Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sirot "keijukaisnaiset", ruokavalion ne?

Vierailija
27.01.2015 |

Liikuntatottumuksenne? Pituutenne, painonne, ikänne? Kertokaa miten syötte päivittäin, vaikka ruokavalioesimerkki tyypilliseltä päivältänne?

Kommentit (241)

Vierailija
141/241 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

172 cm / 48 kg

En harrasta liikuntaa hyötyliikunnan ulkopuolella. Syön usein samoja ruokia päivästä toiseen, lounas ainoa, mikä tahtoo vaihdella.

Aamupalaksi syön kaurapuuroa ja juon ison kupin kahvia maidolla. Lounaaksi söin tänään suklaapatukan, mutta yleensä syön jotain lämmintä ruokaa - eilen se oli bataattikeittoa. Päivälliseksi söin kaksi viipaletta täysjyväleipää ja juustoviipaleen. En laita muuta leivän väliin, enkä syö väli- tai iltapalaa, ellen jostain syystä ole erityisen nälkäinen. Harvemmin kuitenkin. Silloin nappaan joko banaanin tai välipalapatukan.

Ruokavalioni on puutteellinen, tiedostan sen. On myös päiviä, joina syön vähän enemmän. Kärsin turvotuksesta, kun yritän syödä enemmän, mutta haluaisin joskus vähän kerätä painoa.

Unohdin lisätä iän, täytän pian 21.

Vierailija
142/241 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

172 cm / 48 kg

En harrasta liikuntaa hyötyliikunnan ulkopuolella. Syön usein samoja ruokia päivästä toiseen, lounas ainoa, mikä tahtoo vaihdella.

Aamupalaksi syön kaurapuuroa ja juon ison kupin kahvia maidolla. Lounaaksi söin tänään suklaapatukan, mutta yleensä syön jotain lämmintä ruokaa - eilen se oli bataattikeittoa. Päivälliseksi söin kaksi viipaletta täysjyväleipää ja juustoviipaleen. En laita muuta leivän väliin, enkä syö väli- tai iltapalaa, ellen jostain syystä ole erityisen nälkäinen. Harvemmin kuitenkin. Silloin nappaan joko banaanin tai välipalapatukan.

Ruokavalioni on puutteellinen, tiedostan sen. On myös päiviä, joina syön vähän enemmän. Kärsin turvotuksesta, kun yritän syödä enemmän, mutta haluaisin joskus vähän kerätä painoa.

Syötkö puuronkin ihan pelkiltään? Suklaata lounaaksi... Huhhuh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/241 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

172 cm / 48 kg

Juu, yleensä syön puuron pelkiltään. Joskus lisään tilkan maitoa, mutta pidän kaurapuuron mausta ilman mitään ylimääräistä. Ja tuota suklaata en pysty mitenkään puolustelemaan.

Vierailija
144/241 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

172 cm / 48 kg

Juu, yleensä syön puuron pelkiltään. Joskus lisään tilkan maitoa, mutta pidän kaurapuuron mausta ilman mitään ylimääräistä. Ja tuota suklaata en pysty mitenkään puolustelemaan.

pakko kysyä että syötkö aina näin? ja jaksatko ihan normaalisti, itse kuvittelisin ainakin että olisi väsymystä...

Vierailija
145/241 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

172 cm / 48 kg

pakko kysyä että syötkö aina näin? ja jaksatko ihan normaalisti, itse kuvittelisin ainakin että olisi väsymystä...

Joinain päivinä olen hyvinkin väsynyt, toisina en lainkaan. Yleisesti vain vähän heikko olo. En osaa sanoa mistä lähtien olen syönyt näin, mutta nykyisin tämä tosiaan on, miten syön. Olen kuitenkin vasta parikymppinen, joten voi olla, ettei kehoni tätä myöhemmällä iällä kestä. Koska tiedän, että ruokavalioni on aika huonolla mallilla.

Vierailija
146/241 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 36v, 160 cm ja 50kg.

Aamupala: maitorahkaa/maustamatonta jugurttia 100-200g, banaani, mansikoita, näkkileipä

Lounas: höyrytettyjä kasviksia/raakoja kasviksia paljon, 150g proteiinia (kana, kala, kananmuna, tonnikala tai linssipasta), joskus vähän hiilihydraattia

Illallinen: sama mutta tuhdimpi esim lisäksi ruuasta riippuen avokadoa, mozzarellaa, fetaa, hiilihydraattia esim yksi tortillalettu, riisiä tai bataattia.

Illallinen: 2 leipää juustolla ja vähäsokerinen kaakao. Jos enemmän nälkä niin lisäksi kasvistikkuja/omena/raejuustoa/pähkinöitä

Jälkiruoka n. 2 / vko mutta pieni (ruokalusikallisia!). Viikonloppuisin yksi tuhti lämmin ruoka esim. Hampurilaista, nepalilaista, jne. Urheilua 3-5 viikossa kotona kuntosalia (vatsoja, kyykkyjä, punnerruksia yms kotipainoilla).

Vierailija
147/241 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aep kirjoitti:

Nainen 36v, 160 cm ja 50kg.

Aamupala: maitorahkaa/maustamatonta jugurttia 100-200g, banaani, mansikoita, näkkileipä

Lounas: höyrytettyjä kasviksia/raakoja kasviksia paljon, 150g proteiinia (kana, kala, kananmuna, tonnikala tai linssipasta), joskus vähän hiilihydraattia

Illallinen: sama mutta tuhdimpi esim lisäksi ruuasta riippuen avokadoa, mozzarellaa, fetaa, hiilihydraattia esim yksi tortillalettu, riisiä tai bataattia.

Illallinen: 2 leipää juustolla ja vähäsokerinen kaakao. Jos enemmän nälkä niin lisäksi kasvistikkuja/omena/raejuustoa/pähkinöitä

Jälkiruoka n. 2 / vko mutta pieni (ruokalusikallisia!). Viikonloppuisin yksi tuhti lämmin ruoka esim. Hampurilaista, nepalilaista, jne. Urheilua 3-5 viikossa kotona kuntosalia (vatsoja, kyykkyjä, punnerruksia yms kotipainoilla).

Pitkä ketju, mutta tässäkin esimerkki hyvin koostetusta monipuolisesta ruokavaliosta.

Vierailija
148/241 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v, 164cm, 55kg.

Normi arkipäivän ruuat:

Aamulla kahvi + kaurapuuro voisilmällä, joskus myös marjoja tai esim hilloa, tai vaihtoehtoisesti jugurttia ja mysliä kipollinen, tai 2x leipä levitteellä ja juustolla (ehkä esim kurkkua myös).

Lounas: jotain perusruokaa, tyyliin makaronilaatikkoa, wokkia, usein kasvisruokaa, joskus salaatti, toisinaan pitsaviipale jos on työpaikan kahviossa pitsapäivä.

Välipala: kahvi ja esim banaani tai pieni jogurtti. Ehkä kerta viikkoon joku herkku tähän kylkeen.

Illallinen: suunnilleen sama kuin lounas, usein tosin vähän tukevammin syön

Iltapalaa tarpeen mukaan, en aina siis syö mitään, mutta joskus tarvitsee. Riippuu paljon mitä on ollut iltaruokana ja paljonko on liikkunut. Se on samaa tyyppiä kuin välipala tai aamiainen, tarpeen mukaan.

Herkkuja syön viikoittain enkä hirveästi laske määriä. Viikonloppuna on usein karkkia ja/tai sipsiä ja varsinkin näin kesäaikaan tulee syötyä jätskiä melkein joka päivä. Mutta en kuitenkaan liho, joten annosmäärät on varmaan hyvin sopivat. En urheile, mutta liikun kyllä.

Vierailija
149/241 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

154cm/38kg, 27v

En liiku, paitsi sen mitä hyötyliikun; käyn kaupassa, kävelen kaupungilla jne.

Päivittäinen syöminen vaihtelee kauheasti; joskus vedän ruokaa ja herkkuja kuin viimeistä päivää, mutta toisaalta on päiviä jolloin en syö mitään. Ei vaan aina tee mieli, ja syön aina kun mieli tekee ja juuri sitä mitä haluan.

Tämä päivä on kyllä ollut melko normaali päivä minulle;

Aamulla pari kuppia kahvia, vitamiinit ja pari tupakkaa

Iltapäivällä puolikas kolmioleipä ja kahvia

Illalla wokvihanneksia&kalaa ja nyt oon tässä palstaillessa syönyt pienen pussillisen (100g?) karkkia.

No 38kg ei ole kyllä normaali paino kenellekään aikuiselle. Olet todella anorektisen laiha!

No eikä ole pituuteen verrattuna

Vierailija
150/241 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

154cm/38kg, 27v

Päivittäinen syöminen vaihtelee kauheasti; joskus vedän ruokaa ja herkkuja kuin viimeistä päivää, mutta toisaalta on päiviä jolloin en syö mitään. Ei vaan aina tee mieli, ja syön aina kun mieli tekee ja juuri sitä mitä haluan.

Illalla wokvihanneksia&kalaa ja nyt oon tässä palstaillessa syönyt pienen pussillisen (100g?) karkkia.

No 38kg ei ole kyllä normaali paino kenellekään aikuiselle. Olet todella anorektisen laiha!

Tässä kyllä huomaa kuinka hämärtynyt käsitys ihmisillä on painosta nykyään. Ei lähes 150cm nainen voikaan painaa kauheasti ilman terveyshuolia.

Vierailija
151/241 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

154cm/38kg, 27v

Tässä kyllä huomaa kuinka hämärtynyt käsitys ihmisillä on painosta nykyään. Ei lähes 150cm nainen voikaan painaa kauheasti ilman terveyshuolia.

Vierailija
152/241 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

154cm/38kg, 27v

Olen samaa mieltä. Ja tässä ketjussa kun on paljon pohdittu liian vähän syömistä, mutta entäpä liikaa syöminen? Todella herkästi puututaan ja sätitään liian vähän syömistä mutta taas jatkuvaan puputtamiseen suorastaan kannustetaan.

Vierailija
153/241 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

154cm/38kg, 27v

Olen samaa mieltä. Ja tässä ketjussa kun on paljon pohdittu liian vähän syömistä, mutta entäpä liikaa syöminen? Todella herkästi puututaan ja sätitään liian vähän syömistä mutta taas jatkuvaan puputtamiseen suorastaan kannustetaan.

Vierailija
154/241 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 160cm/50kg ja 33 vuotta. Palautteen perusteella minua pidetään sirona keijukaisena.

Syön 100% mitä mieli tekee. Usein se on piimää, marjoja, vihanneksia, kalaa. Luustoni on siro ja kaikki lähtee siitä. Turha tähän on pyrkiä.

Joo, ja joku varmaan tulee valittamaan, etten ole siroa nähnytkään. Samapa se.

No kyllä todellakin olet siro, ja vielä erityisesti ikäiseksi. Voisitko antaa esimerkin miten koostat ruokavaliosi noista, miten usein syöt ja kuinka paljon? Miltä näyttää esimerkiksi tavallinen päivä syömisineen. Ja liikutko paljon? 

Ruoka ei ole koskaan ollut tärkeä osa elämääni, ja minun on vähän vaikea arvioida määriä. Elämäntyylini on epäsäännöllinen, ja ruokahalu vaihtelee kausittain. Mutta yritetäänpä. 

Aamuisin juon aina pari kuppia maitokahvia. Pyrin syömään puuroa myös joka aamu, vaikka välillä se on ihan pakkopullaa. Puuroon laitan 1 dl kaurahiutaleita, 2 dl vettä, puoli teelusikallista suolaa, oivariinisilmän (vähärasvainen versio) ja pakastemarjoja (yleensä puolukoita). 

Välipalaksi rasvatonta AB-piimää, sitä menee usein litrakin päivässä. Banaanit ja jyväisät vaaleat leivät maistuvat minulle myös. Välillä ahmin kymmenenkin leipäpalaa kerralla tai paistan itselleni kasan lettuja. Karkkia syön keskimäärin 400g viikossa. Mehuja ja limujakin menee useamman kerran viikossa. Pakastepizzaa vähintään kerran viikossa.  

Syön yleensä yksi tai kaksi ns. lämmintä ateriaa päivässä. Monesti ne on eineksiä (esim. maksalaatikko, härkäruukku, korealainen nuudeliateria, pinaattikeitto ja kananmuna...) tai valmissalaatteja. Rakastan vihreää salaattia ja se on lempiruokani lohen ohella. Sushista tykkään myös ja kaikenlaisista merenelävistä. Luumut, nektariinit, tuoreet marjat ja tuoreet herneet ovat suurinta herkkuani näin kesällä.  

Liikunta menee myös kausittain. Välillä käyn jumpassa ja juoksemassa useamman kerran viikossa. Tällä hetkellä lähinnä pyöräilen lyhyitä matkoja. Olen adhd, joka on vaihtelevasti yli- ja alivirittynyt. Välillä siis istun koko päivän sohvalla ja välillä en pysty pysähtymään hetkeksikään. Ylivirittyneenä myös ruokahalu katoaa, ja tämä voi olla isokin tekijä hoikkuuteni taustalla. Omaa ansiota hoikkuuteni ei ainakaan ole.  

No, tässä vielä eiliset syömiseni ja juomiseni: 

- kuppi kahvia maidolla

- pari lasia appelsiinimehua

- puuro Oivariinilla ja pakastevadelmilla

- valmisateria: Hetki Szechuan Härkä nuudelilla 250 g

- 2 luumua

- 4 Taika monivilja -paahtoleipää Oivariinilla

- noin 0,75 litraa piimää

Vierailija
155/241 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä syömisestä tai ruuanlaitosta.

Eilen söin aamulla paahtoleivän, päivällä letun ja illalla Hesen minikanan.

Tänään olen syönyt aamulla paahtoleivän, päivällä nektariinin ja illalla tortillan.

Noiden väleillä kahvia ja hieman irtokarkkeja.

Vierailija
156/241 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä syömisestä tai ruuanlaitosta.

Eilen söin aamulla paahtoleivän, päivällä letun ja illalla Hesen minikanan.

Tänään olen syönyt aamulla paahtoleivän, päivällä nektariinin ja illalla tortillan.

Noiden väleillä kahvia ja hieman irtokarkkeja.

juu, vähän proteiinia, pienet määrät jne.

Vierailija
157/241 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hintelät "keijumiehet", dieettinne?

Vierailija
158/241 |
01.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
159/241 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että paljon hiilareita, vähän proteiinia, kohtuullisesti liikuntaa on useilla yhdistävä tekijä ketjussa.

Vierailija
160/241 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 400 kcal/päivä - jouduin syömishäiriöosastolle pitkäksi aikaa. Tällä keijukaisella oli anoreksia. 171cm/42kg.