Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

$$$$HEINIKSET PERJANTAI$$$$

27.07.2007 |

Tässä uutta pinoa ku ei sattunu silmään alotettua. Koitan myös linkittää eilisen, suapa nähä kui käy. Ei paljoa enää tekstiä tule heiniksiltä pinkkoihin, oisivatko hakureissuilla ja vauvojen hoidossa =)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10859117&p=2&tm…

TÄÄLLÄ SIIS EDELLEEN HYVÄSSÄ JA YHESSÄ KASASSA, BLAAH!

-Annemari ja minimutti 40+3

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin näköjään samaan aikaan linjoilla ja samaa asiaa ihmettelemässä. No on sentä joku toinenkin vielä linjoilla.

Itse en edes yrittänyt linkkiä laitaa kun en varmaan edes osaisi...

Vaavastatotta rv 39+3

Vierailija
2/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hauska juttu ku samaan aikaan pinoa pukattu. En ees kyllä tiiä toimiiko tuo linkki, mutta ompahan malliksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleenkään ei suuresti tuskastuta odotus, mutta kieltämättä alkaa olo olla sellainen, että voisihan sitä jo nyyttiäkin kanniskella. Toisaalta mua pelottaa ihmeen paljon synnytys nyt yhtäkkiä, tähän asti en oo koko asiaa oikein edes ajatellut ja ajatellut että menee niinku menee ja otetaan vastaan mitä tulee. Nyt kun on ollut pari tuntuvaa supistusta, on tullut melkein hysteerinen pelko päälle. Luulen, että johtuu osin ihan muista syistä kuin suoranaisesta kivunpelosta. Mullahan isä kuoli 3 kk sitten, ja suruaika edelleen meneillää. Pelottaa jos suru tulee vahvempana synnytyksen jälkeen. Ja myös pelottaa osaanko antaa vauvalle sen huomion ja rakkauden, mitä tarvitsisi antaa, kun itsekin olen rikkinäinen. Vauvat kuitenkin huomaavat yllättävän pienenä, jos hoito on vain mekaanista tarpeiden tyydytystä, vailla todellista tunnetta.

No, pitää vaan koittaa jaksaa ja olla kaikesta huilimatta positiivisella mielellä. Toivottavasti kaikki menee hyvin..

Kaunis päivä on luvassa, jospa lähtisin ulkoilemaan..

Puikui 39+3

Vierailija
4/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka aamu neidin aamuruokailun jälkeen ja omaa ensimmäistä :) aamupalaani syödessäni lukemassa heiniksien kuulumiset.

beebebeebellä todella pikkuruinen tyttö! Omalla oli 3500g lähtöpainoa eikä mikään valtavan kokoinen tuokaan... beebebeeben tyttö on kyllä todella siro! :)

Neuvolakäynnin kuulumiset laittelin vauvat puolelle...

Tsemppiä loppuodotukseen! :o)

Vierailija
5/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hokasin just että mulla ei oo enää elämää ollenkaan. Tollotan ihan koko ajan tässä koneella.

Tuli semmonen mieleen vain että joko MILLASTE on synnyttänyt vaiko vielä koossa olet? Meillä oli muistaakseni samana päivänä laskettuaika eli tiistaina.

-Annemari 40+3-

Vierailija
6/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillekin syntyi tyttö 25.7. rv 39+6.. Paino komeat 3970g ja pituus 52cm. Kaikki on mennyt oikein hyvin ja veljetkin ovat ottaneet pikkusiskon ilolla vastaan.. :)

Mullahan oli paikat jo hyvin kypsyneet (auki 3-4cm) pari viikkoa, ja sunnuntaina käytiinkin jo näytillä synnärillä, mutta päätin vielä lähteä kotiin, kun supistukset olivat niin epäsäännöllisiä. Maanantaina olin kaupungilla 7 tuntia ja sen päätteeksi kävin vyöhyketerapeutilla " vauhdituksessa" ja siitä tasan 24h alkoi supistelemaan säännöllisesti 3-5min välein ja sairaalassa ehdittiin olla muutama tunti ennen neidon syntymistä. Nopea ja rajuhko synnytys, mutta palkinto mitä parhain!!

Tsemppiä kaikille viimemetriläisille!! Hyvää (=parasta) kannattaa odottaa!! :)

M & tyttö 2pv

Vierailija
7/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo luopunut toivosta saada heinäkuussa vaavin. supistuksia ei tule nimeksikään. Huonolla tuurilla menee vielä 3vk :-S

Mua vähän pelottaa tuo synnytys. Oli aika jännä lukea tuosta ilokaasusta. esikoisen kanssa sain sitä, mutta ihan lopussa eivät enää antaneet vaikka pyysin. Sain vain happea. Ja silti mielikuvat synnytyksestä ovat vain kamala kipu. Tietty mulla repes paikatkin, et se sattui kanssa. ja taisin saada epiduraalin vähän myöhään, kätilö kun koko ajan vaan sanoi, ettei mua satu mikään. sit kun seuraavan kerran katsoi tilannetta, niin olikin avautunut tosi paljon ja lääkäri piti kotoota kutsua se epiduraali antamaan.

Tänään oli neuvola. Ei mitään uutta. Mulla oli lasten puolen terkkari. En muista milloin olis viimeksi ollut äitiyspuolen terkkari, joka olis ollut kokeneempi.

Vähän ärsyttää kun eri ihmiset mittailee etc. Viimeksi oli sf-mitta 29,5 ja nyt 31. ihan riippuu kuka mittaa.

mä nukun ihan sairaan huonosti. Nykyään herään tunnin välein. Viime yönä nousin ennen klo 5 ylös. Onneksi sit myöhemmin nukahdin vielä tunniksi.

oasis 39+2 (tai 40+0)

Vierailija
8/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöllä...heti aamulla ne loppui. Mutta esikoisesta ei mulla ollut ainoatakaan supistusta ennen kun olin sairaalassa synnyttämässä. lapsivedet meni sängyssä illalla yhentoista aik. ja supparit alkoi yöllä kahentoista aikaan sairaalassa käyrillä. Tyttö syntyi sitten 7.43 aamulla.

Mutta tämä pikkuherra mun masussa tuntuu viihtyvän ja ihan oikeasti uskon että pitkälle ensiviikolle mennään.

Nyt olisi pakko keksiä viikonlopuksi ohjelmaa. Hermo menee koko perheellä kökkiessä kotona...

J.E.P 40+6

Vierailija
9/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sain pitkästä aikaa vapaapäivän lastenhoidosta. Tai ainakin puolikkaan, mies lähti taas maalaamaan taloa. Miehet olivat tänään korkeasaaressa.

Aamusella kävin pienellä kävelyllä, venyttelin ja saunoin. Sitten hieman murua rinnan alle ja akupunktioon. Taas eri " hoitaja" , sanoi olevansa hieman varovainen, kun olen raskaana. Minä en ihan ymmärtänyt, kyllä näillä viikoilla saa jo käynnistyäkin. Hoidon jälkeen kävin hieman kaupoilla ja syömässä, supistelikin vähän tiuhempaan. Nyt sitten kotiin tullessa ei taas mitään, ei lähde ei. Ajattelinkin ottaa nyt hieman enemmän levon kannalta, rasitukset ei ainakaan ole käynnistäneet, joten kokeillaan levolla.

Ens viikolla olis anoppi tulossa auttelemaan, joten jos viikonloppuna saisi jotain aikaiseksi, niin hyvä olis. Tosin luulen, että turha toivo, tiukassa on meidän pieni.

Viimeisille vielä voimia loppuodotukseen ja synnytykseen sekä paljon suppareita. Kohta mekin mennään nyyttejä hakemaan.

Helpa ja Sissi 40+1

Vierailija
10/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikot täyttyy. Tänään tasan 41 viikkoa ja tuntuu siltä, että vauvasta ei tulekaan heinäkuinen vaan elokuun lapsi. Vahva äidin tuntemus...

Oasis: Minä nukun myös huonosti. Alkuyö menee kivasti n. 3-4 tuntia, mutta sitten herään vessassa käymään ja sen jälkeen en saa unta. Lonkat on todella kipeät ja paikallaan on vaikeaa olla. Olisiko jollain jotain vinkkiä tähän lonkkakipuun?

Tänään olin 4 tuntia ostoksilla. Vauvalle ostin mm. hug a bub kantoliinan ja esikoiselle välikausihaalarin alesta. Voi, kun tuosta shoppailusta olisi jotain hyötyä muutenkin! Jos vaikka pääsisi huomenna synnyttämään!

Miehen kesäloma loppuu nyt sunnuntaina ja hänen on pakko mennä maanantaina töihin ellei vauva nyt sitten synny viikonlopun aikana. Hirvittää vähän, että kuinka jaksan tuon 2v3kk neidin kanssa.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Leppis rv 41

Vierailija
11/11 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustailija täällä kärsii myös kovista lonkka- ja reisikivuista öisin. Kylkeä täytyy kääntää (ja sehän helppoa onkin;) monen monta kertaa yössä. Itse olen käyttänyt jo muutaman viikon ajan Panadolia 1g nukkumaan mennessä ja nyt parina viime yönä olen joutunut ottamaan vielä 500mg aamuyöllä, että saan nukuttua edes jotenkuten. Selällään nukkuminen olisi ihanaa vaihtelua, mutta se vasta epämiellyttävä asento onkin tämän mahan kanssa. Hetken aikaa selällään nukkuminen onnistuu niin, että laitan imetystyynyn (aika muhkea sellainen) takareisin alle.

Toivottavasti päästään pian synnyttämään, koska kahdesta aiemmasta raskaudesta viisastuneena tiedän, että lonkkakivut hellittää melko nopeasti synnytyksen jälkeen ja voi taas nukkua yöt ilman kipuja. Tsemppiä!!

Minä vain rv 41+0