ollut 2 viikon aikana noussut ollenkaan, eli aika samoissa luvuissa ollaan nyt, kuin esikoisen raskaudessa näillä viikoilla. Ihan hyvä juttu. Sf-mitta oli vain 30cm, esikosta ollut kyllä tässä vaiheessa jo 33... Hemoglobiilinia ei mitattu tälläkään kerralla. Saas nähdä otetaanko ensi kerralla. Elikkäs seuraava on lääkärineuvola ja seuraava aika olisi mennyt tammikuun puolelle 5. päivä vasta (ja viikot olisi olleet jo melkein siinä missä esikko on syntynyt) ja niin ollen menenkin jo ensi maanantaina :). Ihan hyvä tarkistaa, ettei supparit ole tehneet mitään alakerrassa, kun niitä kuitenkin aika paljon tulee. Ja tiistaina menen sitten yksityiseen neuvolaan :). Saa vielä nähdä pikkuisen ultrassa ja jutellaan synnytyksestä.

Eilen oli myös esikon päiväkodin "joulujuhla", joka oli järjestetty ulkona sellaisena tonttupolkuna, jossa oli tehtäviä. Viimeisellä rastilla oli glögiä ja piparia tarjolla ja lopuksi lapset sai sitten sellaisen yllätyspussin. Ihan mukava, kun on aika paljon lunta ja oli paljon roihuja ja kynttilöitä valaisemassa tuota polkua :). Toissapäivänä leivottiin pipareita pojan kanssa. Taisi olla pojalla pääasiana se taikinan syöminen... ;) Tuli ihan hyviä ja sain osan jopa koristeltua. Extrahyvä juttu oli, että tällä kertaa ei palanut yksikään pellillinen ;)

Kimmillä alkaa olla jännät paikat! :) Näin taas viime yönä itse unta, että synnytys alkoi jo... :O No, varmaan johtui siitä kun neuvolassa sanoi, että nyt ei enää esteltäisi vaikka vauva päättäisi syntyä :) Pitäisi varmaan sellainen vauvan korisänky laittaa vähitellen valmiiksi, vaikka varmaan tuleekin pääasiassa nukkumaan minun vieressä. Uusi patja pitäisi siihen kuitenkin tehdä/ostaa ensin.

Joululahjoja on vielä vähän hankkimatta ja huomenna järkkään kotona Oriflame-kutsut. Pitää siis tänään leipoa vähän lisää ja siivoilla. Menee aika nopeasti ilta siinä. Viikonloppuna esikko menee isälleen, joten vapaaviikonloppu itselle tiedossa (vaikka silti aina meinaa tulla ikävä jo ennen kuin on pojasta erossakaan!). Hyvää loppuviikkoa kaikille ja jaksuja kipeinä oleville sekä kaikille muillekin masuille!

- Salsatar ja masulainen rv 34+1