***Huhtikuun Helmet 7.vko***
Kommentit (105)
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
30.3 Tsili Kättäri (haikara)
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Tuulikello Seks
11.4 Paaru NKL
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä ?
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Vertacia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
26.4 Mirulii KOKS
27.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
1.5 jbaby
Eli ihan hännille mentiin! Kun tuota listaa katsoo, tuntuu niin pitkän ajan päästä tuo oma synnytys olevan. Ja ompas mahtavan pitkä lista! Onkin toisaalta kiva lueskella listan alkupään synnytyskertomuksia ja -kokemuksia, omaa vuoroa odotellessa! :)
Täällä tuli viime yönä ekan kerran suonenveto pohkeeseen, onneksi ei ollut paha, nyt vähän pohjetta jomottaa. Muutenkin tuli huonosti nukuttua, kun tuli syötyä liikaa illalla. Täytyy nyt lopetella tämä mässäily ja herkutelu!! Liikuntaakin tekee mieli ihan hirveästi, mutta vielä oon vähän toipilaana influenssasta. Nuhaa ja yskää vielä on vähän. Antibioottikuuri loppui eilen, mutta kivaksi kylkiäisiksi sain tuosta kuurista hiivatulehduksen, jeeeee!
Vauvan nukkumapaikasta on ollut puhetta. Molemmat lapset on nukkuneet mun kainalossa siihen n. 8kk ikään asti, kun oon yösyöttöjä aloittanut lopettelemaan. Mies on joutunut olemaan evakossa sohvalla... Saa nähä miten nyt käy, kun nuo kaksi pientä tulee nykyjään melkein joka yö viereen nukkumaan. Joutuu varmaan asentamaan miehelle väliaikaisen patjan tms. lasten huoneeseen tai sitte mies ja lapset saa mennä nukkumaan työhuoneen sänkyyn ja minä + vauva vallataan 180cm levyinen sänky itellemme! :) Jos kaikki lapset tulisi tuonne makkarin sänkyyn niin pelkäisin, että ne möyrisi vauvan päälle. Mieskin on sen verran myllertävää ja kuorsaavaa sorttia, että en saisi levollisesti nukuttua, jos se siinä vieressä yöllä koisaisi. Tuohon sohvalle meiän mies aina tuntuu nukahtavan, kattellessaan töllöä, kun me muut on menty nukkumaan. Eli ihan tuttua juttua. Viime yönä oli nähnyt jotain painajaisia ja kömpi keskellä yötä mun viereen turvaan! :) Voi meiän sankaria! :)
Nyt aamupalalle ja hyvää sunnuntaita kaikille!
PikkuKeiju, rv 29+4
29.3 Numerokolme, KOKS
30.3 Jo-hanna, ekks
30.3 Tsili Kättäri (haikara)
1.4 Amelia tyks
1.4 Magda83 tyks
2.4 Sirppu hyvinkää
2.4 Omenaunelma jorvi
2.4 Pikkuäiti K-S ks
2.4 Juliaana Jorvi
3.4 Maaly Jorvi
3.4 Helmielina PHKS
4.4 hunaja kättäri
4.4 Hentsu 86 jyväskylän ks
4.4 Toukka 80 Jorvi
5.4 Hanica NKL?
5.4 karasan Satks
6.4 Mikumamma Kättäri(haikara)
6.4 Kristiina PKKS
6.4 Silmu OYS
7.4 Satuilija NKL
7.4 kmk74 PKKS
7.4 Sande75 Kättäri
8.4 Nokilintu Jorvi
8.4 Mimmu Kättäri
8.4 Tirppana2 mks
8.4 Kolmonen 3 VKS
10.4 Kevätperhonen Oys
10.4 Shinon LKS
10.4 Prinsessanäiti TYKS
10.4 pö, seks
11.4 Lexington SAKS
11.4 Sivri PKKS
11.4 Pigu TAYS
11.4 Tuulikello Seks
11.4 Paaru NKL
12.4 Bisguit K-MKS
13.4 Emoko2009 Kättäri
13.4 Pötsipamela LUS tammisaari
13.4 Bäxter ?
14.4 lokamamma NKL
14.4 Vuffi TYKS
14.4 Muruz TAYS
15.4 Paik TYKS
16.4 Päkkänä ?
16.4 Naperotx4 TYKS
17.4 Vertacia TYKS
17.4 Pikku-Tiuhti NKL
18.4 Mire82 TAYS
18.4 Papu-78 ?
19.4.Amanda 82 PHKS
19.4 Candelafi NKL, Kättäri tai Jorvi
19.4 Sihteeri KSKS
21.4 Miia56 Jorvi
20.4 Mirru OYS
22.4 Ange TYKS
24.4 tuuti, jorvi
26.4 Mirulii KOKS
27.4 Sailori TYKS
29.4 Tuiskutuuli TAYS
29.4 Iza80 NKL
29.4 Lumikide TAYS
29.4 Santra79 Kättäri
29.4 PikkuKeiju KOS
1.5 jbabyHei!
Olin tipahtanut listalta jonkun päivityksen yhteydessä, joten lisäsin itseni puolen välin paikkeille... aika tuntuu kuluvan hurjan nopeasti ainakin vielä kun vointi on ollut todella hyvä. Vieläkään ei ole pahoinvointeja eikä liiemmin supistuksiakaan tai liitoskipuja.
Eilen kävin työporukan kanssa keilaamassa 2h ja tänä aamuna oli kyllä jalkoväli hetken niin kipeänä, että tuli ihan mietittyä, että onko hurjempikin yö takana... Nyt taas kaikki ok.
Meillä esikoinen odottaa vauvaa kovasti. Esikoinen menee syksyllä eskariin ja on ihana viettää kesä yhdessä vielä rauhallisempaa aikaa, ettei tarvitse aamuisin kiirehtiä mihinkään...
Meillä poika nukkui aina rinnalle ja omasta mielestäni oli paras ratkaisu nukkua vieressä. En valvonut pojan takia varmaankaan kuin yhden yön, kun hänellä oli korvatulehdus, eikä ihan heti tajuttu mikä vaavia vaivasi... Lääkkeiden jälkeen taas kaikki ok... Nyt odotankin, että millainen vaavi on tällä kertaa, kun 1. kanssa on päässyt niin helpolla..
Hain perjantaina uudet vaunut; Brion singit.... Menee hyvin pieneen tilaan ja ovat näppärät muutenkin.... :). Enää taitaa puuttua vauvan sänky ja pinnasuojat jne... onhan sitä kaikenlaista... kirjoittelen taas myöhemmin...Amanda 31+0 (?kai... ei pysy laskuissa... täytyy tarkistaa... :) )
Rauhallista sunnuntai-iltapäivää. Poika nukkuu myöhäisillä päiväunilla. Pudotin puolukkahillot jääkaapista keittiön matolle jäihän siihen jälki. Pyykkiä olen tänään pessyt urakalla kun eilen ostimme kuitenkin uuden koneen ja kuivausrumpukin meille nyt sitten vihdoin tuli ja kyllä on hyvä. Muuten kaikki hyvin, mutta mieli tuli surulliseksi kun luin päivän lehdestä kuolinilmoituksia, nuoren perheenisän kuolemasta oli itseänikin nuorempi ilmeisesti 4 lapsen isä. Itsellä asiat aika hyvin.
Liitoskipuja tai tuntemuksia jonkin verran, ei mitään kamalaa. Täytys meidänkin nyt vielä tarkistaa nuo vaunut. Esikoiselle ostettiin Brion combit (tai jotain sinne päin) ne on ollut tosi kovassa käytössä täällä syrjäkylällä kun asutaan. Jotain niistä on mennyt rikki ollaan ehkä liian kovakouraisesti niitä käsitelty. Ne olivat mielestäni ihan tarpeeksi hintavat, siinä mielessä hyvä, että vielä tulee käyttöä ei niitä enää myytyäkään saisi kenellekään (pilkkahintaan ehkä).
Jep. Lähen pojan viereen. Jalkovälityyny alkaa olla nyt tarpeen. Eihän se koko yötä pysy paikallaan, mutta auttaa nukahtamaan. Joku tuolla kertoi pitävänsä seksistä. Mietin mitä se oikein on? Syödäänkö sitä lusikalla vai haarukalla? Hyviä vointeja.
t.pikkuäiti rv33+3 (tarkalleen luulisin) :_|
Täällä taas yksi myös joka ei ole jaksellut kirjoitella mutta lueskellut olen viikottain muidenkin kuulumisia. Kohta varmaan nousee pystyyn uusi ketjukin taas :)
Neuvolassa en ole käynyt nyt, edellinen kerta meni puihin koska jouduin tekemään matkan. Uusi aika pitäisi varata ja samalla olisi lääkäriaika. En ole myöskään käynyt ekan kerran jälkeen sokerirasituksessa vaikka minun pitäisi korkean painoni vuoksi. Raskaus on tuonut kiloja tällä hetkellä 5 lisää.
Selkä joka pamahti tuossa rv 20 tienoilla on parempi mutta edelleen rasittuu kovin helposti ja kipuilee ajoittain kivasti. Panadolia olen pahimpaan nyt ottanut. Kun noista kivuista pääsin niin iski tavanomaiset liitoskivut mutta ne on helppo kestää kun tietää mistä on kyse ja mihin ne liittyvät.
Minä synnytän muuten Hyvinkään sairaalassa jos vaan kaikki menee loppuun asti hyvin, muutoin paikka vaihtuu naistenklinikaksi helsingissä kun siellä on valmiusluokka kuitenkin eri kuin täällä.
Kauaa ei enää aikaa mene. Tämä raskaushan oli kaikin puolin yllätys ja on ollut aikamoinen tekeminen asian sinuiksi tulemisen kanssa...painajaisia olen nähnyt jos mistäkin aiheesta liittyen vauvaan ja parisuhteeseen. Onneksi sentään öisin pystyn suurimmaksi osaksi kuitenkin nukkumaan. Se on nyt hyvin tärkeätä.
Vauvantarvikkeita olen alkanut haalimaan kasaan. Pinnasänkyä en vaan meinaa mistään löytää,tahtoisin sellaisen pienen 110cm pitkän tai sinne päin. Vaatteita alkaa jo olemaan sekä muuta pientä tilpihööriä mutta sitten on vielä vaunutkin jotka täytyy hankkia.
Vauva potkii armottomasti välillä, tunnen onnellisuutta kaikista liikkeistä,olokin on hyvä. Minullahan on aijemmissa raskauksissa ollut myrkytykset ja muut ongelmat, nyt selän takia saikulla ollessa nekin ovat pysyneet ainakin oireettomina (pissaa ja paineitaan ei nyt olla katseltu kun en ole neuvolaan päässyt)
Tyynyjä ja muita kuten tukiliivi mulla on myös ollut kauan käytössä jo. Samoin suppareita on ollut ajoittain,muutamia kivuliaita ja useampi sarjatykitys kivuttomina vaikkakin iljettäviä nekin ovat.
Revyy rv tasan 33 ja yllärivauva
(ex-Tuulenkuiskaus)
Toivottavasti kaikilla oli mukava ystävänpäivä!
Täällä oli rauhallista. Pieni kuumepotilas talossa, meni ihan löhöilyks. Muutenkin olo niin väsynyt että passaa mulle...
Eilen oli outo olo, meinasin jo et mitämitä.. Selkää jomotteli ja suppareita tuli satunnaiseen mutta napakampina(kipeistä en vielä puhu kun synnytyssupparit muistaa :D ). Lisäksi tissit tuntui painavammilta ja ainakin toisesta tuli jo hieman maitoa. Mutta moniltahan tulee jo ilm. viikolta 25 et se sinällään ei vielä mitään.
Yö meni rauhakseen eli kunhan ihmetytti!
Sitä vaan miettii et osaakohan lähtee sitten sopivasti kun on tosi kyseessä. Jos nää supparit monta viikkoa kiusailee ja edellinen tuli kuitenkin 3ssa tunnissa..
Mutta lepäilemään..
Jo-hanna ja Lupu 33+6