Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette poikani opettajan käytöksestä?

Vierailija
06.02.2015 |

Poikani (9-luokkalainen) oli sanonut opettajalleen että häntä vituttaisi tulla kouluun autolla niin kaukaa kuin tämä opettaja tulee. Opettaja oli tokaissut takaisin että häntä vituttaisi tulla bussilla kouluun.
Kyseessä on nuori opettaja joka omaa vähän rennomman tyylin olla opettajan roolissa, mutta mielestäni tuo meni jo solvaukseksi.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 12:36"]Ap tässä, en sitten tiedä olenko itse turhan nipo kun olen sitä mieltä ettei opettajan kuulu provosoitua teini-ikäisten jutuista ja kiroilla. En väitä etteivätkö teinit kiroilisi, mutta tarvitseeko opettajankin esimerkkiä näyttävänä aikuisena tehdä niin? Vaikka ei kai tuosta pojalle mitään traumoja jäänyt. Kertoi tuon lähinnä asenteella - Tänään tapahtui koulussa eräs hauska juttu. Minun korviin ei vain kuulostanut ollenkaan hauskalta.
[/quote]
Opettajan vastaus oli mielestäsi solvausta, mutta poikasi kommentti ei, vaikka täysin identtisiä kummatkin olivat???? Miten sä päädyit tähän ajatelmaan? Olet kyllä erittäin takakireä ihminen.

Vierailija
2/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en kyselisi mitä mieltä ollaan opettajan käytöksestä, vaan olisin paljon enemmän huolissani pojan käytöksestä.

Sinuna pitäisi puhuttelun pojalle, ja pyytäisin poikaa pyytämään anteeksi opettajalta ja lupaamaan, ettei vastaava kielenkäyttö enää toistu. Varmistaisin asian koulusta vielä sähköpostilla ja pyytäisin vastausta, että näin on myös poika tehnyt. Ja ihan poikani parhaaksi, sillä hyväkäytös ja kielenkäyttö avaa monia ovia, niin opiskelussa kuin työelämässä, sillä hyväkään todistus ei riitä, vaan muut avut tarkaisevat enemmän.

ps. ja näin olen myös tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot peukut opettajalle ! josko se sinun pikkujalmari tulevaisuudessa miettis että mitä heittää koska voi olla että pahempi kuitti tulee takas ja oli ihan oikein !!

Muutenkin ihan tarpeeksi velliperseilyä nykyään kouluissa mitään ei saa opettajat tehdä kun teidän ihanat pikku kullanmurut vääntää naamaa niinkuin viimeistä päivää. Soppatorvesta kiinni ja pihalle sanon minä ! 

Vierailija
4/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin opettajana sanonut ap sun pennullesi, että " minuapa vituttaa tulla töihin opettamaan tuollaisia kusipäitä"

Vierailija
5/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tää oli nolo avaus sulta, kasvatus tuli esiin.

Vierailija
6/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olisihan se ope voinut olla tuon lipsauttamatta, mutta so what...? Kysymys on yläkouluikäisistä jo!

Itse olen alakoulun opettaja ja olen ekaa vuotta töissä. Vieläkin nolottaa, kun lipsautin ruman sanan käsityötunnilla 6-luokkalaisille. Kauhea hälinä ja suutuin. Kysyin, että "mikä helvet..." niin, piti kysyä, että mikä helvetti tässä nyt on.... Oppilaat kiusaavat mua vieläkin siitä ja koen, että munasin. Ei saisi kiroilla, ei ainakaan alakoulussa. Olin ihan maani myynyt tuon jälkeen ja varma, että seuraavaksi rehtori haukkuu mut. Muuten en tietenkään kiroile töissä, enkä ikinä omalle luokalle. (ykkösluokka)

Vierailija
7/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 16:27"]

olisin opettajana sanonut ap sun pennullesi, että " minuapa vituttaa tulla töihin opettamaan tuollaisia kusipäitä"

[/quote]

Sama tunne joka päivä. Kusipäiset oppilaat vituttavat todella paljon, mutta mukavien kanssa on hieno työskennellä. Minun täytyy koko ajan keskittyä, etten heitä jotain todella törkeää ja loukkaavaa mulkkuoppilaalle. T.Ope

Vierailija
8/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Ap hävisi kuin pieru Saharan autiomaalle, kun ei suurin osa ollut hänen kanssaan samaa mieltä ja yhtä tuohtuneita. Voi voi!

Vierailija
9/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, tuo sun poikashan on varmaan jo menossa kesätöihin jonnekin ensi kesänä ja jantteri laukoo tuollaista ihan ala-arvoista opettajalle! Soitteleeko hän kesätyöpaikkojakin että "haluisin vaan tulla tsekkaan et kuin paljo vituttaa olla töis teillä..."

Vierailija
10/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toiminut opettajana yläasteella vasta muutaman vuoden. Opin jo opiskeluaikana sen että yläasteikäisten opettamisessa tarvitaan pitkää pinnaa, kykyä asettaa rajoja, ripaus lempeyttä, paljon huumorintajua ja ennen kaikkea kekseliäisyyttä.
Harvaan yläasteikäiseen toimii sellainen oppikirjamainen tapa kieltää asioita, neuvoa tai torua. Tarvitaan siis luovuutta, jotta asia saadaan hoidettua asiallisesti, mutta silti nuorelle ominaiselle tavalle. Joskus tarvitaan kovempia otteita, mutta ensin tietysti yritetään hyvällä. Harvemmin nuoret ilkeyttään käyttäytyvät huonosti ja päästelevät suustaan sammakoita. Se on osa sitä nuoruutta ja aikuiseksi opettelua että rikotaan rajoja ja tehdään juuri niin kuin ei pitäisi. Käytöshäiriöt ja yleinen kurinpuute on sitten asioita erikseen. Normitilanteista puhuttaessa aikuisten tehtävä on kuitenkin tarvittaessa ohjata nuorta oikealle polulle. Toki myös poikkeustilanteissa, mutta se onkin sitten jo asia erikseen

Vierailija
11/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä opettajasta, mutta jos mun poikani puhuisi aikuisille (tai muillekaan) tuolla tyylillä niin huutia tulisi.

Vierailija
12/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just !!! Tossa ollut mitään ihmeellistä. Halloo!!! Sittenhän poikasikin solvasi opettajaa?

Vierailija
13/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä poikasi sanoi rumasti opettajalle. Musta opettaja vastasi osuvasti takaisin.

Vierailija
14/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä onko kiroilu kovin asiallista opettajalta, mutta muuten tuo oli minusta ihan aiheellinen näpäytys. Ei niiden teidän kullanmurujen kanssa millään päänsilityksellä ja nyökyttelyllä pärjää.

Vierailija
15/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh? Miten tuo poikaan edes liittyy? Opettajat ei yleensä tiedä millä kulkuneuvolla kukakin tulee.

Vierailija
16/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota minäkin jäin ihmettelemään, miksi ap ei näe poikansa käytöksessä mitään väärää. noh, ei tarvitse kovin kaukaa syytä hakea. omena ei ole kaus jne...
pisteet opettajalle 6-0!

Vierailija
17/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä olisi joku alakoululainen niin kiroilu olisi ollut ehdottomasti liikaa, mutta kun kyseessä on pian peruskoulunsa päättävä nuori en koe mitään vääryyttä tapahtuneen. Tiedätkö ylipäätään millaista kielenkäyttöä tuon ikäisillä yleensä on? Ei ne mitään yhtä kirosanaa hätkähdä, se kun on heille samaa luokkaa kuin mikä tahansa tavallinen sana. Tuon ikäisten kanssa ei todellakaan toimi mikään "Jesse, miten sinä noin puhut?!"-tyyli, eli minun pisteet menee opettajalle, nokkelasti toimittu.

Vierailija
18/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että poikasi on huonosti kasvatettu tolvana. Ota yhteyttä poikasi kasvatuksesta vastanneeseen tahoon ja tee sekä valitus että korvausvaatimus. Kysy myös, että voiko viallisen tuotteen palauttaa.

Vierailija
19/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ainakaan ole mitään hajua siitä millä kukakin oppilas kulkee kouluun. Toki enemmistö varmaan tulee bussilla näin talvisin, ellei sitten asu lähellä mutta sen enempää en tiedäkkään. Itse olisin varmaan sanonut takaisin pojallesi jotain ihan saman tyylistä, koska totuus on että enemmän minua ketuttaisi bussilla tulla kouluun kun autolla :D. T: Myöskin nuori opettaja joka ei turhia nipota, mutta tarvittaessa pistää luokan/oppilaan ruotuun

Vierailija
20/72 |
06.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä näpäytys! Jos mun poikani laukoisi vittua opettajalle, miettisin kyllä tarkkaan mikä on mennyt kasvatuksessani pieleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi