Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olitte kaikkee funtsinu...

*Nimiasiat* on meillä jo hallussa. Pitkään sitä pähkättiin mut valmista tuli :)

*Vihlontaa* on liikkeellä näemmä, itelläki jonkun verran ku on toveri tuolla nii alhaalla et ihan pahaa välil tekee.

*Kimmille* onnea "täysistä" viikoista, taidat olla ensimmäinen ku ilmottelee vauvauutisia!

Onnea myös *äippälomalaisille*! Itellä alkaa 22. päivä mut saikkari jatkuu siihen asti joten kotona ollaa.

Käväsin eile naapuri "pitäjäs" kattelemas sen, minkä liikkua jaksoin ja löysin lastenvaatteiden -50% myyntipisteen :) Oli siis uusia vaatteita koosta 40 alkaen ja ihan mm. Reiman pukujakin. Ostin sitte vauvalle yökkärin ja esikolle isoveli-paidan pukin säkkii. En uskaltanu ryhtyy ens talveks mitää pukui hamstraan ku en lainkaa osaa ajatel niit kokoi. Tänää tarvis men äiten kans käymää kaupoil kans... pitää tää muutama tunti maata varmaa enne tos sohval, ettei tuu mitää liika liikkumista taas. Ihan älyttömän helpost alkaa suppailee ja kaikkee :(

Lääkärineuvoloita on kivasti saatu melkee kaikki enne jouluu ni saadaa rauhas viettää sit pyhiä! Meil ei kans oo jatkuvast lääkärii paikal ja tietty se lomailee jouluviikon... odottelen sitte kirjettä TYKSistä ultraan jonka pitäs olla siinä jouluviikolla. Kiva toisaalta että pääsee sitte viä ultraan :) Toivon vaa lujasti että se osuis perjantaihin että isäntäki vois tulla. Jotenki en tahtois ikinä mennä yksin.

Mut hei! Viimesenä vielä toistan jo aiemmin kysymäni: Ootteko ostellu yleensä hoitotädeille tms joululahjat? Jos olette niin mitä? Itellä ideat hukassa...

Paranemisia kipeille!

Marlene ja massu 32+5

ps. otitteko influenssa-rokotteet? Me otettii taas ku viime vuonna hyväks havaittii :)

Vierailija
22/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti tuoreisiin neuvolakuulumisiin. Taas oli sama terkan sijainen, joka viimeksikin (en olisi välittänyt..) ja seuranaan vieläpä joku opiskelija. No, opiskelija sitten kattoi ekaks pissan, sanoi, et "olisko hiukan proteiinis värjäytymää, mut ei edes yhden plussan verran..", merkkasivat korttiin proteiinin kohdalle +. Sit mittasivat verenpaineen, 115/78, mulle korkeahko (ollut jotain 110/60 alussa). Eli kuulemma jos tulee päänsärkyä (ihan normaalia kyllä, et mulla on raskausaikana päänsärkyä silloin tällöin, välillä 2vk putkeen), tai ylävatsakipuja, niin pitää ottaa yhteyttä - jos on raskausmyrkytys! Huoh, se tästä puuttuisi. Olen jo nyt ihan kyllästynyt olemaan raskaana.

Onko kenelläkään täällä kokemusta raskausmyrkytyksestä? Itselläni ei ole kolmessa aiemmassa raskaudessa ollut mitään sellaiseen viittaavaakaan, joten tuntuu hassulta, jos sellainen nyt tulisi (vaikka ei varmaan mahdotontakaan olisi). Jos todettaisiin raskausmyrkytys, niin mitä sitten? Sairaalaan makaamaan? Se olisi yksi painajaisistani. Olisiko mahdollista, että synnytys voitaisiin jo käynnistää (nyt siis rv35+1)? Olen ihan hermona nyt tuon takia.. =(

No, muut seikat oli ihan ok - painoa tullut +300g/vk (yht. 9kg), sf 31cm (tasainen käyrä), syke 130 ja rt.

Liikkumisen kanssa on vähän vaikeuksia, nivusiin ottaa välilillä niin pirusti. Eilen istahdin sohvalle, ja iski ihan hirvee kipu (puukko) toiseen nivuseen, hyvä ettei taju lähtenyt ja piti pikaseen nousta ylös, että meni ohi. Liikkeelle lähtemiset on vaikeita noitten kipujen takia - ei tällaista aiemmissa raskauksissa ole ollut (kai nyt on paikat niin löysät, et johtuu siitä?). Tukivyön kaivoin taas kaapista, toivottavasti se toisi helpotusta.

Joku jo mainitsi, että näillä viikolla ei enää esteltäisi, jos synnytys käynnistyisi. Onko vauva nyt siis jo "valmis", eli ei enää muuta kuin kasva pituutta ja painoa? Olen kokoajan toivonut, että tämä syntyisi vasta ensi vuoden puolella, mutta nyt kyllä toivon syntyväksi jo mahd. pian! Siis siten, että olisi kuitenkin jo sen kokoinen ja vointinen sitten synnyttyään, että ei tarvitsisi keskoskaappia, ja pääsisimme kotiinkin vieläpä parissa päivässä synnytyksestä. Huoh, huoh.

Lääkärineuvola pitäisi olla rv36-37, mutta täällä ei tunnu oleva hajuakaan lääkäriajoista. Lupasi tämä sijainen sitten soitella, JOS saa mulle ajan vaikka jo ensi viikoksi (nlalääkäripäivä vain keskiviikkoisin, tuskin jouluaatoksi aikaa saa, joten toiv. ensi viikolla sitten).

Palailen myöhemmin kommentoimaan muuta, tuli nyt vaan omaanapaa..

Minnikki ♥ tutteri 35+1 (näillä fiiliksillä todellakin viimeinen raskaus)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa juu oleen itselläkin sellanen fiilis et voi kun saisi jo vaavin syliin :) Tänään sain pedattua pinnasängyn, poikien avustamana tietty.

Meillä alkaa oleen tauti nyt sairastettua pois, pojilla viellä vatsat vähäsen löysällä mutta se paranee kyllä ajan myötä, syövät ja nukkuvat hyvin.

Nukkumisesta muuten, sen jälkeen kun hankin sen kerrossängyn missä 120cm ala sänky niin kuopus ei ole herännyt ollenkaan yöllä, yleensä aina kukku yöllä pinniksessä. On vissiin sit niin turvallinen olo toisella kun veikka nukkuu vieressä :)

Mulla on kaikki alkkarit alkanut tuntumaan epämukavalta, painaa joka paikasta....eli kotona ilman alkkareita verkkarit vaan jalassa.

Vihlontaa on myös ilmestynyt just tonne nivusiin ja välillä tuntuu et kohta vauva puhkasee kalvot kun niin raapii tuolta alhaalta...AIH

Mulla olisi neuvolalääkäri 19.12 ja sit sen jälkeen alkaa oleen neuvolaa aikoja sit viikon välein.... Saas nähdä mitä sanoo lääkäri kun tutkii, se on aina jotenkin niin jännittävää näin vikoilla viikoilla...

Eipä mulla muuta voikaahan PAKSUSTI :)

T:Lootuskukkanen ja Aada 34+2

Vierailija
24/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulikin eilen ihan mukavasti lunta ja nyt on ulkona todella kauniin näköistä. :) Joskin vähän turhan liukasta.

Nyt tulee sitten vain omaa napaa, kun en ehtinyt/väsymykseltäni jaksanut lukea kaikkia noita teidän kirjoutuksia. Silmät ristissä istun tässä, kun ei yöllä tullut oikeen nukuttua...:/ Puoli viiden maissa katsoin kelloa viimesen kerran ja jossain välissä sitten nukahdin. Heräsin 06.15 miehen herätyskelloon, enkä sen jälkeen saanut unta kuin tunniksi, joten nyt on niin kamalan väysynyt olo...

Nimiasioita kun kyselitte, niin ihan alusta asti tiesin, että jos tulee tyttö, niin nimeksi annan Oona-Mari Julianna, poikaa taas on mietitty hieman pidempään, Mico Elias Patrik (lapsen isän toinen nimi on Patrik, joten se sen takia :)). Muita nimiä ei olla pahemmin edes mietitty, kun nämä on jo niin selvät. :)

Kaveri se tuolla majailee selkä mun oikeaa kylkeä vasten koko ajan, välillä tekee kyllä kipeää, kun se sitä peppua siellä puskee niin lujaa.

Eilen oli perheneuvola, se tätsy tuli tänne meitin kotiin juttelemaan näistä kaikista asioista ja nyt olen jotenkin paljon paremmalla mielellä tulevaa varten. :)

Supisteluja on ollut nyt jonkun verran, sunnuntaina tehtiin joulusiivous, niin vähän väliä joutusin istumaan alas ja antaa miehen tehdä työt puolestani. :D Tosin mies se vaan kiukutteli koko ajan, kun ei ymmärtänyt sitä, että minä vaan istun ja hän joutuu tekemään melkein kaiken. Suuttui jopa imurille, kun se ei mennyt sinne minne hän halusi. :DDD

Närästystä ei ihme kyllä ole vieläkään ollut kuin sen yhden ainokaisen kerran, joten saattaapi olla, että kalju vavva sieltä on tulossa. ;D

Äskön tein tossa omatekoista toffeeta ja ai että kun tuli hyvää, pal parempaa kun kaupan toffee. :) Muistan, kun mummi teki tota toffeeta aina sillon, kun olin pieni, tuosta mausta tuli ihan mieleen se lapsuuden muisto. :))

Ja nyt päikkäreille. Lupaan tulla illalla lukemaan teidänkin kirjoitukset. :)

Jadmiras ja pikkanen 34+0

Vierailija
25/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausarvista voisin sanoa vielä sen verran, että itselle niitä on tullut jo ihan kamalasti tonne navan alapuolelle, kutisevat ikävästi koko ajan ja koitan niitä nyt muistaa rasvailla muutaman kerran päivässä..:)

26/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin kirjoittamaan. Alkaa ottamaan päähän nää sivut, kun antaa lukea, mutta ei kirjoittaa. Toisaalta ei sitä asiaa aina joka päivälle tässä vaiheessa riitä, joten tuleepa asiaakin, kun kirjautuu. :)

Mulla alkoi äippäloma 1.12, joten tässä on nyt 'lomailtu' jo 9. päivää... Mistään ei vihlo (paitsi jos kauan istuu ja yrittää sit lähteä liikkeelle), ei paina. Kumartuminen ei enää onnistu, mutta sitten istun lattialla ja haalin tavarat ympärille ja selvittelen sitten siitä... :D Tyyli on sama kuin äidilläni marjastaessa: etsii hyvän paikan, istuu ja kerää tyhjäksi ja siirtyy seuraavaan.

Lääkäreitä on ollut ja on tulossa, niin täälläkin, jopa toinen tässä raskaudessa. Kävin aamupäivällä äitipolilla jonkin sortin painoarviossa. Paineet mitattiin ja otettiin enimmäkseen nukkuvasta neidistä käyrää. Mikä siinä onkin, että meidän muksut tykkää käyrän aikana mieluiten nukkua, vaikka pitäis olla vähän hereilläkin... : ) Sain 'luvan' tehdä joulusiivoja ihan rauhassa; kohdunsuu oli kiinni ja kanavaakin 3cm tai sinne suuntaan. Tämän hetken painoarvio oli 3,2 kg, eli LA:n tietämillä on taas sen 5kg... Jos ei neiti älyä poistua yksiöstään 16.1. mennessä, tulee häätö. Varattiin aika jo sille päivälle ja sovittiin, että varaudun jäämään käynnistykseen saman tien, kun on kerran perjantai. LA on nyt sitten kumminkin neuvolan mukaan se 14.1, vaikka olen käyttänyt ja mieluiten käyttäisin 15.päivää. Ei sitä tarvi tuonne vaihtaa, yritän pysyä viikoissa selvillä edes jotenkin.

Nimistä tiedetään sen verran, että etunimi alkaa J:llä ja toinen nimi on jomman kumman mummon toinen nimi, mutta ei olla vielä mitään nimeä valittu. Meillä on muilla lapsilla tähän asti toiset nimet molemmilta vanhemmilta ja vaareilta, joten jos neiti tulee, niin sitten toinen nimi tulee mummolta. Esikolle aikoinaan ajateltiin kolmea nimeä, 2 nimeä suvusta oli jo valmiina, mutta ei sitten millään keksitty hyvää kolmatta eteen, joten 2 nimeä sitten kaikille.

Hommat jatkuu, joten hyvää vointia kaikille!

Äippä ja J-neiti 35+0 (5 viikkoa aikaa poistua itsekseen =D)

Vierailija
27/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sitten korkeaa verenpainetta, onko se yksilöllistä?? Ku joku(anteeksi ku en muista nimimerkkiä) sanoi, että 115/70jotain oli hänelle korkea. Mulla on ollu noi luvut usein paljon isompiakin ja aina neuvolassa vaan sanottu, että hyvät paineet....

Tuli äsken kotiovelle hug-a-bub-kantoliina. :) (oli muuten aikas söpö toimittajapoika. säikähti varmaan ku tälläinen isomahainen rouva flirttaa tajuamatta, että ei enää ole se sama "hemaiseva parikymppinen" vaan iso ja turvonnut raskaana oleva :D.) Harmi ku liinaa ei oikein voi testata ilman vauvaa. Tai pitää joulun aikaan testata veljen tytöllä sitä. Tai kummitytöllä. Toinen on 4kk ja toinen 8kk niin sais testata molempia kokoja. :D

Ja postilaatikkoon tuli myllymuksuilta IHANIA vaippakankaita. Ihana ku pääsee niitä pikku vaippoja ompeleen. Vaikkei niitä kauheana kannattais ommella etukäteen, ennen ku tietää minkä kokoinen ukko sieltä ois tulossa niitä käyttämään. Pitää yrittää malttaa mieltään vähän....tiedä vaikka ei sitte onnistuis koko kestoilu.

22.12 on viimeinen ultra ja siinä samalla lääkäri ja sitten kahdelle seuraavalle maanantaille varattu neuvolat ja sitten oiskin jo laskettuaika käsillä!

Aijotteko antaa heti synnärillä tutin vauvalle ja käytettekö muuten sitte tuttia? Oon ostanu pari tuttia valmiiksi (Aventin littanoita tutteja) ja kai niitä jossain vaiheessa käyttää, mut en kyllä haluais, että vauva käyttäis pitkään tuttia, koska itselläkin oikomishoidot takana tutin ja sitten peukun syönnin seurauksena. Ei kiva.

Mitä rasvoja, pesuaineita yms tuollaista vauvakosmetiikkaa kannattais hankkia etukäteen kotiin valmiiksi?

Ja onkos teillä pinnasängyssä sellaista katosverhoa? näitä ensikertalaisen kysymyksiä, ku yrittää selviytyä tavaraviidakosta ehjänä ulos.... :)

Amelie ja Poju rv 35+1

Vierailija
28/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva kuulla,että hoitotasapaino on sinulle löytynyt .Mukavampaa se odottaminenkin on kun asiat kunnossa,eikä tarvii stressata enää niin paljoa. RD on kuitenkin sillälailla "helppo" sairaus, että siihen yleensä pystytään vaikuttamaan tavalla tai toisella Nuo sun aamun hyvät paastot selittyy varmasti juurikin sillä yösyömisellä, mulla nimittäin pysyi paastot parhaiten kurissa jos yön ja aamun ruokailulla ei ollut liian pitkää väliä eli max 10h sai olla. Sullakin alkaa olla viikkoja roimasti kasassa, että kohta on vauvakin kainalossa =).

Amelielle noista verenpaineista, joo onhan se yksilöllistäkin, mutta noin yleisellä tasolla tuollainen 115/70 on ihan normaalilukema, eli ei ole paineita. Yleinen ohje on, että jos alapaine kipuaa yli 90 ja yläpaine yli 140 niin silloin on korkeat paineet/paineet koholla ts.varmaan joutuu käydä neuvolassa mittauttamassa useammin, että onko jatkuvaakin...

Mulla itselläni normaalit paineet on keskimäärin 120/75. Mutta tosiaan joillakin ihmisillä ne normaalit paineet on tosi alhaiset ja joillakin sitten korkeammat. Kyllä ne neuvolassa puuttuu heti siihen jos on liian korkeat paineet, tai tulee äkillistä nousua sun normaalisti saatuihin tuloksiin.. Raskausmyrkytyksen oireistahan yksi on kohonnut verenpaine. Että sellasta verenpaineista =)

mehiz rv 34+3

Vierailija
29/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tää sijainen sanoi, et jos alapaine kohoaa lähtölukemista yli 15, niin pitää tarkkailla tilannetta. Mulla lähtölukemat oli aika alhaiset (normaalistikin raskausaikoina ollut), 110/60, ja nyt kun oli alapaine 78, niin se on noussut siis 18..

Ilmeisesti lepo on ainut, millä saisi verenpaineen alenemaan(?). Sijainen katseli näitä kolmea leikkimässä (kun jouduin muksut ottamaan taas mukaan), ja kyseli, että saanko päivisin yhtään levättyä. Vastasin rehellisesti, että "en". Ja se siitä sitten. Osaako joku sanoa, että voiko esim. mies saada sairaslomaa, jos mun olis pakko levätä, ja tosissaan se ei onnistu kun olen yksin kotona kolmen vauhdikkaan muksun kanssa? Tai voisiko mistään saada mitään siivous-/kodinhoitoapua? Mies on niin pihi, että moisesta ei maksa, mutta voiko tuollaista apua saada mistään tällaisissa tilanteissa?

Vierailija
30/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Minnikki* mulla on ollu toi myrkytys. Ja mikäli sulla se nyt ois, ni uskoisin että joutuisit osastolle lepoon kunnes viikot 37 on täynnä. Itselläni ainaki odotettiin sitä rajaa. Toki jos pahaksi menis, ni heti käynnistettäs tai leikattas. Mulla tuli oireina verenpaineen nousu, pissan epäpuhtaus ja JÄRKYTTÄVÄ turvotus. Muitahan voi olla mm. päänsärky, näköhäiriöt, ylävatsakipu. Mulla tuli painoo sillo hetkes yli 5kg (yhteensä yli 20kg) ja kaikki sitä turvotusnestettä, ja voitte uskoo että kipeetä teki!

Hyvistä *verenpaineista* joku kyseli. Ihanteena pidetään sitä 120/80 mut riippuu kans henkilöst et millai on normaalisti ja mikä sit kenelleki lasketaa kohonneeks. Itelläni on normaalisti jotai 110/60 joten alapaineena 75 ois mulla jo kohonnutta vähän...

*Amelie* viimeks mulla oli tutti mukana sairaalassa jo, ei ne sitä aina hyvällä siällä kattonu mut mitäpä siitä. Ajattelin sen nyttenki mukaan ottaa varuiksi. Ja siitä erottaminen ei ollu hankalaa koska esikko itse heitti sen pyttyyn ollessaan noin vuoden vanha ja muistaa sen tänä päivänä :)

Vauvarasvoista mulla on sinkkivoidetta pyllylle (sekä talkki) ja jotai natusanin perusrasvaa jota joskus harvoin laiton vauvan jalkoihin jos kuivalta näytti.

Katosverhoa meil ei oo ollu eikä tuukkaa. Jotenki koin sen turhana. Kummitytöllä oli ja hänen kahdella seuraajallaan :) Kukin siis tyylillään. Kait se on jotenki makuasia :)

Nyt esikko alko vapaaehtosesti siivoomaan lelulaatikkoaan, taidan mennä auttamaan ni saadaan vähän runsaammalla kädellä tilaa jos vaikka pukki toisi uusia :)

Paksuillaan taas,

Marlene ja massu taas

Vierailija
31/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt tässä jo koko alkuviikko kirjoitella,mutta mikähän on,ettei saa aikaiseksi....Innolla kyllä käyn pari kertaa päivässä uusia viestejä täältä lukemassa!!!

Ensinnäkin niistä pesuaineista,rasvoista ym joku kyseli...Ostin juuri itse Minirisk pesu-ja huuhteluainetta ja niillä ois tarkoitus alkaa vauvanpyykkiä loppuviikosta pesemään.Aiemmin muistaakseni olen pessyt LV:llä vauvanpyykit aina 1-vuotiaaksi asti,mutta nyt aattelin kokeilla tota Miniriskiä.Rasvoja meillä ei ole juurikaan käytetty muuta kuin Bepanthenia vaippaihottumaan,eli turhia on ollut kaikki muut hankinnat!! Ja tuo Bepanthen on muuten eritt.hyvä myös rikkoutuneisiin rinnanpäihin imetyksen ensipäivinä!!

Ja sitten joku kyseli niistä tarhatätien lahjoista.Itse olen siis tuommoinen "tarhatäti" ja jouluna on tullut enimmäkseen erilaisia kynttiläjuttuja,suklaata tai Alkon juomia.Kukatkin on oikein hyviä,samoin jouluiset servetit ym.käyttötavara.Niistä Tiimarin pikkukoristeista ei niin olla innostuttu,eikä yksittäisistä kynttilä-/tuikkulyhdyistä,mielummin sellainen kynttilä pelkästään.Itse vein viime vuonna kuopuksen tarhatädeille jouluiset käsipyyhkeet+itsetehdyt saippuat kauniisti sellofaaniin pakattuina.Ja tänä vuonna tulevat saamaan jouluiset kulhot,joihin laitan jouluteetä+ käärellisiä nameja.Yhtä hyvin voi viedä vaikka yhteisen suklaarasian koko ryhmän aikuisille,ei se muistaminen ole niin välttämätöntä!!!!!

Ja sitten oma kysymykseni liittyen kummiasiaan!!Pyysimme viikonloppuna yhtä tuttavapariskuntaa tämän tulevan vauvelin kummeiksi.Lisäksi haluaisin vielä 3. kummin,joka ois siis ehkä miehen veli (sinkku!!) tai sitten haluaisin yhden ystävättäreni,jonka olen tuntenut jo yli 15v.Hän on kuitenkin naimisissa ja nyt kysynkin että pitääkö silloin pyytää myös hänen aviomiehensä kummiksi,vai kehtaako/voiko pyytää vain toisen??Tuota miestä tapaamme paljon harvemmin kuin tätä ystävätärtäni.

Eilisessä neuvolassa masullani kaikki ok.Tosin vauveli vielä kääntyilee,ei ole asettunut aloilleen.Nyt alkaakin jo vähän jännittää,miten tässä käy!Edelliset lapset kun ovat olleet tässä vaiheessa jo visusti pää alaspäin ja pysyneetkin loppuun saakka.Sairaslomallahan olen äitiysloman alkuun saakka,joka muuten alkaa vasta 22.12,kuten muillakin loppukuulaisilla.

Mukavaa joulunodotusta & masunkasvattelua kaikille!!

T:kotiäityli+masukki rv 32+5

Vierailija
32/55 |
10.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla olis ihan kauhee hinku sisustaa tulevalle vauvalle huonetta. Ens alkuun vauva kuitenkin nukkuu mun kanssa samassa huoneessa, ja sitten kun vauva on tarpeeksi vanha nukkumaan yksin, siirrän oman sänkyni tuonne toiseen makkariin. Olen jo tilaillut netistäkin vaikka mitä kaikkea pientä sisustusjuttua, vaikkei se olekaan vielä ainakaan vuoteen ajankohtaista. :D Tosin sellaiset next hush-boordit mä jo vedin tänään tonne seinälle.

Sitten kun lapsi on hieman vanhempi, ettei enään mitään ihan vauvajuttuja haluais sille tonne, niin vaihdan huoneeseen amppariboordit ja sitten mulla on sellaset söpöt amppariverhotkin. :) Joku kiva matto pitäis jostaki löytää ja jotain muutakin kivaa vielä. :)

Ja sitten olen suunnitellut omaan makkariinikin jo vaikka mitä kaikkea, yhden seinän sieltä maalaan tummanpunaisella sitten joskus, ennen kuin sänkyni sinne siirrän, jotkut kivat pienet peilit piäisi löytää sinne seinälle ja kaikkea. :D

Oo, mä oon ihan innoissani, kuulin tänään kaverini äidiltä, että kaverilta oli kolmen maissa yöllä mennyt lapsivesi ja hän joutui nyt sitten käynnistykseen, kun ei supparit alkaneet itsestään. Viikkoja hällä on nyt 36+6 ja la olisi ollut 02.01.2009. Jännä ajatella, että kolmen viikon päästä mulla on saman verran viikkoja, tämän kuun viimeinen päivä itseasiassa. Tosin en kyllä haluais, että enään tämän vuoden puolella tulis ulos. Mielummin sitten alkuvuodesta, muuten saa vanhempana kuulla sitten sitä, että "miks sun piti synnyttää mut ihan loppuvuodesta?". :DD

Jee huomenna tulee ensimmäinen asumistuki. Takautuvasti maksavat kolmelta kuukaudelta, eli ihan mukava summa rahaa. :) Rahattomana olenkin ollut tässä jo parisen viikkoa..Ensi viikolla tulee sitten vielä viimeinen työttömyyspäiväraha.

Joku puhui turvotuksesta, sitä on kyllä täälläkin. Sormet on melkeen koko ajan ihan turvonneet, jalat vain silloin, jos olen istunut kauan tai ollut muuten liikkumatta pitkän aikaa.

Siitä kissaverkosta oli muuten viimeviikolla (?) puhetta, se siis tuli mulle nyt, oliskohan ollut maanantaina. Oli aivan erilainen kuin kuvittelin. Ja on kyllä todella kehno. Kissa kun hyppää verkon päälle, niin on sitten kissa verkkoineen vauvan päällä. Verkkoa kun ei saa kiristettyä niin, ettei joustaisi alaspäin. Ja kissa pääsee sieltä verkon alakautta kipuamaan sinne verkon väliin ja sitä kautta vauvan sänkyyn. Taidan kyllä suosiolla pitää huoneen oven koko ajan kiinni, ettei kissa sinne sitten mene.

Jooh, nyt menen keittelemään itselleni vielä iltapuuroa ja sitten koittaan jos sais unta. Mukavaa illan jatkoa masuille ja masujen kantajille. :)

Jadmiras ja pikkanen 34+0

Vierailija
33/55 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat taas heräsi klo 6 jälkeen :( olisi kyllä uni maistunut mulle... Noh leivoin jo sämpylätaikinan ja nyt odotan että kohoaa :)

Turvotuksesta: Mä jouduin toissa yönä ottamaan sormukset pois sormesta kun sormet oli kun nakkimakkarat, aikaisemmissa raskauksissa en ole joutunut ottamaan....nyt ne sitten roikkuu kaulassa.

Huomenna pojat menee hoitoon ja tulee vasta La iltana kotiin, päästään siis miehen kanssa jouluostoksille yhdessä ihanaa, ja sekin että pojat on viimeksi ollut hoidossa puoli vuotta sitten niin tekee kyllä terää yksi yö olla ilman poikia :)

Ja saa yhden aamun nukkua vähäsen pidempää jos vaan osaa...

(.) olo on kun pingviinillä, siis hitaasti eteenpäin vaan..huomaa että ei enään ole tilaa vauvalla liikkua samalla lailla kun aikasemmin, sitten jos möyrii yhtä kohtaa moneen otteeseen niin tulee mahanahka ihan helläksi..raskausarpia on tullut ihan sikana, mutta ennestään niitä jo ollut että arvasin se kyllä..

Pahin mun mielestä on kun mulle on tullut ihan mega iso suonikohju toisen polven sisä osaan :( mun mieskin sano et eikait nyt noin nuorelle tule? luuli varmaan et on vaan mummoilla sellasia, eli se siitä hameiden käytöstä jatkossa :(

Mukavaa torstaita kaikille mammoille :)

Ja toivotaan että jouluna olisi sitten valkoista joka paikassa

T:lootuskukkanen ja aada 34+3

Vierailija
34/55 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette miettineet nimiasioista lähtien jo.. Ja kummitkin olisi tietenkin fiksua pyytää jo etukäteen. Ajatuksena oli kyllä vähän, että mun pikkuveli olis yksi kummi ja sitten pyydettäis yhtä pariskuntaa, jotka ei tosin ole naimisissa..

Neuvolassa olin eilen käymässä ja neuvolatäti sanoi, että nyt on kaksi vaihtoehtoa, joko makailen kotona rauhassa tai meen sairaalaan huilaamaan.. Verenpaineet oli korkeat 140/95, pissa +/- ja turvotuksia kovasti jaloissa ja käsissä. Painoa on tullut nyt viimeisen kuukauden aikana 4kg. Että toksemian rajoilla tässä kiikutaan.. Ei kivaa.

Kaikenlaista olisi vielä tehtävänä ennen joulua ja vauvaa, mutta täytyy nyt yrittää karsia kaikki minimiin. Mä olin luvannut kutsua suvun meille tänä jouluna joulupukkia katsoon, mutta täytyy siitäkin ilmeisesti luopua.

Hoitotätien lahjoista oli puhetta. Poika on nyt perjantaina vipaa päivää hoidossa ja olen ostanut tädeille valkkaripullot ja suklaata. Yhdeltä tädeistä oon kysynyt mitä tuumaisivat viinipullosta, eikä tuo todellakaan asiaa tyrmännyt.. ;)

Tästä tuli nyt valivalitusta vain.. Mutta niin se kai on, että tässä vaiheessa nuo vaivat alkaa kaikilla lisääntymään..

Älkäähän itteänne hengiltä siivoilko! Kohka 34+4

Vierailija
35/55 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan lumista, vireystasokin aivan eri luokkaa kuin viime viikolla. Tehtiin kuopuksen kanssa lumitöitä, kyllä oli mukava seurata pienen ihmettelyä. Kaatuili lumikasoihin ja oli suu korvissa paitsi silloin kun lunata meni naamalle...miten ihmeessä se on niin kylmää ja märkää :D

Täällä oli ollut paineista puhetta, minä omaan myös tuollaisen matalan paineen, eipä se kovinkaan helposti nouse... terkkarikin aina ihmettelee sitä...minä vain totean että mulla on "lehmän hermot" :D No sukurasite tämäkin on, ja välillä kyllä päästä heittää.

Bebantenia meilläkin käytetään, ihana monitoimi rasva käy niin pyllyyn kuin poskiin. Lisäksi meillä on ollut Weledan sinkkirasvaa sekin on tosi hyvä. Ceridalia (suihkutettava) käytin aluksi kuopuksella kun iho tuppasi kovasti kuivumaan, se kun imeytyy tosi nopeasti. Mutta muuten käytetään sitten ihan noita perusvoiteita Novalania ym. itse olen sille essexin rasvalle allerginen enkä ole sitä uskaltanut lapsillekkaan käyttää.

Meillä pestään kaikkien pyykit erisanilla tai Lv:llä...ollaan sen verran hienohipiäistä sakkia ;) Huuhteluaineita en oikeastaan käytä...lakanapyykissä ja kovasti keinokuituisissa vaatteissa...jos muistan.

Pikkuinen kököttää edelleen istumassa ja pää on nyt tuossa pallean alla, kumartuminen ei enään onnistu ja olo oli ainakin eilen tosi tuskainen. Mies olisi halunnut lähteä Lappiin lomailemaan joulun jälkeen. Sanoi että minä voisin mennä kuopuksen kanssa vaikka lentäen ja hän tulisi isompien kanssa autolla.

Ensimmäisen kerran elämässäni sanoin että EI, en matkusta autolla, enkä junalla, enkä lentokoneella, enkä bussilla...minä haluan olla kotona ja max 100km säteellä siitä. Kevät talvella sitten voidaan mennä maalis-huhtikuussa, kyllä esikko nyt viikon koulusta lomaa saa. Kun sai viime vuonnakin kolme viikkoa kun oltiin Jenkeissä koko porukka...(lähdettiin 1.1.2007)

Mutta nyt on vain sellainen pers tuntuma että on parempi olla kotona...ehkä tuo kolme synnytystä jo takana tekee hieman varovaiseksi.

Jaahas nyt sitten varmaan parempi lopettaa kun tarinaa alkaa tulla oikein urakalla. Mukavaa loppuviikkoa.

JB72 &KeKe:n rv 32 kait

Vierailija
36/55 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kyllä, kun lunta on tullut ja näyttää tulevan lisääkin. Oltiin pulkalla kauppareissulla ja poitsu oli mielettömän tyytyväinen, kun sai vetää pulkassa kauppatavaroita :) Kun nyt pysyis sitten pakkasen puolella koko talvi nyt!

Meillä ei ole mietitty kummeja kauheesti vie eli katotaan sitten, kun vaavi on syntynyt. *Kotiäitylille* piti kommentoida, et jos se sun ystävättären mies ei ole teidän kaveri, niin eihän sitä ole pakko pyytää kummiksi vaikka naimisissa ovatkin. (Mun mielestä, jos ette häntä edes paljon nää..)

Nimiä oon pohtinut ja miehelle ehdotellut, mut eipä mitään olla päätetty, menee varmaan ristiäisiin saakka. Mut jos poika tulee, niin kutsun sitä Maunoks.. tiedän ettei mies siihen nimeen suostu ikinä, mut sanonpahan kuitenkin.. jos vaikka tykästyis.. ja pah.. mut mä tykkään :D

Kauppareissun Mauno :) pyöri kuin väkkärä ja pyllyä punkee yms. Ja tuntuu todellakin siltä, et puhkasee kohta kalvot, niin vihloo tuolla alhaalla (niinkuin joku myös mainitsi). Et ei oo kivaa enää tuo kävely..

Miehen kanssa pitäis lähteä maanantaina neuvolan jälkeen laivalle, kunhan kaikki siellä hyvin siis. Ja vähän jänskättää sinne lähteä enää vaikka vielä turvalliset viikot mulla.. Mies toivoo, et synnytys käynnistyis ja päästäis helikopterilla Treelle =D (Vai veiskö lähimpään sairaalaan..)

Emmuli kera MeeriMaunon rv 33+1

(Ei siis tiedetä kumpi tulee, mut poikien nimiä mietin enemmän.. noi nimet on mun äidin edesmenneeltä sukulaisparilta joista tykkäsin kovasti ja tykkään kyl nimistäkin :) mut mies ei tykkää, höh)

Vierailija
37/55 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Kummiasioita* oli mietitty tänään... Meil esikol on 4 kummia ja kaikilla oli puoliso mutta vain toinen pyydettiin. Tottakai molemmat on aina tervetulleita yms. mutta liian paljon eroja nähneenä en rohjennut pyytää pariskuntia. Aika sättäämistä olis kun puolet on jo eronneet. Uudelle tulokkaalle samansuuntaisesti, tosin ei taida tuo 4 täyttyä :(

*raskausarvet ja suonikohjut* oli muistaakseni jollain mietintämyssyssä. Mulla ei tällä kertaa oo tullu yhtään arpia, taitaa nuo viimekertaset antaa viä periks punastumatta sen enempää. Ihan haaleita viivoja jossain tisseissä ja reisissä mut eipä niitäkää kunnol nää (sano isäntä). Uutena tuttavuutena on suonikohjut :( Joita mäkään en ajatellut saavani tässä iässä, toisin kävi. Oikeessa pohkeessa on monta kuukautta ollut ihan järkyttävän kokoinen ja muutama ihan pikkuruinen. Tukisukat ja lepo on auttanu särkyyn mut eihän ne kauniita oo. Neuvolalääkäri kyl lupaili et ne lähtee synnytyksen jälkee, toivotaa nii :)

*Pyykinpesuaineena* oon lapsil käyttäny ja käytän samaa kun meilläki. Oon ite nii herkkähipiäine ettei ne kuitenkaa oo mitää hajustetui, maustetui ym. :) Bio Luvilii ja huuhteluaineena tippa Comfort sensitivee, hyvin on pärjätty.

Mun isä soitti aamulla et häne äiti oli kaatunu eile ja joutunu TYKSii, lonkkamurtunu, tietenki. Pitäs nyt jaksaa kerää voimii itelle alkuviikkoo mennes et päästää ukon kanssa kanssa kattomaa sairaalaa ja sinne mummin kotii ku siel taitaa ol jotai siivottavaa. Mun tekee nii ilkeet istuu autos kauaa mut pakko se nyt on. Saavat kyl muut hoitaa ne siivoomiset sitte.

Nyt takka puuhii ja laittaisko saunanki samaa settii...

Paksuja, hyviä vointeja!

Marlene ja massu 32+6

38/55 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aletaan nimittäin miehen kans kattomaan leffaa kun se saa lapsille iltasadut luettua ensin yläkerrassa - sen aikaa mulla aikaa kirjotella tänne :)

Tosi pitkä ketju enkä muista enää puoliakaan mihin piti vastailla. Mulla oli tänään neuvola kans, verenpaine on myös matala, 100/60, on ollut tuota luokkaa sen jälkeen kun kilpparin vajaatoiminta saatiin hoitoon. Esim. viime raskaudessa normaalipaineet oli semmosta 130/80 luokkaa, joten huomattava ero! Painoa on tullut nyt 20kg yhteensä. Turvotusta meinaa vaan olla, kävin uimassa tällä viikolla taas kilsan ja se auttoi, mutta toista vuorokautta sen jälkeen on semmonen olo mahassa että kyllä se uintikin kuitenkin rasittaa. En muutakaan keksi kyllä turvotuksen hallintaan... Hb oli yllättäen laskenut, vain 127 joten sain rautapurkin! Täytyy kuitenkin yrittää ensin ottaa säännöllisest noita raskausvitamiineja, ettei tarvi p***aa tikulla kaivaa... Neuvolassa ultrattiin pikaisesti että vauva oli pää alaspäin, on nimittäin tässä viikon sisällä käynyt kierroksen perätilassa koska hikka tuntui kylkiluissa :[ mutta nyt oli onneksi oikeinpäin taas.

Nimiä meilläkin on mietitty, ja mies oli mielestään löytänyt virsikirjan virsien sepittäjistä oivia vaihtoehtoja (ihan tosi :D) kun meillä lasten nimet on "vanhahtavia" perusnimiä - siitähän työpaikan naiset kuulemma ovat innostuneet esittämään ehdotuksiaan :DD No, kun kuulisi niitä kotiinkin päin - nimet nimittäin eivät vielä oikein ole selvillä. Nyt tuntuisi helpommalta keksiä tytölle mutta poika täältä varmaan on tulossa kumminkin. Kummit on kaikkea muuta kuin selvillä. Minä pyytäisin koko pariskuntaa jos ovat naimisissa, meillä on lasten kummeissa sitten avopareista niin että toinen tai molemmat, riippuen vähän tilanteesta/kummin iästä ym. tilanteista.

Mitäs vielä. Raskausarpia minulla ei ole, eka raskaudessa tuli lähinnä rintoihin ja vähän reisiin, toisen lopussa lonkkiin sivuille mutta ne ovat oikeastaan jo näkymättömissä, rinnoissa vähän "tuntuu" pinnalta juovat. Itse mahaan ei ole vielä näiden raskauksien aikana tullut, että kai sitä voi joltain säästyäkin...

Meillä vauvanpyykit pestään LV:n jauheella, mulla on ollut periaatteena että ei zeoliittia eikä turhia hajusteita. LV:ltä näkyi tulleen uusi vielä allergiaystävällisempi vaihtoeht otettiin se jo käyttöön kun neiti on atooppinen. Huuhteluaineena olen tarvittaessa käyttänyt lähinnä lorauksen etikkaa, viime aikoina kyllä aikuisten pyykkiin ihan oikeitakin huuhteluaineita. Vauvalle aion varata jääkaappiin Rela-tippoja mahavaivoihin (luotan että niitä tulee tällekin kun muillakin on ollut), Nan-purkin ja Bepanthenia. Muita rasvoja löytyykin ihan riittämiin perheestä em. syystä. D-tippojen kanssa en pidä mitään kiirettä, ja ne ehtii sitten noutaa apteekista myöhemminkin. Luultavasti tulen käyttämään Deetippoja, koska ne on meidän perheessä todettu vauvoilla mahaystävällisimmäksi vaihtoehdoksi. Tutin aion ottaa synnärille jo mukaan, vaikka kyllä niitä sielläkin on vaikka mitä väittäisivät.

Huoh. Niin kai sitä on se synnärireissu pian edessä, viimeistään 2kk päästä! Ensi viikolla meilläkin on tutustumiskäynti kun on uusi sairaala kyseessä taas.

Lukaisen vielä pikaisesti mihin piti vastata ja laitan toisen viestin jos ehdin.. yläkerrassa hiljeni jo :)

t. eikkuli 33+6

39/55 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä piti siis vielä kysyä, että naksuuko muiden mahat? Mulla on kaikki kolme naksahdelleet, en tiedä johtuuko kalvoista vai mistä, vauvat eivät enää synnyttyään ole naksuneet mistään paikoista. Naksahduksen voi siis ihan korvin kuulla vieressä istujakin, jostain liikkeistä se tulee ja todellakin monta monta kertaa päivässä. Olen asiasta kysynyt molemmissa raskauksissa, lääkärit eivät ole joko uskoneet tai selitykset ihan yhtä mututuntumalla kuin itselläkin. Viimeksi lääkäri kuuli naksahduksen itsekin ja oli aika ymmällään, luuli kai siihen asti että keksin koko jutun päästäni...

Vierailija
40/55 |
11.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans napsuu masu! En tosiaan tiedä, että mikä sen äänen tekee. Mieleen palaa aina esikoisen synnytys, jolloin kuului/tuntui napsaus, ja sitten menikin lapsivesi. Nyt aina "pelästyn" napsauksesta, että meneekö vedet.. Eipä ole vielä ainakaan mennyt. En kyllä muista, että aiemmissa raskauksissa olisi napsunut, muutoin kuin silloin, kun vedet meni.

Nyt sohvalle, toista jalkaa/nilkkaa särkee ihan sikana!