*~*~* ELOKUUN LEIJONANPENNUT viikkoon 7 *~*~*
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Tässä viime viikon turinat. Katselin, ettei uutta pinoa ole vielä avattu.
Kommentit (43)
Jos itekkin ottais kantaa tämän viikon puheenaiheisiin...
En aio kysyä ultrassa kumpi on tulossa, jotenkin on semmoinen tyttöolo...vai onkohan se jotain alitajuisesti toivomista?!? Esikoinen on siis poika ja täyttää lokakuussa 3v. Jos näitä raskauksia vertaa niin poikaa odottaessa ei ollut mitään oireita, välillä ajattelin et olenkohan ees raskaana, mut tässä raskaudessa on ollut huonot olot, väsymykset, kiukunpuuskat, yms. Mutta tuskin raskausajan voinneilla on mitään tekemistä vauvan sukupuolen kanssa.... kumpikin on tervetullut, kunhan olis terve!!!
Esikoinen on ollut koko viikon pois päiväkodista kuumeen takia, eilen illalla kuumetta ei enää ollut, mut tänä aamuna tilalle oli tullut aivan järkky yskä...tuntuu et se yskii keuhkot pihalle!!!
Ootteko te säästynyt flunssalta?!
Ens viikolla olis neuvola lääkäri...ihanaa saa kuulla sydänäänet!!!!
hyviä vointeja kaikille!!
moonika rv.12+3
Mä olen täysin ummikko näissä vaunuasioissa, joten osaiskohan joku hiukan valaista ensikertalaista?
Me ollaan muuttamassa tosiaan tässä kevään aikana maalle, tarkoittaa siis hiekkateitä ja aina autoreissua kauppaan jne. En oikeestaan tiedä, kuinka paljon niitä vaunuja tulee käytettyä varsinaisesti työntäen, nukuttamistarkoitukseen ulkona varmaankin enemmän. Kaupungille lähtiessä olen suunnitellut kantoliinan käyttöä, tai sellaista reppua.
Jonkin verran varmaan kuitenkin tulee käveltyäkin siellä korvessa vaunujen kanssa, joten onko kellään kokemusta/mielipidettä mitä kannattaa huomioida vaunuja hankittaessa? Ja käytettynä ostaisin mieluiten vaunut, mistä niitä kannattaa ruveta etsiskelemään, huuto.netistä tms.?
Ja flunssa tuli sitten taas takaisin, kolmas kerta kahden kuukauden sisällä...
Terkuin
Auringonkukka rv 13+2
Meille tuli tänään veriseulan tulokset eikä ole lisääntynyttä riski kehitys- tai muuhun vammaisuuteen.. tai mitä siinä nyt sit katsottiin.
Sukupuolta me ei myöskään haluta tietää. Onhan meillä jo valmiina ennestään tyttön ja pojan vaatteitakin. Jotain pientä olen kyllä jo ostanut kun on niin söpöjä vaatteita ollut.
Uudet yhdistelmävaunut aion hankkia. Vanhat on jo niin huonossa kunnossa ettei niiden kanssa juuri kaupungille viitsi lähteä kävelemään. Emmaljungan rattaat aion hankkia kun niihin on sopiva kantokassi jo olemassa.
Raskausviikkoja on nyt tasan 15, kyllä ne viikot pikkuhiljaa menevät eteenpäin.
Huomenna ois tarkoitus mennä ostamaan mammahousuja ja jokunen paita. Isäntä saa mennä lasten kanssa siksi aikaa HopLopiin leikkimään.
Ei muuta kun mukavaa loppuviikkoa!
Minäkin halusin tulla kertomaan mielipiteeni näihin sukupuoli- ja vaunuasioihin kun niistä on nyt täällä kerta keskusteltu :)
Me aiotaan varmistaa sukupuoli ultrassa. Ollaan kyllä täysin varmoja, että poika olisi tulossa, koska meidän kummankaan sukuun ei tyttöjä synny oikeesti ikinä. Omassa suvussani syntyi tyttö viimeksi 20 vuotta sitten. Tiedän kyllä että sukupuoli on siittiöistä kiinni, mutta uskon silti että tähän sukuun valikoituu vahingossa vaan niitä enemmän tai todennäköisemmin poikia saavia yksilöitä myös puolisoiksi ;) Miehellä on pelkkiä veljiä, tämän isällä pelkkiä veljiä ja isän veljillä pelkkiä poikia. Jostain käsittämättömästä luonnonoikusta johtuen yksi mun miehen veljistä on kuitenkin saanut myös tytön, eli kaikki on mahdollista... Heh. Eli poikaa odotellaan kovasti, mutta haluan sen kuitenkin vielä varmistaa ennenkuin säntään ostamaan niitä vaaleansinisiä Brio Happyja ;D Älkääkä tosiaan käsittäkö väärin, tyttö olisi enemmän kuin tervetullut (koko suku painostaa ja hokee että josko nyt?), en vain pidä sitä kovinkaan mahdollisena.
Joskus tuleekin heitettyä miehelle, että meillä on varmaan loppujen lopuksi kuusi poikaa kun haluaisin kuitenkin "salaa" myös tyttären, ja voishan sitä nyt muutaman kerran yrittää, vaikkei sillä oikeesti ole loppupeleissä mitään merkitystä kumpaa sukupuolta ne lapset on... :)
Tästä suvun painostuksesta johtuen mulla on kahta kovempi kiire saada sukupuoli varmistettua. Voi sitten kaikille tuottaa taas kerran pettymyksen kun sitä pientä prinsessaa ei vieläkään sukuun saada. Loppuupahan sitten vihjailut ihanista mekoista ja muista prinsessahepeneistä. (Painostus tulee lähinnä mun suvun puolelta. Mun oma äiti ja isoäiti on pahimpia). Onko muilla mitään vastaavia kokemuksia? Tää on oikeesti aika ahdistavaa, samaa se oli jo kun ensimmäistä odotin. Kun sitten ultran jälkeen kerroin että poika on tulossa, niin kuulin useammasta suusta kuinka se ultraaja saattoi olla väärässäkin... Aargh!
Olenkin ajatellut mennä 4d:hen varmistuskäynnnille, jos vaikka sitten loppuis vihjailut ;)
Sitä en ole vielä miettiny että mitä jos odottaisinkin tyttöä. Tekis jotenkin siinäkin tilanteessa mieli näpäyttää ympärillä kärkkyviä sukulaisia.... Tuun sit kyseleen toimintaehdotuksia täältä jos näin sattuisikin käymään ;D
Juu, noista vaunuista siis. Tällä hetkellä olen vakaasti päättänyt et haluun siis Brion Happyt. Perusvaunut isoilla pyörillä, mutta iloisen värisellä kankaalla :) Toivon löytäväni kivan väriset käytettynä, ja jos en, niin sitten mietitään, että joko jotkin muut kelpuuttaisin tai suosiolla laitettais miehen kesäkuun bonukset uusien hankkimiseen. Sille rahalle kun olis vaan muutakin käyttöä ja pidän käytettyjen ostamista meidän tapauksessamme fiksumpana...
Tulipas taas avauduttua :D Juup, nyt siivoamaan kylppäriä ja sitten keittiöhommiin. Mukavaa päivänjätkoa :)
Hei!
Minulle tuli ainakin sellaiset kriteerit mieleen, että renkaiden on hyvä olla isot, jos joutuu epätasaisilla teillä ja mahd lumessa/sohjossa paljon liikkumaan. Kokemusta ei ole kuin nelipyöräisistä, mutta olen miettinyt, että onkohan kolmipyöräisiä vaikeampi työntää sohjossa, kun siinä tavallaan renkaat eivät pääse kulkemaan kahdessa urassa, vaan jokaisen renkaan pitää puskea omansa.
Toinen juttu on, että jos liikut paljon tuulisilla peltoaukeilla, niin silloin vaihdettavasta työntöaisan suunnasta voi olla hyötyä - saa vauvan/lapsen aina kuomun taakse tuulelta suojaan.
Käytettyjen vaunujen ostopaikoista en tiedä. Itse ostin aikoinaan parvekevaunut halvalla seurakunnan kirppikseltä. Keltaisessa pörssissäkin voisi olla? Ja Vauvan ja Kaksplussan kirppareilla. Yksi keino voisi olla myös vanhanaikaiset kaupan ilmoitustaulut.
T. Nomppis
Enpäs ole kirjoitellutkaan kuinihan alkuraskaudessa. Ollut niin kova väsymys ja pahoinvointi ja esikoisen allergioiden, niihin liittyvien altistusten ja muiden tautien kanssa puuhaa.
Onnea muuten iloisista uutisista kaikille niitä saaneille!!!
Meilläkin oli nt-ultrassa kaikki ok. Miten teillä ollut lääkärintarkastuksessa kohdunsuun tilanne? Kun itsellä oli kyllä kiinteä, mutta ulkosuu sormelle auki!! Onhan esikoinen vasta 1v1kk, joten sen puoleen en ihmettele, kun näin lyhyt väli. Muutta jäi epäilyttämään... Kellään muulla samaa tilannetta, ja mitä sanottu siitä??
Floora 14+
Oli pakko tulla viel kirjottelee... oon niin innoissani uusista mammavaatteista!hih! :) Kävin sitten ostamassa farkut ja koti-college pökät ja paidan. Ihanaa kun housut ei purista masun kohdalta. Tein "löytöni" H&M:stä.. Ainakin farkut sopi mun muotoihin hyvin. :DD Toivottavasti kevättä kohden tulisi uusia ihanan värisiä mammavaatteita myyntiin. Pitää tietenkin viel Espanjasta koluta kaikki kaupat, sinne ois meno muutaman viikon päästä.
Jos joku tekee hyviä mammavaate löytöjä niin ilmoitelkaa kauppojen nimiä, vaikka niitä ei paljon taida olla.
jondis 15+2
Me ei olle varsinaisesti juteltu tuosta sukupuolen selvittämisestä/kysymisestä. Ennen odotusta olin aina sitä mieltä että en halua tietää, selviäähän se sitten syntymän jälkeen. Nyt alan kuitenkin hiukan kallistumaan sen kannalle että olisikin ihan kivaa ja ehkä käytännöllistäkin tietää sukupuoli etukäteen. Mies hiukan innostui 4d ultrasta, joten jos sellaiseen mennään niin sittenhän sen ainakin tietää.
En kyllä todellakaan ajatellut pukea tyttöä pelkkään pinkkiin ja poikaa pelkkään vaaleansiniseen. Minua hiukan jopa ärsyttää esim. vaatteiden selkeä sukupuolijaottelu. Luodaan niin selkeitä malleja ja stereotypioita jo heti vastasyntyneestä. Onhan niitä toki ns. neutraalejakin vaatteita ja tämän tapaisissa ajattelin perusvaatteiden ja muidenkin hankintojen kanssa pysyä, tiedän sitten sukupuolen etukäteen tai en.
Omaa oloa sen verran että eilen ja tänään on nipistellyt ja hiukan vihlonut alavatsaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Olen oikeastaan tyytyväinen, että jotakin tuntemuksia on, sillä minulla kun on ollut niin oireetonta tämä odotus kokoajan, niin on ihan mukava tuntea jotakin. Hiukan on myös maha kasvanut, näyttää siis tavalliselta lihomiselta eikä vaikuta vielä omien housujen käyttöön. Aivan alavatsa alkaa tuntumaan ehkä hiukan kovemmalta, mutta voi olla että kuvittelenkin ;) SItä jotenkin odottaa sellaista kaunista vauvamasua jo kovasti!
Mukavaa viikonloppua kaikille, täällä ainakin aurinko paistaa ja olisi ihanaa olla nauttimassa kauniista talvipivästä!
Terkuin
auringonkukka rv 13+3 (pitäisi kehitellä jokin "työnimi")
Monilla tuntuu pöpöt vaivaavan. Mä itse olin eilen aamupäivän sängyssä kun oli jotenkin heikko olo ja tosi väsy. Nyt meilä olis ollut lastenkutsut, mutta esikoinen sanoi ettei jaksa lähteä (!!) kun on niin poikki. Joku viirus siis täälläkin vaanii.
Mulla itsellä iskias kivut nostaa jälleen päätään eli takapuolen yläosaan sattuu ihan pirusti välillä ja jalka meinaa mennä välillä alta kun oikein puukkoa tulee tonne alueelle. Ei kiva. No olin eilen osteopaatilla, joka hoiti mm. juuri tuota iskiasvaivaa ja onneksi se tuntuu tänään paljon paremmalta. Eli siis jos jollain muullakin sama vaiva, suosittelen osteopaattia (klassista). Käyn säännöllisesti noin kerran kuussa aina hoidettavana ja hyviä kokemuksia on myös kahdesta edellisestä raskaudesta. Pitää vaan muistaa sanoa hoitajalle että on raskaana.
Vaunuista. Ajattelin ostaa kaksostenrattaat, kun poika on vasta 2v2kk kun pikkuinen syntyy. Onko kellään kokemusta Phil&Teds kärryistä? Liikkeessä haukuttiin niitä, että kaatuvat helposti ja ovat kylmät. Huhuilisin nyt todellisia käyttökokemuksia?
Oma kokemus käytetyistä vaunuista: ostetiin kimpassa siskon kanssa Brion käytetyt vaunut yhteisiksi esikoisille (hän hoiti heitä). Olivat päällepäin oikein hyvät. Parin viikon päästä renkaan joku laakeri meni rikki, eikä rengas siis pysynyt paikoillaan. Soitettiin myyjälle, että onko näin ollut ennen ja sanoi, tietysti että ei. No minkäs teet? Miehet yritti korjata ja hankkia varaosia, mutta kappas vaan vaununvalmistajat vaihtaakin osien kokoa tiuhaan, eikä varaosia saati uusia renkaita ollut enää saatavilla (vaunut oli muutaman vuoden vanhat). Jäi siis korjaamatta, kun ei kätevät miehet pystynee millään ilveellä ilman varaosia korjaamaan. Etttä näinkin siis voi käydä.
Jondis: kiitos oikaisusta siitä Popista, en ainakaan tiedä että täällä Pirkanmaalla olisi tuota tarkoittamaasi liikettä.
terkuin
äiti04ja07, rv 13+6
Siis tuo sukupuoli. Halusin sen tällä kertaa tietää. Normaalisti olen ollut sitä mieltä että selviää sitten synnytyksessä. Mutta nyt kaikkien vastoin käymisten jälkeen halusin vaan tietää ja nyt se on sitten tiedossa. En olisi kyllä halunnut tietää jos en olisi 100% vastausta saanut, mutta kun on kromosomeista tutkittu niin eipä taida erehtymisen mahdollisuutta paljon olla :) ellei tutkija ole sitten erehtynyt pahemman kerran :(
Itse en lähtisi tavallisessa 2d ultrassa sukupuolta kysymään. Ainakin 2 tuttavaa ovat sen perusteella odottaneet kovasti tyttöä, mutta tulleet sitten pojan kanssa sairaalasta kotiin. 3 ja 4d ultrissa onkin sitten homma ihan erikseen, kun niissä ei taida myöskään arvailujen varaan jäädä.. Itse en vaan raaski moisesta maksaa, hirmuinen pihi kun olen. Mielummin ostan sitten vauvalle jotain kivaa.
Vaunut ostin jo silloin ekalla kerralla sillä ajatuksella että sopivat sitten kummalle vaan, ja niillä samoilla mennään edellee. Taitavat olla vuoden 06 Brion Combi yhdistelmät. Niissä on heittoaisa ja suhteellisen tilava vaunukoppa ja tukevat ilmakumipyörät. Rattaitten kuomussa on kiva ikkuna, eli lumi- tai vesisateella voi heittää koko kuomun ratteiden yli ja lapsi voi katsella menoa ikkunasta.
Palaan vielä hetkeksi tuohon äitiyspakkaus-asiaan. Omalla äidilläni oli sellainen tapa että hän otti jokaiselle meistä tuon äitiyspakkauksen ja säästi sen (meitä on 5 ja ikäeroa joka välissä 6-7 vuotta, viimeiset olivat kaksoset) Nyt sitten jokainen saa oman äitiyspakkauksensa omalle vauvalle. Itse olen ajatellut tehdä samoin. Minusta ainakin oli kiva kun sai omalle vauvalle pukea samaisen potkupuvun jossa itse on pienenä vauvana ihmetellyt tätä maailmaa :)
Mutta takaisin töiden pariin!!
Pihlis + Neppis 12+4
Olen syyskuisissa kirjoitellut. Mutta tänään toisesa ultrassa saatiin varmuus viikoista ja la ois 30.8. Katsoin pikaisesti että täällä on jonkinverran enemmän samanikäisiä ja ensimmäistä odottavia.. niin voisi olla kivempi kuulua oikeaan pinoon.
Mag-gie Jyväskylä / Nokia 25v Rv 11+5
En olekaan moneen päivään päässyt kirjoittelemaan :)
Uusille tervetuloa!
Pihlajankukalla oli mahtavia uutisia! Ihanaa, että kaikki on kunnossa tulokkaalla! :)
Sukupuolen selvittämisestä on ollut puhetta. Me ei oteta etukäteen selvää, tulee sitten yllätyksenä synnytyksessä. Esikoisesta olisin halunnut tietää, mutta mies pani kovasti vastaan. Taivuin siihen, ja olihan se ihan hyvä ratkaisu. Tyttö tuli, ja jotenkin olin sen aavistanutkin jo ennen synnytystä. Jostain syystä tyttöä ajattelen nytkin, vaikka eihän sillä väliä ole kumpi sieltä pullahtaa. On vaan vaikeaa ajatella itseään pojan äitinä. Ihan hassua!
Se on kyllä harmi, että kivoja unisex vaatteita on suht vaikeata löytää. No eipä tule shopattua liikaa vauvalle, kun ei voi olla varma, että kumpi sieltä tulee :)
Minäkin tiedän yhden tositarinan lähipiiristä, että normaalissa (2d?)-ultrassa on veikattu sukupuoli väärin. Oli sitten mennyt lastenhuoneen maalit jne. uusiksi :)
Hankin esikoiselle käytetyt vaunut ja se on ollut asia, mikä on harmittanut. Kaiken maailman vikaa alkoi löytyä melkein heti, sellaistakin, mistä ei ollut mitään puhetta. Noita vaunuja onkin käytetty lähinnä kotipiirissä. Reissuissa jne. olen käyttänyt uutena ostettuja matkarattaita.
Nyt on tiedossa uusien vaunujen hankinta, ja todennäköisesti kaksostenrattaat pitää hankkia, kun esikoinen on toisen syntyessä alle 2v. Jos vaan kenellä on tietoa hyvistä merkeistä ja muutenkin antaa vinkkejä kaksostenrattaiden hankinnassa, niin kaikki tieto otetaan vastaan! Pitäisi nyt pohtia tarkkaan, että ostaisiko uudet vai käytetyt. Yksi huono kokemus on jo käytettyjen hankinnasta.. Muuten kyllä suosin kierrättämistä kaikissa tarvikkeissa, mutta kyllä niiden toimia pitää!
Joku mainitsi ne Phil&Teds tms. rattaat, mutta itselle jo koko merkki on ihan tuntematon. Pitäisi joku päivä ruveta vertailemaan merkkejä ja malleja.
Mutta jos käytettyjä hankkii, niin huuto.net on myös yksi kanava ja kannattaa kysellä työpaikalla jne. Usein puskaradio auttaa.
Joku oli kärsinyt iskiasvaivoista. Sama vika täällä! Ihan kamala puukonisku tuntuu tuolla yläpakarassa, ja heijastuu jalkaan asti. Pahinta on se aika, kun käy levolle. Päivän pystyy kyllä olemaan, kun on liikkeellä.
Noloa, kun nämä nimimerkit ei nyt pysy mielessä.. Jollakulla oli jo paikat auki tai pehmenneet? Kävin itse alkuviikosta nla-lääkärissä ja paikat oli kiinni. Itselläni on samanikäinen esikoinen kuin sinulla. En tiedä sitten, että miten tuo vaikuttaa jatkossa? Eikö lääkäri sanonut siitä mitään?
Nyt esikko huutelee pinniksessään, pitää lähteä hakemaan ennenkuin menee hermo pienellä :)
Penne ja pieni 13+ risat
Ihan alkuun uusimmat ilonaiheet täältä suunnalta... Sain juuri kuulla, että eräs tuttavani odottaa myös ja laskettu aika on sama kuin mulla!! Aivan uskomatonta ja käsittämättömän hienoa. :) On sitten todellinen vertaistuki aina lähellä.
Vauvan sukupuolta emme halua selville ennen synnytystä. Mun mielestä se on tosi hienoa odottaa jotain ylläriä vielä siinä tuskan keskelläkin, sillä sehän ei ole ylläri, että ihminen sieltä syntyy. ;) Enkä aikoisi missään tapauksessa mitään pinkkiä hankkia kuitenkaan, vaikka etukäteen sanottais että tyttö tulee.
Vaunuasiaa oon pohtinut ja jo mielessäni päättänyt, että joka tapauksessa uudet hankitaan. Esikoisen kanssa kymmenen vuotta sitten ei ollut varaa mihinkään (oli eri mieskin silloin) ja nyt tuntuu siltä, että on pakko saada edes sellainen ylellisyys kerran elämässään kuin uudet lastenvaunut. Oon haaveillut hankkivani Saksasta netin kautta Quinnyn Freestyle 3XL vaunut. Nehän muuntuu kätevästi pelkiksi rattaiksi, jos ostaa erikseen vaunuosan. Siis ensin käytetään vaunuosaa ja sit se veks ja tilalle ratasosa, jossa istuin on alempana ja on muutenkin kevyempi versio kuin normaaliyhdistelimissä, joissa lapsi istuu isompanakin korkealla. Ja noissa on kolme pyörää, joista etupyörä pyörii ympäri mutta on myös lukittavissa. Tietoa oon hankkinut netistä ja yhdet olen nähnyt ihan livenäkin. Katotaan nyt sitten mihin todellisuudessa päädytään...
Ihanaa kun on perjantai ja pian alkaa viikonloppu... Esikoisella alkaa myös hiihtoloma ja hän menee alkuviikoksi isälleen ja ens viikon lopulla on mullakin pari lomapäivää. Oon suunnitellut sinne uimista ja hiihtämistä. Toivottavasti talvi pysyy edelleen eikä katoa ennen sitä mihinkään.
Koko viikon oon aika ajoin tuntenu semmosta nyppimistä tai värinää... kai se on se vauva, joka siellä sitten liikuskelee. Tulisi nyt nopeesti selkeämmiksi nuo tuntemukset niin ei tarttis niin kovasti arvailla, että onko se sitä vai ei...
Hyvää viikonloppua kaikille meille leijonanemoille! :)
Ritu rv 15+5
Mag-gielle ensin, nostin sen esittelypinon joten jatkoksi vain :) ja tervetuloa joukkoon tummaan!! tai kummaan... :D
Minäkin kovasti odotan niitä vauvelin liikkeitä tuntuvaksi, välillä on illalla nukkumaan mennessä tuntunut olevinaan jotain samanlaista kuin Ritu sanoi, nyppimistä tai värinää, ja sehän pistää vain lisää seuraamaan että joko ne liikkeet tuntuisi!! Samoin odotan sitä että se ihana vauvamaha tulisi näkyviin, tämä pömppö ei oo yhtään kiva. Näyttää vaan siltä että makkaraa on makkaran päälle päässyt kertymään :P
Millonkas se Kelan äitiyspakkaus pitikään hakea... ei varmaan vielä pitkään aikaan. Viimeksi mulla kävi niin että siinä paketissa oli se ruokalappu, joka sisälsi liikaa formaldehydiä, ja pakettien jako pistettiin stoppiin. Niin sitten sain tosissaan odotella että millon sen pakkauksen saa! Ei varmaan ollut kuin joku kuukausi ennen laskettua aikaa, kun vihdoin paketin kotiini sain. Mulla oli silloin LA 30.1. ja olin ihan viimeinen tammimamma, joka äitiyspakkauksen lopulta sai. Nyt ajattelin hakeakin pakettia ajoissa, mutta niin että saisi kuitenkin sen uuden eikä vuoden 2008 mallia :)
Eipä tänne muuten ihmeitä, aloitin maanantaina työt ja tyttö hoidon, mukavasti on eka viikko näillä rutiineilla lähtenyt käyntiin.
Mukavaa viikonloppua kaikille!!
Tolleroinen rv 14+0
Saaliksi sain hyvin istuvat äippä farkut Stokmannilta. Oli kanta-asiakas tarjouksessa. H&M:ltä osti pari paitaa.
Hyvän ystävän (jolla LA heinäkuussa) kanssa käytiin vaunuja katselemassa ja vertailemassa."Kokeneempana" vaunuilijana yritin parhaani mukaan selitellä eroja erilaisten vaunujen suhteen yms..Loppujen lopuksi ystäväni tykästyi yksiin Brion vaunuihin. Kiva kun "masennus" muuttui iloksi kun löytyi jotain mistä pitää.
Nyt väsyttää, joten taidan painella nukkumaan.
Rv 15+1
En olekaan tällä vkolla ehtinyt ollenkaan käydä edes lukemassa - jotenkin on ollut niin härdelliä.
Tällä vkolla oli neuvolalääkäri ekaa kertaa. Ihan OK meni, eikä mitään ihmeellistä ollut. Sydänäänet vain viuhahti, eikä niitä sitten enää löydetty uudestaan, mutta niin käy kuulemma usein silloin kun vauveli on vielä pieni.
No, en nyttenkään ehdi sen kummemmin kirjoitella, mutta palaan taas paremmalla ajalla. :x
Enpä muista olenko jo kirjoitellu tänne mutta lukenu olen kunhan olen ehtinyt.
Hassua tosiaan että kun on toisen kerran odottamassa ni luulis että tietäis jo miltä pitäs tuntua jne. mut kyllä nyt on niin erinlaista kun ekasta ei pahemmin ollu raskausoireita ja nyt sitte senkin edestä. Ihan kuin ois ekaa kertaa tässä tilassa.
Tossa kans mietin että koska niitä äippä vaatteita oikein vois kaivaa kaapista ja ruveta käyttämää. Kun en muista koska ekan kanssa niitä rupesin käyttelee. Muuten menee aika kivasti tavis vaatteet mutta kun iskee hirvee turvotu(lähes joka päivä viimeistään iltapäivällä) ni sitte väljät housut on kivat. Järkky ummetuskaan ei tilannetta paranna.
En myöskään muista et olisin juurikaan mitään ruoka-aineita/ruokia joutunu välttelemään mut nyt tuntuu et vähän kaikkia.
Jaahas,taas täytyy mennä.
SurinaS 15+2
Meillä pienempi on ollut vähän kipeä, vähän lämpöä ja sylittelyntarve on ollut siis suuri. Oltiin silti käymässä Astamessuilla, kun liput oli ja vielä muutama juttu valitsematta uuteen kotiin. Laitoin lähtiessä mammahousut ja mammapaidan ja kysyin mieheltä huomaako raskauden. Sanoi, että selvästi huomas ja kyllä sen jo näkeekin, vaikka kumpu vielä suhteellisen pieni onkin. Mammahousut vaan oikein korostaa oikeaa kohtaa! Sitten iski epävarmuus ja vedin päälle ison villatakin. Pidän muiden vauvamasuista, mutta jostain syystä oma ujostuttaa vieläkin vaikka siis kolmas tulossa. En tiedä miksi, en vain jostain syystä haluaisi, että vieraammat tutut vielä huomaa jos sattumalta tavataan. Oikein itseäkin kummastuttaa!
Tolleroinen: mäkin mietin, että onko esittelypinoa, kiva siis että on niin voi "tutustua" tarkemmin myös muihin elokuisiin. Täytyy mennä myös itse se etsimään :D
Mullakin on ummetusta. Tuntuu että nää oireet vaan lisääntyy raskauksien myötä, kaikkea siis löytyy. Tarvii varmaan mennä apteekkiin, kun Levolac ei oikein tunnu mulle sopivan. Mä itse siis täytän tänä vuonna 29.
Mun pikkusiskon laskettu aika oli jo viikko sitten eli nyt on 41+0. Mua jännittää hänen puolestaan, mutta hänelle ei enää saa edes soittaa. Muistan kyllä kun itseäkin harmittaa loppuaikana "uteliaat kysymykset", mutta olis niin kiva kuulla oireista.
terkuin
äiti04ja07, rv 14+0
osallistumpas minäkin tähän yleiseen keskusteluun sukupuolesta ja vaunuista. Minä haluaisin tietää vauvan sukupuolen. Ihana sitten ostella vähän pojan tai tytön väristä, vaikka en varmasti aijo pukea tyttöä täysin vaaleanpunaiseen tai poikaa siniseen. Miehen kanssa ei olla tästä asiasta vielä juteltu, ehkä sitten lähempänä seuraavaa ultraa joka onkin vasta 9.4. (kauhean pitkä aika). Jännä muuten kun jotku on jo 16. raskausviikolla ja itse vasta 13. Tuntuu, että muut on jo niin pitkällä....
Vaunuja olen jo netissä katsellut eri malleja. Siskolla olisi emmaljungan yhdistelmät, lähes uudet, mutta tarvii niitä vielä itse ja istuin osaa vielä pitkäänkin niin, ehkä ostamme sitten uudet tai käytettynä jostain. On vaan niin kamalan hintasia, että luulen, että meillä ei varaa kovin kalliisiin ole. Mutta se onkin sitten ajankohtaisempaa vasta kesämmällä.
Hyvää loppuviikkoa kaikille.
Eve rv 12+1