Sirot "keijukaisnaiset", ruokavalion ne?
Liikuntatottumuksenne? Pituutenne, painonne, ikänne? Kertokaa miten syötte päivittäin, vaikka ruokavalioesimerkki tyypilliseltä päivältänne?
Kommentit (241)
156cm 45kg ja vaihtelee tosi paljon mitä syön päivittäin. Yleensä syön aika terveellisesti ja kohtuudella, mutta saatan myös syödä viikkoja aika epäterveellisestikin...tokihan se alkaa sitten näkyä painossakin, jolloin siirryn taas terveellisempään. Olen kasvissyöjä, lähes vegaani ja kävelyn lisäksi en oikeastaan harrasta muuta urheilua.
Esimerkki syömisistä aika tyypilliseltä päivältä:
Aamupala: Kahvia ja smoothie
Päivällinen: Riisiä ja kasviksia kookosmaidossa
Illallinen: sama kuin päivällinen
Iltapala: Teetä, pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä
Vierailija kirjoitti:
156cm 45kg ja vaihtelee tosi paljon mitä syön päivittäin. Yleensä syön aika terveellisesti ja kohtuudella, mutta saatan myös syödä viikkoja aika epäterveellisestikin...tokihan se alkaa sitten näkyä painossakin, jolloin siirryn taas terveellisempään. Olen kasvissyöjä, lähes vegaani ja kävelyn lisäksi en oikeastaan harrasta muuta urheilua.
Esimerkki syömisistä aika tyypilliseltä päivältä:
Aamupala: Kahvia ja smoothie
Päivällinen: Riisiä ja kasviksia kookosmaidossa
Illallinen: sama kuin päivällinen
Iltapala: Teetä, pähkinöitä ja kuivattuja hedelmiä
Miksi alapeukutit?
En taida vastatakaan tähän. Vastauksista huomaa, ettei monella kyseessä ole luontainen paino kun ruokavalio on hiottu kalorin tarkkuudella ja se sisältää niin paljon puuta. Olen 25-vuotias 160/48 nainen (aika siro) ja syön ihan kaikkea. Aika usein vain unohtelen syödä, esim. vasta äsken söin aamupalaksi banaanin ja join kupin kahvia... Mutta toisaalta taas voin syödä puolikkaan suklaalevyn kerralla ja toisen puolen illalla. :D Lempiruokiani ovat kana- ja kalaruoat ja riistaruoat tietenkin, mutta harvinaista. Syön myös leipää ja jogurttia ja kaupan valmissalaatteja. Kasviksista tykkään ihan luontaisesti ja syön niitä mielelläni niin, että tulee olo täysipainoisesta syömisestä. Mutta kaikkea muutakin myös. Kaikkea monipuolisesti. Syy painon pysymiseen vakiona on, että syön kun on nälkä ja kun useinkaan ei ole nälkä niin en aina muista syödä. Imettäessä söin myös valtavasti herkkuja, jotta sain painon pysymään, oli koko ajan nälkä.
tässä aito "keijukainen"
175/88
syön mitä haluan, usein tekee mieli makeaa ja iltaisin pari sidukkaa, laif is bjuutiful
totta, aloituksessa kysyttiin nimenomaan "Keijukaisia"
158/52, ikää 50 ja risat, siro rakenne, lantio ja peppu pienehkö,mutta jaloissa lihasta ja rasvaakin. Rinnat B-kuppi. Rasvaa tullut hieman myös alavatsaan, ei niinkään vyötärölle. Nuorempana alle 50 kg oli lähes rasvaton kroppa. Pieneksi ja siroksi sanottu, vaikka pienempiäkin naisia on omasta mielestäni. Aamupalaksi kahvia, leipä tai hedelmiä, keittoa/salaattia lounas, monesti pullaa tai muuta herkkua kahvitauoilla, illalla kotiruokaa klo 17-18, perunaa/riisiä/pastaa, lihan/kalan tai kanan kanssa ja salaatti myös, lautasmallin mukaan. Iltapalaa harvoin syön.
En myöskään tupakoi. Moniko vastaajista on tämän huomioinut? Vaikuttaa ruokahaluun ja painoon.
Viikonloppuisin jää lounas syömättä, lähinnä brunssi. Iltaruoka lautasmallin mukaan, ja alkoholia( viiniä/olutta) myös hillitysti käytän.
Liikun 4-5 kertaa viikossa, hölkkää, kävelyä, kuntosalia.
Kuinka monella tullut pieni painonnousu vaihdevuosien kynnyksellä? En ole muuttanut ruokailutapojani tms, minulla silti 2-3 kg painoa tuli lisää parissa vuodessa, mutta siihen se pysähtyi. Voisin kai nipistää herkuista ja viinistä jos pyrkisin rasvattomuuteen, mutten halua. :D
162/49-51, ikä n40.
Aamulla juon kupin kahvia ja nautin voileivän, eli päällä margariinia ja juustoa. Nautin keittolounaan (sis keitto, leipäpala, omena) päivällä. Illalla syön voileivän/pari ja ehkä rahkan. Viikonloppuna syön hieman tukevammkin, eli päivällinen ei ole pelkkää keittoa. Voi esimerkiksi olla perunoita, salaatti ja paistettuja kasvispihvejä.
En varsinaisesti koskaan "herkuttele", koska minun ei tee mieli ns perinteisiä herkkuja. Ne eivät vain maistu hyvälle ja olo on sen jälkeen äklö ja tönkkö. Jos haluan jotain hyvää, niin minulle se on reissari margariinilla, juustolla ja kurkkuviipaleilla. Om nom nom, maistuu.
Pyöräilen viikottain noin 100km ja noin noista puolessa matkoista minulla on reppu, jossa on harrastustarvikkeita. Reppu painaa noin 10kg. Harrastus ei ole urheilua tai liikuntaa, mutta vaatii jonkin verran kuntoa ja liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
162/49-51, ikä n40.
Aamulla juon kupin kahvia ja nautin voileivän, eli päällä margariinia ja juustoa. Nautin keittolounaan (sis keitto, leipäpala, omena) päivällä. Illalla syön voileivän/pari ja ehkä rahkan. Viikonloppuna syön hieman tukevammkin, eli päivällinen ei ole pelkkää keittoa. Voi esimerkiksi olla perunoita, salaatti ja paistettuja kasvispihvejä.
En varsinaisesti koskaan "herkuttele", koska minun ei tee mieli ns perinteisiä herkkuja. Ne eivät vain maistu hyvälle ja olo on sen jälkeen äklö ja tönkkö. Jos haluan jotain hyvää, niin minulle se on reissari margariinilla, juustolla ja kurkkuviipaleilla. Om nom nom, maistuu.
Pyöräilen viikottain noin 100km ja noin noista puolessa matkoista minulla on reppu, jossa on harrastustarvikkeita. Reppu painaa noin 10kg. Harrastus ei ole urheilua tai liikuntaa, mutta vaatii jonkin verran kuntoa ja liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko määritellä tuo "keijukainen" jotenkin tarkemmin, esim kuvin?
Minä 157senttisenä ja 44-46kg en tunne olevani keiju, mutta toiset samaa kokoa olevat taas ovat kommentoineet.
No älä sitten kommentoi.
Mielenkiintoinen keskustelu, selväähän se on että hoikat ihmiset syövät meitä (lievästikin) ylipainoisia vähemmän eikä se ole sen kummempaa.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen keskustelu, selväähän se on että hoikat ihmiset syövät meitä (lievästikin) ylipainoisia vähemmän eikä se ole sen kummempaa.
Melkein mitä vain voi syödä kohtuudella. Ota pienempi lautanen, älä santsaa, äläkä syö yli tarpeesi vain siksi kun on niin hyvää. Määritä ruoka-ajat, älä syö äläkä napostele aterioiden välissä. Koosta lämmin ruoka niin että ruoassa on eniten kasviksia, monipuolisesti, lihaa vain pieni määrä antamaan makua, viljatuotteita vain vähän. Oikea voi, täysmaito, oliiviöljy, pitää kylläisenä verrattuna kevyttuotteisiin ja keinotekoisiin valmisteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Melkein mitä vain voi syödä kohtuudella. Ota pienempi lautanen, älä santsaa, äläkä syö yli tarpeesi vain siksi kun on niin hyvää. Määritä ruoka-ajat, älä syö äläkä napostele aterioiden välissä. Koosta lämmin ruoka niin että ruoassa on eniten kasviksia, monipuolisesti, lihaa vain pieni määrä antamaan makua, viljatuotteita vain vähän. Oikea voi, täysmaito, oliiviöljy, pitää kylläisenä verrattuna kevyttuotteisiin ja keinotekoisiin valmisteisiin.
Juuri näin. Lisäksi monipuolista liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
162/49-51, ikä n40.
tässähän se pointti tuli, eli kun monilla tulee niistä herkuista huomaamattomasti päivän kalorit ruokien päälle
Keijukaismaisuus on kiinni myös geenien määräämästä lihasten muodosta, luustostakin toki jonkin verran. Niin ja siitä kuinka rintava on tietysti. Vankkarakenteisen täytyisi suorastaan nälkiinnyttää itseään, menettää paljon myös lihasta ollakseen xxs-kokoinen kun luontaisesti pikkuruiselle sellainen taas on täysin terve keho.
Vierailija kirjoitti:
Keijukaismaisuus on kiinni myös geenien määräämästä lihasten muodosta, luustostakin toki jonkin verran. Niin ja siitä kuinka rintava on tietysti. Vankkarakenteisen täytyisi suorastaan nälkiinnyttää itseään, menettää paljon myös lihasta ollakseen xxs-kokoinen kun luontaisesti pikkuruiselle sellainen taas on täysin terve keho.
En juuri liiku paitsi joskus käyn kävelyllä ihan mielen virkistykseksi. En laskisi sitä liikunnaksi.
Syön yleensä kerran päivässä illalla kunnon ruuan salaatin kanssa, mutta syön pieneltä lautaselta jonka halkaisija noin 15cm.
Aamulla jos on nälkä syön jotain pientä, esim omena
165cm/41kg
Vierailija kirjoitti:
En juuri liiku paitsi joskus käyn kävelyllä ihan mielen virkistykseksi. En laskisi sitä liikunnaksi.
Syön yleensä kerran päivässä illalla kunnon ruuan salaatin kanssa, mutta syön pieneltä lautaselta jonka halkaisija noin 15cm.
Aamulla jos on nälkä syön jotain pientä, esim omena
165cm/41kg
Siis koko päivän aikana vain yksi ruoka ja omena?!
Kukkien mettä, hedelmien lihaa, mustaherukan lehtisalaattia, paljon hyvää löytyy luonnosta. Talvisin pähkinöitä, säilöttyjä marjoja ja lehtiä, koivunmahlaa, pihlajanmarjoja.
Pituus 3 keijunhuokausta, paino sopiva jotta siivet kantaa.
Kylie Minogue on keijukaismainen, Mutta onko esimerkiksi taas joku Anna Abreu sitä?