Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*~*~* ELOKUUN LEIJONANPENNUT viikkoon 7 *~*~*

09.02.2009 |

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Tässä viime viikon turinat. Katselin, ettei uutta pinoa ole vielä avattu.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne mitään uutta kuulu. Lenkillä ollessa huomasin, että tuolla alaosastolla naksuu ja paukkuu ihan kamalasti. Ne asiat ja oireet, mitä tuli esikoisen kanssa joskus rv 20+ alkaa näköjään olla todellisuutta tässä toisessa raskaudessa jo heti alussa..

Äiti 04 ja 07, älä hätäile sitä juustojen syöntiä. Itse tulee usein ensin syötyä ja sitten vasta mietittyä, että olikohan tuo nyt ihan ok. Ymmärrän kyllä huolen. Pahimpia listerialoukkuja taitaa olla kaikki tyhjiöpakatut kalat jne. Niistä kannattaa pysyä erossa.

Penne ja pieni rv 12+4

Vierailija
2/43 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkään ei mitään erikoista toistaiseksi. Tänään tein hyökkäyksen H&M:ään tarkoituksena kokeilla KAIKKIA äitiyshousuja. Hiki päässä niitä kokeilin ja kaikki oli ällöttävän pohkeenmyötäisiä vaikka olivatkin muka suorat lahkeet. :( Enää en ikinä kokeile kyseisen liikkeen housuja. Olis se pitäny jo etukäteen arvata, ettei ne sovi, koska en oo ennenkään sieltä ihan normihousujakaan löytänyt.

Nyt sit tein taas tilauksen yhteen nettikauppaan. Valmiiksi jo harmittaa, jos joutuu lähettämään takaisin tavaraa. Mutta pakko on yrittää, sillä töissä on tukalaa istua tavallisilla farkuilla ja tässä on tätä työrupeamaa vielä koko kevät! Enhän mä voi collegehousuillakaan töihin tulla! Enkä vielä ruveta mekkoja käyttämään!

Anteeks tämä purkaus, mutta pakko vähän antaa kiehua yli välillä. Ettei tarvi kotona miehelle enää pauhata. ;)

Viikonloppuna oli appiukon synttärit ja ajattelin, että joku huomais mun tilani, kun mulla oli vartalonmyötäinen mekko. Kukaan ei huomannu mitään!!! Mieskin sanoi, että näytän kyllä ihan samanlaiselta kuin ennenkin. Jännää, että itselläkin tuo vauvamasu tuntuu vain istuessa, mutta seistessä näyttää peilistäkin ihan tavalliselta.

Kovasti odottelen, että milloin alkaa tuntua kuplintaa... jotain olin jo eilen tuntevinani, mutta toisaalta mulla on valtavasti ilmaa vatsassa joka siellä menee edestakaisin, joten en viitsi kauheesti miehellekään mainostaa, että tunnen jotain, kun en kerran ole varma. Ihanaa odottaa sitä, että vauva alkaa oikeesti tuntumaan.

Vauvanutun teko oli jäissä viikonloppuna, kun mulla oli hartiat jumissa ja päätä särki. Mies ei antanu tarttua kutimiin. ;) Onneksi hieroi oikein kunnolla, joten ehkä jo tänään saan jatkettua... etukappale on ihan viittä vaille valmis. :)

Ritu rv 15+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippis kaikille!

Viime viikolla en ehtinykään kirjotella tänne, oli koko aika jotain ohjelmaa.. Muuten kuuluu ihan hyvää, mutta viikko sitten alkoi "kummalliset" ja aika kivuliaat masu kivut iha alavatsassa. Sitä kipua on vaikee selittää. Soittelin sitten ihan hädässä neuvolaan, sanoi että voi olla kohdun kasvu/venymiskipuja. mutta sanoi, että täytyy tarkkailla tilannetta jos kivut jatkuvat. Nooh, viikonloppuna sitten oli lauantaina koko päivän nämä kivut. Tänää soitin taas neuvolaan. Passitti minut labraan huomenna pissanäytettä ja alakerran näytettä antamaan. Myös vatsa kipu voi johtua jostain tulehduksesta, joten jos siellä jotai on niin se pitäisi sitten hoitaa.

Tuntuu, että ei pysty olemaan hetkeäkään miettimättä kaikenlaisia juttuja... mielikuvitus kun lähtee heti laukkaamaan, kun jotain "outoa" ilmenee. Neuvolatädin puheista päätellen ei ole kyse mistään vakavasta. Onko muilla ollut mitään kipuja alavatsassa?

Tämmöistä tänään...

jondis rv 14+6

Vierailija
4/43 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jondis: onko kipusi viiltelevää, sellaista repivää kipua? Mulla ainakin sellaista on ollut kaikissa raskauksissa juuri alavatsassa. Esim. kun sängyssä kääntää nopeasti kylkeä tai tekee äkkinäisen liikkeen sattuu, sitten kipu voi vähän aikaa vaivata. Jos kipu siis kyseisen laista, voisi olla kyseessä juuri kohdun kasvusta johtuva kipu, mulla ainakin niinkun molemmin puolin kohtua eli sivuilla. Hyvähän sitä on tietysti selvittää myös labrassa, saa sitten ainakin itse jonkinlaista vastausta asiaan:)

Mulla närästys vaivaa lähes kokoajan. Tai siis nyt kuvittelen että on sitä. Koko ajan paha maku suussa ja nyt on ruvennut tulemaan myös sellaisia pahoja röyhtäisyjä. Mulla ei ole närästyslääkkeistä mitään kokemusta, pitäsi varmaan tutustua aiheeseen.

Onko teillä muilla vaikeuksia niellä raskaana ollessa pillereitä? Mä yökkään itse melkein aina kun yritän ottaa edes raskausajan vitamiineja eli vaikeeta on. Ennen raskauttakin oli joskus vaikkeeta, mutta nyt rupeaa yökkäyttämään jo kun edes laittaa pillerin suuhun.

Eipä tässä muuta kuin lasten kanssa ulkoilemaan vielä pikkukakkosen jälkeen. Oli muuten tosi hieno ja aurinkoinen päivä tänään.

Äiti04ja07, rv 13+2

Vierailija
5/43 |
09.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon inhottavin päivä on kohta ohi...hih! Mutta tosiaan ilma on ollut ihana, viel ku ois päässyt nauttimaan siitä. Töissä joutuu vaan katselemaan ikkunasta ulos ja haaveilla.

äiti04ja07: Se kipu on sellasta jännää, todennäkösesti se just on kohdun tienoilla. Ensimmäinen raskaus kun on kyseessä niin kaikki tuntuu oudolta ja laittaa mielikuvituksen koville. Kipu ei tunnu koko aikaa, mutta sit kun tuntuu niin ei tee mieli liikkua. Luulen kyl kans et kyse on niistä "kasvukivuista". Kaikki pitää ottaa varman päälle ja mennä huomenna labraan. :D

Ja niistä tablettien nielemis jutuista... Mulle ne tuottaa tuskaa välillä. Just ne raskausajan vitamiinit lentää usein kaaressa ulos. Yökkis fiilis kyl tulee lähes joka päivä. Ja tosiaan pelkkä ajatus saa tabletit lentämään ulos. Rautatabletit menee joten kuten alas kun ne liukuu paremmin. :) Ilmeisesti vaan joutuu tottumaan siihen et noit tablettei popsitaan vielä jonkin aikaa. Koitetaan vaan olla reippaita!

Nyt sitten sohvalle kattomaan telkkuu ja unten maille...

Vierailija
6/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu että vielä tulee uusia kirjoittelijoita mukaan, toisten kokemuksia ja ajatuksia on mukava lukea :).

Meille ei kuulu fyysisesti sen kummempia, olo on todella hyvä eikä mahakaan juuri ole kasvanut. Varsinkin iltaisin kyllä turvottaa, mutta muuten ei kyllä vielä näy. Omat housut menee loistavasti päälle, ei ongelmia. Onko muilla samanlaista turvotusongelmaa, että kun lähtee lenkille niin vatsa paisuu ihan tolkuttomasti? Itse kun olen tykännyt käydä hölkkäilemässä niin se on kyllä nyt tyystin jäänyt, koska kävellenkin turvotusta/ilmaa tulee jo niin paljon että olo muuttuu tukalaksi. Mutta esim. eilen spinnissä vastaavaa ongelmaa ei ollut ollenkaan. Kummallilsta, enkä ole huomannut ero onko vatsa täysi vai tyhjä vai kenties jotakin siltä väliltä.

Hiukan stressiä ollut tässä, koska olemme muutaman kuukauden sisällä ottamassa miehen kotitilan haltuumme, eikä tuo prosessi nyt ihan kivuttomasti kuitenkaan suju. Appivanhemmat saavat mut välillä hermoromahduksen partaalle, ja hormonit vaan lisäävät vettä myllyyn... No, kaipa tästäkin hengissä selvitään.

Ei tämän ihmeempää raportointia täällä, mukavaa viikkoa kaikille!

Auringonkukka, rv 13+0 (jei, taas vaihtui viikko!)

Vierailija
7/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin oksettaa vieläkin melkein päivittäin, iltaisin pahinta. Siis niin voimakasta usein kun menee nukkumaan, että ei tiedä lähtiskö vessaan vai olisko vaan ihan hiljaa paikallaan. No positiivisesti ajatellen on tää jo silti helpottanut ja kyllä tän kestää kun tietää mitä on tulossa palkinnoksi. Ja tää on meidän viimeinen lapsi. Miehelle olisi jo riittänyt kaksikin, mutta mulla oli niin vahva tunne, että vielä kolmas olis ihana:)

Ulkona näyttää ihanalta, mutta tässä just lasten kanssa arvotaan lähdettäiskö shoppailemaan Ideaparkkiin. Mitään ei varsinaisesti tarvita, mutta on se kiva syömässä ja kahvillakin aina välillä piipahtaa. Käytiin ennen raskautta Ideaparkissa noin kerran viikossa ihan vaan kiertelemässä, mutta nyt on pahoinvoinnin vuoksi ollut taukoa, kun ei oikein ole huvittanut kotoa nokkaa pistää ulos. Nyt voisi jo lähteäkin...

Mulla on kolmas neuvola 23.2. eli muutaman viikon päästä vasta. Sitä odotellessa...no eihän siellä kyllä oikeastaan vielä mitään tehdä mutta kuitenkin.

Ja eikun kaikki mammat hymyä huuleen ja ainakin jossain vaiheessa ulkoilemaan, se piristää!

Äiti04ja07, rv 13+3

Vierailija
8/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen vihdoin sain odottamani puhelun sikiötutkimuksista... Ja kaikki on kunnossa ja meille tulee ensi sykysynä terve vauva, kunhan kaikki muu menee niin kuin pitää. Pääsemme sitten järjestämään ristiäisiä, eikä hautajaisia niin kuin viimeksi. Nyt kun tietää että masussa on kaikki hyvin olen uskaltanut ilmoittaa kesälomista ja äitiysloman alkamisesta siihen perään. Joten juhannukseen asti pitäisi vielä jaksaa hommia paiskia.

Mulla on pahoinvointi hellittänyt lähes kokonaan, ainoastaan jonkun tietyn ruuan ajatuskin saa pahanolon valloilleen. Väsymys sitä vastoin ei hellitä millään ja sen seuraksi olen saanut nenäverenvuodon. Pitäisi rautaa hakea, mutta aina kun olen apteekin kulmilla en vaan muista asiaa. Neuvolassa sanottiin jo pari viikkoa sitten että pitäisi ottaa lisärautaa.. ups

Meilläkin oli tänä aamuna keskustelut lasten määrästä ja mies sanoi että kyllä riittää. Kaksihan noita jo nyt on, mutta toinen vaan on päässyt kotiin. Kyllä itse ainakin haluaisin kolme, siis tässä tapauksessa ainakin 4 lasta. Mutta keskustellaan siitä sitten muutaman vuoden päästä taas lisää..

Mutta nyt taidan tästä painua lounastauolle.. alkaakin sen jälkeen sitten mukavasti väsyttää..

Pihlis + Neppis 12+1

Vierailija
9/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoonasti onnea Pihlikselle loistavista uutisista!!!! :D Ihanaa!

Tänne ei kuulu mitään kummempaa. Maha on semmoinen mukava pieni pallo jo aamuisin, iltaa kohden turvotus menee aina ihan tolkuttomaksi. Kovasti olisin jo äitiyshousujen tarpeessa, ei vaan ole ollu aikaa lähteä sellaisia metsästämään. Onneks meillä on töissä työvaatteet erikseen, voi aina valita kaapista isompaa kokoa tarpeen mukaan ja pystyy kulkemaan työmatkat verkkareissa ;) Mä oon kyllä todella järkyttyny tästä mahan kasvamisesta. Viikkoja on vasta 14+6 (tai ultran mukaan 15+4), ja musta todellakin näkee että odotan vauvaa... Mä en vaan ymmärrä. Paino ei ole kuitenkaan noussu yhtään ja viimeksi maha alkoi näkymään siinä puolivälin paikkeilla.

Pahoinvointi on onneksi pysynyt poissa :) Jos istuu pitkään autossa niin alkaa oksettamaan,mutta se menee ohi kun pääsee taas raittiiseen ulkoilmaan. Sikäli mikäli löytää sitä raitista ulkoilmaa ;P Mä olen nyt ollu sen kymmenen viikkoa ilman tupakkaa, ja voi rutto kuin mua ällöttää se joka paikassa leijaileva tupakansavu! Tuntuu että joka kerta kun menee kaupan ovista sisään saa pidättää hengitystään ja juosta savuverhon läpi... Tai jos joku kävelee edellä kessutellen. Yök! En kyllä varmaan enää ikinä milloinkaan koske röökiin! Pitäis kieltää lailla koko homma. (Joo, oon kuullu et entiset tupakoitsijat on pahimpia saarnaajia, näköjään pitää paikkansa ;D)

Hei hoi hauki, minun pitänee tästä siirtyä naamanmaalaus puuhiin ja suunnistaa kohti työpaikkaa. Oikein mukavaa viikkoa kaikille :)

Nala rv 14+6

Vierailija
10/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Pihlajankukalle loistavista uutisista! Vihdoin saat sinäkin alkaa nauttia vauva-ajatuksista rauhassa. Ei varmaan kannata vielä miettiä seuraavaa lasta eikä ainakaan alkaa miehelle siitä puhumaan.... asiat kypsyköön rauhassa. :)

On niin ihana ilma ainakin täällä lännessä. Aurinko paistaa täydeltä terältä eikä tuule kuten eilen. Illalla haaveilen pääseväni hiihtämään... pitää vielä puhua mies mukaan niin on mukavampaa.

Mullakaan ei ole vielä paino noussut, onneksi. Vatsa ei silti pömpötä niin, että kukaan huomais. Eilen illalla olin tuntevani taas jotain nykimistä vatsassa... nyt sanoin miehellekin siitä. Kai se voi periaatteessa olla jo sikiön liikehdintää, kun oon viikolla kuustoista. Toivottavasti tuntemukset kovenis nyt nopsaan niin vois oikeestikin sanoa tuntevansa vauvan potkuja. :)

Nutun etukappalekin on valmis!! Enää hihat! Minkähänlaisiin suorituksiin tässä vielä ehtiikään kun olen jo näin edistynyt näin varhain? ;)

Aurinkoinen Ritu rv 15+2

Vierailija
11/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo elikkä olen lukenut teitin juttuja jo pitemmän aikaa, mutta en tiennyt että kuulunko elokuisiin vai syyskuisiin... mut viime viikolla ultrassa selvis et LA on 24.8, eli tää kai se oikea ryhmä on!

Vähän tausta tietoja:

Tää on mun neljäs raskaus joista kaksi on päättynyt keskenmenoon ja yksi -06 päättyi onnellisesti ihanan poikavauvan syntymään!!! Nyt uskaltaa jo hiukan juhlia tän raskauden suhteen, kun se maaginen 12 vko:a on täynnä!!!!

Olo on hyvä....alussa oli pahoinvointia, mutta onnesta ei tarvinnut kertaakaan oksentaa!! Mielialat on vaihdellu mahtavasti...voi mies ja poikaparkaa :-)

Onnea kaikille elo mammoille, toivotaan et kaikki "paksuuntuu" sopivasti!!!

Aurinkoista talvipäivää kaikille!!!

Moonika rv12+1

Vierailija
12/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen siis ultrassa käyty ja onneksi mieskin ehti mukaan. On nyt sillekin paljon konkreettisempi tämä raskaus ja ihan erilailla puhuu nyt tulevaisuudesta ja vauvasta.

Ultrassa kaikki oli kunnossa. Siellä se pikkuinen köllötteli ja heilutteli kovasti käsiä ja jalkoja. Löytyi myös kaikki oleellinen, mitä pitääkin. Niskaturvotus oli muistaakseni 1,7 eli kaikki ok. Ainut vaan että koko ei ihan vastannut aikaa ja laskettu aika siirtyi viidellä päivällä eli on nyt 26.8. Ei kai sillä niin väliä muuten, mutta kun muutenkin nämä viikot madelleet...

nyt jatkettava töitä ;)

terveisin Eve 11+6 siis

Vierailija
13/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten väsynyt olo kun tarvottiin koko päivä lasten kanssa ostoksilla. Onneksi tuli jotain saalistakin. Poikkesin taas vaihteeksi Hennesiin ja päätin ostaa farkut, vaikka eivät ihan parhaat olisikaan. Huomasin nimittäin, että äitiysmallistoja ei enää ole juuri millään liikkeellä. No, tavallisesti ottaisi päähän aivan tautisesti ostaa liian iso numeroisia vaatteita, mutta kun mallit ei ollut oikein mulle tehtyjä, ostin sitten neljä kokoa "liian suuret" farkut, jotta olisivat edes jonkun verran tarpeeksi pitkät. Ja arvatkaapa, ne istu lantiolta aika napakasti, joten koko siis piti vaan ostaa numeroina aivan liian isona. Henkan farkkumallit on kyllä lantiolta tosi alhaalle jäävät, joten tällä hetkellä näyttävät päällä siltä kun läskimakkara vaan pullahtaisi resoriosaan!! Hauskaa kuitenkin oli pitkästä aikaa ja löytyihän sitä vaikka mitä muutakin kotiinviemisiksi.

Nala-83: voisin kyllä sanoa, että vatsan kasvu toisessa raskaudessa on varmaan useimmilla nopeampaa aikaisemmin kuin ekassa raskaudess:) Mulla ekassa raskaudessa muutama kaukaisempi työkaveri tuli onnittelemaan viimeisenä työpäivänä alkaneesta raskaudesta ja oli kiva todeta että ei tämä todellakaan alussa ole! Toisessa raskaudessa sitten onnitteluja tulikin jo joskus varmaan 15 viikolla.

Pihlajankukka: onnittelut hyvistä tuloksista, nyt pääset sitten nauttimaan itse raskaudestakin.

Mulla itsellä närästys vaan pahenee. Nyt tuntuu jo kuin ylävatsassa pulputtaisi jokin neste ja äänikin on kamala. Ostin rennietä tänään ja oonkin niitä napsinut, mutta ei ainakaan vielä ole auttanut:(

Kaupoissa oli kyllä niin söpöjä vaatteita vauvoille taas tarjolla. Että olis tehnyt mieli hypistellä sellaisia 56-kokoisia vaatteita, mutta maltoin mieleni. En kyllä oikeastaan voi mitään vaatteita edes loppuraskaudessa ostaa valmiiksi, kun ollaan päätetty, että ei tälläkään kerralla haluta tietää sukupuolta etukäteen. Se on niin ihana yllätys sitten syntymän hetkellä. Tai siis ollaan näin miehen kanssa puhuttu ja haluaisinkin tehdä näin, mutta takaraivossa on silti ajatus, että jos rakenneultrassa kysytään halutaanko tietää, miten pystyy sitten pitämään mielensä kurissa? Miten ootte muut ajatelleet?

Pitäis kai lähteä suihkun kautta nukkumaan tai sitten täytyy katsoa vielä molemmat CSI:t...

t.äiti04ja07

Vierailija
14/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lissänpähän vielä, että

rv13+6 (huomenna taas yksi viikko täysi =D)

Vierailija
15/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alkanut maha jo niin turpoamaan / kasvamaan, etä tilasin eilen H&M:lta äippäfarkut & toiset kivemmat kotihousut. On se kyllä aika ihanaa, kun alkaa kasvaan ja todellistumaan. Liitoskivut ovat alkaneet...hitsi, että välillä aika napakasti sattuu.

Kaaduin vuosi sitten talvella aivan takapuolelleni ja selkä ei sen suuremmin ole vaivannut, välillä vain hieman muistutellut. Htsi vie, että nyt on alkanut kipeytymään juuri sieltä mihin silloin sattui. Hieman pelottaa, jos kipeytyy niin etten voi olla töissä. Olen hoitoalalla. Aika näyttää.

äiti04ja07 kyselit sukupuolesta. Minulla olisi kova hinku kysyä, kun on ensimmäinen lapsi niin mitään ei ole vielä valmiina. Vaikkakin kaikki vaunut yms isommat pitää ostaa niin, jos tulee lisää lapsia.

Oletteko ajatelleet ostaa udet vaiko käytetyt vaunut?

Minä ajattelin josko ostais uudet. Tullaan todella paljon käyttämään vaunuja ja kellään tutulla ei ole myynnissä. Tuntemattomalta en halua ostaa...olen tälläisissä asioissa aika hygieenikko ;) .

Hyviä Vointeja Kaikille :)

Vierailija
16/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajankukalla oli hyvät uutiset, olkaatte onnellisia! Mulla olisi tosi vaikea uskaltautua suunnitella lasta tuossa tilanteessa ja olisin ollut kuoleman kielissä tässä odotteluaikana.

Tänne on tullut varmaan tammikuun alun jälkeen uusia, joten pienen mainoksen heitän Yahoo listasta. Mukaan mahtuu vallan loistavasti, sillä siellä on vasta parikymmentä listoilla. Tässä joku päivä lista laitetaan suljetuksi ja silloin mukaan pääsee esittelyn kautta, joka osoitetaan modelle, nyt on vielä näppärä liittyä. Eli tulkaa mukaan:

http://groups.yahoo.com/group/eloleot2009/

Jeela ja menninkäinen 12+1

Vierailija
17/43 |
10.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan tule ihan turha reissu sinne lastentarvikekauppa pop:iin, mutta tämä mammavaate paikka jota tarkoitin on täällä pk-seudulla (en tiedä onko muualla) oleva ruotsalainen lastenvaateketsu Polarn O. Pyret.

tuutikki ja menninkäinen 12+1

Vierailija
18/43 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiviikkoa kaikille!!

Eilen oli nt-ultra. Siellä se pikkuinen köllötteli.... aluksi oli kamalan rauhallinen, mutta sitten kun se päätti että hänestä ei oteta mittoja...niin niitä ei sitten otettu.. tunti meni että saatiin kaikki tarvittava.. Mutta ihana oli katsella sitä niin pitkään. =) Siellä se nyrkkiä pui ja sormetkin pystyi jo laskemaan. Pää-perämitta oli 6,3cm, joka vastasi ihan just eikä meilkein viikkoja. Niskaturvotus oli 1,3mm, joka oli ihan normaali. Down seula oli ihanteelinen ja riski että lapsi olisi down-lapsi, oli minimaalinen. Nyt voi huokaista! =)

Eilen kerrottiin lapsille ja ne suhtautui ihan hyvin. Ainut huoli mikä tuntui olevan, oli se että se tulee tonkimaan kaappeja, mutta sanoin että siihen on vielä monta vuotta. =) Tänään kerron vanhemmille. Mistä muuten löytyi niitä Runoja/fraaseja joissa voi kertoa olevansa raskaana.?? Tietääkö kukaan. Esikoista odottaessa löysin niitä, mutta en muista että mistä.

mutta nytten töihin.

liisa06 rv 12+3

Vierailija
19/43 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihlajankukalle onnittelut hyvistä uutisista:)

Joku kyseli meinaako ihmiset selvittää seuraavassa ultrassa vauvan sukupuolen... Me päätettiin ettei haluta tietää. Mies oli heti sitä mieltä, että pidetään yllätyksenä ja minäkin alun pohdinnan jälkeen oon päätyny sille kannalle. Onpahan jännättävää ja arvailtavaa loppuun asti:)

Hankin ekan äitiyspaidan ja housutki meinasin jo ostaa, mut en sitte viittinytkään kun ei tiedä minkä kokoseks sitä paisuu.

Pahoinvointia on edelleen välillä, mut onneks useimmiten vaan 1-2 kertaa viikossa. Selkeesti alkaa siis helpottaa, mikä on aivan mahtavaa:)

Kovasti oottelen minäkin, että tuntis vauvan liikkeet. On niin pitkä väli neuvolakäynneissä(2kk) et ois kiva tuntea kaiken olevan ok, kun ei pääse sydänääniäkään kuulostelemaan. Ekasta tunsin selkeät liikkeet rv:lla 16, joten toivottavasti tässä piakkoin vauva antais merkkejä olemassaolostaan.

Hyvää vointia kaikille!

Neppe rv 14+2

Vierailija
20/43 |
12.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin muuten vaan höpötellä tänne jotain... ennen kuin pääsee vauhtiin töissä. :) Tällä viikolla oon huomannu, rinnat on alkanut muuttumaan kasvamisen/turpoamisen lisäksi. Ihmeellisiä muhkuroita, kai se on ihan normaalia. Neuvola ois 24.2 taitaa olla vika neuvola käynti helsingin puolella, sillä muutamme vantaan puolelle ens kuussa. Harmillista, kun joutuu kesken kaiken neuvolaa vaihtamaan.

Kovasti odottelen myös seuraavaa ultraa 16.3. Ja siellä toivon mukaan selviää kumpi vauveli tuolla masussa asustelee. :) En malta olla jännityksessä ja odottaa synnytykseen asti että sukupuoli selviää.

Joku kyseli vaunuista...eli me aijomme ostaa ihan upo uudet yhdistelmävaunut. Ilmeisesti Emmaljungat, siinä vaan tulee valinnan vaikeus kun niitä on niin paljon kivan värisiä. Mutta kesällä sitten pääsee vaunu ostoksille. :D

Mukavaa loppu viikkoa kaikille! Tää mamma alkaa nyt töihin...

jondis 15+2