Vajaan 1 kk ikäinen vauva tunniksi hoitoon isovanhemmille?
Pitäisi käydä huomenna asioilla, mies töissä ja kovaa pakkasta luvattu joten en viitsisi vauvaa ottaa sen takia mukaan. Voiko reilun 3 viikkoisen jättää tunniksi mummolaan? Hirveen epävarma olo tämän asian suhteen.
Kommentit (30)
Koti on lapselle paras paikka, eli mummo mielummin teille kuin se että kovassa pakkasessa lähdet raahaamaan häntä mihinkään.
Voit, ei eroa yhtään millään tavalla sitä että jättäisit tämän tunniksi siittäjälle. Vauvalla ei ole mitään kytköstä siittävään mieheen, ja kokee olonsa todennäköisesti turvalliesmmaksi naisen seurassa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se mummi jo ainakin yhden lapsen (sinut) hoitanut, niin eiköhän se pärjää vaikka vauva vähän itkisikin. Ja vauva ei siitä rikki mene, kun ei yksin ja hylätty ole ollenkaan.
Jotkut mummot käyttävät tätä tekosyynä kun haluavat toimia ominpäin ja uhmailla vauvan vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Itse pohdin tätä vasta nyt kun lapsi on n. 15kk ikäinen. Ollut ennenkin papan kanssa, mutta ei tuntia. Tekisi hyvää olla hetki itsekseen. Papan kanssa on mennyt aina hyvin. Hän on kuitenkin tottunut olemaan vain pieniä aikoja erossa minusta tuleekohan hänelle traumoja, jos olen tunnin poissa? Pappa kyllä jaksaa leikittää ja keksiä huvituksia paljon enemmän kuin itse jaksan, mutta maitoa häneltä ei tule.
Jatka miettimistä, ap:n lapsi on nyt jo kymmenen vanha kun ketju on vuodelta 2015...
No voi voi. Entäs jos vauva sairastuu, tai äiti itse, ja joudutaan olemaan erossa pitkäänkin? Älkää nyt ylihuolehtiko niistä mukuloistanne, ei ne mihinkään traumatisoidu, kun on lämmin syli missä olla ja maha täynnä. Tilapäinen ja lyhytaikainen hoito vaan kyseessä.
Tietenkin lapsi kenties vaistoaa, ettei ole äiti lähellä, mutta noin pieni vauva kyllä nukkuu ja rauhoittuu, ei se osaa ajatella että olen mummolassa tai jollain hoitajalla.
T. Isoäiti
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit jättää turvalliselle hoitajalle :-) Hyvä vaan, että mummo saa muodostaa hoivasuhdetta lapsenlapseensa. Siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Mitä ihmeen hyötyä on siitä, että maho larppaa vastasyntyneen hoivaajaa. Sairas suomi. Lopettakaa tämä lasten ryöstely
Voi toki jättää - todennäköisestihän tuon ikäinen nukkuu sen koko ajan.
Voi nyt hyvänen aika. Itse jouduin olemaan vastasyntyneestä erossa heti 2 viikkoa kun sairastuin myyräkuumeeseen ja olin sairaalassa. Eiköhän tuo tunnin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voit jättää turvalliselle hoitajalle :-) Hyvä vaan, että mummo saa muodostaa hoivasuhdetta lapsenlapseensa. Siitä on enemmän hyötyä kuin haittaa.
Mitä ihmeen hyötyä on siitä, että maho larppaa vastasyntyneen hoivaajaa. Sairas suomi. Lopettakaa tämä lasten ryöstely
Lapsi on vain lainaa ja kaikille meistä olisi hyväksi lämpimät suhteet läheisiin. Se on rikkautta. Mites isät voivat hoitaa, kun eivät voi synnyttää?
Et taida olla ihan täysjärkinen?
Totta kai voi, vaikka viikoksi jos on pakko